روايات

رواية المشاغبة والامبراطور 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم شروق مجدي

رواية المشاغبة والامبراطور 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم شروق مجدي

رواية المشاغبة والامبراطور 2 البارت السادس عشر

رواية المشاغبة والامبراطور 2 الجزء السادس عشر

المشاغبة والامبارطور
المشاغبة والامبارطور

رواية المشاغبة والامبراطور 2 الحلقة السادسة عشر

ظلت ندي لا تتحدث ويونس ينظر لها بتوتر من صمتها إلى ان وصلت للمنزل واتجهت للداخل
وجدت ياسين يجلس بتعب وريم بجانبه
اتجه يونس خلفها ونظر لهم
ندى بصدمه : انا عيزا افهم انت وهو ياعني اي ها ياعني اي الكلام ده ياعنى انا امي كانت عايشه وانا معرفش
ياسين بهجوم وغضب : مش امك سامعه امك ماتت ماتت في اليوم الي بعدت عني فيه ماتت
ندي بغضب اكبر : لا كانت عايشه انت وهو كدبته عليه انت وهو يمكن لو كانت شافتني كانت
قاطعها يونس بهدوء: كانت اى كانت اطلقت ورجعت ولا اى بلاش هبل هي قررت ده و بعدت
ندي بغضب : وانت ايش عرفك منك ليه مش يمكن ماتت بعدها مش يمكن كانت مريضه مش يمكن معرفتش توصل لينا
ياسين بغضب ودموع : توصل لمين هاااا ياسين الهلالي انتي مصدقه نفسك ولا اى ده لو جبتي عيل اهبل فى الشارع عمل بحث فى جوجل يعرف بيتي فين …….. لما عملت حفله وظهرت فيها وعرفت الناس انك اختي تعرفي تعرفي كان عندي امل امل واحد بس انها تظهر و تيجي تشوف بنتها بعد كل العمر ده بس برضه لا ولا عبرت و بعدت فاهمه
ندي بدموع: حقي اعرف حقي
ياسين بغضب: ليه ها ليه انتى امك هيام مامت نادر صح الله يرحمها مش ده كلامك هاااا
ولا اه صح نسيت حقك تعرفي حقك طبعا و تروحي ليها طبعا وانا اغور فى داهيه صصصصح انتي اصلا عمرك ما حسيتي بيااا
انتي اخوكي نادر وبس مش كده
ظلت تنظر له بأستغراب
يونس بهدوء: ياسين اى الهبل ده
ياسين بدموع ؛ دي الحقيقه ديما تلجأ لنادر ديما نادر هو اخوها ديما هو يعرف عنها وانا معرفش ديما تجري عليه الاول كانت نفسها اوى مروان يتجوز سلمى وفهد لحور عشان يفضل اخوها جنبها
لاكن انا لا مش فارق معها اى حاجه خالص غير هي وبس بتحب اه بتحبني عشان ابن عم جوزها وصحبه بس وعشان جوز صحبتها وفي بيت واحد لاكن اخ اخوها لا خالص حتي دلوقتى مش فارق معاها وجعي اولع انا المهم هيا …….. اسمعي لما اقولك الجوازه دي على جثتي ولو حصلت انا مش عايز الناس دى تدخل بيتي فااااهمه
:تقصد مين بالناس دي احنا يا ياسين مش عايزنا
ياسين بغضب : اكيد مش انت طبعا يا نادر اقصد نهاد واهلها مش عايز اشوف حد منهم خالص مروان اهلا بيه لاكن نهاد دي لا
نادين بحزن : خلاص الجوازه دي مش هتم ابدا اى نخسر بعض بعد العمر ده كله بلاها احسن
نظر ياسين لندي ببرود وصعد للأعلى
ندي بغضب ليونس : انت كمان حسابك معايا بعدين سااااااامع ورحلت
يونس بأستغراب: الله وانا مالي انا هو الى مكنش عايز حد يعرف ان امه كده
ريم باستغراب : عملت اى ياعنى الله مش اتجوزت
يونس بهدوء: اكيد مش عشان كده لا طبعا عشان نسيت ابنها ولا مره فكرت تشوفه
مروان بحزن: اسف يا جماعه بجد
نظر له يونس بحزن على حاله واقترب منه بحب: عارف انك زعلان ومش عايز اديك امل
بس يمكن لما ياسين يهدى اقدر اكلم معاه يمكن
