روايات

رواية يوميات نور والمجنون الفصل الثامن 8 بقلم فيروزة

رواية يوميات نور والمجنون الفصل الثامن 8 بقلم فيروزة

رواية يوميات نور والمجنون البارت الثامن

رواية يوميات نور والمجنون الجزء الثامن

رواية يوميات نور والمجنون الحلقة الثامنة

نور بدموع الد م اللي علي هدومي ده من ايه طمني ….انا خايفه ..
سيف بضحك……ماتخافيش طول مانتي معايا انا من دلوقتي امانك وسند لقلبك…….
نور بدموع….انا خايفه …..حاسه بقلبي بينبض كأنه في حرب …بالله عليك تطمني… طمن قلبي ….
سيف بضحك…..د م من ايدي يا نور اطمني …..
نور بدموع….مسكت ايدو وقربتها مني …..وشوفت جرح كبير ولسه بينزف…..سيف انت اتعورت من ايه …..تعالي نروح المستشفى علشان تخيط الجرح انت كده هتصفه….
سيف بابتسامه حنونه ….ماتقلقيش ..انا بخير وبقيت احسن لما شوفت خوفك عليه ونظرته عنيكي شفت جرح قلبي قبل
جرح أيدي….
نور بدموع قامت وبقت تشد سيف ……سيف مش وقت كلامك ده يلا نروح لقرب مستشفى نطمن عليك قوم بقي….
سيف بدموع….بحبك يا نور بحبك بحب خوفك عليه بحب قلقك عليه بحب نظرت عينك ….بحبك ارجوكي خليكي معايا
خليكي جنب قلبي انا محتاجك في حياتي …..حياتي فاضيه من غيرك ….حياتي سجن وانتي المفتاح ….نور …
نور بدموع…مش وقت كلام ده يا سيف …..لو فعلا بتحبني

 

قوم نروح اقرب مستشفى….
سيف بدموع….لو بحبك ….انا بعشق الترب اللي رجلك بتلمسه…..بعشق الهواء اللي بتنفسيه….بحبك دي كلمه قليله
للي بحسه من ناحيتك ….
نور قربت منه وضربته بالقلم ….قوم يا سيف بقولك مش وقت كلام ….قوم يلا ….
سيف قام وقرب من نور ونور بعدت عنه فكرته هيدربها …
بس سيف حضنها …..مقدرش امد ايدي عليكي …..ومسك
أيدها وبسها ….ايدك وجعتك يا حبيبتي…..ايدك ماله ….
نور بغضب زقته ….انت مجنون يا سيف ….أيدي ايه وزفت
ايه يلا نخرج من هنا ونروح مستشفي علشان ايدك اهم ….
خرج سيف ونور وراحوا اقرب مستشفى…..
الدكتوره خيطت جرح سيف ….
الدكتوره بابتسامه…..الف سلامه عليك يا استاذ….
سيف بابتسامه….الله يسلمك يا دكتوره ….
نور بغيظ….الله يسلمك يا دكتوره يلا يا سيف….
سيف عارف ان نور غيرنه عليه فأحب يشوف هتصرف ازاي ..
سيف بخبث….ااه أيدي بتوجعني شوفي كده يا دكتوره ….

 

الدكتوره جات تقرب راحت نور مسكه ايدو وضغطت عليها ..
نور بغيظ….مالها ايدك مانت زي القرد اهو ….يلا نروح علشان
العيال قاعدين لوحدهم في البيت ….
الدكتوره ….ربنا يخليهم ليكم يا مدام ….
نور بخبث….عقبالك يا دكتوره ….
وخرجت نور وهي ماسكه سيف في أيدها وسيف كان بيضحك علي الاخر ….
نور بغضب ….بطل تضحك الغمزه بتبان اكتر ….اسكت ….
سيف حط ايدو علي بقو….واتكلم حاضر يا مدام سيف …
نور اتكسفت من اللي عملته…..وحطت وشها في الأرض وسابت ايد سيف …..انا عملت كده علشان الدكتوره دي
شكلها مش مريح مش اكتر اوعي تفهمني غلط …..
سيف بضحك…..حاضر يا مدام….
نور بعصبيه ….سيف….
سيف بحب …..روح سيف قلب سيف ….
نور بتوتر…..يلا نروح يلا ….
سيف بحب ….يلا ….هروحك البيت لعمي….
نور بفرحه ….بجد ….

 

سيف بحب ….بجد يا حبيبتي مقدرش اشوف عيونك حزينه
انا عايز اكون مصدره سعاده ليكي مش حزن ده انا اموت لو كنت في مره سبب حزنك …..
نور بابتسامه وكسوف ….طيب يلا …..
(دق قلب عاشق فلا مفر من الحب الا إليه 💙).
.
.
.
.
.
مره واحده تليفون ابو نور ….رن …
ابو نور رد بسرعه …..الو ….
الو يا بابا ….
ابو نور بسعاده ……نور انتي فين والدم اللي في الأرض ده
د مك ولا ايه اللي حصل احكيلي بسرعه ….
نور ….متقلقش يا بابا انا بخير انا جايه انا وسيف اهو شويه واكون في البيت ….
ابو نور…..طمني قلبي يا نور ….انا قلبي ولع من الخوف عليكي ….

 

نور …. ماتخفش يا بابا سيف أيده اتعورت والد م اللي في الأرض ده. د م سيف …..وانا كنت معه كان بيخيط….
ابو نور….ربنا يطمن قلبك يا بنتي ….طيب سيف اتعور من ايه ولا هو عامل ايه دلوقتي…..
نور بابتسامه….بابا انا شويه وهكون عندك ….اطمن ….
ابو نور….ماشي يا حبيبتي…..خدي سند معاكي عايز يطمن عليكي ….
نور ….الو يا سند ….
سند بقلق ….نور انتي بخير ….
نور …. الحمد لله اطمن
وقبل ما تكمل كلامها كان سيف سحب التليفون من علي ودنها…….
سيف ….انا بخير يا أبيه ….
سند بغيظ ….طيب كويس هات نور اطمن عليها …..
سيف ….لا ….
وقفل السكه في وش سند ….
….
..
..
نور بغضب ….قفلت ليه يا سيف …..وبتاخد التليفون ليه …وانا بتكلم …..

 

سيف بغضب اكبر ….وانتي عايزه تتكلمي ليه هاااا…ردي…
نور ….اسكت احسن اسكت …
سيف بغضب مسك ايد نور …..نور ابعدي عن سند انتي ليه لوحدي…..
نور بعدت أيدها عن سيف ….انت مجنون ….
سيف بغضب ….ايوه مجنون بيكي ….انا مجنون يا نور بحبك…..خدي بالك بقي ….
نور …..هتعمل ايه وهتقول ايه علي تغيرك للكل والعيله …..
سيف بضحك…..انا هتصرف….

عند ابو نور…..
سند بغضب….شوفت يا عمي اخد التليفون ازاي قبل ما اطمن علي نور ….
ابو نور…..اهدا يا حبيبي مانت عارف سيف وظروفه…
وبعدين هم في الطريق ….
.
.
.
.
سيف حكي لنور علي خطته ….

 

.
.
.
.
بعد ساعه نور كانت قاعده في حضن بابها …..
(ابي وكفا💙)
ابو نور بدموع ….قلبي وجعني عليكي يا بنتي والله كنت هموت من الخوف عليكي ….طيب كنتي رني طمني قلبي …
نور بابتسامه….انا اسفه يا حبيب نور ….اسفه أن دموعك نزلت بسببي وباست عين ابوها ومسحت دموعه…..خلاص
بقي يا حبيبي……والله استهل اني اموت علشان زعلتك …
ابو نور بسرعه ….بعد الشر عليكي يا نور عيني ….
سيف بخوف ….بعد الشر عليكي يا ضي قلبي ….
سند بحزن ….بعد الشر عليكي يا نور ….بعد الشر ….
نور بابتسامه….تسلمولي يا جماعه والله ….
ابو نور بابتسامه….احكيلي اللي حصل طمنيني ….
نور ….انت بعد ما طلعت لسند ….دخلت اصحي سيف وبعدين طلعنا الصاله ومسك كوبايه يشرب منه اتكسرت في
ايدو …بس هو ده اللي حصل …
سيف ….وبعدها يعم شوفت الدم ووقتها افتكرت كل اللي حصل معايا ولما روحنا المستشفى قالوا الدم كان صدمه ليك
علشان كده رجعت لسني الطبيعي ….
سند بابتسامه….. الحمد لله يعني مفيش احضان تاني ..

 

سيف بخبث ….بعينك ….
نور بابتسامه…..هروح انام يا بابا ….
ابو نور بابتسامه…..تصبحي علي خير يا قلب بابا ….
سند بابتسامه……عمي كانت عايز اسمع رد نور ….
سيف بضحكه خبيثه….نور مش موافقه صح يا نور….
سند كان لسه هيتكلم نور اتكلمت …..سند ممكن طلب ….
سند بابتسامه حنونه….طلب ده هيكون أمر ….امري….
نور بابتسامه…..الأمر الله وحده…..عايزك تنزل معايا البلد انا وسيف وبابا وتقعد شهر وبعد الشهر هرد عليك ….
سند بابتسامه…..موافق…..
سيف بسرعه ….عمي انا طالب ايد نور ….
سند بغضب كان هيقرب من سيف بس نور وقفت في النص…
نور
سند بغضب
سيف بغضب شديد
ابو نور بحنان…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية يوميات نور والمجنون)

اترك رد

error: Content is protected !!