رواية احببت خادمة الحلقة الخامسة 5 بقلم حبيبة محمد
رواية احببت خادمة الحلقة الخامسة 5 بقلم حبيبة محمد
![]() |
رواية احببت خادمة الحلقة الخامسة 5 بقلم حبيبة محمد |
رواية احببت خادمة الحلقة الخامسة 5 بقلم حبيبة محمد
فاروق : يقرب من إذن شمس انا….بحبك❤️)
شمس: بصمت …
فاروق : شش … شمس سمعاني
___
فاروق : شمس شمسس سمعاني حبيبتي..
___
شمس بدهشه: حبيبتك؟ ????
___
فاروق بهدوء: اه حبيبتي
___
شمس بأستهزاء : لا وانا جات عليا التمثيليه الكدابه دي ????
___
فاروق بهدوء خبيث: بس انا اعترفتلك بحبي اعملك اي تاني .
___
شمس: بالعقل كدا …. حبتني امتي…. لحققت تحبني امتييي. اذا كان احنا بنكرهه بعض كرهه العمي
___
فاروق يتحدث مع نفسه : شكلها كشفتني وعرفت اني مبحبهاش )
___
شمس : اي مبتردش يعني
___
فاروق: انا وابويا مستنين ردك بقالنا ٣ أسابيع لغايه دلوقتي هتتجوزيني ولا لا
___
شمس بعصبيه: انا لو عليا مش عايزه اشوف وشك البيعصبني دهه… بس اعمل اي انت وعمو عرفه حطني قدام الأمر الواقع
___
فاروق يتحدث مع نفسه: وانا لو عليا الطشك بالقلم اخليكي شبه الحيطه…. علي أساس اني هموت واتجوزك
^___
فاروق: ردك اي
___
شمس: بصمت
___
فاروق بعصبيه وصوت عالي: ردكككك اييييي
___
شمس برعشه وخوف: موافقه موااافقه????
____
اخذها فاروق من يديها ودخل الفيلا وعلن بيوم زواجهم )
___
فاروق : بابا …… يا اميي .. يا حج يوسف …. شمس موافقه تتجوزني …. وانا هعمل كل تحضيرات الفرح بعد يومين
___
شمس بصوت منخفض: متعملش تحضيرات فرح ولا حاجه علي أساس اننا متجوزين بعض من حبنا لبعض … اعمل كتب كتاب وخلاص من غير فرح .)
___
فاروق يتحدث مع نفسه: احسن برضو وفرتي
___
شمس: نعم مسمعتش
___
فاروق: لا يا حبيبتي مفيش حاجه …..
___
الحج يوسف: موافقه يا بنتي ؟
شمس بتردد:: م..موافقه
___
الحج عرفه: علي خير الله
_
شيماء : الجوازه دي مش هتم ومش هوافق ابدا بالوضع ده يا انا يا هيا في البيت ده علي آخر الزمن ابني انااا يتجوز خدامه
___
فاروق: شمس مش
ثم قاطعت كلامه شمس : سيبلي انا الطلعه دي ..مع اني مش خدامه ومعايا شهاده عاليه … بس يا ستي كتر خيرك اداما انتي شايفاني كدا … كل واحد بيشوف القدامه علي حسب حبه ليه … وفاروق شايفني ملكه في عينه وده بالنسبالي كفايه عليا
_____
فاروق يأخذ شمس من يديها ويخرج
___
شمس : اوعي تفتكر القولته جوا ده بجد كنت بمثل زيك .. ده غير انك تاخدني برا ليه احنا رايحين فين
___
فاروق: هوريكي بيتنا
___
شمس بضحك : بيتنا؟ يا بني انت مجنون بقولك مش بحبك مش بحبكككك افهم بقا تقولي بيتنا
___
فاروق يتحدث مع نفسه: هي ليه بتكرهني كدا ….. اي ده اي ده انا مكنتش متفق كدا مع نفسي ما تكرهني ولا تولع انا مالي..
___
شمس: هتفضل ساكت كتير
_
فاروق: اعملك اي عشان تسامحيني
___
شمس : متعملش حاجه غير انك تبعد عني
___
فاروق: بس انا مش هقدر ابع…
ثم قاطعت كلامهم صديقه فاروق من ايام الثانويه
فريده: فاروق ازيك واحشني بقالك كام يوم مش بتشوفني
فاروق يتجهه إليها
فاروق: مشغول والله اليومين دول
فريده: مشغول مع مين … مع ديي ؟
شمس : اه مشغول مع ديي ???? بنحضر تجهيزات فرحنا
فريده: تجهيزات فرحكم؟
شمس: اه تجهيزات فرحنا… ثم أخذت فاروق من يديه.. يلا تعالي وريني البيت الجديد بتاعنا
___
فاروق: عن اذنك يا فريده
__
شمس: مين البت البارده دي
___
فاروق: صاحبتي من ايام الثانويه
___
شمس: اه صاحبتك وجايه تطلعه عليا دلوقتي ….
