روايات

رواية وتين الصقر الفصل الخامس 5 بقلم جنى طوبار

رواية وتين الصقر الفصل الخامس 5 بقلم جنى طوبار

رواية وتين الصقر البارت الخامس

رواية وتين الصقر الجزء  الخامس

رواية وتين الصقر الحلقة الخامسة

شهق صقر لما شاف وتين لبسه قميص مفتوح و فوق الركبه
صقر:اي الأقمر ده بتاعي
وتين اتكسفت و وشها احمر
هيا مش عارفه لبست كده ازي
صقر :لا مش عايزك تتكسفي انهارده خالص و قرب منها و حوطها علي الحيطه
و التهم شفيفها
و دفن و شه في رقبتها
و تين وهيا لفه أيدها علي عنقه
وتين :بحبك
صقر ابتسم و زقها علي السرير
انا مش بتاع كلام بتاع أفعال …
في الصباح كانت وتين في حضن صقر
وتين :انا عاوزه اشوف عيلتك
صقر :مينفعش
وتين :هوا اي الي مينفعش
صقر :انا متخانق معاهم
وتين :ممكن اعرف لي
صقر اتنهد و اخدها في حضنه اكتر :عاوزين يجوزوني بنت عمي بس انا بحب واحد بس
هيا انتي
وتين :طب ممكن نزرهم انا نفسي اروح الصعيد اوي
صقر :هفكر
وتين :عشان خاطري
صقر :طيب طيب
وتين :هيي هروح الصعيد
و صقر بيضحك عليها
وتين :طب هنروح امتا
صقر :هشوف انا هنزل الشغل انهارده
وتين :وانا هعد لوحدي
صقر حضنها و قال مش هتاخر و بعدين ده ده فاطمه تحت و هيا طيبه
وتين :ماشي
انا هخش اخد شاور
صقر بسها ماشي يا قمري متتاخرش
وتين :حاضر
صقر سمع صوت تحت ونزل
صقر :في اي يا ده ده
و بص شاف مريم و اسامه ولاد عمه واتصدم لانه مش بيطقهم
مريم وهيا بتجري علي صقر و حشتني
صقر :وانتي
اسامه بحقد :عامل اي يا ولد عمي
صقر :بخير
انتو نزلتو امتا
معلومه مريم و اسامه كانو بره مصر
اسامه :من اسبوع و قعده يتكلمو
وتين فوق خرجت ملكتش صقر
وتين :اكيد نزل
و لبست بنطلون اسود ضيق ومثير
و لبست بدي ونص بطنها بانت و لبست جكت جينز علي
و نزلت برق اسامه من جمال وتين
و صقر استغرب وبص ورا شاف وتين كده
وتين اتنفدت لما شافت حد مع صقر و طلعت جري علي فوق
صقر بس لاسامه وطلع جري وراها
و قبل ما تقفل الباب كان صقر دخل
و بصوت مخيف :اي الي نزلق كده
وتين بدموع وهيا شايفه صقر ب الحاله دي :انا والله معرف الي حد تحت اهه و صرخت لما صقر ضربها بالقلم و من قوته و قعت علي الارض
صقر نول لمستواها و مسكها من شعرها :شوفتي نزراته القذره ليكي هااا
وتين بدموع و صوت شهقتها :والله مكنت اعرف و صوت شهقتها طالع اسفه والله
صقر مستحملش يشوفها كده و وشها احمر من كتر الدموع
صقر حضنها :خلاص كل دي دموع
وتين لسه بتعيط
صقر عقابك انتي عارفه كويس
وتين لسه هتقول اي لقت صقر هجم علي شفيفها و كل لما يفتكر
اسامه يتغط اكتر
بعد صقر عشان ياخد نفسو بصعوبه
وتين بعدت عنو
وهوا شدها تاني
صقر :لسه زعلانه
وتين هزت راسها ب لا
صقر بيشوف وشها الي لسه احمر و صوابع ايدو معلمه جامد علي وشها و زعل من نفسه جامد
و باسها مكان القلم :انا اسف يا عمري
اي رقيك نروح لي ماما وداد انهارده
وتين بفرحه :ماشي
اه صح مين الي تحت
صقر بغضب :ولاد عمي حامد
وتين : واحنا هنروح و نصبهم ولا هنعمل اي
صقر خشي اجهزي بس و ملكيش دعوه
تحت صقر نزل ملقاش حد
وعرف أنهم مشو لان أسامه عرف لو صقر نزل هيقتلو طلع لبس و وتين خلصت و راحه لي وداد مامت وتين
لما وصلو وداد فتحت الباب و دخلو
وداد :اهلا يا حبيبي و حشتوني
وتين وهيا بتحضن وداد : وانتي اكتر يا ماما
وقرب صقر و باس ايد وداد :ازيك يا ماما عامله اي
وداد بحب : الحمدلله بخير يا حبيبي انت عامل اي
صقر : الحمدلله. امال اي يا دودو مش هتغدينه انهارده والا اي
وداد بضحك :لا يا حبيبي تعالو الاكل جاهز
وبليل
صقر :بقولك يا دودو
وداد :اي يا حبيبي
صقر :احنا هنروح الصعيد بكره أن شاء الله تعالي معانه
وداد :لا لا
وتين :لي يا ماما تعالي
وداد :لا انا مش بحب السفر
صقر :ماشي يا قمر احنا هنمشي بقا
وداد :طب خليكو شويه
وتين :لا يا ماما احنا هنمشي بقه
وداد :ماشي يا قلبي
و هما في الطريق
صقر : وتين لما نسافر خلي بالك هما هناك مش ملاك
وتين :عيب عليك انا بعرف الشخص علي طول
صقر :امال اه جدي طيب اوي
وتين طيب و مراته طيبه بردو
صقر :ايوه تيتا طيبه بردو
و وصلو البيت
وتين انا هجهز الشنط
صقر :تمام انا رايح المكتب
وتين :تمام
طلعت وتين اخدت شاور و رخلصت الشنط و نامت
صقر كان بيخلص و رق المستشفي هوا عنده مستشفي كبيره
بعد مخلص رن علي رقم
صقر :الو يا محمد
محمد :ايوه يا صقر
صقر :انا مسافر مش عارف هعد اد اي خالي بالك من المستشفي
محمد :تمام يا صقر
طلع صقر شاق وتين وهيا نايمه
حضنها ونام
و في الصباح انطلقوا الي الصعيد..

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وتين الصقر)

اترك رد

error: Content is protected !!