روايات

رواية عشقت ملاكي الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشقت ملاكي الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشقت ملاكي البارت العاشر

رواية عشقت ملاكي الجزء العاشر

عشقت ملاكي
عشقت ملاكي

رواية عشقت ملاكي الحلقة العاشرة

في الصباح
زين: قومي يا ملاكي يلا هتتأخري
ملك بطفوله : اممم عايزه انااام
زين: ملاكي يلا مش وقت كسل دلوقتي
امبارح كنتي بتفيقني من النوم ودلوقتي انتي نايمه
ملك بعصبية طفوليه : اوووووف يا زيني فتحت عيوني شفت لونهم ارجع انام بقى،،،،،،، واغمضت عينيها ل تنام مره اخرى
زين لنفسه كده هتكون مدلله كتير لازم افرجيها الوجه التاني
زين بعصبية: ملككككك قومي
ملك بخوف: ننعم
زين بحده: يلا خدي شاور مشان ننزل نفطر
ملك ودموع ستنزل من عينيها
ملك: حاضر
ذهبت تلك الملاك الصغير وهو جلس بحزن لا يريد ل ملاكه أن تخافه يريدها فقد أن تحتمي به ولاكنه خائف من دلاله الزائد عليها
زين بحزن: اسف يا ملاكي بس غصب والله
بس هصالحك والله مقدرش على زعلك
نزلت دمعه من تلك الملاك
ملك: خلص والله مش هحكي معاه حاجه بلاش يعصب عليه وكمان هرد عليه من غير مجادله
خرجت ملك من الحمام ،،،لم ترى زين
تهاني: تعالي يا هانم لاعملك شعرك
ملك: خالتوا تهاني ممكن اطلب منك طلب صغير
تهاني: أومري يا هانمح
ملك: ممكن اقولك يا ماما لأنو انا ما عندي ام ل تعملي شعري كل يوم وممكن تبوسيني من خدي قبل ما اطلع من الفيلا وزيني هو يلي هيطعميني
كان زين يستمع لها بحزن كبير
تهاني: مقدرش يا هانم
دخل زين الغرفه
زين : ازا خلصتي يا تهاني روحي ع شغلك
تهاني: حاضر
حمل زين تلك الملاك الصغير واجلسها على رجليه
زين: ليه زعلانه يا ملاكي
ملك بحزن: مفيش
زين بحنان : قولي فيكي ايه يا ملاكي
ملك بحزن: ولا حاجه بس كنت بدي يكون عندي ماما
تعرف انو امبارح لما رحت المدرسة كانوا كل البنات عندهم ماما وكانوا الماما تاعتهم يبسوهم من خدهم قبل ما يفوتوا على المدرسة وطلبت من تهاني انو تكون ماما حتى اني احترمتها وحكتلها خالتوا مشان توافق بس هي ما وافقت
زين: وانا شو يا ملاكي
ملك: انتا زيني
زين: لا يا ملاكي انا زينك وابوكي واخوكي وصاحبك وامك
ملك بضحك: هههههههه يا زيني انتا ماما هههههه
ماما زين ممكن تطعمني لاني جوعانه
زين بأبتسامه: هو انتي تتريقي عليه يا ملاكي
ملك: لا يا ماما
زين : ملاكي خلص وقت المزح يلا مشان نفطر
ملك : يلا يا زيني
بدأ زين يطعم ملاكه الصغيره حتى انتهت
ملك: يلا يا زيني نزلني اكيد عمو نوح واقف برا
زين: انا يلي رح اخدك على المدرسه يا ملاكي
ملك بفرحه : جد يا زيني
زين بأبتسامه لفرحتها : اه والله
ملك: طب يلا
ركبوا السياره ووصلوا للمدرسه نزل زين من السياره حاملا ملاكه بيديه انزلها للأرض وقبلها على وجنتيها
زين : يلا يا ملاكي فوتي المدرسه وانا هروح الشركه وحيجي
عم نوح لياخدك
ملك: شكرا يا احلى بابا
زين بحده: ملاكي انا مش ابوكي انا زينك صاحبك واصحك اسمعك قولتي بابا مرة تانيه لانو هعاقبك
ملك: خلاص اسفه يا زيني باااي عايزه ادخل
زين: روحي يا ملاكي
……………………………………………………………..
وائل : هتنفذوا الخطه امتا
ابراهيم: اليوم يا باشا متخافش
وائل: مش خايف خططت ل كلشي
ابراهيم: ااه هنخطفها. ونسفرها مباشره
وائل: تمام يا ابراهيم روح شوف شغلك والمهم انو البنت متتأذاش لانو هي الوحيده يلي رح نحرق قلب زين عليها ورح تكون الوجه الجديد للكباريه
ابراهيم: حاضر يا باشا كلو تمام
…………………………………………………………………….
عند ملك
انتهت تلك الصغيره من المدرسة وهي متعبة تريد أن تأكل وتنام
وقفت على باب المدرسة تدور عينيها إلى نوح ولاكنها لا تراه
ابراهيم: مرحبا يا ملك
ملك: اهلا مين انتا
ابراهيم: انا ابراهيم سواق حضرتك نوح تعب جامد وهو بالمستشفى دلوقتي وزين باشا بعتني لأخد حضرتك
ملك: امممم طب يلا نروح عند زين
ابتسم ابراهيم بمكر وخبث لنجاح خطته وفتح باب السياره وادخلها
………………………………………………………………..
في الشركه
عمر: مالك يا ابني أهدى اكيد مفش حاجه
زين بعصبية: مبيردش على التلفون وبتقولي مفش انا خايف ل يكون ملاكي فيها اشي
عمر: متخافش يا زين اشوي وهتلاقيها تفتح الباب
زين: إنشاءالله يا عمر إنشاءالله
طرقت السكرتيره الباب
زين : اتفضل
جومانه : يا بيه في واحد بيقول انو سواق حضرتك واسمو نوح عايزك
زين: داخليه بسرعه
دخل نوح وهو ينظر للأرض
زين: ملاكي فين
نوح : والله يا باشا كنت واقف بستناها على باب المدرسه
وفي واحد من وراي حط منديل وبعدها غبت عن الوعي ومحستش بحاجه واخدوا السياره والهانم من زمان طالعه من المدرسه
مسكه زين بغضب من لياقه قميصه
زين : بتقول ايه اقسم بالله يا نوح لو حصلها حاجة لأكون قاتلك
عمر: سيبه يا زين خلينا ندور على الصغيره بالاول انا هبلغ الشرطه وانتا اتصل على محمد شوفوا وين موقع سياره

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *