روايات

رواية عشق بعد الاجبار الفصل الثاني 2 بقلم نورهان العطار

رواية عشق بعد الاجبار الفصل الثاني 2 بقلم نورهان العطار

رواية عشق بعد الاجبار البارت الثاني

رواية عشق بعد الاجبار الجزء الثاني

رواية عشق بعد الاجبار الحلقة الثانية

صقر: هتجوز كارما
مصطفى بدهشه وصدمة: نعممم
صقر ببرود: اي مش موافق ولا اي
مصطفى بسرعة: لالا يا فندم بس اختي عنيدة جدا و
صقر بمقاطعة: يالا علشان كتب الكتاب
مصطفى: يا فندم فكر تاني
صقر: يالا ورانا شغل كتيرررر
ذهب صقر ببرودة المعتاد وخلفة مصطفي ودخل الي مكتبة واستدعي ادهم ورحيم ومروان
الشباب: تمام يا فندم خير

 

 

صقر ببرود: انا كتب كتابي النهارده عاوز اتنين شهود
ادهم بصدمه: نعم ازاي يعني يافندم دا انت حضرتك مش بطيق صنف البنات
صقر ببرود: عاوز اتنين شهود مين جاي
ادهم ورحيم: احنا معاك يا فندم بس مين العروسة
صقر بجمود: بعدين يالا يا مصطفى
مصطفى: يالا يافندم
ذهب ادهم ورحيم ومروان ومصطفى مع صقر الي المازون لعقد القران الكريم
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

مشيرة بعصبيه: ربيع انت يا زفت يالي اسمك ربيع
ربيع بسرعه: ايوة يا مشيرة هانم
مشيرة بعصبيه: افتح البوابة انت مش شايفي واقفة
ربيع: يا ست هانم مصطفى بية محرج عليا مفتحش الباب ومحدش يخرج
مشيرة بعصبيه مفرطة: مصطفى مين الي حكم عليا هتفتح الباب ولا تمشي من هنا
ربيع بخوف: يا ست هانم مصطفى بية هيقطع عيشي لو عرف اني فتحت البوابة
مشيرة: مش احسن منا اقطع عيشك اخلص افتح الزفت
ربيع: هفتح بقا وامري لله
فتح ربيع الباب وانطلقت مشيرة ومعاها هاني ابن اختها الي مكان ما
نادية من النافذة: افتكرتك اتغيرتي يا مشيرة اتاري كنت مصحباني علشان مصلحتك حسبي الله ونعم الوكيل ربنا ينتقم منك يا مشيرة
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

في غرفة كارما
استيقظت كارما علي صوت امها العالي مع ربيع البواب
كارما بزهق: اي الواحد ميعرفش ينام براحتة ولا اي
قامت كارما من فراشها ونظرت من النافذة ورات بان ربيع فتح البوابة
كارما بخبث: حلو اوووي وفرتي عليا كتير يا مامي
ذهبت كارما وامسكت الهاتف واتصلت علي صديقتها رولا
كارما: ايوة يا رولا انتي فين
رولا: انا تحت الفيلا اهو انا والشلة
كارما: خليكي مكانك في الجنينة وانا هنزلك. اوكي
رولا: اشطا بس مش تتاخري
اغلقت كارما الهاتف وارتدت ملابسها بسرعة المكونة من شورت جينس قصير وبدي كت قصير يظهر جزء من بطنها واخذت شنطة صغيرة وذهبت بسرعة
رولا: اي القمر دا
سحر: قمر بس دا تامر لما هيشوفك هيتجنن

 

 

صفية بغيرة: اة تجننن يالا ولا اي
كارما: اة يالا
ذهبت وركبت كارما سيارتها الحمراء مفتوحة السقف ومعها صديقتها الانتيم رولا وخلفهما سحر وصفية في سيارة رولا وكانت تقود السيارة سحر
كارما: ربيع افتح الباب
ربيع: مقدرش مصطفى بية محرج عليا مفتحش الباب ومحدش يخرج من البيت
كارما بزعيق: افتح الباب بدل وقسما بالله اكسرة
ربيع: يا ست هانم مينفعش كدة
رولا: هو حتة بواب زيك هيدخل ولا اي
ربيع: الله يسامحك
كارما بزهق: اخلص افتح الزفت
ربيع: حاضر
فتح ربيع الباب وانطلقت كارما ولاكن فعلت حركة بسيارتة جعلت ربيع يقع وتتاذي قدمة وتنجرح ضحككت الفتيات
كارما بكبرياء: علشان تبقي تقف قدامي تاني يا بواب
وانطلقت كارما مرة اخري الي احدي اماكن السهر
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

المازون: فين العروسة علشان تمضي علي عقد الجواز
مصطفى: انا اخوها ومعايا توكيل منها اني اتصرف في كل حاجه لحد متخلص تعليمها
الشباب بصدمه: نعم هي العروسة اختك ازاي
صقر بجمود: بعدين ابدا يا شيخ
وضع صقر يدة في يد مصطفى وتم كتب الكتاب
المازون: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير مبروك يا بني
صقر ببرود: شكرا
ذهب مصطفى وصقر والشباب
صقر: شكرا يا شباب يالا كل واحد علي شغلة ورايا مشوار كدة هخلصة يالا يا مصطفى
ركب مصطفى مع صقر في سيارة مصطفى
صقر: مروان روح عربيتي تحت العمارة
مصطفى: طيب لي يا فندم
صقر ببرود: بعدين هتعرف يالا اطلع علي بيتك
مصطفى: لي

