روايات

رواية احببت اخر الفصل السادس 6 بقلم منة محرم

رواية احببت اخر الفصل السادس 6 بقلم منة محرم

رواية احببت اخر البارت السادس

رواية احببت اخر الجزء السادس

رواية احببت اخر الحلقة السادسة

مصطفي: مره تانيه ان شاء الله تصبحو علي خير
مراد: كانت سهره جميله يا مصطفي ياريت تبقا تجيب اختك وتيجو
مصطفي: حاضر
بعد شويه
••••••••••••••••••
ميلا: الا قولي الجزمه الي جبتهالها دي جبتها منين يا سوسه
مصطفي: من اوضتك
ميلا: لا والله انا مش فاتحه محل جزم في اوضتي قصدي جبتها منين العنوان يعني
مصطفي: والله العظيم اوضتك ده العنوان
ميلا: نهارك ابيض انت خدت الجزمه بتاعتي وانا اقول الجزمه شبه بتاعتي بظبط حته اللون اه يا قلبي ده انا لسه ملبستهاش يا مصطفي منك لله
منال: في ايه يا ولاد كل شويه تصحوني كده بصوتكو والله الواحد ما محتاج منبه انتو بتقومو بلواجب
ميلا: ثانيه كده انتي يا حجه علشان هف*تح دماغ ابنك دلوقتي
بقلمي/menna moharam

 

 

 

مصطفي: هديكي حقها اهدي كده
ميلا: تديني حقها ايه انت متعرفش تمنها كام
مصطفي: كام يختي
ميلا: 250ج قبل الخصمm
مصطفي: وبعد الخصم
ميلا: 100قبل الفصال والزن
مصطفي: هيحح وبعد الفصال والزن
ميلا: 50ج
مصطفي: اه يا معفنه بقه عامله الفيلم ده كله علشان 50ج اوعي يا ميلا واهدي كده خلينا نفكر هنعمل ايه بكره
منال: هتعملو ايه بكره يعني
مصطفي: بكره الخميس يا ميلا هاااا الخميس
ميلا: تاكل طبق خنافيس
مصطفي: يابنتي
ميلا: ماانا عارفه انه الخميس وبعد بكره الجمعه انت هتعرفني علي ايام الاسبوع
مصطفي: يابنتي افهمي بكره الخميس مش بيفكرك بحاجه
ميلا: اااااه الخميس

 

 

مصطفي: الحمدلله هنعمل ايه بقه
ميلا: هنعمل فيه زي ما بنعمل كل اسبوع يا بنضرب بعض يا بنضرب بعض برضوه
مصطفي: طب خشي نامي يا ماما انتي قاعده ليه خشي خشي وانتي يا ميلا تعالي نقعد في البلكونه ياحبيبتي
بعد شويه
••••••••••••••••••
مصطفي: يابنتي بكره الخميس خطوبه آيه وحسن مكنتش عايز اتكلم قصاد امك وانتي ماشاء الله غبيه
ميلا بتفكير: اممممم اكيد اليوم ده مش هيعدي علي خير نيهاهاها
مصطفي: جدعه هنعمل ايه بقه
ميلا: هقولك
بعد شويه
••••••••••••••••••
مصطفي: كل الخطط دي مش عجباكي
ميلا: انا عندي خطه احلي بكتير
مصطفي: ايه هي يختي
تاني يوم
••••••••••••••••••

 

 

ميلا وهي واقفه في البلكونه بتتفرج علي الناس وهما بيعلقو النور : متعلقوش بضمير اوي كده يعني
مصطفي بحزن: احساس وحش اوي
ميلا: اه فعلا احساس بيخوف برضوه
مصطفي: هو ايه الي بيخوف
ميلا: الراجل الي واقف علي السلم وبيعلق الكشفات ده
مصطفي: انتي هبله يابنتي انا بتكلم اننا بنتفرج عليهم وهما بيحضرو الكوشه بتاعت آيه وحسن
ميلا: اه صحيح عااااااا
مصطفي: عاااااا
منال: اي يا ميلا مش هتنزلي تساعدي البت آيه ده انهارده خطوبتها
مصطفي: ماخلاص بقه عرفنا يا ماما انهارده خطوبتها انتي لو قاصده تضايقيني مش هتعملي كده
منال: وانت هتضايق ليه يخويا
مصطفي: مافيش مافيش
منال: ماله يابت يا ميلا

 

 

ميلا: مافيش مافيش
منال: يارب ازازه بيبسي بدالهم
ميلا: ابقي اديني بق يامامي علشان بيجيلي حموده
منال: امشي من وشي
بليل
••••••••••••••••••
مصطفي: ايه القمر ده
ميلا: ربنا يخليك يا حبيبي تسلم
مصطفي: المهم جبتي البومب والصواريخ
ميلا: طبعاااا
مصطفي: اشطا اول ما اغنيه يا دبله الخطوبه تشتغل هتعملي ايه
ميلا: هروح افصل النور عن الحاره كلها يا معلمي
مصطفي: جدعه يابت ياتهاني
ميلا: ايه انت هتعيش الدور تهاني مين يلا ننزل
مصطفي: يلا بس كلمه السر ايه
ميلا: انتش واجري
مصطفي: هههههههههه

 

 

ميلا: يلا اول ما اقولك انتش واجري تطلع الشقه علشان تقف في البلكونه وترمي الصواريخ اشطا
مصطفي: اشطا
بعد شويه
••••••••••••••••••
مصطفي: كويس انك جيت عامل ايه
مراد: كويس الحمدلله العرسان لسه مجوش
بقلمي/menna moharam
مصطفي: ايوه
مراد: متزعلش يا مصطفي ربنا يعوضك خير ياصاحبي
مصطفي: ان شاء اللهm
ريم: اومال فين ميلا
مصطفي: فوق زمانها نازله مكملش كلامه كانت نزلت
مراد في باله: ايه القمر ده
ميلا: ازيكو يشباب اخباركو ايه
ريم: ايه العسل ده
ميلا: ربنا يخليكي ازيك يا دكتور مراد
مراد: ها

 

 

ميلا: ها ايه بقولك ازيك
مراد: بخير الحمدلله
مصطفي: ايه رايك في حارتنا
مراد: حلوه اوي كفايه الناس الطيبه الي فيها
ريم: الله العرسان جم اهم
ميلا: انا طالعه
مصطفي مسك اديها بحزن: حاسس بيكي بس مينفعش تطلعي يا ميلا
ميلا: مش هقدر يا مصطفي
مصطفي: انا كمان مش قادر بس خلاص يا ميلا لازم تتقبلي
ميلا: علشان خاطري سيب ايدي عايزه اخش الحمام
مصطفي: احلفي
ميلا: اه والله يبني ما الخطوبه هتتفشكل انهارده هزعل ليه بقه مش احنا عاملين خطه
مصطفي: اه صحيح طب يلا اطلعي
بعد شويه
••••••••••••••••••
ميلا بصوت عالي: انتش واجريي
مراد: ايه
ميلا: في ايه
مراد: تنتشي ايه وتجري فين

 

 

ميلا بتوتر: ها لا انا كنت بنادي علي مصطفي ومشيت
مراد بشك:اكيد في حاجه ايه الي هيخليها متوتره كده
ميلا قدام عداد الكهرباء: بسم الله توكلنا
مراد: انتي بتعملي ايه عندك
ميلا: عااااا عفريت عفريت
مراد: شششش اهدي انا مراد
ميلا: انت فين مش شيفاك سامعه صوتك بس
مراد: وليه تعملي كده وتفصلي الكهرباء عن الحاره
ميلا: انا يبني
مراد نور كشاف الموبايل: ايوه انتي
ميلا باصه في عيونه: بس انا انا معملتش حاجه
مراد: عملتي كده ليه
ميلا بتوتر: ها انا فجاه كده حسيت ان النور هيقطع فا جيت اساله وللاسف قطع وانا راحه اقوله
مراد: علي اساس انه هيرد عليكي وكده
ميلا: عايز ايه يعني
مراد: كنتي بتعملي ايه هنا
ميلا بدموع: هكون بعمل ايه ابن الجيران الي بحبه خطوبته انهارده عايزني اعمل ايه اقف اتفرج عليهm
بقلمي/menna moharam

