روايات

رواية أشواك حرير الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير البارت الثالث

رواية أشواك حرير الجزء الثالث

رواية أشواك حرير كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منى محمد
رواية أشواك حرير كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير الحلقة الثالثة

 

*البــارت 3*
*اشــواك وحـريـر 📓💜.*
” زقيت الباب برجلي جامد وفتحه ، كانت مرميه علي الارض .. معرفش اي جرالي اول ما شوفتها بحالتها دي بس مع ذلك حاولت اطلع من تفكيري دا وشلتها بسرعه علي السرير كان جسمها مولع بعد ثواني بسيطه اكتشفت أن التعبان قرصها فعلا ف رجلها
– غبيي .. كان لازم اصدقهاا .
” بعد ساعتين ”
– ااااه .
– ببرود .. فوقتي واخيرا .
– مسكت دماغي بايدي من شده التعب اللي كنت حاسه .. هو حصل اي .

 

 

 

 

 

 

– التعبان قرصك وانا طلعت السم من رجلك .. اتكلم وكأن شي لم يكن اللي حصل .
– بدموع شفت انا مش بكدب كان في فعلا .
– حاول تهدئه الوضع .. اهدي خلاص معلش .
– معلش !!
– بقيتي كويسه ؟
– يعني تكدبني وف الاخر تقولي معلش دا انت …
– ششش اسكتي طالما رجعتي لل رغي بتاعك دا يبقا بقتي كويسه .. اسمعي هطلع اجيب أكل لينا ماتتحركيش من مكانك فاهمه .
– معرفش ليه كنت حابه اعند معاه وخلاص برغم اني ما كنتش هروح في حته اصلا بحالتي دي بس مع ذلك قولته – ولو اتحركت يعني ؟
– صبري عليكي مش هيفضل كتير .. بالظبط ربع ساعه وهبقا هنا وعفكره برا الدنيا مش امان وزي مانتي شايفة عقارب وبلاوي وتليفونك معايا كده كده .. وقرب لوشها بزعيق : مافيش خروج من هنا فهمتي !؟ .
– ايوا خلاص امشي مش هروح ف حته سبني ف حالي وامشي برا يلا .
– كان هيرد عليها بس قال السكوت احسن من الرغي مع واحده زيها
** ( طبعا دا في تفكيره هو انا هسرد تفكيرهم ديما هاا ) **
وطلع وسابها .

 

 

 

 

 

**********
– عرفت اي معلومات عنهم ؟
– لا ياباشا مقدمناش حل غير نرضي بتفاق الشناوي دا .
– انت اتجنيت ولا اي دا علي جثتي انا خلافي زينه اكييد والكلب دا هيفضل في السجن فاكر نفسه مين عشان يلوي دراعي ببنتي !
– طب ما نعمل تفتيش عندهم في بيت العيله .
– لا هما هيخبوها في بتهم يعني هما مش بالغباء دا انا عارف كل واحد في العيله دي كويس عز دا زي قلته حتي ملوش علاقه بشغل أبوه اوي الا لو احتاج حاجه أما ابنه الوسطاني فارس ف دا بقا شيطان بس متجوز وانا مراقبه ومن سعتها هو مطلعش برا البيت ولا راح في حته وعندهم اخت كمان دنيا بس دي ملهاش علاقه بيهم نهائي راقب فارس اكتر واحد فيهم .
– أوامرك يفندم .
“””””””””””””””””
– اتفضلي أكلك اهوه ماشفكيش برا الأوضه وطلع بتجاه الباب وصهره ليها .
– هو انا هاكل لواحدي ؟ وكاني اخترعت اي حجه عشان اتكلم معاه وخلاص
– اي هاجي اكلكك !!

 

 

 

 

– لا بس يعني انا مش متعوده أكل لواحدي .. هو ممكن تأكل معايا بالمره يعني انت كمان اكيد مكلتش؟
– لا مش ممكن وخليكي مكانك متقوميش من علي السرير ولو عوزتي حاجه نادي انا برا وطلع وقفل الباب بقوه لدرجه اني صحيت من تفكيري علي صوت الباب .
– هو ليه كده اي رجل الكهف دا يعني لا معايا حد من صحابي ولا تليفون ولا اي حاجه انا زهقتتت والله .. يلا اما أكل بقا هو هيفرق معايا في اي هو اكل ولا لا !! سكتت لدقيقن لاني مش لاقيه اجابه ل دا .. يلا يكش يولع انا مالي اصلا .
“””””””””””””””
” بليل ”
– فتحت الباب بهدوء وانا بعرج علي رجلي وقعدت جمبو علي الارض .
– طلعتي ليه !
– زهقت عاوزه اشم شويه هوا ولا دا كمان ممنوع .. بص عليا ببرود ومردش .
– ماتحكيلي عنك شويه بدل الزهق دا .
– هو انتي مش بتفصلي رغي ليه ؟
– عشان انت مش بترد عليا اصلا انا بابا واحشني اوي .

 

 

 

– بصوت واطي نسبيا .. لسا هيوحشك كتير .
– اي ..بتقول حاجه ؟
– مش بقول حاجه قومي نامي
– لا انا عاوزه اتمشا
– لا
– لا انا هتمشا انت مش هتحكم عليا لمجرد انك بتحمني .. وقمت ومشيت خطوات بسيطه.
– وبعدين يعني
– بصيت عليه ببرود وسبني امشي مسافه بسيطه جدا وبعدها حسيت بيه ورايا وهو كله غصب من غير ما اشوفه كنت قادره احس بغضبه .
– تعالي عشان انتي الذوق مش بيجي معاكي سكه .

 

 

ومسك ايدي وجرني جاامد لحد الاوضه أو الكوخ الصغير دا يعتبر
– انت مين سمحلك تلمسني اصلا !
– انا حر اعمل اللي انا عاوزه حذرتك بدل المره الف بس انتي مش بتسمعي الكلام .
– وبدء يشمر ايده وانا كلي خوف
– ايدا انت هتعمل اي بخوف .. ابعد انت بتشمر ايد القميص ليه ؟
– هتشوفي
*يتبع*

 

اترك رد

error: Content is protected !!