Uncategorized
رواية أنت حلمي الفصل الثالث 3 بقلم صباح سامي
رواية أنت حلمي الفصل الثالث 3 بقلم صباح سامي
رواية أنت حلمي الفصل الثالث 3 بقلم صباح سامي |
رواية أنت حلمي الفصل الثالث 3 بقلم صباح سامي
حمزة قرب وشه من وشها و حط ايدو علي وسطها : متأكدة .
حياة بأرتباك : ابعد لو سمحت .
حمزة : ولو مبعدتش .!
حياة بارتباك: انت ، انت واحد مش محترم .
حمزة : طب مانا عارف .
حياة زقته : انا هوريك ، و مسكت كوبايه العصير و حدفتها علي وشه .
حمزة بضحك : يعني دا اخرك .
حياة طلعت تجري و سابته .
حمزة ف نفسه ” ياترا انتي عملتيلي اي يحياة ، ليه دايما صورتك قدامي ، انا مش هقدر اتوجع تاني ” .
حياة راحت تنام و قلبها كان بيدق جامد و بتكلم نفسها ” اي العبط البتعمليه دا ازاي تسمحيله يقربلك ، انا هوريك يا حمزة” و دخلت ف ثبات عميق
*************
يوم جديد علي ابطالنا .
حنان: يااا حياااة .
حياة : اي يماما .
حنان : كريم بيه عاوزك .
حياة قامت تجري غسلت وشها و بعدين لبست فستان من ال لون الكشمير الهادي و سيبت شعرها لورا و حطيت برفين بتعها .
حياة : ايوا ي استاذ كريم .
كريم : انا قدرت اجبلك شغل معانا ف الشركه .
حياة بفرحه : بجد .
كريم : ايوا ياستي ، تقدري تيجي من بكرة الشغل .
حياة : شكرا اوي اوي ي استاذ كريم .
حمزة : اجبلكو ليمون .????????♀️
كريم : اي يعم ، انت علي طول وقفلي كداا ، اومال لو كنا زيك بقي كل شوية مع واحدة .
حياة بأرف : الله دا حمزة معروف بقي بكدة ????????????
حمزة بزعل و بص لكريم : يلا يكريم نمشي .
حياة طلعت فوق مع ليلي .
حياة : ممكن ادخل .
ليلي : طبعا اتفضلي .
حياة : احكيلي بقي ياستي مالك مضايقه ليه .
ليلي : مضايقه عشان حمزة .
حياة : ليه مالو حمزة ، ما هو زي القرد اهو .
ليلي : بيتهيئلك يا حياة .
حياة : مالو ؟ .
ليلي بدأت تحكيلها .
ليلي : حمزة كان بيحب واحدة جدا زمان وهي كمان كانت بتحبه لحد ما اتقتلت ادامو .
حياة بذهول : اتقتلت !!! و مين العمل كدا و ليه .
ليلي لسه بتكمل كلامها .
عبير مامت كريم : انتي قاعدة بتعملي ايه هنا .
حياة : قاعدة مع ليلي .
عبير : اسمها ليلي هانم و معندناش شاغلين تقعد مع بناتنا فاهمه .
حياة بدموع : انا مش شغاله ولا يمكن اقعد هنا ثانيه واحدة
ليلي : استني يحياة ، ليه عملتي كدا يامرات عمي ، متدخليش فيا تاني انتي فاهمه .
حياة طلعت تجري بتعيط و دخلت اوضتها قفلت علي نفسها .
محمد : حياة افتحي ، مااللك يااحياة .
حياة فتحتلو و اترمت ف حضنو : احنا اتمرمطنا اوي يمحمد ، انا عاوزة امشي من هنا .
محمد : متخفيش ياختي هنمشي قريب .
حياة : انا عاوزة امشي دلوقتي بعد اذنك .
محمد : هنروح فين بس ياحياة ، اعقلي كدا و اهدي و اكيد ف يوم .
جهه ال ليل و حمزة رجع من الشغل .
حنان كانت بتحضر العشا .
ميرفت : اومال حياة فين ياحنان مشوفنهاش من الصبح .
حنان بضيق : قافله علي نفسها من الصبح ياميرفت هانم .
ميرفت : ليه اي الحصل .
حنان لسه هتحكي .
محمد : ماما الحقيني ، انا مش لاقي حياة ف اي حته و برن علي تلفونها مقفول .
حمزة كان لسه داخل البيت و سمعو .
حمزة : يعني ايه مش لاقيها ، و جت ف دماغو افكار كتير وحشه و بعدين رجع قال : حالا هبعت البودي جارد يقلبو عليها الدنيا و انا هدور عليها ف كل مكان .
حمزة طلع يجري بيدور هو و محمد .
حياة قاعدة ف مكان فاضي و هادي .
حياة : ليه كدة يارب ، خليت عشيتنا كدا ، ليه بابا مات و سبنا متبهدلين ، ليه خلتنا من غير بيت ، انا كان نفسي ف احلام كتير اوي ، كان نفسي ابقي حاجه تانيه ، مفيش اي حاجه اتحققت ، مين هيجوز واحدة خدامه هي و اهلها ، اكيد خدام شبها و رجعت بعياط قالت : بس انا مش معترضه يارب ، انا راضيه بكل حاجه كاتبها ، بس طالبه منك تريحني و تخفف مني .
حياة لقيت البيحط ايدو علي كتفها .
حياة : مين .
المجهول : بقي الحلوة دي تقعد لوحدها هناا .
حياة : ابعد عني يمجنون انت .
المجهول : تعالي بس وانتي حلوة كدا و بدأ يقرب منها بعنف .
حياة : الحقونييي ، الحقونيي ، ابعد عني ياحيوانن .
و المجهول كتف حياة و بيقرب اكتر .
حياة بعياط : ارجوك لااااا ارجوك ، متاخدش مني اخر حاجه فاضلالي ، ياارب لا. .
المجهول متغيب عن عقله و بدأ يقرب و يطبع قبلات بالعنف .
حياة بعياط و صريخ و بتقاومه و بعدين لقيته فجأه بعد عنها .
حياة : ………
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت قاسياً للكاتبة دعاء فرج