 

 

مراد: حسن
ميلا: ايوه حسن
مراد: هو مش بيحبك لو بيحبك هيختارك انتي بس هو مش من نصيبك
ميلا: بس انا بحبه
مراد: ممكن تقوليلي ذنبها ايه خطيبته وانتي بوظتي احلي يوم في عمرها كده
ميلا: ما انا
مراد: عيشي حياتك هو مش من نصيبك يا ميلا هو بيحب واحده تانيه وهي كمان بتحبو متبقيش انانيه وتبوظي فرحتهم فكرك لما تبوظي الخطوبه هيبصلك اصلا مهو هيفضل معاها لانه مش بيحبك
ميلا: طب اعمل ايه
مراد: شغلي النور بس
ميلا: اه والله انت حولتني بكشاف الموبايل ده
مراد: طب امسكي كده الموبايل اشغل النور الي فصلتيه ده
ميلا بصدمه: يالهوووووي
مراد: ااايه
ميلا: انا لازم الحق مصطفي
مراد: ايه هينت*حررر
ميلا: لا هيولع صواريخ ويحدفها علي الناس علي اساس ان حصل ماس كهربائي والناس تمشي والخطوبه تبوظ
مراد: يخرابي عليكو عفاريت
ميلا: يلا بسرعه
عند مصطفي
••••••••••••••••••

 

 

 

مصطفي لسه هيرمي الصاروخ : النور رجع تاني ازاي اه يا ميلا يا غبيه
مراد: مصطفي
مصطفي: احم مراد انت دخلت ازاي تعال اتفضل
مراد: انت كنت هتعمل ايه
ميلا: مراد قفشني يا مصطفي واعترفتله بكل حاجه
مصطفي: منك لله بيلبسو الدبل تحت
مراد: انا مكنتش اعرف انك كده يا مصطفي بجد انا مصدوم فيك ليه ليه تخرب فرحه شخصين بيحبو بعض ليه
مصطفي: انا بحبها يااخي انت مش هتحس بيا
مراد: لو بتحبها تتمنلها السعاده مع الشخص الي هي اختارته متبقاش اناني وتبوظ فرحتها فكرك لما تبوظ فرحتها هتسيبه يعني
مصطفي: انا مش عارف مش عارف اعمل ايه
ريم: تنزل تباركلها وتتمنلها السعاده مع الشخص الي بتحبه وتحاول تنساها وتعيش حياتك وربنا هيرزقك ببنت الحلال الي تحبك وتخاف عليك
مراد: ريم كنتي فين
ريم: سالت مامت ميلا قالتلي انكو فوق جتلكو المهم ما علينا انزل يا مصطفي وانزلي انتي كمان يا ميلا حرام عليكو كنتو هتخربو فرحتهم m

 

 

ميلا: شكرا يا دكتور مراد وشكرا يا ريم شكرا انكو وقفتونا عن البلاوي الي كنا هنعملها
مصطفي قام وكان هيدخل اوضته بس ميلا مسكت ايده
ميلا: فكرك اني هقدر اشوفهم كده يا مصطفي بس احنا لازم نتقبل الحقيقه يا مصطفي ولازم نتمنالهم الخير والسعاده مش نخرب عليهم انزل اقف جمب صاحبك وانا هنزل اقف جمب صحبتي وان شاء الله ربنا هيرزقك ببنت الحلال انزل يا مصطفي هات ايدك في ايدي وننزل ونباركلهم
مصطفي بدموع: انا مش قادر
ميلا بحنيه: ممكن متعيطش بقه انا مش بحب اشوفك كده علشان خاطر ميلا حبيبتك
ريم: احم مراد تعال ننزل احنا
مراد: تمام
ميلا: شكرا يا دكتور مراد
مراد: العفو هستاذن انا بقه هنبارك للعرسان وهمشي ونتقبال بكره يا مصطفي
مصطفي: خليك يا مراد اقعد لسه بدري
مراد: لا علشان سايبين ميار عند صاحبتها والوقت اتاخر ان شاء الله نتقابل بكره عن اذنكو
ريم: سلام يا ميلا خلي بالك من نفسك ومتزعليش
ميلا: تمام
بعد شويه
••••••••••••••••••

