روايات

رواية شغف الصقر الفصل الثامن 8 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر الفصل الثامن 8 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر البارت الثامن

رواية شغف الصقر الجزء الثامن

شغف الصقر
شغف الصقر

رواية شغف الصقر الحلقة الثامنة

دخلوا لاقوا ابراهيم هو الدكتور
ابراهيم: اتفضلوا اتدخلوا و متتأخروش تاني
دخلوا و عرف ابراهيم نفسوا
ابراهيم: انا دكتور ابراهيم عزت الرفاعي هدرسلكم ماده تاريخ العماره بدل دكتور نادر و بدأ ابراهيم يشرح و كان شرحوا جميل جدا و عينوا كانت على زينه اللي كانت مكسوفه المهم خلصوا و خرجوا كانو مستنين صقر
في كليه الطب صقر كان مستني البنات يخلصوا عشان يمشوا بعد شوي طلعوا شغف كانت مدايقه لا البنات كلها عيونهم على صقر
صقر قام: يلاه
شغف مصدقت :اه يلاه
و خرجوا و راحوا على هندسه و قبلوا احمد و البنات و صقر شاف ابراهيم
صقر نده على فهد
فهد: اي يا صاحبي
صقر: تروح حضانه منه تروحها و تأمن البيت كويس بعدين تجيلي على المكان اللي بنروحوا في المقطم تمام
فهد: تمام يا صاحبي و ماشي
صقر ركب العربية و عدا على محمد
و هم في العربيه لاحظ انو مش ماشي في طريق البيت
طبعا شغف مش بتعرف تسكت 😂🙂 ( عامله زي اوي 😂😂) المهم
شغف: انت رايح فين يا صقر
صقر: هتعرفي لم نوصل و وجه كلاموا لي محمد افتح الفون ورن على ابراهيم قولوا يقابلنا في المكان ده و ابعتلوا اللوكيشن فعلا محمد نفذ و بعد شوي واصلوا و استنوا ابراهيم مفيش دقائق و واصل ابراهيم
صقر: ازيك يا دكتور
ابراهيم: الحمد لله يا استاذ صقر خير عاوزني في اي
صقر: مش قولت انك مستعد تساعدنا
ابراهيم: انا مستعد اعمل اي حاجه
صقر: طب اسمع**********بس كده
زينه اتكلمت بندفع و خوف متعرفش سببوا: بس كده في خطر عليها بصولها كلهم برفع حاجب و ابتسم ابراهيم ليها
ابراهيم: متقلقيش و وجه كلاموا لي صقر التنفيذ امت يا صقر
صقر: بكره بليل
ابراهيم: تمام هنتقابل ازاي
صقر: ********* فهمت
ابراهيم: اه تمام انا هتحرك انا
صقر: تمام و ماشي ابراهيم و وجه صقر كلاموا لي فهد
فهد انت عليك عامل كبير اوي وأنا واثق انك قده يا صاحبي
فهد ابتسم: سبها على الله يا اخويا يلاه عشان في البيت ميحسوش باحاجه
صقر: تمام يلاه و مشيوا و تاني يوم سافر ابراهيم الصعيد
عزت بجمود:اي رجعك يا ابراهيم انت ملكش مكان وسطينا بعد ما بعتنا
ابراهيم: اسمعني بس يا ابوي والله انا كان عندي خطه ونفذتها و كان غرضي اقرب من صقر عشان اعرف عنو كذا حاجه و عشان تخلص من الموضوع ده و طفي نارك صقر هيخرج بكره مع شغف من غير حراس مش هياخد معاها غير واحد صحبوا و اللي هو حراسوا الشخصي
عزت بصلوا بشك
ابراهيم: بتشك في ولدك يا أبو إبراهيم طب أنا هسمعك بودنك
صقر: حبيبتي اي رايك نخرج بكره لوحدنا
شغف: ياريت يا صقر بجد و من غير الحراس
صقر: اومر بنوتي لازم تتنفذ و حاضر يا قلبي
كان سمع الحوار ده ابراهيم و ابوه لان ابراهيم عرف يهكر تلفون صقر و يسمعهم
ابراهيم: اطمنت يا ابوي
عزت: كده انت ولدي صوح هاا ناوي على اي
ابراهيم: هحرق قلبوا عليها عشان تبق الضربه ضربتنا نسلم البضاعة بكره
عزت: صوح يا ولدي
و تاني يوم الخطه ماشيت زي ما ابراهيم رسمها بظبط و صقر شغف قعدين فجاه هجم عليها حد و سبت شغف بالم**دس و صقر نفس الكلام و ظهر ابراهيم و عزت
صقر: كان لازم اتوقع الخيانة منك مانت من اصل واطي
ابراهيم: اخرس ياض استعد للمفاجاه الاول هاتوا يا رجاله البضاعه
جابوا البضاعة
ابراهيم: اوع تتحرك من مكانك و متفكرش اني معايا حبيبت القلب و بس لا هاتوهم و جابوا زينه و مرام و كانو بيعيطوا
عزت الرجاله واصلت يا ولدي اسلم بضاعتي و افضالك
و كان البضاعة عبارة عن س*اح و م**رات و قرف للتدمير شباب زي الورد
ابراهيم: فين الفلوس
الرجل: البضاعة الاول
حطوا رجالت ابراهيم البضاعة و حطوا رجالت الرجل التانيه الفلوس و فجاه البوليس هاجم و اختفوا البنات و تم اشتبك بين البوليس و عزت و رجلتوا لكن في الاخر قبضوا عليهم
اللواء هاني: افرم عليك يا سيد المقدم فعلا صقر المخابرات
صقر بابتسامة: كلو من فضل توجهاتك يا باشا
و وهم بيتكلموا قدر عزت يفلت من البوليس
عزت: صقر
رفع الم**دس عليها لسه هي**ربوا ب**ار نط عليها ابراهيم و زقوا و جات الط**ه فيها
صقر: امسكوا كويس اطلبوا الاسعاف بسرعه و بالفعل بعد شوي جات الاسعاف و راحوا كلهم على المستشفى وداخل ابراهيم العمليات بعد ساعتين و العيله كلها كانت جات خرج الدكتور جري عليها صقر: خير يا دكتور
الدكتور: الحمد لله الرصاصه كانت قريب جدا من القلب بس ربنا ستره هو هيتنقل اوضه عادي و ساعه و يفوق
الجميع: الحمد لله
رعد بعصبية: صقر عاوزين نفهم
صقر: لم ابراهيم هيفوق
بعد ساعه فاق ابراهيم
صقر: انت كويس
ابراهيم بتعب:الحمد اللهم انت حصلك حاجه
صقر: كان المفروض ابق مكانك جميلك ده هيفضل في رقبتي
ابراهيم بهزر: هتردو قريب بس اخت وغمزلوا 😉😂
فهموا صقر: قالوا حاضر بس تقوم بالسلامه 😂
احمد ممكن تفهمونا
صقر :حاضر
فلاش باك
لم كانوا في المقطم
صقر: بوص انت هتروح لي ابوك و تقولوا اني أنا و شغف هنبق لوحدنا في المكان ده و من غير حراس و طبعا ممكن ميصدقكش هتسمعوا و احنا بنتكلم و كمان تقنعوا يسلم البضاعة في نفس اليوم
ابراهيم: بس كده في خطر على شغف
صقر: هو مش على شغف لوحدها شغف و مرام و زينه بس متقلقش محمد و احمد و فهد هيقدروا يخشوا جوه رجلتك و هم اللي هيمسكوهم و وقت ما اغمزلكم تنسحبوا علطول بالبنات على العربيه
تمام
باك و فعلا تمت الخطه زي ما كونا عاوزين
احمد: لي تخطر بي حياتكم
صقر:ماكش قدامي حل تاني
رعد:المهم اننا خلصنا
صقر: طب الدكتور قال انو كويس يعني ممكن نمشي عشان نرتاح لأني عاوزكم في موضوع مهم بكره و بالفعل خرجوا و رجعوا البيت و كل طلع اوضتو يرتاح لانو كان يوم صعب و خصوصا على البنات
تاني يوم و كان الجمعه و كل من كان متجمع مستني صقر يتكلم
صقر: خالي أنا عاوزه اتجوز شغف كنت هتطلب ايديها من أول ما شوفنكم بس الحوار الحصل شاغلني اي رايك يا خالي
احمد: موافق
صقر بابتسامة: و العروسه
اتكسفت شغف: و هزتلوا راسه بالموافقة
احمد:اشمعنا انا
محمد: وانا كمان
ابراهيم: وانا كمان
صقر:بس اتنين هيتخطبوا و واحد هيتجواز
رعد: ابراهيم انت كام سنه
ابراهيم: ٢٥ سنه
محمد: انا اكبر منو
رعد: خلاص نجوز صقر و شغف و محمد و مرام و بعد سنه نجوز احمد و عشق و ابراهيم و زينه
الجميع: موافقين
صقر: الفرح الاسبوع الجاي
احمد: لا طبعا
صقر: براحتكم متجوش انا هتجوز الاسبوع الجاي
ضحك الجميع و اتصدم من جنانو
و……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية شغف الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *