روايات

رواية دينا الفهد الفصل السابع 7 بقلم زهراء السعيد

رواية دينا الفهد الفصل السابع 7 بقلم زهراء السعيد

رواية دينا الفهد البارت السابع

رواية دينا الفهد الجزء السابع

رواية دينا الفهد الحلقة السابعة

( بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير )
سيف ببرود. يلا عشان نروح عن بابا
نهله بحزن. حاضر
فهد بابتسامة. بس الاكل طعمه حلو تسلم ايدك
دينا حست بفرح بس مش عارفه ليه. بالف هنا
انس.دينا ممكن اعرف انتي ليه لبسه الحجاب على طول
دينا بتوتر. احم اصل فهد قاعد هنا فمينفعش اخلعه
فهد وهو بيبصلها من فوق لتحت وبرفعه حاجب. هو الكلام ده ليا انا
دينا وهي بتفرك فى صوابعها ببعض بخوف. احم ا.ه
فهد بضحك بسخريه. هههههههه لا بجد انتي ناسيه انى جوزك وانتي مراتي
دينا بتوتر. لا مش ناسيه بس انت غريب وقريب قوى هنطلق
فهد عندما تذكر موضوع الطلاق تعصب ولا يعرف لما. مافيش ز. فت طلاق انتي فااااهمه

 

دينا بغضب لاول مره من يوم ما دخلت هذا البيت. لاا مش فاهمه انا انسانه وليه راي بان حياتي مش
لعـ. ـبه في ايدكم تحركوها وقت وانتم عايزين اناا تعبت
دينا ببكاء مثل الطفال. عاااا والله العظيم تعبت من كل حاجه مش عارفه اعمل ايه في وعد مريم وتربيه انس وانت انت اناني مش بافكر غير في نفسك وانا لا وماما استغنت عنى بكل بساطه هئ هئ هئ والله تعبت 😭😭
فهد قلبه كان يالمه لأجلها.انا اسف يا دينا بس انا محتاجك دلوقتي جانبي انا وانس
اما عن انس فكان غضب جدا من اجل دينا. بابااا انت ازاى تزعق لديناا كده
فهد مصدوم من رد فعل انس. انس
انس بعصبيه. بلا انس بلا زفت دى اول واخر مره يلا يا دينا عشان ننام انا وانتي
دينا تمسح دموعها وهي تبتسم من اجل هذا الصغير الذي يدافع عنها ومن من ابيه هو. يلا يا حبيبي
فهد كان مصدوم ولاكن كان سعيد جدا من اجل ابنه الصغير وحزين من اجل دينا المسكينه
بليل في غرفة دينا تلفون دنيا رن وكان رقم غريب..؟
دينا.السلام عليكم
وعليكم السلام وحشتيني قوي يا دينا
دينا باستغراب. مين معايا

 

محمود جوزك السابق
دينا مصدومه. ايييه
محمود بضحك. مالك يا دودو انا موحشتكيش ولا ايه
دينا بغضب. انت جبت رقمي منين
محمود ببرود. مش مهم المهم انك دلوقتي بتكلميني
دينا بغضب. يعني ايه مش مهم
محمود بتوهان. بحبك يا دينا بحبك لسه وقوى واكتر من اول ارجعيلي
دينا بعصبية.انت مجنون انا واحده متجوزه
محمود بصدمه. اييه ازاى وانا يا دينا
دينا بضحك بسخريه.هههه بجد انت بح بح خلاص
محمود بجنون. مفيش حاجه اسمها بح انتي ليا وعمرك ماهتكوني لحد غير اناااا
دينا بغضب. انت بتحلم السما والنجوم اقربلك منى
قفلت دينا في وشه السكه…….؟
دينا ببكاء. طب انا الاقيها منين ولا منين بس يا ربي استغفر الله العظيم انا هاقوم اصلي ركعتين يمكن ربنا يحوش كل المشاكل دي
في شقه الحديدي سامعه صوت تركات باب……؟
الحديدى. ثانيه واحده يا اللي بتخبط

 

فتح الحديدى الباب وكان مصدوم 😳
سيف بابتسامه ساخره. مش هتقولي خش يا بابا ولا هافضل واقف بره كتير
الحديدى. مين دي
سيف ببرود. مراتي
الحديدي. يعني اي مراتك الكلام ده بجد
سيف بسخريه . امال فاكرني باهزر
الحديدي. اكيد بتهزر
سيف بضحك. لا ما بهزرش نهله تبقى امراتي
الحديدي بغضب. يعني ايه تتجوز من غير ما تقولي
نهله ابتسامه رقيقه. ممكن اتكلم معاك يا بابا
الحديدي كان سيرفض ولكن كلمه بابا كانت اقوى منه. ماشي تفضلي على المكتب
سيف بيشت دراع نهله ويتكلم جنب ودانها. انتي عايزه ابويا في ايه
نهله ببرود. لو عايز يوافق على الجوازه دي تسيبني اتكلم معاه
سيف سب دراع نهله. اما نشوف اخرتها معاكى
في مكتب من الحديدي…؟

 

نهله بتوتر. بصراحه يا عمي انا حبيت حضرتك من اول ماشفتك واعتبرتك زي بابا معانه هو باعني بر.خيصه قوي
الحديدى بايستغرب.. يعني ايه باعك بالر.خيص
نهله ببكاء. انا ابويا بيشرب مخد*رات وما كانش معاه فلوس عشان يجيب ويشرب فهو كان بيشتغل مع سيف في الشركه وطلب منه يديله سلفه بس مارضاش وطلب بابا منه ياخدنى ليله بمقابل الفلوس وهو ما رضاش وطلب ان هو يتجوزني ونمثل عليك ان احنا متجوزين وبالحب بعض وانا والله اعتبرتك زي بابا ويمكن احسن منه عشان كده عمري في حياتي ما كنت هاخبي عليك
الحديدي بحزن على هذه المسكينه. معلش يا حبيبتي دايما للناس كويسين هم اللي بيتاذ.وا ومن ناحيه سيف سيبهولي بس مش عايزه يعرف ان انتي قلتيلي حاجه
نهله ماشي يا عمو
الحديدي بابتسامه. ما بلاش عمي دي وخليها بابا
نهله بابتسامه ودموعها في عينيها. حاضر يا بابا
بعد ما خرجوا من المكتب لقوه سيف عمال يروح ويجي يروح ويجي
الحديدي ببرود. انا هاوافق بس عشان البنت مسكينه لانها مش لاقيها مكان تقعد فيها وان انت اتجوزتها عشان تحميها بس واه انتم هتباتوه معايا النهارده عشان شقتك فهد متجوز فيها

 

سيف مصدوم. ثانيه واحده عشان مش فاهم فهد متجوز غير مريم الله يرحمها وتقويك ازاي مي**ته مبقالهاش اسبوعين اتنين
الحديديه ببرود. هو متجوز من زمان قوي ومريم عايشه ومتجوز حد غريب اتجوز دينا بنت عمتها وفاطمه
سيف بصدمه ايه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دينا الفهد)

اترك رد