روايات

رواية حب بالصدفه الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك ناصر

رواية حب بالصدفه الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك ناصر

رواية حب بالصدفه البارت الحادي عشر

رواية حب بالصدفه الجزء الحادي عشر

رواية حب بالصدفه الحلقة الحادية عشر

كانت دارين بتتكلم مع كنان في الفون (شات) فجاه جتلها رساله.. فتحتها لقت مكتوب فيها..
(ازيك يا دارين).. دارين كتبت: مين؟
: انا سيف فكراني..
دارين اتصدمت: انت جبت رقمي منين..
: اللي يسأل ميتوهش يا قمر..
دارين: وبعدين يعني عايز ايه..
سيف: مالك بس حسك متعصبة ليه..
دارين: وانت عرفت منين اني متعصبه؟
سيف: القلوب بتحس ببعضيها يا جميل.. بتعملي ايه دلوقتي..
دارين: قاعده عادي مش جيلي نوم..
سيف: اممم وانا كمان.. معرفناش نتعرف النهارده صحبتك دي خدتك ومشيت..
دارين: لميس.. اه هي لميس مش بتحب التخالط والحقيقة انا كمان مش بحب كده بس باخد الاومور ببساطه يعني.. انا هنام تصبح على خير.. فجاه جتلها رساله من كنان..
كنان: بتتكلمي مع مين؟
دارين شافت الرساله وفضلت شوية تفكر تقوله ايه..
دارين: بكلم لميس.. عايزة انام تصبح على خير.. وقفلت..

 

 

»»»»»»»»» تاني يوم»»
كانوا قاعدين بيفطروا اتكلمت لميس بنوم: مش قادرة عايزة انام اوي..
كنان: طبعا ماهو انتي وست دارين بتتكلموا للصبح على الفون اكيد معرفتيش تنامي كويس..
لميس باستغراب: انا ودارين؟! انا اصلا اول ما طلعت اوضتي اخدت شاور ونمت..
كنان بص لدارين باستغراب وشك ودارين حكت جامد..
فهد ناولها كوباية ميه وشربت منها بسرعه..
لميس: ايه يابنتي في ايه..
دارين بتوتر: م. مفيش حاجه..
كنان للميس: يعني يا لميس مكنتيش بتتكلم امبارح على التليفون مع دارين الساعه اتناشر بليل؟
لميس: اتناشر بليل دانا نمت الساعه عشره يا كنان.. دارين ضربتها برجلها علشان تسكت..
لميس بألم: اه يا دارين بدوسي على رجلي ليه
دارين خبطت اديها على جبينها بيأس: غبية..
كنان بغضب مداريه بقناع البرود والهدوء: امممم طب يالا علشان متتأخروش..
كنان: اركبي انتي يا لميس مع فهد في العربية وانتي يا ظارين تعالي ورايا يالا..
لميس باستغراب: حاضر.. ودارين لبست الشنطه ومشيت ورا كنان وهي متوتره وخايفه ليكون فهمها غلط..

 

 

»» في العربية««
كنان كان سايق وباصص اودامه بجمود ودارين باصه للشباك وكل شوية تبصله..
دارين: هتفضل ساكت..
كنان: عايزاني اتكلم
دارين: ل. لا عادي براحتك يعني..
كنان: كنتي بتكلمي مين امبارح بليل يا دارين..
دارين بتوتر وهي بتفرك في اديها: مفيش كنت.. كنت..
كنان ببعض من الغضب: كنتي ايه..
دارين: انت مالم اصلا اتكلم مع اللي اتكلم معاه مش لازم تعرف..
كنان فجاه وقف العربية وفرملت جامد لدرجه ان دارين اتخبطت في وش العربية..
كنان بغضب: يعني ايه انت مالك مش عايزة تقولي بتكلمي مين ليه خايفة من ايه..
دارين اتألمت من جبينها اللي اتخبط جامد في العربية..
دارين: كنان لو سمحت امشي علشان منتأخرش..
كنان: هاتي تليفونك..
دارين مسكت تليفونها: ليه..
كنان: بقولك هاتي تليفونك..
دارين بعصبية: انت مش من حقك تعمل كده..
كنان شد منها التليفون ولقا في باسورد.. افتحي..

 

 

دارين هزت راسها بلا..
كنان بنفاذ صبر: دارين متخلنيش اتعصب عليكي..
دارين مسكت الفون وفتحته..
فتح كنان الواتس ولقا اخر محادثة كانت برقم مش متسجل فتح الشات وقراه كلو.. وكان مع كل غزل اتغزله سيف بدارين عينه بتحمر من الغضب..
كنان بضحكه سخرية: اه مانتي مفكره ان مبقاش ليكي حد وخلاص تمشي على حل شعرك لا يا حبيبتي مش معنا ان ابوكي مش موجود يبقي تستغفلينا..
دارين سمعت الكلام ده بصدمه ودموعها نزلت بصمت..
كنان: مين ده..
دارين: ده سيف..
كنان: ايوة مين يعني سي زفت ده..
دارين وهي موطية راسها بحزن: ولد معانا في المدرسة..
كنان كان لسه هيتكلم بقا في رساله جت من رقم سيف فتحها وبرق عينه بصدمه وغضب جحيمي من الموجود في الرساله…….
««عند فراس في الشغل»»
اللواء: عرفنا ان الراس الكبيرة بتاعهم عنده بنت وحيده مراته ما.تت ومعندوش اي صله قرابة غير بنته دي وبنته كانت بتدرس بره وجت من سنه..
ظابط: والبنت دي عايشة معاه في نفس المكان..

 

 

اللواء: لا بنته بيخاف عليها جدا ومقعدها في بيت كبير بعيد عنه بس مقدرناش نحدد مكان البيت بالظبط..
فراس: يبقا هي دي نقطة ضعفه احنا نلاقي عنوان بنته وناخدها معانا ونسامو عليها لحد ما نعرف هو مين ونقبض عليه..
اللواء: مش بالسهوله دي يا فراس ليه تفاصيل كتير مش عارفنها عن البنت دي زي اننا منعرفش اسمها ايه وعايشة فين والبنت دي اصلا تعرف بشغل ابوها ولا لا واللي اكيد ان راجل بالسوء ده اكيد بنته مش ملاك برئ يعني اكيد مش سهله برضو..
فراس بثقه: على مين دانا فراس الشرقاوي..
فراس: اعتبر المهمه دي بتاعتي يا سياده اللواء بكرة عايز كل المعلومات اللي وصلتولها وهتوصلولها عندي على المكتب وانا بقا هستدرجها لحد ما اجيبها تحت رجلي هي وابوها»»
»»»»»»»»»» في مكان تاني»»
كان قاعد راجل بكل هيبه على مكتبه الظلام محاوطه لدرجه ان مش باين ملامح وشه وكان بيتكلم في الفون..
: عملتي ايه يا حبيبتي..
: كلو تمام يا بابا واعتبره بقا تحت ايدي كمان..
ضحك بخبث: جدعه حبيبه ابوكي…….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب بالصدفه)

اترك رد

error: Content is protected !!