روايات

رواية عشق ارسلان الفصل العاشر 10 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان الفصل العاشر 10 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان البارت العاشر

رواية عشق ارسلان الجزء العاشر

رواية عشق ارسلان الحلقة العاشرة

مر أسبوع على كل الأحداث دي
أريان كان بيجهز نفسه علشان كتب الكتاب ..
أما أرسلان كان خايف أوي على حياة بقى خايف إن يجرالها حاجة بسببه ..
حياة كانت بتفكر تروح معادهم النهاردة علشان تاخذ الخشب
حياة : أنا مش هروح هو آخر مرة روحتله عاملني بطريقة وحشه أوي
فكرت شويه لكن هيلاقي فلوس منين علشان الدوا بتاع والدته أنا هروح بعد كتب الكتاب
تلفونها رن بصتله ولما شافت إسم المتصل فتحت الخط بفرحة
حياة : ماما إزيك أنا إشتقتلك ..
صوفيا : وأنا كمان إشتقتلك ياحبيبتي إنتي كويسه ..
حياة : أنا كويسه أنا مبسوطه أوي هنا ماما إيه أخبار بابا هو كويس ..
صوفيا : أيوه هو بخير إنت بجد مبسوطه ولا بتقولي كدا علشاني ..
حياة : ماما أنا بجد مبسوطه حتى لو بابا رجع في كلامه بخصوص جوازي أنا مش هرجع لفرنسا خالص ..
صوفيا : تمام قوليلي بقى عملتي إيه طول الفترة دي ..
حياة : ماما إنتي أحسن أم في الدنيا إنتي عارفه إنك مش بس أمي إنتي كمان صاحبتي وأختي أنا كنت بحكيلك كل حاجة ..
صوفيا : عارفه ياقلبي احكيلي بقى قبل ما يرجع أبوكي ..
حكتلها حياة على كل اللي بتعمله وعن أرسلان وعن بيع الخشب اللي بتاخذهم منه حكتلها على كل حاجة بالتفصيل
صوفيا : حياة اسمعيني كويس خلي بالك كويس ماتثقيش في حد بسرعه حتى أرسلان دا ..
حياة : ماما أرسلان حد طيب أوي أنا مقابلتش إنسان زيه ..
صوفيا : أنا مقولتش إنه وحش أنا قلت ماتثقيش في الناس بسرعةأنا هقفل دلوقتي نتكلم مره ثانيه..
حياة : تمام مع السلامة ياماما قفلت مع والدتها وراحت لأسيل علشان تساعدها في التجهيزات..
*******************
في مكان مهجور
المجهول1 : أوامرك ياباشا ..
المجهول2 : في مهمة عايزكم تنفذونها ..
المجهول 1 : هي إيه المهمه دي إحنا تحت أمرك ياباشا ..
المجهول 2 : في بنت عايزها تكون هنا قبل الليل مايجي هبعثلكم كل المعلومات عنها وكمان صورتها مش عايز غلطه ..
المجهول 1 : تمام ياباشا متقلقش هتلاقيها هنا قبل الليل ..
*****************
في منزل أسيل الكل كان موجود
تم كتب الكتاب وسط فرحة الجميع خذها أريان في حضنه وهو طاير من الفرحة مكنش مصدق إنها خلاص بقت مراته ..
أريان : أنا لحد دلوقتي مش مصدق إنك بقيتي مراتي إنتي عارفه من إمتا وأنا مستني اللحظة دي ..
بصت أسيل للأرض بخجل رفع رأسها
أريان : عايز دائما رأسك تبقى مرفوعة ..
حياة : أحم أحم نحن هنا ..
أريان : مالك في إيه دي مراتي على فكره أنا معملتش حاجة غلط لما تبقي تحبي أو تتجوزي ساعتها هتفهمي ..
فريدة بابتسامة : إن شاءالله هي كمان هتلاقي اللي يحبها ويكون سندا ليها ..
أريان : ست أمل بعد إذنك ممكن أخذ اسيل ونخرج نتمشى شوية..
أمل ببتسامة : يابني إنت بقيت جوز بنتي يعني إبني ناديني ماما أسيل دلوقتي بقت مراتك تقدروا تخرجوا مع بعض ..
أريان مسك إيد أسيل وخرج بسرعة كلهم ضحكوا على تصرفه
فريدة بضحكه : شوف الواد إنتي شايفه حصله إيه أنا هروح وهبقى أجي مرة ثانية ..
أمل : خليك قاعدة معايا لحد مايرجعوا ..
فريدة : طيب ..
استغلت حياة إنشغالهم مع بعض وخرجت بشويش من غير ماحد يحس بيها راحت ناحية الغابة
حياة وهي بتجري : أنا إتأخرت والسيد حمزة هيروح من هياخذ مني الخشب
ووقت ماهي بتكلم نفسها قطع طريقها مجموعة من الرجال حاولت إنها تهرب منهم لكنهم كانوا أقوى منها واحد منهم رش حاجة على وشها أغمى عليها وقبل مايغمى عليها نادت أرسلان
حياة : أرسلان إنت فين وبعدها فقدت الوعي ..
****************
عند أرسلان
أرسلان استناها لحد ما الشمس غابت لكنها مجتش والسيد حمزة جه وراح لما هي إتأخرت
أرسلان قلق عليها قعد شوية يفكر وبعدها مشي
أرسلان : إنتي فين ياحياة أتمنى مايكونش حصل اللي في بالي ..
*******************
في بيت أسيل
رجع أريان و أسيل في المساء شافوا أمل قاعدة قدام البيت والقلق باين على وشها
أسيل : في إيه ياماما إنتي قاعدة هنا ليه وليه قلقانه ..
أمل بخوف : أسيل إعملي حاجة يابنتي حياة مش موجوده أنا دورت عليها في كل مكان لكن ملاقتهاش ..
أريان : اهدي ياماما إحنا سيبناها معاكي إنتي وماما ..
فريدة : لما خرجتوا هي دخلت أوضتها ولما الست أمل قامت علشان تنادي عليها ملاقتهاش دورنا عليها في كل مكان لكن ملاقينهاش ..
أسيل : أنا عارفه هي راحت فين هي دائما بتروح الغابة يلابينا ندور عليها هناك ..
راحوا كلهم يدورا عليها في الغابة أسيل راحت لمكان أرسلان ملاقتش حد حست بالخوف على حياة
أسيل بخوف : أريان أرجوك إعمل أي حاجة حياة مش هنا ..
أريان ::اهدي ياحبيبتي إن شاءالله هنلاقيها..
******************
فتحت عينيها بتعب جت تقوم حست بألم في رأسها بصت حواليها لقت نفسها في أوضة صغيرة اتحاملت على نفسها علشان تقوم وراحت ناحية الباب حاولت تفتحه لكنه كان مقفول حست بالخوف خبطت على الباب بإيديها وهي بتصرخ
حياة : في حد هنا طلعوني من هنا لما ملاقتش رد قعدت على الأرض تعيط بخوف ..
*****************
المجهول 1: كله تمام ياباشا هي بالمكان اللي أمرت بيه ..
المجهول 2: براڤو عليكم هي بأمانتكم لحد ماجي ..
المجهول1 : تمام ياباشا ..
*********************
أسيل : أريان تعالى نروح عند أرسلان يمكن تكون عنده ..
أريان : هي هتعمل إيه عنده في وقت زي دا ..
أسيل : هي بتعتبره صديق ليها وهما بيتعاملوا دائما مع بعض ..
أمل بدهشه : هي تعرفه منين وبتعمل إيه عنده ..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق ارسلان)

اترك رد

error: Content is protected !!