_
فاروق :هي عملتلك اي
___
شمس: اه طبعا ما انتا شبهها متكبر ومغرور زيها بالظبط اكيد مش هتشوف طريقتها معايا
___
فاروق: ينفع تشيلي موضوع التكبر ده من دماغك يا شمس
_^
شمس: انا عطشانه اووي
___
فاروق: هروح اجيب ازازه مايه من السوبر ماركت وجاي خليكي هنا متتحركيش عشان انتي متعرفيش المكان والليل هيليل
___
شمس: ماشي
___
شمس تتحدث مع نفسها: معقول يكون فعلا عايزني اسامحهه…. او بيخاف عليا بجد …. بيحبني بجد ….. ف نفس الوقت حاسه ان ده تمثيل وهو كداب وبيعمل كدا عشان مصلحته…. )
___
جاءت عربيه سوده كبيره من بعيد ونزل رجل منها شكله غريبه وسألها
___
فين المكاننن( ثم ضحك عليها ولفت واحد تاني من وراها وكتم صوتها وشدها علي العربيه
فاروق: جاي من اخر الشارع وشافها وهي بتتجر في العربيه وطلع يجري عشان يلحق يشوف علي اقل نمره العربيه بس ملحقش اي حاجه….
___
فاروق : يارببب يارب اي الانا هببته ده … ليه سبتها لوحدها في الضلمه ليههه… هعمل اي … اعمل اي … أبلغ الشرطه… اعمل اي
___( بعد يومين )
الف سلامه عليكي يا شمس
شمس بصوت حزين : الله يسلمك
___
فاروق: عارف اني آخر حد ممكن يقولك الف سلامه عليكي وعمرك ما هتسامحيني
___
شمس كان لها رده فعل مختلفه عن كل مره
___
شمس: مسكت يده …. انا مسمحاك وحتي اني مستعده اوفيلك حقك بس عمري ما هعرف اوفي ابدا انت انقظتني من الموت… انقظت حياتي )
___
فاروق : انا العملته ده كان مجرد حاجه لازم اعملها…. انا اسف بجد عشان كدبت علي ابويا وابوكي وخليتهم يفتكروكي وحشه … حتي لما قولتلك بحبك كان تمثيل….. بجد بهرب من افعالي….. مش عارف اقول اي …. نبدأ صافحه جديده؟
_
شمس: كنت عارفه انه تمثيل وانت بتضحك عليا بس انا فعلا مكنتش بكدب…. عشان احساسي ليك كان كله بجد …. كنت بحس انك بتخاف عليا فعلا وبتحبني…. بس انت فعلا بان عليك دلوقتي انت بتخاف عليا قد اي
___
فاروق: وانا كان احساسي من جوا ليكي صدقيني كان كويس مكنتش وحش للدرجه نبدأ صافحه جديده بقا ؟
___
شمس : لا الصافحه مش هتتغير هتفضل زي ما هي ..
___
فاروق: ليه كدا
___
شمس: اعترفلهم الاول انك كنت كداب عشان يشيلو نظرتهم الوحشه دي ليا
___
فاروق: انتي كدا بتدوسي عليا… انا لو قولتلهم هطرد من البيت خلي ابويا في ضهري … عشان لو عرف اني كداب هيطردني وماما مستنيه غلطه عشان تطردني عشان مش بتحبك
___
شمس: انت بتحمي مصلحتك علي حسابي
___
فاروق: نبداأ صافحه جديده يكون فيها حب بجد …
ارجوووكي؟
___
شمس وهي تنظر اليه: كل لما افتكر العملته عشاني اقول ابدأ صافحه جديده ولما افتكر العملته فيا اقول مبصش في وشه
___
فاروق: انا نقذتك من ايد حراميه..
___ (ما حصل معها في حادثه خطفها)
فاروق: تاكس … تاكس اجري ورا العربيه السوداا دي بسرعه…
___
شمس بصوت مكتوم: سيبوني انتوا عايزين مني اي وخاطفني ليه
_
فاروق: الحق العربيه بسرعههه
___
ثم وقفت العربيه في مخزن بعيد
ثم مسكو ايد شمس بقوه وشدو شعرها… انتي يا بت مش عايز اسمع صوتك
___
فاروق : سيب شمس … قولي عايز كام واديك
…..
٢ مليون جنيه يكون جاهزين بكره
فاروق: لا مش هستني لبكرا هجيبلك ال ٢ مليون بعد ساعه
___( بعد ساعه )
فاروق: امسك ال ٢ مليون هات شمس
___
ثم رفع السلاح
_
فاروق: نزل السلاح انا اديتك الفلوس
___
واطلق النار علي شمس وذهب بعربيته
فاروق: شمسسسس…. شمس شمس فوقي فوقي متغمضيش عينك فوقيي…..
___ ثم رجع بتفكيره تاني لشمس
فاروق: ها هتسامحيني انا حاولت افكرك بأي حاجه كويسه عملتها معاكي
___
شمس : سامحتك
فاروق : هتحبيني ونبدأ صافحه جديده
شمس : انا اصلا بحبك مش لسه هحبك
___
يتبع..
لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شغف الفهد للكاتبة ميار محمود.