روايات

رواية نجمه القاسم صعيديه الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية نجمه القاسم صعيديه الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية نجمه القاسم صعيديه البارت التاسع

رواية نجمه القاسم صعيديه الجزء التاسع

رواية نجمه القاسم صعيديه الحلقة التاسعة

في جنينه زهران…
كانت تقف ورده أمام ابيها ودموعها تهطل كالمطر لتتحدث بصوت مبحوح .
/انت بتقول ايه ي ابوي اكيد انا سمعت غلط .
زهران بقوه /لا ي روح امك سمعني صوح انا محدش يقدر يتحداني واصل انا روحتله وقلتوله يبعد عنك واصل لو باقي علي حياته بس هو بقا الي اختار واتحداني وده كان ردي .
ورده بدموع وصراخ /تقوم تقتله علشان اتمسك بيا انا اب ظالم انا بكرهك ي أبا بكرهك .
زهران وهو يصفعها بحده /اخرسي ي بنت الكلب انا معرفتش اربي بس هسيبك كده تبكي بدل الدموع دم لما يوصلك خبر موت حبيب القلب اه نسيت اقولك أن كتب كتابك علي جابر ابن شريكي اخر الاسبوع.
ليتركها وهي تبكي بشده وحرقه لتهتف باسم معشوقها مالك ..
*****************.
في غرفه قاسم ونجمه…
كانت تغفا داخل أحضانه بسعاده ورضا ليقبل هو رأسها بعشق.
/ياه ي نجمه مش عايز حاجه غير انك تفضلي في حضني وبس بحبك ي نجمه بحبك .
نجمه بابتسامه صافيه/وانا بعشقك ي روح نجمه .

 

 

قاسم بصدمه وسعاده /بتقويلي ايه طب احلفي كده احلفي.
نجمه بضحك /هههههه ايه ي مجنون اهدا كده امال لو قولتلك علي الخبر تاني هتعمل ايه.
قاسم بابتسامه/لا علشان خاطري لو خبر حلو خفي عليا قلبي مش هيتحمل كل ده مره واحده .
عشق وهي تحتضن وجه بحنان /لدرجه دي ي حبيبي كل الحب ده كان جواك .
قاسم بعشق /ياااااه ي نجمه يااااه ده انا كنت بموت لما بشوفك مع طاهر بحس أن روحي هتتطلع مني بس خلاص دلوقتي بقيتي معايا وفي حضني ربنا حققلي حلمي وبقينا احنا الاتنين سواء .
نجمه وهي تتضع يده على بطنها لتهمس بابتسامه /قصدك احنا التلاته انا حامل ي قاسم .
قاسم بفرحه وصراخ وهو يحتضنها /ايه حامل بجد ي أبا ي أما ي كل الي في البيت انا هبقا اب .
نجمه بضحك وخجل /اسكت ي مجنون في ايه .
قاسم بعشق ودموع فرحه/فيه ايه كل ده وفيه ايه هخلف منك من الوحيده الي حبتها في حياتي ياااه ي نجمه ياه بحبك ي نجمه بحبك .
نجمه في أحضانه بعشق /وانا بعشقك ي روح نجمه .
*********************.
في المستشفي ..
في غرفه مالك .
كان يقف جعفر وبجانبه هشام أمام سرير مالك .
جعفر بحده /هتفضل ساكت كده مين الي عمل فيك كده انطق .
مالك بتعب شديد/قولتلك خناقه بسيطه ي ابوي وخلصنا .
هشام بضيق /خناقه ايه ي ابني انت مش شايف نفسك ده انت مفكش حته سليمه ده كانوا ناقصين يموتوك .
جعفر بحده وغيظ/قوله ي هشام قوله فاكرني هصددق حديده الماسخ ده دي حركات زهران هو الي زق العيال دي عليك علشان يموتوك ويبقا اسمها خناقه بس قسما بالله لندمه ندم عمره .

 

 

مالك بتعب شديد/ارجوك ي أبا من فضلك مفيش دليل علي كلامك ده مش عاوزين مشاكل .
جعفر بغضب /شايف ي هشام الباشا خايف علي الست واهلها طب اسمع بقا انا هرد علي الموضوع ده وردي هيكون واعر جوي وهتشوف .
ليسير جعفر الي الخارج ليغلق مالك عيناه بتعب ليسرح هشام فمن تسلل الي قلبه رويدا رويدا .
****************.
في فيلا طاهر …
كان يقف طاهر في غرفته وهو يرتدي الكرفات لاستقبال البوص لتقترب منه لارا بوجه يظهر عليه الخوف والقلق .
طاهر بجديه /اول مره متجيش معايا وانا بلبس من الاول .
لارا بدموع ووجع/انا خايفه عليك اوي ي طاهر حاسه ان الموضوع ده نهايته مش هتكون خير ابدا .
طاهر بجديه /قولتلك قبل كده مليون مره متخافيش ماشي انا قدها وقدود يلا علشان منتاخرش .
لارا بقلق بالغ/حاضر .
في الاسفل …
كان يجلس البوص بعدما ألقوا عليه التحيه لينظر البوص بنظره خبيثه لارا .
/مساعدتك حلوه اوي ي طاهر .
طاهر بجديه /مش بس مساعدتي هي شريكتي في كل حتي السرير اظن انت فاهمني طبعا .
البوص بضحكه صفراء /اه فهمت نتكلم في الشغل فيه شحنه كبيره من المخدرات جايه من اوبرص اخر الاسبوع الشحنه دي هنكسب منها ملايين ي طاهر .
طاهر بجديه /انت عارفني اكتر حاجه احبها الفلوس المهم المكسب .
البوص وهو ينظر إلي لارا بخبث ومكر/كل المعلومات هتوصلك بكره ي طاهر .
*********************.

 

 

في فيلا زهران …
كان الجميع يجتمع بفرحه بعد خبر حمل نجمه.
وداد بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي قاسم مبروك ي نجمه ي بتي .
قاسم بفرحه /الله يبارك فيكي ي ست الكل.
صالح بجديه /مبروك ي قاسم مبروك ي نجمه .
زهران بحده /عقبال مستعمل زيه ي اخوي وتجبلنا ولي العهد برضك مش عايز تقولي ايه الي بينك وبين فرحه حرام عليك ي ابني كرهت البت في عيشتها .
صالح بضيق /والله هي الي كرهتني في عيشتي كانت جوازه الهم البت دي هتفضل محبوسه كده .
زهران بحده /هو انت محدش مالي عينك ولا ايه ياض انت .
صالح بغيظ /العفو ي ابوي بس البت دي لازما تتربا .
نور بارتباك شديد/حد عايز مني حاجه انا مسافره القاهره عندي محاضرات مهمه النهارده .
سعاد بابتسامه/خالي بالك من نفسك ي حبيبتي.
زهران بجديه /ربنا معاكي ي بتي علي العموم السواق بره هيكون معاكي .
صالح بابتسامه خبيثه/ي محاسن الصدف ده انا كمان نازل القاهره هجيب بضاعه اني هوصلها .
قاسم بغيظ وسخريه /وصلها ي اخويا وصلها .
زهران بتنهيده /ربنا معاكم انا هروح اطلع للبيت الي فوق دي .
نجمه بابتسامه/هتفضل سرحان فيا كده كتير .
قاسم وهو يقبل يدها بعشق /مش قادر اصدق ي نجمه بجد فرحان اوي اوعي تبعدي عني فاهمه مهما حصل اوعي .
نجمه بعشق /مبقتش اقدر ابعد عنك خالص ي جوزي وحبيبي وأبو ابني .
ورده بدموع ووجع/قاسم الحقني .

 

 

نجمه بفزع /مالك ي ورده فيه ايه.
ورده بدموع /مالك في المستشفي ابويا زق عليه رجاله ضربوه علقه موت ابوس ايدك ي قاسم خليني اشوفه ده نفد من الموت بمعجزه .
نجمه بضيق /ي ساتر يارب معقول عمي يعمل كده .
ورده بدموع ووجع/مش بس كده ي قاسم ده عايز يجوزني جابر ابنه شريكه اخر الاسبوع انا لو متجوزتش مالك هموت نفسي صوح ي قاسم .
قاسم وهو يمسك يدها بقوه /انا هجوزك مالك والنهارده .
نجمه بابتسامه/بجد ي قاسم .
ورده بدموع /كيف ي قاسم وأبوي .
قاسم وهو يحتضنها بحنان /انا اخوكي الكبير وبعدين انتي بتي ي بت انا مقدرش اشوافك زعلانه ولا تتوجعي كده وبعدين انا اتاكدت أن مالك بيحبك علشان كده جهزي نفسك ي عروسه وشر ابوي انا هستحمله انا عشقت وعارف ي عني ايه عشق .
******************.
في غرفه فرحه .
زهران بحده /جرا ايه ي بت انتي انتي اتجننتي ولا ايه طلاق ايه ده .
فرحه بدموع وضيق/ابوس ايدك ي عمي توافق انا وصالح جوازنا من الاول كان غلطه ارجوك ي عمي انا وصالح مش هينفع نكمل مع بعض واصل انا من حقي اتجوز انسان يحبني ويحس بيا ده حقي.
زهران بغضب شديد/جاك كسر حقك ي بت انتي اعقلي احسالك فاهمه ولا لا .
ليسير زهران الي الخارج فرحه بدموع وحده .

 

 

/انا كده عملت الي عليا بس انتوا انانين محدش حاسس بيا بس انا بقا مش هبقي علي حد منكم .
لتمسك هاتفها لتتصل ب هشام لياتيها الرد سريعا .
/هشام استناني وراء الفيلا حالا لازم اشوفك ضروري ي حبيبي .
*******************.
من أمام أحدا اللوتيلات الفاخمه .
كانت تنظر نور إليها باستغراب شديد.
/انت جايبني هنا ليه ي صالح انا كده هتاخر علي الجامعه .
صالح بعشق /جامعه ايه عاد بلا محضرات بلا هم انتي هتيجي معايا اظن كفايه كده انا هموت عليكي انتي مرائتي حلالي .
نور بارتباك شديد/قصدك ايه ي صالح .
صالح وهو يقبل يدها بعشق /قصدي أننا واحشين بعض والصراحه أنا هموت عليكي ولا انتي مش عايزه تكوني في حضن جوزك حبيبك .
******************.
في المستشفي ..
في غرفه مالك ..
كانت تجلس بجانبه وهي تمسك يده بعشق بعدما تم كتب كتابهم .
مالك بابتسامه وسعاده /مش عارف اقولك ي قاسم انت رديت فيا روحي ووعد احميها بروحي.
قاسم بابتسامه/انا متاكد ي قاسم بس انا عملت كده علشان تتضمنوا أن خلاص مبقاش فيه حاجه تنفع تفرقكم بس طبعا ورده هترجع معايا لحد مالامور كلها تتحل .
ورده بابتسامه وسعاده /الف سلامه عليك ي حبيبي .
نجمه بابتسامه/الف مبروك ي ورده ربنا يتمملكم علي خير ايه ي قاسم مين الي بيرن عليك .
قاسم بارتباك شديد/دي مكالمه شغل هرد عليها وارجع علطول ليسير قاسم الي الخارج ليرد بحده وغيظ .
/ايوه ي طاهر …

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نجمه القاسي صعيديه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *