رواية عشق بعد الاجبار الفصل الأول 1 بقلم نورهان العطار
رواية عشق بعد الاجبار الفصل الأول 1 بقلم نورهان العطار
رواية عشق بعد الاجبار البارت الأول
رواية عشق بعد الاجبار الجزء الأول
رواية عشق بعد الاجبار الحلقة الأولى
في شقة فخمه جدا ينام شخص من ينظر لة يقول انة ملاك نائم ولاكن هو ليست ملاك انما هو صقر الجارحي الذي يهابة كل من يراة يرن المنبة فالان دقت الساعة ٦ صباحا رفع صقر يدة واغلق المنبة وقام من الفراش ورفع شعرة لاعلي ببرود ودخل المرحاض لياخذ دش وبعد وقت خرج من المرحاض وهو يضع الفوطة علي رقبتة ويرتدي بنطلون فقط وصدرة عاري دخل غرفة الرياضة واخذ يفعل بعض التمارين ووجهة خالي من اي تعبير سرح في الماضي
فلاش باااااااگ
عندما كان صقر في كلية الشرطة وتخرج اول سنة بامتياز في كليتة ففرح كثيرا
صقر وهو يدخل البيت: بابا يا بابا تعال شوف ابنك البطل عمل اي في اول سنة لي في الشرطة
ولاكن صدم عندما راي والدة
قاطع تفكيرة عندما رن هاتفة فوجدة ادهم رجل من فريقة
صقر ببرود: خير
ادهم: صباح الخير يا فندم اللواء بيبلغ حضرتك ان الاجتماع الساعة ٩
صقر ببرود: تمام
واغلق الخط في وجهة نظر في الساعة وجدها ٨ صباحا فذهب وارتدي زي الشرطة ورفع شعرة بطريقة جذابة ووضع البرفان الخاص بة واخذ مفتاح سيارتة وذهب الي مركز الشرطة
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في قصر المنشاوي
مصطفى بابتسامة: صباح الفل يا ست الكل
نادية بابتسامة: صباح الورد يا حبيبي اي مصحيك بدري كده
مصطفى بضحك: انتي لي محسساني اني ببيع بطاطة انا ضابط افهموني يا جدعان وبعدين انا دخلت الشرطة علشان اتسرمح براحتي
نادية بضحك: طيب وانت بتتسرمح مشوفتش واحده كدة ولا كدة
كاد ان يتكلم مصطفى ولاكن اوقفة دخول اختة من باب القصر
مصطفى: كارما انتي اي الي مخرجك في الوقت دا كنتي فين بدري كدة
كارما: انا كنت سهرانة برة وبعدين ملكش دعوه اخرج ولا لا انت ملكش حق تتحكم فيا ولا تقولي اروح فين واجي منين انت سامع
نادية بهدوء: كارما حبيبتي مصطفى مش قاصدة حاجه هو بس خايف عليكي
كارما بسخريه: لا قليلو ميخفش انا كبيرة مش صغيرة كمان سنة وهمسك كل شغل بابا الله يرحمه
مصطفى بغضب: انا همشي قبل مرتكب جريمة
خرج مصطفى ونادي بصوت عالي: ربيييييع
ربيع: امرك يا مصطفى بية
مصطفى بغضب: سيبلي الكلاب في الجنينة مفهوم
ربيع: امرك يا باشا
ذهب مصطفى وركب سيارتة وانطلق الي الاجتماع في مركز الشرطة
كارما بغيظ: شايفة ابنك بيعمل اي
مشيرة من الاعلي: مهو تربية نادية عاوزة يبقي اي
كارما بغيظ: بس انا مش هسكت انتي سامعة
نادية: يا حبيبتي
صعدت كارما دون سماع باقي كلامها نظر الي مشيرة
نادية: حرام عليكي دي بنتك لي بتعملي كدة فيها انتي مستحيل تكوني ام
مشيرة: ملكيش دعوه وقريب اوووي انا بس الي هكون في البيت دا وهكون ست البيت وبملك كل حاجه
نادية: انا هطلع في اوضتي وانتي اكيد في يوم هتتحسبي علي كل دا حسبي الله ونعم الوكيل فيكي
صعدت نادية الي غرفتها وجلست مشيرة علي السفرة
مشيرة: انتي يا زفته هاتي الفطار
فتحية: امرك يا مشيرة هانم
مشيرة بخبث: استني انتي بس عليا يا نادية انتي وابنك وكل دا هيكون ملكي واخذت تتناول الفطور
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في مركز الشرطة
اللواء: صقر دا الملف بتاع القضية عاوزك تتدرسة كويس جدا مش عاوز غلطة دول عصابة كبيرة جدا ومش من السهل اننا نمسكهم بس انا عارف انك قدها
صقر ببرود: تمام يافندم
ذهب صقر الي غرفة الاجتماعات وجد جميع فريقة مصطفى وادهم ورحيم ومروان
صقر بجمود: ركزو معايا وفتحة مخكم كويس جدا القضيه المرادي مش سهلة دول عصابة اعضاء بشرية وكمان بيبيعة بنات لرجال اعمال كبار اووي مقابل مبالغ ضخمة العصابة دي لحد دلوقتي محدش عارف يمسك عليهم دليل واحد انا دلوقتي هقولكم اي الخطة تمام ادهم انت ورحيم ادخلة من ضمن الرجالة كانكم حراس لان احنا محتاجين ارقام التلفونات
ادهم ورحيم:تمام يافندم
صقر: مروان انت مهمتك التسجيل تسجل اي حاجه تتقال مكالمات عناوين
مروان: تمام يافندم
صقر: انما انت يا مصطفى هتكون معايا لان عوزك
مصطفى: لا رد
صقر: مصطفى انت يا بني
مصطفى: هاا انا معاك يا فندم
صقر بقوة: لا انت كدة مش معايا خالص علي العموم انت هتبقي معايا وهقولك تعمل اي يالا الكل علي شغلة استني انت يا مصطفى
الجميع: تمام يا فندم
ذهب الجميع الا مصطفى جلس صقر امامة ببرود
صقر: مالك في اي
مصطفى: انا كويسه يا فندم بس في شويه مشاكل في البيت
صقر: احكيلي يمكن نلاقي حل
نسيهم بيتكلمو في الموضوع
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
كارما: ايوة يا رولا
رولا: اي يا بنتي مش هتخرجي ولا اي
كارما بغيظ: لا مش هعرف
رولا: لي يعني حصل اي
كارما: الي اسمة اخويا دا سيب الكلاب في الجنينة وحظر الحراس اني مخرجش
رولا: امممم خلاص انا هجيلك نسهر سواء انا وانتي وصفية وسحر اوكي
كارما: اوكي تعالي وهاتي معامي لي صنف جديد
رولا: مش خايفة امك تشوفنا
كارما بسخريه: امي هههههه طيب تعالي بس بلا اخاف ومن مين من امي شكلك شاربة اوووي هستناكي بااااي
اغلق كارما الخط وذهبت في نوم عميق من السهر
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
هاني: خالتي عملتي اي في موضوعي مع كارما
مشيرة وهي تلعب قمار: يا عيون خالتك متقلقش كارما ليك بس لو دفعت
هاني: الي انتي عاوزة من جنية لمليون بس تكون ليا
مشير بطمع: طلما كدة اطمن هي خلاص بقيت بتاعتك
هاني بفرحة: كدة اتفاقنا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
مصطفى: هي دي كل الحكاية وانا مش عارف اتصرف حاسس انها هضيع مني ومش قادر اتحرك
اخذ يفكر صقر قليلا حاي تذكر موضوع ما
صقر: الحل عندي انا
مصطفى بلهفة: اي هو قول بسرعه
صقر: هتجوز كارما
مصطفى بدهشه وصدمة: نعممم
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق بعد الاجبار)