روايات

رواية خدعتني ولكنني أحببتك الفصل الأول 1 بقلم دعاء عباس

رواية خدعتني ولكنني أحببتك الفصل الأول 1 بقلم دعاء عباس

رواية خدعتني ولكنني أحببتك البارت الأول

رواية خدعتني ولكنني أحببتك الجزء الأول

خدعتني ولكنني أحببتك
خدعتني ولكنني أحببتك

رواية خدعتني ولكنني أحببتك الحلقة الأولى

جنة :انا مش عارفة ايه هي ضرورة اني انزل مصر ي بابا انت وماما ح تروحو علشان الصفقة انا مالي
محمد : ي بنتي انتي الي ماسكة أدارة الشركات لازم تنزلي معانا
جنة خلاص ي بابا حنزل بس مش دلوقتي ح خلص الشغل الفي ادي وبعدين هاجي
محمد :متأكدة يابنتي جنة : اه ي بابا انزلو انتو وانا هاجي محمد : طب مع السلامة
جنة : مع السلامة لا إله إلا الله
محمد : محمد رسول الله
جنة فتاة في 23 من عمرها ترعرعت في لندن تحب الضحك والهزار وهي الي ماسكة إدارة شركات العائلة محمد والد جنة يبلغ من العمر 52 عام بحب جنة معندوش أغلى منها
أمام مطار القاهرة تقف جنة وتتحدث في الهاتف
جنة : ايوا ي بابا حروح الاجتماع الأول وبعدها ارجع الفيلا……. ابعتلي اللوكيشن المطعم….. ايوا شوفت السواق طب باي
جاء السايق ووضع الحقائب في السيارة
جنة : هو انت اسمك ايه
محسن : محسن يا هانم جنة : هانم ايه اسمي جنة وبس ها اسمي ايه محسن: جنة هانم جنة : ههه هو مفيش فايدة
رن هاتف محسن
محسن : ايه…. طب انتو فين دلوقتي
جنة : في ايه ي محسن محسن : مراتي بتولد ي هانم والجيران نقلوها على المستشفى
جنة : ي نهار ابيض طب بص امشي انت دلوقتي لمراتك لأنها محتاجك وانا هاخد تاكسي واروح الاجتماع
محسن : بس يهانم
جنة مقاطعة :مفيش بس امشي انت لمراتك وانا هاخد تاكسي
وبالفعل ذهبت جنة الي الاجتماع وخلصت الاجتماع وكانت هتشوف تاكسي ياخدها الفيلا بس في حرامي سرق شنطتها وجرى وهي جريت وراه وهي بتقول حرامي بس فجأة في سيارة ضربتها ونزل منها شاب وهو خايف
الشاب : ي نهار اسود ومنيل ايه دا انا لازم اخدها المشفى وفعلا اخد جنة على أقرب مشفى
وفي مستشفى الجراح كان هناك بطلنا باب المكتب بتاعو دق ودخلت السكرتيرة
محمد : في ايه ي هنا مش قولت مش عايز اي
ازعاج
هنا : دكتور محمد اخو حضرتك عامل حادثة وهو دلوقتي في الطوارئ
مسمعش الباقي وجرى على الطوارئ شاف اخوه وهو واقف وخايف جدا وفي مريضة على الترولي
محمد : في ايه ي مازن ي حبيبي انت كويس
مازن : اه انا كويس بس انا خبطت البنت دي وهي بتنزف الحقها ي محمد
محمد اخد جنة على العمليات فورا
وفي فيلا محمد والد جنة
حنان والدة جنة : محمد انا قلبي مش مطمن شوف جنة فين انا عايزة بنتي
محمد : اهدي بس ي حنان هي قالت تخلص الاجتماع وتجي
حنان :اتصل بيها شوفها اتاخرت ليه
وفعلا محمد رن علي جنة بس تلفونها مغلق اتصل على السواق وقالو الي حصل معاهم
في مستشفى الجراح
بعد مرور وقت خرجت جنة من العمليات ونقلها غرفة عادية
محمد : اهدي ي مازن هي دلوقتي كويسة بس نايمة من تأثر البنج بس انت لازم تفضل هنا لحدي ما هي تفوق ونشوف هنعمل ايه
مازن :قصدك ايه محمد : انت هتفضل هنا لحدي مهي تفوق ونشوف اذا عايزة تقدم عليك محضر ولا لأ مازن :قصدق انو انا هتسجن محمد : مش عارف هي دي قوعد المستشفى وانت عارف
وهم بيتكلموا دخلو عليهم راجل وست باين عليهم الخوف
الست : مازن حبيبي انت كويس عرفنا انو انت عملت حادثة الراجل. :اهدي ي ندى علشان نفهم في ايه
محمد : اهدي ي ماما مازن خبط وحدة بعربيتو ونحن منتظرينها تفوق
ندى : يعني انت كويس ي حبيبي مازن :ايوا ي ماما عبدالله والد محمد ومازن : قولي ي محمد هي خالتها خطرة محمد : لا يبابا بس هي نايمة من تأثير البنج وكمان شوية وتفوق
:اه
محمد : اهدي اهدي متتحركيش
جنة :اها انا فين محمد :انت في المستشفى دلوقتي لأنك عملتي حادثة
جنة : مستشفى حادثة انا مش فاكرة حاجة
عبدالله : اهدي ي بنتي بس وادينا رقم اي حد من عيلتك عشان نعرفهم أكيد خايفين عليك
جنة : بس انا مش فاكرة
محمد : قصدك مش فاكرة تلفون واحد فيهم طب قوليلنا انت ساكنة فين وانا…..
جنة قاطعتو وهي بتعيط : انا مش فاكرة اي حاجة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خدعتني ولكنني أحببتك)

اترك رد

error: Content is protected !!