 

 

ميلا: مبروك يا حسن
بقلمي/menna moharam
حسن: الله يبارك فيكي عقبالك
ميلا: ربنا يخليك مبروك يا يويو
آيه: عقبالك يا حبيبتي
مصطفي: مبروك يا صاحبي
حسن: الله يبارك فيك يا حبيبي عقبالك
مصطفي: مبروك خلي بالك منه حسن جدع وابن حلال
حسن: ده صاحبي يا اسراء الي بحكيلك عنه اهو ده عندي بلدنيا كلها
مصطفي في باله: معقول كنت هخرب فرحتك دي ياصاحبي بسبب غبائي ومفكرتش فيك ازاي ازاي كنت هعمل كده
علي الكورنيش
••••••••••••••••••
مصطفي: كنت عارف اني هلاقيكي هنا
ميلا: الخطوبه خصلت
مصطفي: معرفش انا سبتها وجيت
ميلا: عرفت ازاي اني هنا
مصطفي: انا اخوكي وعارف بتفكري في ايه وعارف بتحكي لمين لما بتكوني مخنوقه
ميلا ببتسامه: برتاح لما باجي اقعد هنا
مصطفي: وانتي صغيره لما بتكوني زعلانه من حاجه كنت اول حاجه بفكر فيها انك هتكوني هنا
ميلا: مهو لما انت بتضايق بتيجي هنا برضوهm

 

 

مصطفي: فاكره لما كنتي بتقوليلي كل اما ابقا مضايق اجي هنا وانا هرتاح كنت بسمع كلامك وكنت باجي هنا افضل اتكلم كتير اوي اطلع كل الي جوايا وكنت برتاح الحاجه الوحيده الي عملتيها صح في حياتك انك قولتيلي ابقا اجي هنا
ميلا: يسلاااام دي بس طب قوم يا مصطفي سبني لوحدي
مصطفي: يستي بهزر معاكي متبقيش قفوشه
ميلا: احنا كنا هنغلط انهارده غلطه كبيره اوي يا مصطفي
مصطفي: انا مفكرتش في فرحه صاحبي وفكرت في نفسي مفكرتش في سعاده آيه وفكرت في نفسي احنا لازم ننساهم يا ميلا والحمدلله ان مراد كان معانا الحمدلله ربنا يسعدهم
ميلا: يارب يلا بقه نقوم نمشي الوقت اتاخر
مصطفي مسك اديها: يلا
بعد مرور شهر كان مراد ومصطفي وريم وميلا بقو اصدقاء وعلاقتهم كويسه اوي ببعض وطول الشهر كان مراد بيحاول يخفف علي مصطفي وكان معاه وكذالك ريم مع ميلا
بقلمي/menna moharam
ميلا: افرحو يا بنات يلا وهيصو رمضان اهو نور فوانيسو
مصطفي: في ايه يابت افصلي شويه من الصبح وانتي بتغني
ميلا: فرحانه رمضان خلاص اهو يا الاربع يا الخميس وراحت علي ودن مصطفي
ميلا: توووووووووت

 

 

مصطفي بخضه: يخربيتككك تعالي هنا يابت
ميلا استخبت ورا مامتها: خلاص اسفه والله اسفه
منال: في ايه يا ميلا
ميلا: تعالي اقولك في ودنك حصل ايه
منال: ها قولي
ميلا: تووووووووووت
منال: حسبي الله ونعم الوكيل انا مش هقول غير كده
ميلا: انا نازله
مصطفي: راحه فين
ميلا: هروح الم فلوس من الحاره بتاعت الزينه
مصطفي: هتاخديها وتهربي ههههm
ميلا: يا خفه يلا باي
مصطفي: استني جاي معاكي
منال: مش عارفه سبتو ايه للعيال الصغيره
بعد شويه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت اخر)

اترك رد