روايات

رواية ملحد سرق قلبي الفصل الأول 1 بقلم لؤلؤة محمد

رواية ملحد سرق قلبي الفصل الأول 1 بقلم لؤلؤة محمد

رواية ملحد سرق قلبي الجزء الأول

رواية ملحد سرق قلبي البارت الأول

رواية ملحد سرق قلبي الحلقة الأولى

الاهوي يالاهوي يالاهوي ملحد ياحور بتحبي ملحد حبيتي فيه ايه ده شوفتي ايه في واحد ملحد حاجه حلوه تحبيه عليها ده حتى مش مسيحي ده ملحد ملحد ياحور انتي واعيه
حور بدموع / أعمل ايه دلوقتي بحبه ياقمر بحبه ولو مشوفتوش مره قلبي بيوجعني أوي من بعده أعمل ايه في نفسي يعني أنتحر
قمر/ اه ماهو ده اللي ناقص عشان تتقابلوا هناك في جهنم أهو بالمره تسليه
حور / يعني هو ده ذنبي اني حكيتلك يعني أعمل ايه دلوقتي
قمر / مش عارفه أقولك تعملي ايه مش عارفه
حور/ أنا هسيب الشغل ده خلاص
قمر/ وهتلاقي شغل تاني فين انتي ناسيه قسط الشقه اللي انتي قاعده فيها دي
حور/ ربنا يسامحك يا بابا ويرحمك راح وسابلي شقه كان جايبها بالقسط وقرض كان ساحبه من البنك محتاسه فيهم لحد دلوقتي طب أعمل ايه ياقمر
قمر / حاولي تنسيه يا حور وادعي ربنا يشيل حبه من قلبك وفكري نفسك دايما أنه ملحد يعني مابيؤمنش بربنا أصلاً
حور/ كل ما أفكر في كده بحس قلبي بيتقطع ياقمر
قمر بمرح عشان تفك الجو / سيبك سيبك قوليلي انتي عامله أكل ايه انهارده أحسن كلاب بطني بتهوهو
حور/ معملتش أكل قومي هاتيلنا اندومي يلا
قمر / هو كل يوم اندومي أنا بقيت شبه الشعريه من كتر مابناكل اندومي
حور / ياختي ابقي اطبخي انتي
قمر/ ربنا على المفتري يا شيخه ونزلت للبقال
قمر/ ازيك ياعم صالح
عم صالح / ازيك ياقمرايه يا عسلايه انتي
قمر في نفسها ( أستغفر الله العظيم منك لله ياحور الراجل ده مش هيحل عني غير لما أفتح نافوخه أجيب أجله يلا الصبر من عندك يارب ) / عاوزه أربع أكياس اندومي
عم صالح / المحل كله تحت أمرك ياست البنات انتي بس أشري
قمر بنرفزه / لأ هما الأربعه بس وخد حقهم أهو
عم صالح / ياسلام عليك ياقمر لما تتنرفز كده بتخطف قلبي
قمر / ياراجل هو انت لسه فيك قلب يتخطف مش عارفه ملك الموت تايه عنك فين وخد الإندومي ومشيت تبرطم وصلت الشقه وفتحت ودخلت / حووووووووووور الكلب ورحمة أهلك لو مانزلتي انتي بعد كده تجيبي الزفت من عمك زفت لأكون مطلعه أحبالك الصوتيه أعزف عليها
حور / ايه بس ياقموره ده الراجل شاريكي وعاوز الحلال يا مزه
قمر وهي بتوطي تجيب شبشبها / شاريني اه وعاوز الحلال وقامت تجري ورا حور في الشقه
وبعد الضحك والهزار والأكل ناموا عشان شغلهم وتاني يوم
حور / يلا ياقمر هنتأخر
قمر / خلاص خلصت يلا
راحوا الشغل
عبير / حور مستر مايكل عاوزك
حور ارتبكت وقلبها حست أنه اتسرق منها / عاوزني ليه
عبير / عاوز يشوف خريطة فيلة الصحراوي بتاعة مستر أكمل
حور / اه اه حاضر وقامت راحت لمكتبه وهي بتقدم خطوه وتأخر خطوه لحد ماوصلت الدور اللي فيه المكتب وراحت عند المكتب ورفعت ايدها عشان تخبط فجأه الباب اتفتح
مايكل / ساعه عشان تجيلي ده انا كنت هاجي لعند حضرتك بنفسي
حور وهي بتبص في الأرض / أنا . انا اأ أ
مايكل / وبعدين هنفضل كده كتير يعني
حور وهي بتحاول تجمع نفسها / حضرتك عاوزني في ايه
مايكل / كنت عاوزك نشرب قهوة مع بعض
حور / نعم
مايكل / يعني هكون عاوزك ليه ادخلي ودخل قعد على مكتبه / وصلتي لفين في تخطيط ڤيلا الصحراوي
حور / محتاجه أعاين الأرض والمبنى تاني
مايكل / امممم حور أنا عاوز التخطيط ده يكون جاهز خلال شهر ازاي معرفش احنا عاوزين نبدأ تأسيس مش هنفضل موقفين شغلنا عشان سيادتك يعني
حور وهي بدأت تشعر ببوادر دوخه لأنها مفطرتش وخلاص العصر هيأذن وهي مريضة سكر / حضرتك أنا أنا وفجأه وقعت فقدت الوعي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملحد سرق قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *