روايات

رواية عشقت عذابي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي البارت الحادي والثلاثون

رواية عشقت عذابي الجزء الحادي والثلاثون

رواية عشقت عذابي الحلقة الحادية والثلاثون

سراج حط سلاحو في دماغ ادهم وقال بغضب مهلك…اتصل بأبوك حالا
ادهم بصلو بخوف واستغراب وقال..ابويا ..عايز منو ايه
سراج غمض عنيه وفتحهم وقال بطريقه ترعب ..انجز..واطلب ….ابوك..حالا
ادهم قال برعب…طيب..طيب ..حاضر اهدي ..هيجيب التليفون
ادهم جاب التليفون ورن لابوه واول ما رد قال بخوف..ايوه يا بابا..انت عملت ايه و
بس سراج شد منو التليفون وقال بطريقه تخوف…لو قربت من تقى او نادر هخلصلك عليه ..اظن وضحت
حسن بص لنادر بصدمه مش مصدق الي بيسمعه ..ازاي سراج عرف انو هو الي خاطفها قال بتوتر..انا ..انا مش فاهمك تقصد ايه
سراج قال بغضب….اغبى رد سمعتو في حياتي..بما اني بكلمك وبهددك يبقى اكيد كشفتك على حقيقتك فمفيش داعي نستعبط على بعض..
حسن اتنهد وقال ..تمام…هتكلم دغري مراتك هسبها..وده علشان خاطرك…اما نادر ..لا..انا هخلص عليه واخد حق اختي الي انت معرفتش ترجعو
سراج قال بغضب مرعب…اولا لو كان ليه خاطر عندك مكنتش عملت الي انت عملتو ده..ثانيا نادر هتسيبو ومش هتقربلو ولا هو ولا تقى ده لو عايز ابنك يفضل عايش ومتقلقش عليا حق امي انا الي هجيبو وعارف هجيبو من مين بالظبط
حسن بلع ريقه بخوف…كان فاكر ان نهى فاقت وقالتلو ان هو الي خطفهم بس كلامو بيقول انو عرف انو قتل امو كمان استغرب وخاف جدا وقال بتوتر…قصدك ايه
سراج قال بغضب…انا جايلك حالا وهقولك قصدي ايه..رجالتك الي بره مشيهم ومتعملش اي حركة غدر علشان انت الي هتخسر… ابنك تحت ايدي ولو حصل حاجه لمراتي اوابني واتنهد وكمل..او حتى اخويا ابنك هيروح معاهم
هنا حسن اتأكد انو عرف كل حاجه قال بهدوء…تمام انا مستنيك ..اكيد عارف العنوان
سراح قال..عارف ..شفت العنوان صوت وصور… ياخالي
هنا حسن بص لنادر وقفل مع سراج وقال..انت معاك ايه..ها معاك ايه فتشو كويس
وابتدو رجالتو يفتشو نادر ونادر كان مبسوط لانو كده اتأكد ان سراج الي كلمو
الرجاله قالو..مش معاه حاجه ابدا يا باشا
حسن قال بغضب..فتشو هدومو يمكن حطط حاجه فيهم و
بس قطع كلتمو وركذ بعيونه على الساعه الي في ايد نادر وقال..دي ساعة سراج مش كده
نادر ابتسم وقال..ايوه هيه…وكمل بسخريه..اخويا بقى وبنلبس مع بعض
حسن اتنرفز لانو عارف الساعه كويس وان فيها جهاز مراقبه مسكها منو وكسرها وفضل رايح جاي بعصبيه
سراج بعد ما قفل معاه قال لادهم اطلع قدامي من غير شوشره اي حركه هخلص عليك
ادهم قال بخوف..اجي فين هو فيه ايه …وانت ازاي ترفع سلاحك عليا و
بس سراج زقو وقال بعصبيه..قولت يلا انت هترغي
ادهم قال بخوف..حاضر حاضر ومشي و سراج وراه وحاطط السلاح في جمبو علشان محدش ياخد بالو
خالد مشي وراه وقال بفرحه وحماس…صايع يلا ..والله دماغ متكلفه
سراج بصلو بحده وخالد سكت وقال.احم..مش هتكلم خلاص
سراج طلع هو وادهم …وخالد اصر يروح معاه وطلعو هما التلاته على المكان الي نادر فيه
في الاوتيل كانت فتون في قمة الحزن من الي سراج قالو ومن الي عرفو كانت مش مستوعبه ابدا الي اتقال
وعلا كانت بتبكي ووقفت قدام ابوها وقالت بانهيار شديد..يعني ايه الي اسمعتو ..ها انا كنت فاكره انهم بيكدبو ..طب انت ليه مبتقولش انو كدب..سراج اخونا..اخونا الي كل الوقت ده بنتمنى موتو..اخونا الي جيه فرحي وطعن في شرفي قدام الناس ..طب مقولتش ليه…و..و امه..امه انت..انت غتص…يابابا ده انا حتى مش قادره انطقها..ليه يا بابا تعمل كده ليه
سالم كان بيبكي وبس وخايف على اولادو لتنين وبص لعلا بدموع وقال..سامحوني…انا اسف
علا قالت بدموع..اسف..اسف على ايه…وبصت لفؤاد ورجعت بصت لابوها وقالت..انتو ازاي جالكم قلب تشفونا بنجرح بعض ونأذي بعض وانتو ساكتين ازاي قدرتو ..حد يرد عليا
فتون مسكت علا وقالت..تعالي ارتاحي يا علا كفايه يا حببتي خلينا نطمن عليهم الاول
علا بقت تبكي جامد وفتون قعدتها وادتلها ميه وفضلو مستنين اي خبر عن نادر وسراج
سالم كانت دموعو على خدو وفؤاد مكانش حاسس غير بخوف شديد وبيدعي وخايف على سراج من قلبو ..بص لسالم بحقد وقال…منك لله بسببك معيشتوش يوم واحد حلو عمرو ما حس يعني ايه ابوه عاش حياتو يتعذب وهيموت وهو بيتعذب
سالم قال ببكا..حرام عليك انا مش ناقص متقولش كده كفايه كلكم تلموني كفايه مفيش حاجه حصلت بمذاجي حرام بقى
فتون قالت بدموع..كفايه يابابا ياجماعه كفايه الوقت ده هما اولي بدعاكم بلاش نجيب سيرة الماضي وخلينا نطمن عليهم الاول
عند سراج اول ما دخل الفيله خالو ..كان مستنه قال..اهلا بابن اختي الغالي …حد برضو يرفع سلاح على ابن خالو كده
سراج بص لتقى ولمعت عيونه بالدموع كانت مربوطه والتعب باين عليها بصتلو وقالت بابتسامه ودموعها على خدها…سراج
خالد طلع سلاحو وحطو على دماغ ادهم وسراج راح لتقى وفكها وحط اديه على خدودها وقال…انتي..انتي كويس…انا اسف ..اسف..كلو بسببي..انا اسف
بقلمي… زهرة الربيع
تقى حضنتو بقوه وبقت تبكي وهو كمان بادلها الحضن بشده ودموعو نزلت بالم
نادر بصلهم وقال..احم..احم…انا مربوط كمان
سراج ساب تقى وراحلو وفضل مركذ فيه شويه وقال بسخريه…مفيناش اي شبهه من بعض..ولا حاجه واحده حتي
نادر ابتسم بحزن وقال..انا حاولت اني اوقف الساعه علشان متسمعش ومعرفتش
سراج فكو وابتسم بوجع وقال…كان المفروض اعرف..ومن زمان
سراج وقف قدام حسن وقال بسخريه…خالي الغالي..الي قت*ل امي وكان هيقت*ل مراتي وابني كمان اقدر اعرف..قت*لت اختك ليه
حسن ابتسم وقال ببرود…علشان حبت ابوك
سراج بصلو بغضب وقال…سالم ..مش ابويا..تمام…اياك اسمع الكلمه دي تاني
حسن قال باستفزاز ..دي الحقيقه..سواء اتقبلتها اورفضتها..سالم ابوك..وكمان اغتص*ب امك…وخلفك في الحرام..ولولا فؤاد كان زمان سمعتنا في الارض ويمكن كان زمانك اتربيت في ملجأ وسط ولاد الحرام الي زيك
نادر قال بغضب…اخرس..انت اتجننت..ابويا اصلا عرف بيه يوم ما انت قتلتها…ولولا انها وصتو يسيبو مع فؤاد علشان محدش يدايقو بكلمه..كان زمانو اتربي معانا في مكانو الصح وسط ولاد سالم النوري مش ولاد الحرام
حسن قال بغضب..لا ابن حرام ..ابوك اغتص*ب اختي وهيه على زمت راجل تاني ومش اي راجل ..صاحب عمره انت متخيل الحقا*ره ..ده فؤاد لو كان له اخ مكانش هيحبو قد ابوك الي خانو وخانا كلنا ودمر اختي وخلاني اتعهدت اقت*لها لولا ان فؤاد سفرها وخباها عني كنت قت*لتها قبل ما تعرف بحملها اصلا واول ما رجعو فضلت اراقبها لحد ما قابلت ابوك وسمعت كل كلامهم وعرفت انو هو الي عمل العمله السوده دي كنت هدخل اقت*لهم التنين بس فؤاد طب عليهم استنيتو يقت*لهم هو لاكن مقدرش واول ما ابوك طلع وراه دخلت قت*لتها ومشيت من وقتها وانا اخدت عهد على نفسي اخليه يتمنى الموت الف مره وابتديت بموت طارق ودلوقتي هقت*لك ومحدش هيمنعني
سراج رفع سلاحو وقال بس انا همنعك يا خالي…سالم اكيد غلط واكيد كل الي عملو مع امي والي انت كمان عملتو مش هنساه ابدا لاكن فيه حقيقه مره مش هقدر انساها مهما حاولت ان الي انت هتقت*لو ده اخويا ومش انا الي اسيب اخويا يموت قدامي
نادر ابتسم وحسن قال …بس هنا الاختيار صعب قوي يا سراج وشد تقى عليه وحط السلاح في دماغها وقال…خلى ابن عمك يسيب ابني
سراج ارتبك على طول وخاف جدا وتقى كانت بترتعش وبتبصلو بدموع بصلها وقال..متخافيش هخرجك من هنا متخافيش
حسن قال بغضب..تقدر تخرجها من هنا ..خد مراتك وسيب ابني وامشي اما ابن سالم هيموت يعني هيموت وقال بصوت عالي..محروووووس
وفجأه المكان اتملا رجاله مسلحين وواحد منهم حط سلاحو في دماغ خالد وقال…سيبو..
خالد مرضيش ينزل سلاحو وقال…اي حركه هخلص عليه
حسن شد اجزاء السلاح بغضب وحطو تاني في دماغ تقى وقال..وانا كمان هخلص عليها
سراج اترعب وقال…نزل سلاحك يا خالد
بقلمي …..زهرة الربيع
خالد قال..بس
لاكن سراج زعق وقال..بقولك نزل سلاحك
خالد نزل سلاحو وادهم راح ناحية ابوه بخوف ورجالة حسن كانو مصوبين مسدساتهم على خالد وسراج ونادر
هنا نادر قال…طيب تمام…هو هيسمع كلامك..انا هفضل معاك وكمان لو هتقتلني تمام بس خليهم يخرجو سيب تقى وسراج وخالد وانا هفضل معاك موافق
سراج بصلو وقال..انت بتقول ايه مش همشي من غيرك
نادر لسه هيتكلم حسن ضحك وقال…لا يحلو ولا انت هتطلع ولا هو انا ابني بقى معايا يعني العرض خلص كووولكم هتموتو هنا وتبقى اصعب ضربه لسالم خليني اعد الضحايا اول ضحيه نادر باشا ابنه وسندو الي بيموت فيه…تاني ضحيه سراج بيه ابنو الي هيموت ويقربو ليه في يوم ..تالت ضحيه تقى الحلوه مرات ابنه والي حامل بحفيده واخيرا خلود ابن اخوه الي مربيه في ايه اكتر من كده يوجع انا متأكد اني هقرى النعي بتاعو بكره
نادر قال بغضب..يعني ايه انت قولت انك هتسيبهم و بس حسن شاور للرجالتو مسكوهم كلهم جامد ما عدا تقى
حسن صوب سلاحو عليها وقال..غلطت قوي لما رفعت سلاحك على ايني يا سراج ..كنت هتترحم من انك تشوف مراتك وابنك بيمو*تو قدامك
سراج حس بخط*ر شديد وبقى هيموت من الخوف نزلت دموعو وبقى يقول بهستريا …ابوس ايدك يا خالي ارجوك..هعمل الي انت عايزه سبها..ابوس ايدك سبها…متعملش فيا كده ارجوك
حسن بصلو بمكر وقال..يعني هتعمل الي اقول عليه
سراج قال برعب..الي اتقول عليه اي حاجه..اي حاجه بس تسبها لو هتقت*لني انا
حسن شاور لرجالتو وقال سيبوه ….سراج ابتسم وهو خايف جدا وقال بلهفه ..اأمر الي اتقول عليه هنفذو
حسن قال بمكر …اقت*ل اخوك..اقت*ل نادر قدامي حالا…ادولو سلاح يا رجاله وووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عذابي)

اترك رد

error: Content is protected !!