روايات

رواية كيان الزياد الفصل السابع 7 بقلم شوشو نصر الدين

رواية كيان الزياد الفصل السابع 7 بقلم شوشو نصر الدين

رواية كيان الزياد البارت السابع

رواية كيان الزياد الجزء السابع

رواية كيان الزياد
رواية كيان الزياد

رواية كيان الزياد الحلقة السابعة

كيان، الو
………..
كيان، ايوه يا حضرة اللواء انا كيان السيوفي بنت عم الرائد زياد السيوفي
……………
كيان، انا كنت طالبه اجازه اسبوعين لزياد والرائد أمير النصراني
………………………………………………………………………
كيان.،تمام شكرا يا حضرة اللواء، اللواء وافق وتنظر لزياد بخبث
سما ونور، عااااااا احلى كيان في دنيا
زيادببرود، جهزو شنطكم. بكرا الساعة 9 عنعدي عليكم.
أمير بصدمة، انتي اتصلت باللواء وكمان وافق
كيان، اه

 

أمير بفرحه اجازه لولوووووي يلا يا بت أخيرا اخدنا اجازه خلينا نروح نجهز شنطنا.
فصباح اليوم التالي…….
تنزل كيان وهي تجر شنطتها، يلا يا ابيه
زياد ببرود. تعالي افطري
كيان، تذهب وتجلس بجانبه، احم
زياد ببرود، حسابنا لمن نرجع على العملتي امبارح
كيان بتوتر، انا اسفه
زياد، يلا بينا ، يتحركان لأخذ الباقي
زياد، يلا اركبوا
أمير، هلا
كيان، اهلين
أمير، وهو يقلع نظارته حنركب عربية واحده
زياد، اه عربيتي كبيره حتسعنا يلا بينا
سما، هااااي
كيان، اهلين يلا اركبوا
أمير اوكي
خالد، متأسفين على التأخير
زياد، يلا
نور، انا جيت بس فين احط الشنط

 

أمير، وانتي حاملة كم شنطة
نور، أربعة بس
أمير بسخرية، وبس
زياد، حطوها في عربيه الحراسه
زياد بصوت عااااالي، اليكس حط الشنط
اليكس، حاضر يا زياد بيه
زياد، يلا اطلعوا
في الطريق…………………….
أمير، انا جعان
سما، ابيه انت فطرت من شوي امتى جعت
أمير، جعااااااااان
زياد، اسكت يا زفت، كيان اعطي سندويتش وعصير داده سمحيه حططها في الشنطه السوداء دي.
كيان، اتفضل
أمير والاكل في فمه، يا سلااااام تسلم ايدك يا داده سمحيه
نور بقرف،. يييييع ابلع بعدين اتكلم
سما، ابيه زياااد ما تشغل اغاني
زياااد، لا
نور، بليززززز
زياد، لا
كيان، بليزززز يا ابيه عشاني بليززز
زياد، اوكي خلاص شغلي
كيان، تحبوا تسمعوا ايه
سما، حسين شاكوش
نور، تامر حسني

 

كيان، امممم طب اي رايكم في عمرو دياب
امير، لا
زياااد، طيب اي رايكم مفيش اغاني تتسمع
خالد، انتو اذواكم مختلفة كل حد يركب سمعتوا ويسمع الموسيقى الحابب يسمعها
نور، اوكي كدا احسن
مرة وقت وهم في الطريق……….
خالد، زياااد خلينا نبدل شكلك تعبت
زياد، اوكي بدل زياد وخالد
كيان، ابيه زياد عايزه انام
سما

 

كيان، ابيه زياد عايزه انام
سما، بدلني وتعال وراء انا حابه اقراء روايه
وبدلو وضعت كيان رأسها على كتف زياد ونامت اما زياد فاخرج حاسوبه وبدأ في العمل
وبعد بضع ساعات وصلو إلى شرم الشيخ…………..
خالد، شباب وصلنا يلا
زياد، كيان يلا اصحى كيان حبيبتي اصحى يلا
كيان بنوم، وصلنا يا ابيه
زياد، اه يلا يا كوكي اصحى
كيان، تمام
أمير، بت نور انتي يا بت قومي يلا
نور، اه صحيت خلاص في حد يصحى حد كدا
أمير، قومي خلينا نروح البحر
دخلوا جميعا الفندق…….
زياد، في حجز هنا باسم زياد السيوفي

 

الرسبشن، صح يا فندم حجزت سته غرف اتفضل المفاتيح
زياد، شكرا ليك يلا، دي الغرف جمب بعضها إذا احتجتوا حاجه خبروني كيان دي غرفتك جمب غرفتي علطول ماشي
كيان بتوتر، اوكي ابيه انا
زياد بابتسامة، روحي وانا حاجي وراكي
تدخل كيان الغرفة، امممم ما بطال اهاااا خليني غير لبسي
بعد فترة يأتي زياد إلى غرفه كيان فيجدها نايمه يقوم بتغطيتها ويبوس رأسها ويروح.
في الصبااااااح…………………………………………………
يخرج زياد من غرفته يلاقي خالد
زياد، صباح الخير ( كان يلبس بنطلون اسود وتشيرت اسود يبرز عضلاته)
خالد، صباح الخير وين الباقي( بنطلون رمادي وتشيرت رمادي)
زياد يدق باب غرفة كيان، كيان يلا يا بنتي انت لسه نايمه
كيان تفتح الباب، صباااح الخير لا انا صحيت وجهزت كماااان (كانت تلبس بنطلون اسود وتوب ابيض)
زياد وخالد، صباح النور
نور وسما وأمير، صباح الخير (كانت نور تلبس بنطلون رماد وتوب ابيض) (كانت سما تلبس فستان اسود هااادي ويتماشا ما جسمها) (كان خالد يلبس بنطلون بني وقميص اسمر يبرز عضلاته)
كيان زياد وخالد، صباح النور

 

زياد، خلونا نفطر بعدين اشوف حتعملوا ايه
كيان بفرحه ، عايزه اخش البحر واسبح والعب ونتسابق و
زياد، اهدي اهدي خلاص حنعمل كل العايزه بس انا عايزه اشرب قهوتي لانو راسي حينفجر
أمير، طب يلا
واثناء ما هم رايحين تعترت كيان وكانت حتقع فمسكها حد
الشاب، انتي كويسه يا انثه
كيان، اه كويسه شكرا إليك
زياد، بلهفة، انتي كويسه يا حبيبتي فيك حاجة
كيان، لا انا كويسه بس الشاب مسكني شكرا ليك
الشاب، سامر اسمي سامر
كيان، اتشرفت بمعرفتك يا سامر
زياد بغيره، مش يلا نروح الباقين منتظرينا
كيان، يلا وشكرا ليك يا سامر باااي
بعد ذهبهما…………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان الزياد)

اترك رد

error: Content is protected !!