روايات

رواية الكارثة الفصل السادس 6 بقلم ميرا أبوالخير

رواية الكارثة الفصل السادس 6 بقلم ميرا أبوالخير

رواية الكارثة البارت السادس

رواية الكارثة الجزء السادس

رواية الكارثة الحلقة السادسة

الظابط: مطلوب القبض عليك بتهمة التعدي ع المدام كريمة عتمان.
عاصم بصدمة: ايههه.
منه بتكملة: وزود عليهم محاولة قت”لي و كمان هرفع قضية خلع.
عاصم بعضب: انا معملتش حاجه.
منه خرجت ببرود وقالت: دي اخرة حبك للنسو*ان ولسه يلي جاي اكبر.
خدوا عاصم وهو بيحاول يفهمهم..
عند كريمة.
كريمة بمسكنه: لازم ياخد عقابه يا عيد.
عيد بهدؤء: هياخده يا كريمة متقلقيش المهم ارتاحي انتي.

 

كريمة بدموع كذب: انت مصدقني صح.
عيد بهدؤء: ايوا مصدقك.
خرج عيد وعمل مكالمة…
منه ببرود: خير.
عيد: بصراحه يا منه انا صدقتك ولازم ناخد حقنا.
منه بعدم فهم: حقنا ازاي انت حبست جوزي و مراتك هي اساس القر”ف كله.
عيد بهدؤء: بصي دي كانت اول حركة و الجاي هو *********.
منه بصدمة: انت اكيد اتجننت.
عيد بهدؤء: لا كريمه لازم تدفع التمن و الطب الشرعي هيثبت انه عاصم برئ لانه دا واضح.
منه بتفكير: وايه المطلوب.
عيد: تعالي ع العنوان “*** دا دلوقتي.
منه: تمم.
راحت منه واتفقت مع عيد ع حاجه…
بقلم ميرا ابوالخير…
عاصم كان في القسم والظابط رافض يصدقه.

 

عاصم بغضب: ولو الطب اثبت اني معملتش حاجه.
الظابط ببرود: لما يثبت بقا.
عاصم بص له بغضب: تمم اوي.
عند كريمة.
كريمة بتدفع مبلغ مالي ضخم: وعاوزة احلي تقرير مزيف.
الدكتور: بس كده تؤمري.
ابتسمت بمكر….
بعد مرور يومين…
بقلم ميرا ابوالخير
عاصم اخد براءة تحت صدمة كريمة و عيد يلي كان وقف بجمود ومنه ف بيت ابوها.
كريمة بصدمة: ازاي ازاي.
راحت اتصلت ع الدكتور: ازاي يطلع التقرير طبيعي.
الدكتور: مش طبيعي انتي طلبتي يكون مزيف عكس الموجود وانا عملت كده.

 

كريمة بغضب: بس ازاي المزيف كان قصدي انه اعتد” ي عليا ازاي مفيش حاجه ازاااي.
الدكتور ببرود: انتي موضحتيش تقريرك ف انا عكست عن اذنك بقا.
قفل ف وشها وكريمة هتتجنن: ازاي ازاي.
عند عاصم.
عاصم لامه: يعني ايه احمد ربنا انها مخلعتيش ومش قدمت بلاغ رسمي.
امه بهدؤء: عشان انت تستاهل يا عاصم و ياريت تطلقها البت ملهاش ذنب.
عاصم بحزن: يا ماما كلنا بشر وبنغلط عشان خاطري خاليها ترجع لي.
امه بجمود: غلط عن غلط يفرق وهي صاحبه القرار يابن بطني.
عاصم بغضب: تمم.
قام خرج بغضب.
عند كريمة كانت هتتجنن لاقت الباب بيخبط.
كريمة راحت تفتح لاقت صحافيين كتير هجموا عندها: انتو عاوزين اييي.

 

احدهم: صحيح انك اتهمتي ابن خالتك ب التعد*ي عليكي.
اخري: و كمان ع علاقة بيه عشان هو رفضك عملتي كده.
بقلم ميرا ابوالخير
كريمة بزعيق: برررا اطلعووو بررررااا.
احدهم بسخرية: متعمليش شريفه.
كريمة بغضب: برررا يا شووو*ية ز******.
خرجوا وكانت عيون بتراقبهم وبتضحك.
قعدت كريمة بضعف لاقت يلي داخلت: هاي كوكو.
كريمة بغضب وشر: انتي يلي عملتي كل ده.
منه ببرود: اممم اه و عملت حاجه حلوة اوي كمان.
كريمة ب استغراب: عملتي ايه.
منه بتبص لورها جاه عيد ومسك ايديها: اصلي رفعت فضية خلع ع عاصم النهارده الصبح و عيد حبيبي خطبني وكتب لي كل حاجه.

 

كريمة بصدمة: نعم يا روح امككككك.
عيد بمكر شديد: وهستنا كام شهر ونتجوز و لو عاوزة تتطلقي يا كوكو عادي انا موافق.
كريمة بغضب: انت اتجننت يا عيد.
عيد بسخرية: انا يلي اتجننت شوفي يلي ف بطنك دا ابوه فين دلوقتي.
كريمة بتوتر: ا ا انت عرفت.
منه….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقرءاة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الكارثة)

اترك رد

error: Content is protected !!