روايات

رواية مجموعة الحب الفصل الثالث 3 بقلم ندى خلف

رواية مجموعة الحب الفصل الثالث 3 بقلم ندى خلف

رواية مجموعة الحب البارت الثالث

رواية مجموعة الحب الجزء الثالث

مجموعة الحب
مجموعة الحب

رواية مجموعة الحب الحلقة الثالثة

خالو: يا أهلاً وسهلاً بيكم
رحب بينا وقاعدنا نضحك كلنا ونهزر وبنت خالي سلمي قالت : اومال يا علي لسه مش نوي تتجوز
لا مش دلوقتي
كريم بضحك: أنا إللي هتجوز الاول
سلمي: ااااه، وليه بقاا يا علي
عادي ، أنا حر
سلمي بمياعه: ههييهيه
استغربت وسكت
سلمي: ممكن رقمك يا علي
********010
سلمي: تمام ، وده رقمي********010
ماشي
كريم: اشطااا وأنا كمان سجلته
سلمي: ولا يهمك يا باشا واحد ههييههي
وأخيراً روحنا البيت ودخلت اترميت علي السرير
كريم: أي كنت بتحرب ولا أي
والله يا أخي أنا مش مرتاح للبت سلمي دي
كريم : ليه ، دي حتي عليها ضحكه حقيررررة ههههه
عيب يا كريم
كريم : والله ما عيب غيرك خهههه
حدافته بالمخدة فضل يضحك وطلع
،،،،،،،،،،،،،،،،،،

 

 

خلصت تنضيف الشقه بتعاتنا بعد ما رجعنا من المستشفى أنا وماما وعملت أكله خفيفه كده وأخيراً راقد علي السرير وقولت اذكار النوم
تاني يوم كان الاتنين
مدام سهام: مامتك عامله ايه
الحمد لله، نحمده علي السراء والضراء
مدام سهام: ونعم بالله، أنا النهاردة طالبه منك طلب
أنت تؤمري
تسلمي يا قمر، هتروحي مع كريم وعلي عند المحل بتاع الدهب ،أنا طالبه منهم كم خاتم كده وهجبيه وطبعاً ماتنسيش أنا بعد ما باخدهم بعمل أي
تمام ، بس هم ما يعرفوش يعني
لا عرفينا المنطقة بس ، المحل لا
حاضر
،،،،،،،،،،،
لبست بنطلون جينز وأي شرت أسود وحطيت البرفان المميز وكريم لبس بنطلون ابيض وقميص أبيض بردو وخرجنا
لاقيت فاطمه لبسه دريس اسود وخمار لاف طوبي
وأحنا في الطريق للمحل
أومال قربنا
فاطمه وهي بتبص للعالم الخارجي: نص ساعه كمان
اه ، ده بعيد خالص
فاطمه علي حالها: فعلا، بس طالما ناس أمان خالص
اه اكيد ، أهم حاجة الامان
حسيت بحزن بعد قولت الجمله، حبيت أغير الموض ده فشغلت أغنيه رومانسيه وكنت بردد معها
❤️أحضني نفسي اضمك ❤️
❤️نفسي أكمل عمري جنبك ❤️
❤️قلبي سامع نبض قلبك هموت عليك ❤️
بعد إذنك ممكن تقفل

 

 

أي ، ليه
فاطمه بهدوء: بعد إذنك، ممكن
قفلت الاغنيه وقولت : طب ليه
فاطمه: علشان أنا بحب أسمع القرأن أكتر
أستغربت: أحم ، طبعاً
كريم مدخل: علي فكرة أنتي عامله زيي، دايما بقول ل علي كده وهو بقاا معالق في الاغاني
اوعي تصدقي ، ده أكبر كادب في العالم
كريم يتقلد: عن جد ، ليه بتظلمني، أنا بريئه
فاطمه ببتسم وبتحاول تتكم الضحك: خالص وصلنا المنطقة
عرفتنا المحل ودخلت جبت الدهب وخرجت وأحنا ماشيين مروحينا البيت
فاطمه: ممكن توقف عند المحل ده
كريم: ليه
فاطمه: واقف بس
فوقفت العربيه عل طول
فاطمه: واحد منكم ينزل ويجيب الدهب
ليه
فاطمه برجاء: بعدين
نزلنا أنا وهي ودخلنا المحل ، لاقينا رجل كبير السن وأول ما شاف فاطمه وشه هلل
الرجل: يا مرحبا يا بنتي فاطمه
قبلت أيده وقالت : أهلا يا جدو ، جبنا الحاجه
بصتلي وقالت : ادي الدهب لجدو
أخد مني وأتاكد أنه صحيح وبعدين أخد خاتم منهم وقالها: تمام يا بنتي ، سلميلي عل المدام
فاطمه بسعادة: يوصل يا جدو
الرجل: اومال أنت علي
اه
الرجل : المدام كلمتني عنك انت واخوك كتيررر
أبتسمت

 

 

الرجل طلع فلوس تقريباً كده 200 جنيه وبيحاول يدايها لفاطمة
فاطمه: لا شكرا يا جدو والله ، ربنا ستراها معنا
الرجل : ودول لعلاج وولداتك، مش ليكي يا ست فاطمه
حاولت تعترض كتير بس الرجل كان مصر ، مشينا
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ماما : أخد الخاتم
فاطمه: اه ويسلم عليكي
ماما: الله يسلمه
وهو أخد خاتم ليه
ماما : دي حاجه بيني وبين ربنا يا بني
فهمت، ماما بتصدق بيها يعني حقيقي أمي دي ست عظيمة
فاطمه دخلت المطبخ وأنا دخلت وراها
تعرفي ماما بتثق فيكي أوي
فاطمه بحياء : ربنا يبارك فيها يا رب
أمين ، بقولك يا فاطمه
فاطمه: نعم
عاوز اسالك سؤال
اتفضل
أنتي مرتبطه
بصتلي بذهول وبعدين رجعت وشها الأرض: لا مش مرتبطه
ومش بفكر حتي في الموضوع ده
ليه
علشان عندي مسؤوليات أكتر من كدة بكتيررر وبعدين أصلاً أنا معنديش وقت للكلام ده
ليه بردو ، أنت عندك كم سنه
20 سنه

 

 

لسه صغيره المفروض تعيشي حياتك ، أنتي في كليه
لا أنا أخد دبلوم وبعدين دخلت معهد فني تجاري
اه ، وليه بقاا مش عاوزه ترتبطي
ما أنا قولت لحضرتك
بس انتي أصغر من أنك تشيلي مسؤوليات
قدر ربنا والحمد لله ربنا بيقدرني
،،،،
دخلت أوضي وأنا مرتاح أنها مش مرتبطه بس ….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجموعة الحب)

اترك رد

error: Content is protected !!