ابتسم له مروان بحزن: يمكن عن اذنك
…………………………………
سلسبيل بغضب : انت في اى ها مش عايز تكلم معايا
رعد ببرود : لي يا سيلو بس مانا رديت اهو
سلسبيل بدموع : لما برن فديو مش بترد ليه ها ولما برن فون فين وفين لما ترد انت مش عايز تكلمني صح
رعد بتعب وهو يتنهد: قولت وقت وقت محتاج ابقي لوحدي انتي علطول زن زن مش عارف اشتغل حتي مش كده بقه بجد هو انا بعدت ليه اصلا الله
سلسبيل بصدمه: انت انت بتكلم لي كده معايا
رعد بغضب : عشان زهقت بجد بطلي زن
أغلقت المكالمه فى وجهه بغضب ونظرت للهاتف بدموع وظلت تبكى بقهر لاول مره يفعل معها هذا لاول مره يتحدث معها بتلك الطريقه هو دائما حنون عليها
…………………………………
ظل هو ينظر للهاتف بصدمه : قفلت فى وشي نهارك اسود
جاسر صحبه : سلسبيل البنت الى بتحبها صح
ابتسم هو عندما تذكر جنانها اشتاق لها نعم اشتاق لها بشده اشتاق لكل شئ بها لمساتها له ضحكتها شقاوة عينيها و اشتاق ايضا لمشاكستها ليونس
ولاكن يريد التأكد من مشاعرها إتجاه اولا هل هذا حب ام لا
ولاكن تذكر كلامها انها الموت اهون لها من الزواج منه حزن بشده على تلك الكلمه امام الجميع كرامته كرجل شرقي لا تسمح بالغفران بهذه السهولة
تذكر من كام يوم ما حدث معه
فلاش باك
جاسر باستغراب: مالك يا رعد فيك اي
رعد بتعب وهو يجلس ويمسك قلبه : مش عارف قلبي مقبوض حاسس بتخنق مش فاهم مالي
جاسر باستغراب: طب اشرب مياه طيب
ولاكن جذب هو هاتفه واتصل ليطمئن علي ياسين وريم ووجودهم بخير
اتصل مره اخرى بيونس ولاكن لم يرد قلق كثيرا عليها فهو يتذكر هذا الوجع جاء له عندما كانت بالقسم مع سائق تاكسي
وقف بخوف عليها : جاسر انا لازم انزل مصر
قاطعه اتصال يونس : عمي يونس انت فين
يونس بهدوء: مع المجنونه الى ربنا رزقني بيها
رعد بتوتر: مالها
قص له يونس ماحدث
رعد بفرح : احسن يستاهله
يونس بهدوء: مش كفايه كده
ابتسم رعد له : هو انا لحقت يا عمي هقفل مع حضرتك عندي شغل
جاسر بضحك : اه حبيبت القلب
ابتسم له: كل الى ليا انا عايش عشانها انت مش فاهم هي عندي اى
جاسر بضحك: يلا يا عم نركز فى قضيه حسان المغربي دي بدال مايفجرنا كلنا
رعد بغضب : انا مش راجع القاهره غير لما اقبض عليه وكشف الى وراه
…………………………………
وجدت من يطرق الباب بهدوء تحدثت هى : اتفضل
اتجه لها ووقف امامها وهى تنظر له بصدمه انه هنا امامها : جوااااد.
واقتربت منه : كده كده هونت عليك كده
ظل ينظر لها بفرح من جمالها الهادئ ورقتها وعيونها التي تخطف كل من ينظر لها والاهم من كل هذا حجابها وملابسها المحتشمه التي لم تظهر مفاتن جسدها مثل التي تلبس حجاب ولاكن لا تلتزم به من ملابس فاضحة عليها
تحدث بفرح لها : انتى جميله جميله اوووووووى وحشتيني اوى
نظرت له بصدمه: هاااا
ابتسم لها مره اخرى واقترب منها بهمس : ب. ح. ب. ك.
بجد اكتشفت اني ب. ح. ب. ك. اوى ومش عارف ازاى ولا امتى اسف بس كان لازم اخف وارجع ليكي تاني
وضعت هى يدها بصدمه على وجهها: ده بجد انت انت ونظرت له شايف قول بجد قول
جواد بحب : وحيات جواد الفستان اللبني ده هياكل منك حته
سلمى بفرح وقلبها يدق بقوه : انت شايف انت شايف بجد جواد انا انا مبسوطه اوى اوى
جواد بفرح : عايز اقابل ولدك
جذبت يده بقوه واتجهت للخارج : يلاه بسرعه نروح له
وقف وجذبها له بضحك : نروح فين يا مجنونه استني بس هههههههههههه مش امفروض اخد معاد الاول وقابله
سلمي بفرح : صح انت صح انا انا فرحانه اوووووووى
اقترب منها بهمس :بحبك
سلمى بفرح ودموع تلمع بعينيها : انا انا مبسوطه اوووووووى حاسه من فرحتي هطير
جواد : كنتي عايزني اتحرم من اني اشوفك كده ده مكنش هيبقى حب ده كان هيبقى عذاب عذاب اني مش قادر اشوف تفاصيل وشك قدامي انتي مش عرفه انا حاسس أو عايز اي دلوقتي
سلمي بخجل وتوتر : انت مش عارف انا كنت من غيرك عايشه ازاى تعرف قولت لبابا عليك
جواد : وطبعا رفض و شتمك
نظرت له بأستغراب: لي بتقول كده
جواد بتعب: لو بنتي هعمل كده وعلى فكره لسه برضه فكره اني عندي طفل صعب ولدك يتقبلها و ولدتك كمان
سلمى بحب: هتفضل جنبي
ابتسم لها ونظر لها بعشق : انتي ليا انا وبس سامعه حتى لو هاموت نفسي قدام ابوكي شوفتي مراهقه اكتر من كده
سلمي : هههههههههههه لا بعد الشر عنك
جواد بحب : تسمحي بقه نخرج سوا انهاردة
نظرت له بتوتر : ااااااا اصل ياعني
ابتسم لها : طب تيجي معايا نقعد مع ماما واياد
نظرت له بشقاوة: اوعى يكون عندك مراهقه متأخره
جواد: هههههههههههه مش لدرجه
ابتسمت له: طب ممكن سيلو تيجي معايا واهو اعرفكم ببعض
فهم هو انها تخجل ان تأتي معه بمفردها : بس كده اهلا بسيلو هانم طبعا انا كمان نفسي اشوفها …. صحيح عملت اى مع باباكي
سلمى : موضوع طووووويل هاقولك لما نروح البيت
استني اكلمها
…………………………………
اتجه للداخل وجدها تبكي بقهر اقترب منها بحب وتحدث بهمس : ندي
نظرت له بدموع: انا زعلانه اوي يا يونس اوى جذبها لحضنه بقوه وهو يضع يده على شعرها بحب: قولي الي جواكي انا تؤام روحك قولي يا عمري مقدرش اشوفك كده قلبي بيوجعني عليكي
ندي بدموع : ياسين زعلان منى اوي انا مكنتش اقصد انا بس عشت عمر مع نادر طبيعي ابقى اقرب له
يونس بهدوء: بس ياسين كتير حاول يقرب منك وانتي ديما بتبعدي ديما نادر اهم
انا غلطت مع سيلو ومعترف بده انتي كمان غلطتي مع ياسين ونادر في التفريق بينهم
ندي بحزن: عندك حق انا فعلا ديما نادر اهم انا اعتذر له انا بحبه والله
ابتسم عليها بحب: شطوره
ندي : لي خبيت عني
يونس بتعب : عشان ياسين كان كاره اسمها حرفيا مكنتش حابب اتكلم فى الى فات ولو كانت عيزاكى كانت ظهرت لما عرفت انك عايشه صح حبيبتي ابتسمت له : صح عندك حق
بونس بهدوء : بس مروه اختك و ملهاش ذنب برضه صح
ندى بتفكير : عندك حق اصلا مكنتش تعرف حاجه وكمان نهاد ومروان حرام بيحبه بعض
يونس بهدوء: ان شاء الله اعرف اقنع اخوكي ده لانه عكسي في كل حاجه ومش ديما بيعند بس لما دماغه بتقفل بيبقى صعب اوى ابنه طالع له
ندى بحزن : عشان الولاد بس انا نفسي والله رعد يتجوز سيلو اوى ده بيعشقها
ابتسم لها: ان شاء الله بنتك بس تتهد ههههههههههه
…………………………………
ذهبت سلسبيل امام منزل جواد تنتظر اختها وجواد شعرت ان اختها سعيده ولا تريد افساد سعادتها هذه وايضا تحتاج لتغير جو بعيد عن المنزل
وصل جواد وسلمى
سلسبيل بصدمه : مين الموز ده
سلمى بغيظ : اخرسي شويه اااا معلش هي سيلو كده
ابتسم عليها: اهلا سيلو كان نفسي اشوفك
ابتسمت له ببلاها : الموز ده كان اعمى طب ازاى
ضحك بقوه عليها : لا مش زيك خالص واتجه للداخل
سلمي بغيظ : اتهدي بقه
سلسبيل ببرود: بت والله اقول. لابوكي انك في بيت جواد اخليه يفجر البيت على دماغكم
نظرت لها الاخرى بغيظ واتجهت للداخل
ام جواد وهي تحتضن سلمى بفرح : نور عيني انتي فرحت اوى انك جيه اهلا يابنتي عقبال ما تدخلي وانتي عروسه يارب
سلسبيل بضحك: ابقي قابلين هيييييي
ابتسم جواد عليها فهي واضح انها شقيه جدا
سلمى بغيظ منها : سلسبيل اختي
سلسبيل وهي تحتضن امه : عاملين اكل اى يا طنط
سلمى بصدمه : انا غلطانه اني جبتك اصلا
ام جواد بفرح : ونبي قمر اوي تعالو اتفضلوا
اياد وهو يجري عليها بفرح : طنط سلمى
ابتسمت هي واحتضنته : وحشتنى اوى اوى
نظر هو لسلسبيل التى تنظر له بحركات طفوليه لتغيظه
اياد بغضب: مين دي
سلمى : دي سيلو اختي
اياد ببرود : اهلا يا طنط
سلسبيل بصدمه : طنط فى عينك ياض ده انا اصغر منك ولا اتلم يلا
ايادبغضب : واد في عينك انا راجل
سلسبيل بغيظ له : يا شيخ اتلهي
نظر جواد وسلمي لبعض بصدمه
سلمي بتوتر : انا بقول اروح احسن
جواد بضحك : اختك دي طفله اوى
سلسبيل بضحك ل اياد : انا قعده هنا اه و بتعرف تلعب كوتشينه على فلوس
اياد بفرح : بلايستيشن
سلسبيل وهي ترفع حاجبها له : على فلوس قشطه
اياد بفرح: قشطه
سلسبيل بتركيز : طب اى معاك فلوس ولا تمضي على شيكات
جواد بصدمه : شيكاااات
نظر لها اياد باستغراب تحدثت هي : افهمك انا تعالى فين البلايستيشن ورحلت معه
سلمى بتوتر : الحق ابنك انا مش مسؤوله بلاش سيلو
ضحك بقوه عليهم : شيكات و قشطه ههههههههه لا كده اياد راح مني خلاص تعالي تعالي
واتجه معها للحديقه
سلمي بفرح: بيتك حلو اوى
جواد: ان شاء الله لما بابا يوافق اغير لك كل الى انتي عايزاه
سلمي بحب: اي حاجه معاك جنه
جواد بحب : انتي كتير اوى عليا يا سلمى حاسس انك عوض ربنا ليا خايف اكون مش اد الحب ده اول مره احس بالضعف ده نحيت حد غير اياد
سلمي بخجل : ولا حتى مامته
جواد بهدوء: مامته الله يرحمها كانت ست جميله و كويسه كنت بحبها بس كنت كتير بحس مش هي دي باقي عمرى
هي كمان كانت بتحس بده كان فى حاجز بنا مش فاهم لي
ابتسمت له ولاكن نظر كل منهم بصدمه للاعلى على صوت سلسبيل واياد
سلسبيل بغيظ: ولا انت بتخم وربنا
اياد بغضب: انتي وحشه امشي بقه مش لاعب معاكي
جواد بهدوء: بس بس في اى اى يا اياد عيب كده
اياد بغضب: يا حج دى بت رخمه
جواد بصدمه : حج انا حج
سلمى بغيظ لسيلو : لحقتي نشرتي الغه
سلسبيل بغيظ: ده حمار و بيخم
اياد بغضب: انتى الى بتضحكي عليا انتي غشاشه
مامت جواد: فى اى بس يلاه الاكل
سلسبيل وهى ترحل : هو ده الاكل حلو ده ونظرت لاياد وخرجت لسانها له
جواد بضحك وهو يضرب كف على الاخر : انتى متاكده ان دي فى جامعه مش حضانه
سلمى بضحك : تخيل عشان تعرف المعاناه هههههه
…………………………………
على الفطار والجميع يجلس
سلمي بفرح : بابي جواد جالي المستشفى وكان ….. قاطعها يونس بغضب: انسي فاهمه انسي سلمى مش عايز احلف عليكي مافيش شغل تاني
سلسبيل بغيظ: ديكتاتور
يونس ببرود : اخرسي
سلمي بصدمه : نعم ياعني اى
يونس ببرود قاتل: انتي بترفعي صوتك عليا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاغبة والامبراطور 2)

اترك رد

error: Content is protected !!