روايات

رواية امتلكني السلطان الفصل الأول 1 بقلم دنيا ثروت

رواية امتلكني السلطان الفصل الأول 1 بقلم دنيا ثروت

رواية امتلكني السلطان البارت الأول

رواية امتلكني السلطان الجزء الأول

امتلكني السلطان
امتلكني السلطان

رواية امتلكني السلطان الحلقة الأولى

سلطان وهو بيرمي الاكل من علي السفره بغضب كبير =لا يابوي مش هتجوزها.
عبد العزيز وهو بيقوم من علي الكرسي : واه انت بتعارض كلامي
سلطان : يابوي البت صغيره كيف اتجوزها
عبد العزيز : انا قولت كلمتي والكلام خولص من بدري فرحك الخميس الجاي
سلطان بنرفزه : لا يابوي مش هتجوزها بعدين انا بحب بت عمي
عبد العزيز ضربه بالقلم : اخرس قطع لسانك. انت بتقول انك بتحبها وهي فرحها قرب
سلطان :انت بتضربني عشان الجربوعه دي.. ابوي انا مش هتجوزها
سلطان مشي وراح هدي في اي مكان
وفاء :اقعد ياخويا اجبلك دوا الضغط اهدي.. بس
تسريع للاحداث
جه يوم الفرح
يسريه رمت جردل مياه علي زهره : انتي يبت قومي

 

 

زهره بعدم مبالاه:عايزه اخدمك في اي تاني يامرات ابويا
يسريه مسكتها خنقتها انا مش عايزاكي اصلا فااااهمه.. انتي تجهزي وتظبطي نفسك لان في ناس جايه تأخذك ياحلوه
وسابتها ومشيت.. زهره جريت علي اوضه باباها ومسكت ايديه
زهره ببكاء : ياريت يابابا تقجر تعمل حاجه.. هتوحشني اووي والله صدقني هحاول عشان اهرب
ابراهيم هز براسه بالنفي.
زهره : في اي يبابا مش فاهماك
لاقت اللي بتشدها من شعرها وتجرجرها للاوضه =عايزه تهربي ياحلوه.. تبقي قابليني
وجه بليل وحصل الفرح وطلعو زهره فوق كانت معندهاش حيله
ستوووب ( زهره مامتها اتوفت وهي بتولدها ابوها اتجوز يسريه عشان يسريه غاوته وبعد كدا عمل حادثه واتشل ومبقاش حتي يتكلم).
سلطان فتح الباب وقفله ونور الاوضه
زهره واقفه وحطه السكينه علي ايديها : لو قربت مني هموت نفسي

سلطان قفل الباب بالمفتاح وده خلي زهره تخاف اكتر وترجع لورا
سلطان وهو بيقرب منها ببطئ =اهدي انا مش هعملك حاجه
زهره بضحكه سخيفه :مش هتعملي حاجه. اه فهمت انا كدا
سلطان : بصي سيبي السكينه اللي في ايديكي دي وخلينا نتكلم بهدوء

 

 

زهره استسلمت وراحت قعدت علي طرف السرير وسلطان راح قعد جنبها
ومسك ايديها : انا هقولك علي كل حاجه
زهره كانت مستمعه وكانت من جهه تانيه حاسه بالامان معاه
سلطان : بصي انا بحب بنت عمي وبعشقها من وانا صغير بس هي فرحها قرب وابويا في نفس الوقت خلاني اتجوزك
زهره : يعني اي. ولي متجوزتهاش هي
سلطان : اللي خلاني متجوزهاش بردك ابويا. لان هو اللي بيأمر الكل
زهره : طب وانت ماخدتهاش ليه عشان تتجوزها
سلطان : ابويا مشدد الحراسه عليها
زهره بتذكر : اه الاوضه اللي لاقيتها تحت دي
سلطان : ايوه. ولو روحت اخدتها هكون بأذيها
زهره : طب وانت هتفضل تحبها حتي بعد ماهي تتجوز
سلطان : انا بحبها لا انا بعشقها من وانا صغير هي اللي قلبي اتفتحلها انا معرفتش الحب غير علي ايديها. وحتي لو اتجوزت انا هفضل احبها علطول
صوت ضرب نار برا
عبد العزيز من تحت : يلا ياولدي
زهره : هو في اي
سلطان راح مسك السكينه وعور دراعه ومسحه بالمنديل وطلعه برا وابتدات الزغاريط ودخل لزهره تاني =دي عاده لازم نعملها لما اي حد يتجوز

 

 

زهره بعدم فهم : يعني لازم تعور نفسك
سلطان : انتي في سنه كام يازهرة.
زهره : اولي ثانوي ولسه هدخل تانيه ثانوي.
سلطان راحلها ومسك علي ايديها : بصي يازهره اللي حصل دلوقتي متقولهوش لحد متقوليش اني عورت نفسي. ولو حد سألك علي المنديل.. قوليله سلطان هيقولك
زهره ببراءه : هو انت اسمك سلطان
سلطان بضحك : اه ياستي. المهم دلوقتي نامي علي السرير وانا هنام علي الكنبه.. وقومي غيري الفستان وبكره نبقي نكمل كلامنا
زهره بطفوليه : اوكاااي
وبالفعل زهره غيرت الفستان وسلطان غير هدومه وراحو نامو
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
اتي هذا الصباح الذي يحمل السعاده للبعض والحزن للباقي
زهره صحيت ولاقت سلطان نايم علي الكنبه راحتله ومسكت وشه =ياترا الشخص ده هو اللي كنت خايفه منه حقيقي كنت فاكراه شخص تاني بس الحمد لله انه اتفهمني.. سلطان بدا يصحي هي شالت ايديها علطول وجريت تاخد هدومها ودخلت الحمام وهو صحي وسمع صوت مياه من الحمام فعرف انها في الحمام واستناها
زهره اول لما طلعت سلطان كان بيموت من الضحك
زهره بتساؤل : انت بتضحك علي اي
سلطان : انتي عايزه تنزلي كدا

 

 

زهره بصت للبسها (كانت لابسه بيجامعه عليها رسمه باربي) = بيجامه فيها اي يعني
سلطان : هتنزلي ليله صباحيتك بالبيجامه
زهره : اه وفيها اي يعني وبعدين يعني اي صباحيه
سلطان : لا مينفعش بصي هجيبلك عبايه بيتي احسن.. ومش عارفه يعني اي صباحيه 🙂🙂😂😂ده انتي عايزه درس بقا
سلطان قام وراح جاب عبايه بيتي وجاب عليها طرحه : البسيهم وهننزل مع بعض
زهره اخدت العبايه وبصت للطرحه: اي دي
سلطان : كمااان ده انا هنتحر.. بصي دي طرحه
زهره : عارفه بس مبلبسش طرح
سلطان : لا يااستاذه من انهارده هتلبسي.. يلا بقا عشان منتأخرش..
وفعلا لبست العبايه وهو لبس العبايه الصعيدي
بعد ماخلصت طلعت ولاقته واقف مستنيها=خلصت
سلطان بص عليها كانت في غايه الجمال مكانتش واحده داخله تانيه ثانوي دي كأن الحواز اتصمم عشانها كأن العبايه بتنطق اسمها =انتي هتنزلي كدا
زهره : انا لابسه العبايه اللي قولتلي عليها ولابسه كمان الطرحه.. عايز اي
سلطان : اي اللي علي بوقك ده
زهره باستغراب لانها مستخدمتش اي مستحضرات تجميل : اي

 

 

سلطان مسك المنديل وجه يمسح علي بوقها ملقاش حاجه قعد يمسح يحد لما بوقها جاب دم
زهره شدت ايديه : اي انت متخلف.. انت بتوجعني اووي
سلطان : معلشي متزعليش مني
زهره وهي بتنزف : تم..
سلطان راح جاب اسعافات اوليه وحط ليها مرهم ولانه كان الجرح سطحي بدا يلم بسرعه
سلطان : زعلانه
زهره : عادي كان بيحصل معايا كدا دايما
الباب بيخبط
سلطان : نعم
الخادمه نعيمه : الوكل جاهز يابيه
سلطان : تمام احنا نازلين
سلطان اخدت زهره ونزل…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية امتلكني السلطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *