روايات

رواية لقاء الأحبة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم فيولا عماد

رواية لقاء الأحبة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم فيولا عماد

رواية لقاء الأحبة البارت الثامن والعشرون

رواية لقاء الأحبة الجزء الثامن والعشرون

رواية لقاء الأحبة الحلقة الثامنة والعشرون

في المستشفى
خديجة بعملية:غرفة العمليات جاهزة
الممرضة :اه يدكتور و المريض اتبنج و كله تمام
فريدة بدموع:و حياة ولادك ي خديجة انقذيلي ابني مليش غيره
خديجة بعملية :أن شاء الله
…..
حورية ف حضن ابيها :انا خايفة اوي ي بابا انا السبب صح ؟انا
فريدة بصريخ: انتي السبب لو ابني حصله حاجه انتي السبب هو غلط ف اي و بعدين مش كفاية استحملك انتي و ابوكي و اخواتك و ربي ف عرشه ي بنت الانصاري لو ابني حصله حاجه ل خليكي تعفني في الحبوس
زين بعصبية:ولا تقدري تعملي حاجه و اقفي عند حدك و الا انا اللي هدفنك مكانك
يوسف بحزن :لو سمحت ي حضرة الظابط احنا مش محتاجين اي حد هنا
الظابط بعملية:بعد اذنكم ي جماعة انزلوا لأن والد الرائد ا
زين بمقاطعة:احنا اصلا غلطانين أننا حبينا نطمن و نقف معاكم يلا يولاد
حورية بدموع:انا مش همشي من هنا ي بابا
زين بصوت عالي: اسيبك ل فريدة تهينك يلا ي حورية
حورية بقوة لاول مرة:انا مش هسيب جوزي ف العمليات و امشي ي بابا و ذهبت لتقف بجانب باب غرفة العمليات
و زين يستشيط من فعل صغيرته و نزل للاسفل هو و أبناءه
بعد مرور 4 ساعات
فريدة بخوف: ابني كويس ها فاق ك
خديجة بتعب و مقاطعة: الحمدلله بقا كويس و قدرنا نخرج الرصاصة و كمان ساعة و يفوق باذن الله
يوسف بارتياح:شكرا يدكتور
خديجة بزعل :العفو بعد اذنكم
……..
ف مكتب خديجة
زين بعصبية:شوفت عملت ف اختك ازاي و هي من ساذجته تقولي جوزي ماشي ماشي
احمد ببرود:و احنا مالنا ي بابا مش هي عوزة تقعد مع جوزها
زين بعصبية:جوزها جوزها اللي قول م قالت نطلق وافق د
خديجة بمقاطعة و غضب: اه جوزها قانوانين جوزها وانت اللي خربت علي بنتك وانت عارف ان عقلها عقل طفل و محدش هيوافق بيها و رحيم اتحمل كتير و خليت الكل يزعل مننا و ده كله بسبب غيرتك اللي غير طبيعية ده مرض ي زين م غيرة ده تملك
زين بعيون حادة و يده معلقة ف الهواء:خديجة
خديجة بصدمة:اضرب ي زين اضرب
زين بعصبية:انا ممدش ايدي علي ست ي خديجة وانا مش مريض
خديجة بصوت عالي:لا مريض الغيرة دي مش طبيعية خلتنا نخسر الكل قبل م حد من العائلة بيتكلم بيحسب كلامه الف مرة عشان جانبك حتي بنتك خليت جوزها يطلقها و خربتها عليها و ذهبت
……..
بعد مرور وقت
خديجة ببتسامة:اخبارك اي يسيادة الرائد
رحيم بهدوء المعتاد : الحمدلله يدكتور
خديجة ببتسامة:انا كتبتلك علي فيتامينات و اكل صحي و راحه و أن شاء الله هيكون في تحسن باسرع وقت
رحيم :تمام انا محتاج أخرج و اكمل علاجي ف البيت
حورية بدموع:بس هنا انت هتكون كويس
رحيم بتجاهل:دكتور ينفع أخرج و اكمل علاجي ف البيت؟
خديجة بزعل:اه طبعا بعد اذنكم
………
حورية بدموع:رحيم ؟
رحيم :
حورية بدموع:انا اسفة والله انا فهمت غلطتي وان اللي انا عملته و قولته غلط وانا اسفة والله وانت جوزي و ده حقك سامحني بقا ……. رحيم ؟
رحيم بهدوء:اخرجي لو سمحتي
حورية بدموع:بس انت
و لكن قطع كلامها دخول فتاه ترتمي ف حضن رحيم
: حمدالله على سلامتك يقلبي
رحيم بهدوء:الله يسلمك يحبيبتي
:انت كويس ؟
رحيم :اه
حورية بغيرة :ابعدي كده انتي قليلة الادب ابعدي
رحيم بغضب ل حورية : انتي مجنونة ازاي تعملي كده
حورية بدموع و غيرة:و هي احضنك ليه
رحيم بهدوء:لأن دي تبقا روان محمود يسري خطبتي
حورية بصدمة:انا مراتك ي رحيم
رحيم بسخرية:لا طلقتي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لقاء الأحبة)

اترك رد

error: Content is protected !!