روايات

رواية بنت بالايجار الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

رواية بنت بالايجار الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

رواية بنت بالايجار البارت الرابع

رواية بنت بالايجار الجزء الرابع

رواية بنت بالايجار الحلقة الرابعة

وفي الوقت ده مراد ارتبك وقال
مراد _تشاهدي مراتي على ايه يا ست انتي وانا مالي بيكي اساسا
قمر _ما تقولي في ايه وقعتي قلبنا وبعدها هي
بصت ل مراد وقالت
ناديه _يرضيكي جوزك يكون جايب عريس لبنتي ويكون متجوز انا بنتي مش هتتجوز رجل متجوز
قمر _وانت مالك اساسا الموضوع ده يا مراد وعايز ايه اللي انت جايبه
ناديه _بيقول واحد زميله وساعتها وبنت شبطانه فيه وانا لا يمكن اتجوز بنتي اي
واحد والسلام
قمر _طبعا عندك حق وانت غلطان يا مراد ان البنت لسه صغيره ليه تتجوز واحد كان متجوز قبل كده
مراد _اوعدك يا حبيبتي مش هيكون ليا دعوه بالحوار ده تاني وانتي يا ست انتي ولا انتي ولا بنتك تيجي هنا ثاني
قمر _خلاص يا ست ناديه اوعدك ان مراد مش هيتدخل في الموضوع ده من هنا ورايح
ناديه _والله اتمنى كده وكمان ما ينفعش ان سهير تعرف ان انا جيت هنا طبعا علشان المره
الجايه متحصلش مشاكل بجد
قمر _هو اصلا في كلام بين مراد وبنتك بنتك هتعرف منين

 

 

ناديه _اقصد يعني ما يقولش لصاحبه ان انا جيت هنا علشان ما يحصلش مشاكل
قمر _خلاص قلنا احنا ملناش دعوه بالحوار ده اتكلي بقى على الله ، وبعدها مشيت وجت علي
البيت وانا كنت قاعده في اوضتي
ودخلت لقيتها بتقولي
الام _البسي هدومك دلوقتي يا سهير هنسيب البلد دي وهنمشي منها
سهير _هنروح فين هو لينا المكان غير هنا
الام _ رب هنا رب هناك هنروح في اي حته
سهير _هو ده هيسالك سؤال هو انتي فعلا تعرفي ربنا ولا انا اعرف ربنا احنا لو نعرف ربنا هنعمل غلط اللي احنا بنعمله ده
الام _بقولك ايه يا بنت انتي اتظبطي احسنلك انتي ما تعرفيش انا ممكن اعمل معاكي ايه
سهير _بقولك ايه انا مش هشتغل شغلانه دي تاني حتى لو ما جوزتش مرات
الام _انتي بتعانديني يا سهير ماشي حاضر
وبعدها اتصلت ب واحد وجه وعمل كده غصب
عني وبعدها خرج وانا كنت بعيط في الاوضه
وقولت ليها
سهير _انا بكرهك انا عمري ما حبيتك انتي ازاي كده

 

 

الام _اعملي حسابك لو ما كانش الموضوع ده هيحصل بمزاجك هيحصل غصب عنك
سهير _والله العظيم اللي هيفكر يقرب
ليا تاني ميعرفش انا ممكن اعمل فيه اي
الام _اتكلمي على قدك كنتي عملتي في اللي كان معاكي النهارده ، وبعدها خرجت وانا
في نص الليل فتحت الباب وفضلت ماشيه
لحد ما اغم عليا ولما فوقت لقيت نفسي
علي سرير وكانت جمبي فاطمه اللي كانت في بيتنا
فاطمه _هو انتي كويسه يا بنتي طمنيني عليكي
فيكي اي
سهير _هو انا ايه اللي جابني هنا وايه اللي حصل بالظبط انا مش فاكره اي حاجه
فاطمه _حبيبتي انا لقيتك في الشارع جبتك هنا عندي في البيت طمنيني عليكي
سهير _انا شفتك قبل كده مش انتي زميله ماما ارجوكي انا مش عايزه حد يعرف ان انا عندك هنا
فاطمه _اوعدك ما حدش هيعرف مكانك خالص بس اهدي بس انا هروح اعملك كوبايه ليمون تشربيها ، وخرجت فاطمه وجوزها قالها

 

 

سيد _هي مين دي يا وليه اللي موجوده جوه وازاي تدخلي حد البيت من غير ما تقوليلي
فاطمه _ارجوكي وطي صوتك مش عايزاه تسمع دي بنت واحده زملتي وحصل مشاكل كبيره بينها وبين امها خليها عندنا هنا بدل ما يحصلها حاجه
سيد _وهو انا بقى فاتحها سمير علشان خاطر
تجيبي بنت صاحبتك هنا انا مش ناوي اصرف على حد
فاطمه _ارجوك يا سيد خليها وانا هديك الفلوس اللي انت عايزها بس ما تمشيش يا بنت من هنا حرام
سيد _طيب روحي اعمليلي لقمه اما اكلها
وانا كنت في الاوضه وطلعت الموبيل من الشنطه واتصلت ب مراد
مراد _ارجوكي يا سهير ما تتصليش بيه تاني انا مش عايز اي مشاكل مع مراتي
سهير _وهو انا دلوقتي اللي هعملك مشاكل انا موافقه اهرب معاك حتى مش لازم جواز بس اكون معاك انت وبس
مراد _يا ريت تنسي اي كلام انا قلته ليكي انا مش هينفع اتجوز اي حد غير مراتي
سهير _دلوقتي جاي تقولي الكلام ده ما انت كنت ممكن تعمل اي حاجه علشان خاطري

 

 

مراد _معلش يا امل قمر داخله الاوضه
ومش هينفع تلاقيني بتكلم في التلفون بعد
اذنك وبعدها قفلت السكه
سهير _والله حرام اللي بيحصل فيا ده انا عارفه يا رب ان انا غلطت بس تسامحني على اللي انا عملته ، وفي الوقت ده دخلت فاطمه وقالت
فاطمه _هو انت بتعيطي يا حبيبتي ايه مالك في ايه طب ما تقوليلي ايه المشكله وانا احاول اساعدك فيها
سهير _انتي لو عرفتي مشكلتي هتمشيني من البيت ده ومش هتخليني بيتك لحظه واحده
فاطمه _حبيبتي ده ربنا غفور رحيم احنا البني ادمين مش هنغفل ونسامح طيب قوليلي بس حصل ايه
سهير _اللي حصل وقبل ما اكمل كلامي
لقيت سيد جوزها داخل الاوضه وبيقول
سيد _جينا نسلم على الضيوف ايه ده انتي انتي ايه اللي جابك هنا ،وانا لما شوفته عرفت أنه
كان آخر راجل امي جابته البيت وعمل كده غصب
عني وبعدها قولت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بنت بالايجار)

اترك رد