 

 

 

صقر بجمود: هاخد مراتي
مصطفى بخوف: ربنا يسترها
وهو يقود السيارة هاتفة رن
مصطفى: ايوة يا امي
نادية: الحقني يا بني مشيرة خرجت وكارما وراها وخبطت ربيع بالعربية وهو اتعور تعالي بسرعه
مصطفى بغضب: ماشي يا امي اطلبي الدكتور علشان عم ربيع وانا جاي حالا
اغلق الخط
صقر: في اي
مصطفى: خرجت من البيت وانا قلتلها متخرجيش ولما البواب رفض يفتح الباب ضربتة بالعربية وخرجت
صقر: تمام بسرعه علشان نوصل
مصطفى: حاضر يا فندم
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

في النيت كلاب
تامر: واوووو اي القمر دا
كارما: ميرسي
الجارسون: تشربو اي
كارما: بيرا
رولا: بيرا
سحر وصفية: زيهم طبعا بيرا
تامر بشهوة: تكيلا علشان اعرف افوق
هيثم بضحك: بس انت كدا مش هتفوق انت كدا باي باي
ضحك الجميع وانزلت المشرب واخذت تشرب كارما
تامر: ترقصي
كارما وهي تطفي السجاير: يالا انا مليت
رقصت كارما مع تامر وكان تانر يمر يدية علي جسد كارما بشهوة
كارما بسكر: ابعد ايدك عني اوووف مقرف
ذهبت كارما
تامر: مش هتك ني غير ليا انا وبس يا كارمتي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

في الفيلا
مصطفى بدهشه: هي الي عملت في رجلك كدة يا ربيع
ربيع بالم: ايوة يا بية والله انا منعتها بس شايف حصلي اي
مصطفى بتوعد: ماشي يا كارما امال فين ست مشيرة
نادية بخوف: برة من بدري انت عارف مش بترجع دلوقتي
مصطفى بغضب: طبعا هي وكارما هانم كل يوم للصبح برة ماشي يومها مش معدي النهارده
صقر ببرود: هترجع امتي
نادية: مين انت يا بني
صقر بابتسامة لاول مرة: انا جوز كارما
نادية بصدمة: اييي ازاي مصطفى هو بيقول اي
مصطفى: هفهمك يا امي ********************
************************************************************** بس هو دا الي حصل وصقر الجارحي بقا جوزها رسمي

 

 

نادية: يالهوي يالهوي وانت مالك ومالها يا بنيسبها كلو هيجي فوق دماغها لي تحط نفسك مع مشاكل مع مشيرة وبنتها
مصطفى بعصبيه: دي اختي وابويا موصيني عليها
نادية: بس
صقر بمقاطعة: متقلقيش عليها هي هتكون في امان
نادية بخوف من الي جاي: ربنا يسترها يا بني
مصطفى: صقر باشا حضرتك هتعمل اي دلوقتي
صقر بجمود: هستني مراتي علشان اخدها
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في صالة الاقمار
هاني: خالتي هااا مش هتحددي معاد كتب الكتاب
مشيرة: سبني بس امهدلها الموضوع وهقولك كتب الكتاب امتي وطبعا ليا الحلاوة
هاني: الي انتي عاوزة عيني ليكي
مشيرة: لا مش عاوزة عينيك عاوزة عشرة
هاني: عشرة اي
مشيرة: عشرة مليون
هاني بصدمة: بس دا كتير اوووي
مشيرة: خلاص اصلا في غيرك وهيدفع اكتر بس قلت انت اولي من الغريب
هاني: لالا خلاص موافق
مشيرة بطمع: الف مبروك يا جوز بنتي
هاني بفرخة: الله يبارك فيكي يا خالتي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

في التيت كلاب
كارما بسكر: الساعه كام دلوقتي
تامر: ١٢
كارما: يا خبر اتاخرت زمان مصطفى قرب يجي وانا مش عاوزة يعرف اني كنت برة او اني خرجت
رولا: خلاص انا هوصلك
تامر: لالا انا الي هوصلها
كارما: معايا عربيتيbye
الجميع: bye
ركبت كارما السيارة وانطلق بها الي الفيلا وهي تكاد تفعل اكثر من حادث من كثرة الشرب وصلت الفيلا ونظرت علي الباب لم تجد ربيع

 

 

 

كارما بسكر: اوووف احسن بنادم غلس
دخلتت الفيلا وهي تتطوح من كثرة الشرب وجدت مصطفى ونادية وربيع يلف قدمة وشاب اخر لم تعرفة من قبل (الي هو صقر يا جماعة)
كارما بسكر: Hi
كاد مصطفى ان يقوم بغضب امسك يدية صقر
صقر: انا هتصرف معاها
وقف صقر امام كارما ببرود: كنتي فين لحد دلوقتي ومع مين
كارما بسكر: وانت مالك انت مين علشان تسالني كل الاسئلة دي
صقر ببرود: انا جوزك صقر الجارحي وعملك الاسود

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق بعد الاجبار)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *