Uncategorized

رواية دموع سيليا الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح

 رواية دموع سيليا الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح
رواية دموع سيليا الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح

رواية دموع سيليا الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح

سيليا بهدوء:سارة انا عندي كانسر في المخ 
سارة بصتلها بصدمة وعدم تصديق واتكلمت بضحك:ههههه بطلي هزارك ده ياسيليا بقي 
سيليا بهدوء ودموع محبوسة :ا انا مش بهزر ..انا عندي الكانسر 
سارة جريت عليها بدموع :سيليا ا اوعي تسبيني انتي هتتعالجي وهتبقي احسن ياحبيبتي بس انتي اوعي تستسلمي …سيليا انا مليش غيرك اوعي تسبيني وتمشي 
سيليا بدموع حضنتها جامد من غير أي كلام 
بعد وقت الباب خبط ودخل كريم 
كريم بحب:حمدالله علي السلامة 
سيليا بابتسامة خفيفة :الله يسلمك حمدالله علي سلامتك انت كمان 
كريم :الله يسلمك ….احم عاملة اي دلوقتي احسن تقدري تخرجي
سيليا وهي بتتعدل:اه الحمد لله 
كريم :طب تمام هروح ادفع المصاريف علشان نخرج 
سيليا اكتفت بابتسامة وهو خرج 
سارة بحب:بيحبك اوي علي فكرة 
سيليا بتوهان:وانا …..احم ل لا أن
سارة بضحك:اي يابنتي باين اوي علي فكرة انك بتحبيه يعني 
سيليا اتنهدت بحزن:مش عارفة امتي أو ازاي بس حبيته بجد …بس للاسف بقي الحب ده مش هينفع 
سارة بحزن:بطلي هبل انتي هتبقي كويسة أن شاء الله 
سيليا في نفسها بحزن:كان نفسي اطمنك بس انا ايامي معدودة انا اسفة اوي ياسارة اسفة لو مشيت وسابتك ياحبيبتي 
&&&&&&&&&&&&&&&
زينب بحزن ودموع :يعني خلاص كدة مش هتسامحنا مفيش امل 
مراد بجمود وسخرية:هههه امل ….وأكمل بحزن ووجع:انتي بتسالي علي اي انتي مش شايفة الكره الي في عينيها لينا مش شايفة الوجع والكسرة الي فيها 
زينب بصتله بدموع وحزن:بس المفروض كانت سمعتنا مهما كان اي الي حصل ديه بقت قاسية اوي 
مراد بصلها بحزن والم:للاسف بتعملوا العملة وفي الاخر تتندموا وتستنوننا نسامحكوا هه 
زينب بصتله وكانت هنتكلم
مراد قاطعها بجمود:انا خارج …وخرج 
وزينب بصت لاثره واتنهدت بحزن 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عدا اليوم من غير أي أحداث تذكر 
سارة بابتسامة :يلا ياسيليا علشان تفطري 
سيليا قامت بهدوء وقعدت تاكل 
سارة :النهاردة هنروح للدكتور نتابع معاه 
سيليا بهدوء:لا ياسارة انا بتابع مع دكتور 
سارة بشك :خلاص نروحله النهاردة 
سيليا بصتلها بحزن واتكلمت بابتسامة خفيفة:تمام 
&&&&&&&&
كريم بحزن :هتفضل كدة كتير يامراد 
مراد بهدوء:مالي يعني ماانا كويس اهو 
كريم بصله بحزن واتكلم بحدة خفيفة:لا مش كويس انت بقيت ضايع وحزين وساكت من ساعت ماسيليا ظهرت وزادت لما شوفت الفيديو لامك بقيت حد تاني بقيت تسيب امك لوحدها وبقيت وحيد انت كمان 
مراد بحزن وكسرة:عايزني اعمل اي يعني 
كريم بصله بهدوء :روح لامك يامراد انت ملكش غيرها روح وهي غلطت وخلاص الي حصل حصل 
مراد بدموع:بس انا مش عايز امي بس ياكريم
كريم بصله واتنهد بحزن ..وحضنه  
&&&&&&
سارة :ها فين الدكتور ده 
سيليا بهدوء:هنا اهو ..ووقفت العربية ونزلوا ودخلوا 
بعد وقت دخلوا عند الدكتور 
الدكتور بفرحة :سيليا اخيرا اقتنعت…..
قاطعه بصة سيليا لي أنه يسكت وهي بتشاور علي سارة 
الدكتور بتوتر:ا اه سيليا عاملة اي يابنتي 
سيليا بابتسامة توتر :الحمد لله يادكتور انت اخبارك اي 
الدكتور “عمرو”:الحمد لله يابنتي بخير …احم اختك 
سيليا بحب:اه سارة صحبتي واكتر من اختي 
سارة كانت بصالهم بشك ومش مطمنة بس قطع سرحانها صوت سيليا 
سارة : هه اي ياسيليا بتقولي حاجة .
سيليا بضحك:ده انتي مش معايا خالص علي العموم ده دكتور عمرو 
سارة بابتسامة :تشرفنا 
عمرو:الشرف ليا 
وبدأ الدكتور يكشف علي سيليا 
سارة بتوتر:ها يادكتور هي كويسة صح ي يعني هي هتبقي كويسة صح 
الدكتور بص علي سارة بحزن شديد وبص لسيليا تاني الي كانت ببترجاه ميتكلمش 
الدكتور بتوتر وحزن:ه ها ه هي كويسة اه وان شاء الله هتبقي كويسة 
سيليا اتنهدت براحة وابتسمت ليه بشكر وهو بصلها بحزن 
سارة بشك ودموع:دكتور انت مخبي حاجة ص صح 
عمرو بتوتر:لا يابنتي ه هخبي اي 
سارة بدموع وحزن:ي عني هي هتبقي كويسة صح يادكتور 
الدكتور بص ليها بحزن شديد وهو رأسه 
وهي ابتسمت بأمل وبصت لسيليا وحضنتها 
سارة بأمل وابتسامة:شوفتي هتبقي كويسة اهو 
سيليا بدلتها الحضن بحزن ووجع ودموع من غير ولا كلمة 
تحت عيون عمرو الي بترقبهم بحزن شديد لدرجة عنيه دمعت 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عدا شهر من غير أي أحداث تذكر 
في الشركة 
سيليا وهي بصا للورق:ادخل 
اكملت وهي بصا للورق:هتفضل واقف اتكلم 
_مش عايزة تعرفي مين الي دخل 
سيليا رفعت راسها بصدمة 
سيليا قامت بعصبية :انتي بتعملي اي هنا 
……
يتبع ……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!