روايات

رواية مرادي الفصل الثامن 8 بقلم شهد

رواية مرادي الفصل الثامن 8 بقلم شهد

رواية مرادي البارت الثامن

رواية مرادي الجزء الثامن

رواية مرادي الحلقة الثامنة

لقت حد حاطط ايده علي عينيها حور بخضه مين
مراد: مراد يبنتي هو في حد يتجرأ ويحط ايده كدا
حور: اي يمراد خضتني
مراد ببتسامه: سلامتك من الخضه يقمر ها قوليلي قاعده لوحدك كدا ليه
حور: عادي كنت عاوزه اتمشي شويه لوحدي
مراد: وطب وخلاص اتمشيتي لوحدك ولا لسه
حور: اه خلاص قولي انت سبتهم لي وجيت
مراد: قولت اشوفك رحتي فين
حور: مممممم
مراد: ممممم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ، ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في حته تاني.
ادهم: اي بقاا
منه بضحك: اي
ادهم : تعالي نتمشي بدل الزقق داا
منه: خلاص تعالي
ادهم: ممم ينفع اسالك سوال
منه: اكيد قول

 

 

ادهم: عمرك حبيتي
منه: اكيدد
ادهم: ممممم
منه: وانت
ادهم: اه
منه: ممممم
منه في سرها بزعل: يترا مين دي.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مرادد هتفضلي سرحانه كتتير ومسك شويه مايه بياديه وكبهم عليها
حور بخضه وضحك : لاا يمراد وطلعت تجري ومراد بيجري وراهاا
مراد بضح: خلاص هديتي حيلي
حور وهيا تطلع لسانها ليه: احسن محدش قالت تجري ورايا
لحد لما راحو للمكان اللي ادهم ومنه قاعدين فيهه
مراد: مش يالا يشباب
ادهم: اه يالاااا
البنات: يالاا

 

 

مراد: اه صح عاوزين نجيب اكل علشان مفيش اكل ي ادهم
ادهم: اوه نسيت خلاص يالا بينا
مراد: هتيجو معانا يمنه انتي وحور ولا نروحكم
حور بسرعهه: لااا مش هنقعد لوحديناا ولا اي رايك ي منه
منه: اه خدونا معاكو ونرجع مع بعض
مراد بضحك: خلاص يالاا يخاوفين
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روحنا علي سوبر ماركت كبير وجبنا اكل وحجات حلوه وحجات كتير ومشيناا للشاليه
مراد اول ما دخلنا الشاليه دلوقت كلو يرتاح شويه و انت ي ادهم انت ومنه هتعملو الاكل علشان انا وحور عملنا من بدري ولما تخلصو ندونااا
كلو ارتاح فعلاً وغيرو هدومهم لهدوم بيت مريحه وبعدها نزلت منه ولقت ادهم تحت
منه: يالاا نعمل الاكل
ادهم: يالااا
منه: نعمل اي

 

 

ادهم: ممم ممكن نعمل برجر وبطاطس
منه: خلاص يالاااا
وهما بيعملو الاكل عاملين يتكلمو ويضحكو مع بعض وبعد فتره خلص الاكل اخيرااا
منهه: اخيراااا خلصناااا
ادهم بضحك: الحمد لله يالااا روحي نادي حور ومراد
منه:تمم
منه:دخلت اوضتها هي وحور لقت حور نايمهه
منه:حوور اصحي كلي ونامي
حور:لا مش قادرهه
منه:يالاااا بس
حور:لا روحي انتي
منه:طلعت وراحت تنادي مراد وكان صاحي في اوضته
منه:مراد يالاا الاكل خلص
مراد:قولتي لحور
منه:حور نايمه قولتها تاكل بعدها تكمل نوم مردتش

 

 

مراد:لا يمنه روحي صحيها تاني دي مااكلتش حاجه من بدري
روحي قوللها مراد مش هياكل من غيرك وهتشيلي زنبه علشان هو جعان
منه بضحك:طب هحاول تاني
منه عند حور
منه:اصحي يحووور علشان مراد مش هياكل من غيرك
حور:خليه ياكل من غيري
منه:مش راضي والله والواد جعان اخلصي بقاااا
حور:اووووف منك يمنهه
منه نزلت لادهم ومستنين مراد وحور
حور قامت وطلعت بره الاوضه وماكنتش فايقه ولسه كانت نازله علي السلم مخدتش بالها من سلمه
مراد: حوور حاسبي لحق مسك حور قبل ما تقع من علي السلم
حور بخضه وعماله ناخد نفسها بسرعههه
مراد: عدل وقفتها اهدي محصلش حاجه خلاص
مسكها ونزلو تحتت جبلها مايه
حور ولسه بتاخد نفسهاا بسرعهه: شربت مايه براحه
مراد: ممكن تهدي

 

 

حور بعياط بتعيط ومش بترد
مراد: محصلش حاجه و انتي كويسه اهوو وزي الفل
حور بعد ما هديت اخيرااا والكل قلقاان عليهاا
حور بصوت واطي: بقيت كويسه متقلقوش
منه: متاكدا
حور: اه متاكدا انا بس كنت لسه مفقتش فا مشفتش السلم بس قبل مقع كان مراد مسكني
منه وادهم: الحمدلله جت علي قد كداا قدر الله ماشاء فعل
مراد: حور يالاا كلي علشان مكلتيش وبعدها روحي ارتاحي
منه: ايوا يحور يالااا واحتا كمان مكلناش هناكل مع بعض يالا
حور اخيرا سمعت الكلام واكلو كلهم بعدهاااا
حور: الحمدلله انا هروح انام عاوزين حاجه
مراد: لا روحي
منه: وانا نعست هروح معاكي
حور ومنه: يالااا تصبحو علي خير
ادهم ومراد: وانتو من اهلو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

✨تاني يوم الصبح✨
بعد فتره صحي مراد ونزل تحت في الجنينه قدام حمام السباحه وقعد يفكر في حجات كتيره ومش عارف يحلها ازاي
في ناحيه تانيه كانت حور وقفت في البلكونه ولقت مراد عمال رايح جاي وبابن عليه بيفكر وسرحان جامد
حور نزلت لمراد
حور: بخخخ
مراد بخضه: حرامم عليكي وقعتي قلبي
حور بضحك: معلش وقربت من مكان مراد قدام حمام السباحه ممم قولي بتفكر في اي
مراد: حجات كتير وانتي عرفتي منين اني بفكر
حور وهي بتبصله في عنيه: شوفتك من البلكونه عمال شغال رايح جاي رايح جاي وكنت سرحان جامدد فا قولت اكيد بتفكر في حاجه. وحاجه كبيره كمان
مراد وهو بيقرب منها شويهه: وأنتي واقفه كل دا في البلكونه ومركزه معايااا
حور بتوتر من نظراته وقربه رجعت لورا شويه تاني: عادي يعني
مراد وقرب تاني: اي اللي عادي
حور وبترجع لوراا ومرا وااحده

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مرادي)

اترك رد

error: Content is protected !!