روايات

رواية قلوب عذبها الحب الفصل الثالث 3 بقلم جنات بدر

رواية قلوب عذبها الحب الفصل الثالث 3 بقلم جنات بدر

رواية قلوب عذبها الحب البارت الثالث

رواية قلوب عذبها الحب الجزء الثالث

قلوب عذبها الحب
قلوب عذبها الحب

رواية قلوب عذبها الحب الحلقة الثالثة

سعيد بغضب
يلاه اق،،،تله يماه ماهتكون حفيدي ولا اعرفك وهتبرء منك لي يوم الدين
جاد غمض عينه وداس على الزناد
كانت رحيل مرميه في حضن قاسم وبدأت تنز،،،ف
قاسم بغضب، ،،،
ياابن الك****والله ماهرحمك ومش هسيبك رحيل رحيل ردي عليا أنتي سامعني
سعيد بغضب
مستني ايه يلاه خلص عليه هو كمان اخلص
جاد كان وقف ومصدوم مش عارف يعمل ايه مش مصدق إنو عمل كده
منتصر وصل بغضب وكمان نوح
منتصر ضرب جاد من ضهر بطلقه
سعيد لسه هيرفع سلاحه نوح مسكه من وراء ورفع السلا،،ح
اهدي يارجل ياخرفان بدل مافرغ الطبنجه دي في نفوخك
وسحب منه الطبنجه
منتصر بخوف
ملها رحيل ياقاسم حصل إيه
قاسم بخوف هي فدتني ضحته باحلها يامنتصر أنقذ اختنا بسرعه قبل مايحصلها حاجه
منتصر شال رحيل
تعال هي كويس تعال يانوح سوق العربيه
كان جاد وقع على الأرض وبينزف واغمي عليه
وصل البوليس والقى القبض على الكل والمصابين راحوا المستشفى،،،
ام منصور فوزيه، ،،،
عملوها عملوها المنشاويه وخدو عيالي واحفادي غدر جيب العواقب سليمه يارب يارب احمي عيالي
عبله ام منتصر ورحيل بخوف
يارب جيب العواقب سليمه يارب
زينب مرات إبراهيم، ،،،،
انا خايفه قلبي وكلني على ولادي وإبراهيم انا هخرج اشوف حوصل إيه أنا مش مستريحه
فوزيه اهدي هتروحي فين في ضرب النار ده مش كفايه الرجاله، ،،
زينب ضرب النار وقف يامه اعذريني وبقيت تجري وهما وراء منها
وهي بتجري شافت ابراهيم مرمي على الأرض والاسعاف بينقلوه
بقيت تصرخ وتقول إبراهيم ولد عمي يامرك يازينب
فوزيه وقعت على الارض من الصدمه لما مغطين وش إبراهيم
ولدي ولدي إبراهيم
في بيت المنشاوي
ام جاد زينات بخوف
ولدي قلبي وكلني عليه ولدي مش بخير يامري على ولدي لو حوصلت ليه حاجه
ميرفت مرات سعد، ،،،،،
طولي بالك يام جاد أكيد هو بخير متخافيش وربنا هيحرصهم
زينات بغضب
قولت بلاش من الطار واللي فات مات ونبدأ من جديد عشان عيالنا لكن لع هنفضل طول العمر سلسال الدم ماسكنا يامري علي عيالي
ميرفت بحزن، ،،،،
قصدك نسيب حق زوجي ياسلفتي ماهو لو عنده عيال كانو خدو بتارو ومكنش حد من عيالك اتحشى بس أمر الله يسيب البنتين دول
زينات بحزن، ،،،،
لع يامرفت انا مش قصدي اكديه أنت فهمتي غلط
قطع كلامها دخول زين وهو بيجري
زينات بخوف في إيه ياولدي حوصل إيه
زين، ،،،
افرحي يامه خدنا بطار عمي الله يرحمه بس بس الحكومه خدت جدي وأبوي وأنتو كمان لازم تخفو من البيت قبل الحكومه ماتوصل اهنه عشان الدنيا مقلوبه
ميرفت بقيت تزغرط
اخيرا هترقد في قبرك مرتاح ياسعد عشرين سنه وانت مش مرتاح في تربتك
زينات بخوف
اخوك أخوك فين يازين هو مرجعش
زين معرفش يامه هروح أشوفه
في المستشفى كان قاسم بيزعق
دكتور دكتور بسرعه اهنه أختي بتموت
خرجت ممرضه في العشرينات أهدي حضرتك وهتكون بخير
الدكتور على وصول
دخلت رحيل غرفة العمليات
بعد شويه وصل كمان جاد وهو مغمي عليه وكانت الحكومه مالي المستشفى عشان مايحصلش اشتباك تاني
الممرضه خرجت تشوف الحاله وانصدمت لما شاف جاد
وبقيت تعيط جامد
دخل كمان غرفة العمليات
في المركز، ،،،
الظابط بغضب
ممكن أفهم المهزله اللي حصلت دي هي البلد سايبه ولا سايبه هو مفيش قانون ولا ايه
رؤوف بغضب، ،،،
إحنا كن في زرعنا وبنشوف شغلنا ياباشا وطبو علينا طبت الغفله
سعيد بفرحه، ،،،
ده حق ورجع لي صحابه ياباشا طارنا واخدنه كده متعادلين لو عايزين صلح إحنا موفقين المهم خدت طار ولدي وهرقد في قبره مستريح
دخل رجل كبير من عمر سعيد ××××
شعبان ابو منصور، ،،،،
كلام سعيد صوح ياباشا إحنا كمان قبلين الصلح
فارس بغضب، ،،،
بتقول إيه ياجدي أنت مش عارف إنو أبوي قتل ولا إيه
شعبان، ،،،،،
لما الكبار يتكلمو الصغار يسكتو يافارس ياولدي بص ياباشا إحنا موفقين على الصلح بلغ كبرات البلد وكمان حضرتك عشان نعمل صلح بس نطمن الأول على المصابين
الظابط، ،،،
تمام ياحج شعبان طلباتك أوامر انا هعمل زي ماقولت حضرتك
في المستشفى، ،،،،،
كانت رحيل طلعت من العمليات والدكتور طمنهم إنو الإصابة مش خطيره وحالتها مستقره
منتصر بخوف، ،،،،،
يعني هي كويسه يادكتورة وصحتها تمام طمنيني عليها
الدكتوره، ،،،
ايوه حضرتك الحمدلله الإصابة مش خطيره وهي كويسه وحالتها مستقره عن إذنكم
في غرفة جاد كانت الرصاصة في كتفه من الخلف
الممرضه “منه”
ياحبيبي قلقتني عليك الحمدلله إنك بخير(كانت بتتكلم وبتمسد على شعره )
وصلو الجميع على المستشفى برفقة بعد عناصر الشرطه عشان تجنب الاشتباكات
الكل دخل المستشفى
زينات بخوف
ياحبيبي يابني ياريت كنت انا وانت لع ياقلب أمك كنت حاسه أنو فيك مكروه ياريت كانت أمك وانت لع
جاد بتعب
امي انا بخير اهدي انتي ومتقلقيش عليا
سعيد بفرحه، ،،،
بطل دلع بقي ويلاه عشان هتخرجو النهارده عشان ناخدو عزاء عمك الله يرحمه
جاد بتعب، ،،،،
خدت بطارك ياجدي يارب تكون مبسوط كآنت هتكون فرحتك فرحتين لو انا موت كمان عشان تستريح مني
سعيد بصدمه
وه وه إيه إللي عتقولو ده ياجاد أنت حفيدي واول فرحة قلبي انا كنت عايزك تاخد بطار عمك وخلاص ياولدي هنعملو قعدة صلح كده واحد في واحد واصابه في أصابه
في غرفة رحيل
كان الكل
قاسم كان حضن رحيل
خيتي حبيبتي اللي ماهمهش حالها وضحت بنفسها عشان تحميني
رحيل بتعب وحزن
المهم حياتك أنت ياخوي أنت أهم من ايتهو حاجه
عبله، ،،،
انتي بخير ياضنايا طمنيني عليكي ياقلب أمك
فوزيه بغضب، ،،،،
ماخلص ياعبله ماهي كيف القرده قدامك
فارس بغضب ،،،،،،
جدي انا مستحيل أقبل بصلح واسيب د،م أبوي يروح هدر انا مستحيل أجلس في المجلس ده
شعبان بغضب
تعرف أي أنت عن اللي حوصل زمان أنت كنت عيل ومعتعرفش حاجه أساس العركه زمان كان أبوك السبب ودلوقتي تجنب المشاكل وتجنب سلسال الد،م هنقبل بصلح عشان الموضوع منهي واحد قبال واحد
فوزيه وولدي اللي خدوه غدر عايز تسيب حقه
شعبان
حق إيه طيب ماابنك نفسه هو اللي قتل سعد ولا انتي نسيتي الموضوع منهي وانتي خليكي وراء أنا لسه مامتش
يلاه الكل علي البيت وانت يامنتصر شوف الدكتوره عشان خيتك تخرج
حاضر ياجدي اتصرف الكل
فارس كان ماشي بغضب وخبط في واحده ،،،،،

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلوب عذبها الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *