روايات
رواية صدماتي الفصل الأول 1 بقلم منة سامح
رواية صدماتي الفصل الأول 1 بقلم منة سامح
رواية صدماتي البارت الأول
رواية صدماتي الجزء الأول
رواية صدماتي الحلقة الأولى
*البقاء لله
تالا بصدمة وهي بترجع لورا بدموع:ل لا لا مستحيل مس…ووقعت
_______________________
بعد سنة
بفتح عيني بتعب وانا ببص حواليا لقيت ممرضة :ا انا فين
ممرضة بفرحة:حمد لله علي سلامتك ارتاحي هنادي الدكتور ..وخرجت
وتالا قعدت تبص حواليها وهي بتحاول تفتكر الي حصل وفعلا بدات تفتكر والاحداث كلها تيجي في دماغها اكنها حصلت امبارح وقالت بدموع وهي بتحاول تقوم بتعب :احمد
قاطعها دخول الدكتور:حمدلله علي سلامتك طولتي اوي
تالا بدموع :ارجوك وديني لاحمد احمد اخويا يادكتور ارجوك هو في المستشفي هنا
دكتور معاذ قرب عليها بحزن وقال بهدوء:هو في مكان احسن صدقيني هو ارتاح
تالا بغضب :انت بتقول اي اخويا عايش وديني لي بقولك ودييني ..وبتحاول تقوم وتشيل الاجهزة بس التعب اقوي منها سكتت بضعف وغمضت عنيها بوجع وسمحت لدموعها تنزل وصوت عياطها بدا يزيد
معاذ بصلها بحزن وبص للممرضة واداها حقنة مهدئة وخرج
معاذ بحزن :هنعمل اي ياحور
حور بدموع :صعبانة عليا اوي يدكتور
معاذ بصلها وسكت بحزن ومشي
وحور بصت عليها بحزن ودموع ومشيت
________
-فاقت يامالك
مالك قام بفرحة وعدم تصديق:بجد
كارما :ومالك فرحت كدة لي
مالك بصلها بتوتر:هفرح لي يعني عادي ..عرفتي ازاي ياتمارا
تمارا بحزن :حور الممرضة بتاعتها كلمتني وقالتلي انه حالتها وحشة
كارما بضيق:وهي تكلمك لي انيت هتعمليلها اي يعني
تمارا بصتلها بضيق :ملكيش دعوة محدش اصلا وجهلك كلام
كارما بصتلها بغيظ وسكتت وهي بتبص علي مالك الي سرحان
تمارا قطعت الصمت :انا هقوم البس واروحلها
مالك وهو قايم :جاي معاكي
تمارا بصتله ببرود:وياتري هتاخد مراتك القمورة معاك لخطيبتك الي اول مااخوها مات وهي دخلت في غيبوبة روحت اتجوزت صحبتها الحرباية
مالك بغضب:قصدك اي
تمارا ببرود:قصدي انتي فهمتو كويس و م عايزة اشوفك عند تالا ولا ليك دعوة بيها زي ماانت اخويا هي اختي وصحبتي وانا م هسمح لنفسي اني ااذيها اكتر من كدة …ومشبت
مالك بصلها وسكت وبص لكارما الي كانت باصة لتمارا بكرهه
_______________________
بعد شهرين &رجعت تالا البيت وعرفت ان مالك وصحبتها متجوزين وتمارا عاشت معاها وبعدت عن اخوها ومراته &
تمارا دخلت اوضة تالا لقيتها ضلمة كالعادة اتنهدت بحزن وتعب وقربت عليها لقيتها سرحانة ودموعها نازلة قعدت جنبها وقالت بهدوء:واخرتها هتم*وتي مع الي م*اتو ياتالا من ساعت مافوقتي وانتي علي حالتك دي واخرتها اي فهميني
تالا بصوت متقطع:سبيني ياتمارا
تمارا قامت بغضب وفتحت النور وقربت عليها قومتها :م هينفع الي بتعمليه ده م هينفع عايزة اي عايزة توضلي اي ولا اكل ولا سرب عايشة علي تحاليل بقالك سنة وشهرين عايشة علي تحاليل في اييي ياتالا بتعذبي نفسك لي لي عايزة تموتي نفسك لي عارفة انه صعب الي عشتيه عارفة ومقدرة م هنموت نفسنا مع المايتين …وقربت عليها وقالت بهدوء وحنية وهي بتمسك ايديها :والله هو ارتاح صدقيني هو في مكان احسن بكتير بس انتي لسة عايشة فلازم تكملي ومتياسيش وبعدين هتسيبي البت الحرباية دي تشمت فيكي كدة وهي شايفاكي ضعيفة كدة لا ياتالا لازم تفوقي لنفسك ولحياتك كفاية قفلة علي نفسك عيشي حياتك اشغلي نفسك بااي حاجة وانا معاكي وهساعدك
تالا بصتلها واترمت في حضنها وقعدت تعيط بانهيار ووجع :,وحشني اوي ياتمارا وحشني اوي بجد م قادرة اصدق اني م هشوفو تاني اااه يارب لي يارب انا مليش غيرو
تمارا طبطت عليها وحضنتها وهي دموعها بتنزل علي صحبت عمرها بس فرحت انها بتطلع الي جواها
__________
مالك:دي مبقتش عيشة دي اي القرف ده
كارما :ف اي
مالك بغضب:في اننا بقالنا سنة متجوزين ومفيش عيال عرفتي في اي
كارما بضيق:طب انا اعملك اي هو بمزاجي
مالك :لا بمزاجي بقولك اي انتي طالق ويلا لمي حاجتك واطلعي برة
كارما وقفت بصدمة انه طلقها :انت بطلقني
مالك بصلها :انا طلقتك م لسة هطلقك ويلا اطلعي برة
كارما بقرف:كنت هتوقع اي من راجل خان خطيبته واتجوز صاحبتها ..واكملت ببرود وهي بتقعد:علشان كدة عملت حسابي .فاانت الي هتاخد نفسك كدة ومشوفش وشك تاني في شقتي
مالك………