Uncategorized

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة الثامنة 8 بقلم سما محمد

 رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة الثامنة 8 بقلم سما محمد

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة الثامنة 8 بقلم سما محمد

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة الثامنة 8 بقلم سما محمد

وذهب بدر الي غرفه أخرى لي ينام  ولاكن ظل كثيرا يحاول النوم ولاكن جافه النوم من قلقه على بحر 
و نظر الي ساعتها وجد الوقت قد تأخر ولاكن قلقه على بحر دفعه إلى الذهاب متسللا إلى غرفته التي تنام بها بحره ودخل الي الغرفه وجد بحر قد اختارت ترينج اسود وازرق عليه بعض رسوم لي الاميرات ديزني وتترك شعرها ينتشر حولها بي طريقها جميله وقف بدر يتئملها ليراها فعلا طفله صغيره تنام لي يبتسم لها بسعاده غامره ثم لم يقدر على منع نفسه وجلس بي جانبها ومدد  قدميه على السرير  واخذ ينظر لها وفجأه وجدها تتقلب و وجدها تقترب منه وتحتضنه لي تتوسد صدره وتلف ذرعيها حوله ما هي إلا ثواني حتى استوعب بدر ان قلبه واخيرا عاد الي صدره نعم فا ها هي بحري تنام على صدري لم يفكر كثير بل اعتدل في نومته الي جورها وإحتضنها هو الاخر ونام جورها وهو في قمه سعادته لي ذالك فا جزاء من حلمه قد تحقق يا ابنتي وبحري
???? ???? ???? ???? ????????????????????????????????????
ولاكن چودي لم تكن هادئه وقرارات ان تذهب لي تعتذر من بدر لعله يسامحه وكانت ذاهبه الي الغرفه التي ينام بها ولاكن قرارت ان تتركه يهدأ وكانت سوف تدخل الي الغرفه لي تفتعل المشاكل ولاكن عوضا عن ذالك قرارت الانتظار حتى الصبح وقالت في نفسها بدر قد حذرني فا ان لم ا ستمع له لن استطيع المحاوله لي الإيقاع به في شراكي عليا ان اجعله زوجي قولا وفعلا وباتت تحلم بي بدر حلمها وحبها التي تخلت عن صديقتها لي اجله
????????????????????????????????????????????????????????
اما والد بحر فقد تصرف تصرف ذكي هو أنه طلب حمايه السفاره المصريه في باريس وايضا ذهب له 
احد ظباط المخابرات   واكفئها في مهمه سريه وهو الظابط فارس نور الدين وشرح له الوضع الحالي وكم هو وزوجته في خطر نعم يا ساده ان الامر اكبر من بعض الأشخاص ومن بعض المافيا انه أصبح يخص اقتصاد دوله بي أكملها لان السيد محمد عدنان يعتبر من اغني رجال الأعمال والاقتصاد في هذه البلد سوف يتضرر إذ  صفي اشغاله واعمله في هذه البلد لذلك مطلوب تصفيته من أكثر جهة 
محمد حضرتك طبعا عارف انا جاي ليه 
الظابط فارس عارف يا محمد باشا انو انت جاي عايز تخلي الينور بنتك تسافرعلي مصر في اسآرع وقت 
محمد وحضرتك عرفت انو هي عايشه وانا لسه مقولتش ليك ازاي 
الظابط فارس احنا عندنا اكفاء الظباط غير انو  ليل
عميل متخفي انضم للمهمه دي مخصوص عشانك 
لانو حس انو في حاجه غلط من الاول وكان هو الأسرع في انه يجي السفاره ويتصرف ولي مهاراته العاليه وتدريبه على ايد الشهيد الفهد بنفسه هي اللي اهلته انو يكون مناسب لعلمك هو كده بيلعب بالنار ويا يبقى قدها يا يتحرق بيها 
محمد انا فاهم كلام حضرتك بس مين ليل لانو معرفش حد بالاسم ده 
الضابط فارس أبتسم وقاله متقلقش هتعرف لما يسفر بنتك على مصر هو هيتصرف ومتخفش ليل قدها 
محمد ان شاء الله طيب بالنسبه ليا انا والينور مراتي هنتصرف ازاي وهنعمل ايه 
الظابط فارس انت زاى ما انت ليل مجهز خطه علشان حمايتكم  بس انت لسه لازم تلعبو دور الاهل الي مغدورين على بنتهم الي لسه متوافيه مبقلهاش يومين وده علشان انتو مترقبين كوايس 
محمد وبالنسبه لي أحمد اخوايه  اللي بيدبر ديما لي قتلي عرفت انو بيخطط كتير وبيكرهني 
الظابط فارس هو أحمد اخو سعدتك مسئلتش نفسك هو انت ازاي بتنجو من كل الحوادث الي بتبقى مدبره ليك
محمد اه طبعا وعرفت انو محمد الي شغال معايه ودراعي اليمين هو اللي بيحبط كل خططته وينقذني 
الظابط فارس لايا محمد باشا وابتسم نصف ابتسامه وقال العبه الي بتتلعب حواليك دي بتتلعب  من زمان بس انت اللي ماكنتش عارف عنها حاجه وعلشان كده كنت في امان بس لما فتحت عينك بقيت في خطر كبير واحمد اخوك يفديك بروحه احمد اخوك من زمان وهو حاطط نفسه في كافه الخطر بدالك يا محمد باشا  ودلوقتي لازم تمشي قبل النهار ما يطلع 
محمد بس انت مفهمتنيش ازاي يعني أحمد اخوايه
حاطط نفسه مكاني في كافه الخطر
الظابط فارس دي لعبه كبيره وهتاخد سنين وكل حاجه هتبان في وقتها  المهم انك تنفذ الأوامر الي هبعتها لك مع رجالتنا واهمهم ليل والي هتتعرف هتتعرف عليه قريب جدا
محمد وقام من مجلسه مع الظابط وفي عقله تدور ملايين الاسئله وكيف هو في لعبه كبيره مع القدر
وكيف يكون أخاه هو منقذه لايعلم ماذا يحدث ولا يعرف من هو ليل الذي يكون بيده خلاص ابنته وذهب الي قصره متخفيا كما ذهب ذهب متخفيا
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
في صباح جديد اتي على الجميع بعد أن عدت ليله صعبه علي البعض منهم وسعيده على البعض ومحيره ومربكه للبعض الاخر جاء نهار جديد محمل بالكثير والكثير من الاحداث ????
أشرقت الشمس متسلله اشعتها الي الغرفه بدر
لتتوجه على وجه بدر لي يستيقظ ويرى اميرته تحاوطه بي ذرعيها وتنام بي عمق لينظر لها ويبتسم
وضمها اليه اكثر وهمس لها بحبك يا بحري
لي تسمعه بحر وهي نائمه لي تظن انه حلما جميلا من أحلامها بي بدر لي تهمس له أيضا وانت روحي يا بدر كلمه بحبك دي صغيره على الي حاسه ليك في قلبي انت اكبر من الحب وشددت هي من احتضانه
بدر لينظرلها ليراي ان كانت مستيقظه ولاكن وجدها نائمه فا ابتسم لها وتسلل من جورها وقام
لتستيقظ هي وتمسك يده وتقول خليك جنبي لسه عايزه آنام شوايه
بدر ويبتسم  وعلم انها لازالت بين النوم واليقظه ويقول بحر يا بحري
بحر لتنظر له بنصف عين ولازالت ممسكه يده قائله بحبك على فكره
بدر لي يغيظها قال وانا بعشقك يا روحي قومي بقا بقالي سنه بصاحي فيكي وانتي مش عايزه تقومي
بحر لي تستيقظ بالفعل وتفزع   وتقول انت ايه الي جابك هنا ها
بدر وابتسم بمكر وقال طيب ممكن تسيبي ايدي الأول
بحر لتنظر لتجد نفسها بالفعل ممسكه يده لتتركها وتقول بقولك ايه الي جابك الاوضه عندي وبتعمل ايه هنا ونظرت لنفسها وقالت وازاي تسمح لنفسك تدخل عليا بالشكل ده
بدر اولا دي اوضتي ودخلت علشان اصحيكي انتي الي مسكتي فيا وفضلتي تقولي بحبك يا بدر وكتم داخله ابتسامه كادت تفضحه 
بحر انا انت انت كداب يا بدر انا لايمكن اعمل كده 
بدر نظر لها وقال طيب ومين اللي كانت ماسكه ايدي دلوقتى انا برضو 
بحر انت عارف انك غلطان وما كانش يصح ابدا انك تدخل على بنت في اوضتها بالشكل ده وانا عارفه انها اوضتك بس انت سمحت ليا انام فيها يبقى هي دلوقتى بتاعتي وبعدين فين أخلاقك الي تسمحلك تدخل على واحده كده مش حرام عليك تشوفني وانا كده
بدر بأس بأس انا دخلت علشان اجيب هدوم ليا بعدين اشوفك كده الي هو ازاي ما انتي اهو لابسه ترينج  اهو وعادي مالك يعني في ايه  وامسك يدها وانزلها من على السرير الذي تقف عليه  وقربها منه  وقال قولتلك الف مره انا بالذات مش حرام عليا اي حاجه اعملها معاكي لا انو اشوفك أو أقرب ليكي او احضنك حتى وعادي اعمل كده وضمها اليه وقبلها 
اما هي فا حين امسك بدر يدها لينزلها من سريرها كانت بداخلها فى قمه سعادتها لأنها كانت تحلم طوال اليل انه نائمه بي جوار بدر وعلى صدره تنعم بدفا قلبه وقربها منه ولم تكن تعلم بأنه حقيقه وانها بالفعل كانت نائمه في حضن بدر لذالك كانت مرتبكه حين رأته أمامها وحاولت تغطيه الأمر ولم تشعر الا وهي بقربه ويقبلها حتى اشتغل عقلها وابعدته عنها قائله انت ليه بتعمل معايه كده وليه كل ما اكلمك تقولي انك غير اي حد انت غريب عني يا بدر انت كده مش بتراعي امانه بابا ليك وعارف أن جوزي وبس هو الي هيكون ليه الحق بس انه يبوسني بالشكل ده انت عارف كوايس اني مش بنت واحشه ولا مش كوايسه علشان تعمل كده وبكت وهي بقرب بدر  
بدر وانا غلطان يا بحر لا انا مش غلطان ولا انا اللي اخون الامانه بس بكرا تفهمي كل حاجه وتعرفي اني أحق واحد بيكي واوعى اشوف عيونك بتبكي وانا هحاول قد ما اقدر ما اقربش منك بس مش هقدر اوعدك وانتي عارفه ليه اما بقى كلام الهبل ده الي هو انك بنت مش كوايسه او وحشه فا الكلام ده ميتقالش تاني لأنك كده بتغلطي فيا انا مش في نفسك انتي أخلاقك وتربيتك عاليه وانتي اتربيتي على عيني وايدي كمان يا بحر انا واثق فيكي اكتر من نفسي كل الناس تغلط وانا كمان اغلط بس انتي لا يا حبيبتي خليكي كده دايما اوعي الزمن يغيرك واوعى حتى وان بعدنا عن بعض لي اي ظرف من الظروف تبطلي تحبيني انتي ملك ليا وانا ملكك انتي وبس كل نساء الدنيا جو عيوني انتي وبس فاهمه
بحر ونظرت الي بدر بعمق و وجهها احمر من شده بكائه وعيونها التي تتلائلا بالدموع الأخرى التي تهدد بالبكاء مره اخرى لأنها وبداخله تتمنى قرب بدر منها ولاكن تحب ربها وتحفظ نفسها ودينها  
بدر وراي عيونها الدمعه فاراد ان يضحكها فرفع وجهها بي يديه ونظر إليها بي انتباه وقال عارف انك بتفكري في ايه وعارف كمان اني وسيم وأنك انتي كمان عايزه تحضنيني مش انا بس يعني  واهو انتي لسه قايله ليا وانتي نايمه انا بحبك على فكره 
وفي نفسه يقول عفواً صغيرتي انك لاتعلمي انني زوجك أمام الله ولاكن مجبر على أن لا أقول لكي فا انتي زوجتي الأولى وحبيبتي رفقا بقلبي الذي ينازع في صدري كي يخبرك انك ملك له وأنك انتي امانتي عند ابيكي ولستي امانه ابيكي لدي انك عشقي وروحي انت من ملك هذا القلب الذي يدور بداخله صراع انتي فيه الخصم والحكم  ????
بحر واحمر وجهها خجلا ممزوج بالغضب لي وقاحه بدر معها ولي انه قال هذا الكلام لها وجائت لي ترد عليه ولاكن وجدته أمامها شارد التفكير فا أردت الإنتقام منه على وقحته وغروره فرات بحنبهم على الكمود كوب من الماء فامسكت به والقته على وجهه 
اما بدر فا انتفض سريع من الماء وقال لها كده طيب تعالي بقى فزعت بحر وجرت منه وظلت تجري في ارجاء الغرفه الواسعه حتى كاد ان يمسكها ولاكن على اخر لحظه تركها تهرب منه حتى تسعد ويراي ابتسامتها لانه ارد رؤيتها تبتسم بدلا ان كانت تبكي  
بحر ????واخرجت له لسانها وقالت ما مسكتنيش هيه هيه 
بدر وابتسم وقال ماشي يا طفله اوعي بقى خاليني اجيب هدوم واروح اغير في الاواضه التانيه 
بحر حاضر بس انت مش هتكلمني صح 
بدر وانا لو عايز امسكك كنت مسكتك خلاص بس اعملي حسابك لسه الرهان الي كسبته 
بحر أنت عايز ايه يا بدر قصاد الرهان الغبي الي انت رهنت نفسك عليه ده ومصر اني خسرت 
بدر وأتى ببعض الملابس له وقال ادخلي خدي شاور والبسي وانا هقولك واه متنسيش انك ليان ها ومش محجبه وبلاش لانسيز ماشي ولا لا 
بحر ماشي وأمري لله هعمل ايه يعني بس قولي هنعمل ايه علشان ابقى عارفه 
بدر ونظر لها لي يغيظها وقال معاكي ربع ساعه بس 
يلا يا بنت اخلصي بقى دانتي ممله
يتبع..
لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية سجينة زوجها للكاتب أحمد سمير حسن

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!