رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم منه وائل
رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم منه وائل
![]() |
رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم منه وائل |
رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم منه وائل
نور:احترم نفسك وانت بتتكلم معايا انا مش شمال علي الاقل مش بخون اللي بحبه وانام حضن راجل تاني
ادم :اخرسي
نور:ااااااه
ادم :كلمه كمان وهموتك هنا اطلعي غيري الزفت ده
نور:ورحمه ابويا لهوريك يا ادم اوعيييي
ياسين:في اي يا نور بتصرخي ليه
نور:مفيش يا خالو رجلي اتخبطت
فريده :خدك احمر ليه يا نور
نور:مفيش باين عليا سخنت انا هطلع انام
امينه:نور انتي ما كالتيش من امبارح
نور:شبعانه تصبحوا علي خير
ياسين :ادم انت عملتلها اي
ادم:مفيش يا بابا هي وقعت وانا بكلمها وباين عليها واخده برد
فريده:انا هجبلها دكتور
ادم:لا مالوش لزوم هي بس عاوزه تنام وتريح جسمها انا طالع
اماني :انت كمان ما كلتش
ادم:مش جعان
فريده:هي العيال دي مالها
ياسين:انا عارف مالهم
………. في اوضه نور
نور:هئ هئ هئ هئ هئ ليه يا بابا سبتني انا محتجاك اوي الفتره دي ونبي خدني معاك يا بابا انت وحشتني اوي ااااااااااااااااااه
………في اوضه ادم
ادم:هي اللي استفزتني في حد يلبس كده هوت شورت وحملات جسمها كله باين بس مكنش ينفع اقسي عليها كده ، بس هي بتعايرني بالماضي ، طب هي ما كالتش وامها بتقول انها ماكالتش من امبارح ، اوف بقا انا هروح اجبلها اكل
. بقلمي منه وائل
????????????????????????????????
في منزل معتصم
معتصم :انتي اي اللي مصاحكي لحد دلوقت يا حبيبتي
ايه:كنت مستنياك
معتصم :معلش اتاخرت عليكي اصل نور نقلت غي بيت ادم هي واخواتها
ايه:اه عشان هي طلعت بنت طنط فريده
معتصم :انتي عرفتي منين كل ده
ايه:ريم قالتلي
معتصم :اه طيب انا هخطب ريم بكره
ايه :اي بجد بجد يا معتصم
معتصم :مالك فرحانه اوي ليه حاسبي هتقعي
ايه :طبعا فرحانه اخير يا معتصم لاقت اللي تشبهك دي ريم دي عسل
معتصم :هي من ناحيه عسل فهي نحله اصلا
ايه :هههههه ربنا يتمملك علي خير يا اخويا
معتصم :يارب ياقلب اخوكي
. بقلمي منه وائل
????????????????????????????????
. في منزل ادم
تاليا :بس هو ده اللي حصل يا كريم
كريم:ياااااا ده عامل زي الافلام
تاليا:فعلا انا مكنتش مصدقه بس عارف البيت هنا حلو اوي بس بيتنا واحشني
كريم:انتي لسه واصله النهارده
تاليا:عارفه بس انت وحشتني
كريم:وانتي كمان والله ،هتيجي الدرس بكره
تاليا:اه ان شاء الله هبقا اخلي ابيه يوصلني
كريم:وبعدين بقا في ابيه ده انتي بتقعدي معاه اكتر مني
تاليا:اي ده اي ده انتي بتغيري يا كوكو
كريم :بس اسكتي
تاليا :هههههههه يابني ده كبير اوي ده انا بقوله ياابيه انا عندي ١٧سنه يعني اصغر من عمره بكتير ده لو كان اتجوز كان خلف قدي
كريم:طيب طيب يلا روحي نامي عشان تعرفي تصحي بكره
تاليا:حاضر تصبح علي خير
كريم:وانتي من اهلي
………..في اوضه نور
دب دب
نور:مين
ادم:افتحي يانور
نور:انت عاوز اي بتخبط عليا في وقت زي ده ليه
ادم:افتحي يانور واسمعي الكلام
نور:مش فاتحه وامشي من هنا
ادم:انتي فكراني مش هقدر يعني افتحه وادخل انا بس عامل احترام انك ممكن تكوني قاعده براحتك
نور:بردو مش فاتحه
ادم:بقا كده ماشي
نور:لا خلاص خلاص هفتح ، عاوز اي واي اللي في ايدك ده
ادم:اوعي اما ادخل ده اكل عشان انتي ما كالتيش من امبارح
نور:مش عاوزه اكول مش جعانه
ادم :انتي هبله صح الاكل مالوش دعوه بأي حاجه
نور:بردو مش واكله
ادم:طيب انتي اللي بتضطرني لكده
نور:انت هتعمل اي اااه مش هاكول انا عااااااااااااااا
ادم:بس بقا صوتك ده افتحي بوقك
نور:لا نزلني من علي رجلك يا حمار انت
ادم:انا حمار طب مش منزلك ولو ما فتحتيش بوقك ده وكالتي هضربك زي العيال الصغيره
نور:لا لا لا
ادم :بطلي عناد بقا كولي
نور:امممممم هئ هئ هئ اوعي بقا كلت اهو اوعي
ادم :اما تخلصي كله
نور:طب اوعي هقعد اكول لوحدي
ادم:طيب هنزلك بس لو ما كلتيش هتصرف بطريقتي
نور:اوف اي القرف ده هو كل حاجه بالغصب في اي
ادم:هو انا كده اذا كان عجبك عشان مش بتسمعي الكلام انا همشي لو جيت ولاقتك ماخلصتيش الاكل يومك اسود يلا
نور:اااه ياربي اي العذاب ده بقا
. بقلمي منه وائل
????????????????????????????????
. في منزل معتصم
ايه:انت هتروحلهم امتا
معتصم :علي الساعه سبعه كده
ايه:طب ينفع لما اجي من الجامعه اروح معاك
معتصم :هو انا عمري روحت في حته من غيرك ياست البنات
ايه:هييييييه ومعتصم هيتجوز هييييييه
معتصم :بس يابت هما لسه وافقوا
ايه:نعم ومايوفقوش ليه ده انت قمر قمر قمر
معتصم : هههههههههةطب يلا يا اخت القمر عشان تلحقي المحاضره
ايه :حاضر.
. بقلمي منه وائل
????????????????????????????????
. في منزل ادم في الجنينه
يارا:ياسر يا ياسر انت بتتهرب مني
ياسر:في اي يا يارا عاوزه اي
يارا:عاوزه اي؟ انت بتكلمني كده ليه ،يعني عايز بعد اللي حصل
ده اخدك في حضني وخلاص
ياسر :خلاص يا يارا مش لازم كل شويه تفكرني اني حيوان ، ماما قالت ما اقربش منك تاني ولا ليا كلام معاكي تاني عشان شافت منظرك امبارح وعرفت كل حاجه
يارا:طب انا هفهمها اني مش زعلانه منك
ياسر:انتي حره
يارا:خلاص بقا يا ياسر مايبقاش قلبك اسود
ياسر :ده انا واقف امبارح قصاد الباب انك تفتحي ولا انتي هنا
يارا:معلش كنت منهاره خلاص بقا
ياسر:ماشي خلاص
يارا:يلا ندرب
ياسر :هههه يلا
………في اوضه نور
نور:النهارده القضيه مهمه اوي مش لازم اتاخر يلا انا كده جاهزه
ياسين:صباح الخير يا حبيبتي
نور:صباح الخير يا خالو
ادم :انتي رايحه فين كده
نور:رايحه شغلي
ادم:ماانتيش رايحه في حته
نور:نعم
يتبع..
لقراءة الحلقة الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشقت زينة للكاتبة ميسون عبدالمجيد