روايات

رواية لقاء الأحبة الفصل الثلاثون 30 بقلم فيولا عماد

رواية لقاء الأحبة الفصل الثلاثون 30 بقلم فيولا عماد

رواية لقاء الأحبة البارت الثلاثون

رواية لقاء الأحبة الجزء الثلاثون

رواية لقاء الأحبة الحلقة الثلاثون

خديجة ببتسامة لعوبة:احنا ك بنات مش هنقابلكم ك رجاله لموعد الفرح
احمد و سليم ف نفس واحد:لا طبعا
رحيم : ولا انا
خديجة:لا ده قراري و الا هناجل الفرح شهر كده ها اختاره ؟
رحيم بسرعة:شهر كتير أنا موافق يوم يوم
احمد و سليم بضيق :ماشي
خديجة:واحنا هنبدا من دلوقتي يلا باي 👋
و ذهب كل من خديجة و حورية و فريدة و ريم و سيلين و جوري 💕
و باقي الشباب ينظرون لبعض بضيق
زين بضيق:هاته و تعالوا علي ڤيلة عمك يوسف هنقعد هناك وهم ف فيلتنا يلا
و ذهب
زين ف الخارج بضيق:هو الاتفاق ي خديجة ؟
خديجة بضحك:اي زينو احنا كبرنا يحبيبي و بعدين انا متفقتش معاك علي حاجه
زين بضيق :أيوة يعني هفضل يوم مش هشوفك واحضنك انتي ظالمة
خديجة بضحك: استحمل ي زينو
زين بخبث:هستحمل بس متزعليش انتي ديجة باي يروحي
قاسم بمرح:خلصت نحنحة يخوي ؟

 

 

يوسف بسخرية:علي أساس انت مكنتش بتنحنح دلوقتي ؟
زين بخبث و مرح :إنما انت ي يوسف ملحقتش اي وهو رحيم كان ف المهمة ؟
قاسم بمرح و غمز:بتستفرد بفريدة ف غياب الواد يشقي 😂
و ظل يتسمرون الحديث و المرح
……
في فيلة الانصاري
فريدة :بصوا بقا انا عندي فكرة حلوة جدا
خديجة و هي تاكل :اي ؟
فريدة :النهارده و بكرة هنعمل مسكات و بما أن مفيش رجاله ف البيت يعني براحتنا ف اللبس و كل واحدة تاخد بنت و تجهزها بطريقة حلوة
ريم بتصفير :انا معاكي
خديجة:خلاص نعمل قرعة وكل اتنين مع بعض
القرعة
(سيلين مع ريم
(خديجة و جوري)
(فريدة و حورية)
ريم :كده حلو اووي يلا نغير و نجهز المسكات بقا
و ذهبت كل بنت لتجهيز نفسها و تحضير المسكات
…….

 

 

احمد بضيق:انا جعان ؟
قاسم :اي يوسف فين إكرام الضيف فين الاكل
يوسف:انا معرفش مين مشي ام محمد و انا مبعرفش اعمل اكل
رحيم :اطلبوا دريفيري
زين :لا انا مش بحب الشندوتشات و الكلام ده
يوسف بخبث:انتو بتتلككوا عشان كل واحد يروح لمراته علي العموم انا طلبت دريفيري و مش سندوتشات لا ده اكل كتير متقلقوش
و واصل الدريفيري تحت ضيق الجميع و اكله و ذهب كلهم لغرفة واحده حتي يناموا
………
فريدة برفعة حاجب ل حورية:اي اللي انتي عامله ده ؟
حورية:اي يماما؟
فريدة بغيظ:هو اي اللي اي في الانجري ؟
حورية باستغراب:مش فاهمه
فريدة بحزن:يقلة بختك يبني يلا يختي يلا
و ذهبت و كل منهم لبس لنجري ماعدا حورية و وضع الكثير من المسكات تحت مشاغبات خديجة و ريم و فريدة و عدم فهم حورية
……..

 

 

في الصباح التالي
رحيم بحب:صباح الخير ي حوريتي
حورية :صباح النور
رحيم :عملتوا اي امبارح؟
حورية:مفيش حاجه عملنا مسكات و ماما و طنط ريم و طنط فريدة و جوري و سيلين كانوا بيضحكوا و نمنا
رحيم بتساءل:وانتي مش مبسوطة ؟
حورية :لا مبسوطة
رحيم :ماشي يحبيبتي نتقابل النهاردة ف الحنة
حورية :ماشي متتاخرش
رحيم بضحك:مين قالك الكلمة دي؟
حورية ببراءة:ماما بتقولها ل بابا
رحيم بحب:ماشي يروحي باي
حورية :باي
…….
و مر الوقت بتجهيز الفيلا و البنات و جاء المعزيم و الأقارب
وقت الحنة
رحيم و هو ممسك بيد حورية بهمس : بكرة تبقي ف بيتي
حورية بحب:يارب
رحيم :لما أخرج كمان شوية تخرجي بعدي علطول
حورية:ماشي
….

 

 

 

سليم بخبث:بس اي الحلاوة دي ؟
سيلين بخجل:اتلم بقا يسليم الناس بتتفرج علينا
سليم بخبث:هو انا لو عوز اخد بوسه اعمل اي؟
سيلين بمرح و هي تأخذ الحنة من يده: تقوم لأن شمة ريحة قلة اداب قوم
و ذهب سليم تحت مشاكسته
…..
جوري بتساءل:انت زعلان ليه ؟
احمد بعصبية: اي الفستان ده اللي صدرك كله طالع منه
جوري بغيظ:ده مقفول و بعدين مفيش راجل شافني غيرك حتي بابا مدخلش
احمد بغيظ:وانتي عوزة رجاله تدخل يهانم ؟
جوري بغيظ:ارسم الحنة و امشي يلا
احمد بغضب:الزفت بيتزحلق يهانم ارفعي شوية
جوري:هو اللي بيتزحلق الله
بعد دقائق
احمد بغضب:امسكي الحنة دي و اعطاء الحنة ل جوري و رفع هو الفستان من الصدر تحت صدمة الكل و خرج
و بعد مرور ساعات

 

 

في الصالون
خديجة:احنا هنام خلي في دم يجماعة
زين ببرود :طب يلا يولاد علي اوضكم و عمكم يوسف و قاسم كل واحد ياخد مراته و عياله و يمشي
خديجة بغيظ:لا احنا م
يوسف بسرعة:لا انا تعبت امبارح و عوز مراتي بقا لو سمحتي
فريدة و هي تحتضن يوسف :يلا يحبيبي
يوسف بحب:يلا تصيحه علي خير يجماعة و ذهب يوسف و فريدة و رحيم ♥️
ريم بضحك:وانا كمان همشي لأن بصراحه مش متعودة انام بعيد عن جوزي و ولادي
قاسم بحب:يلا سلام احنا ونتقابل بكرة ف القاعة
و ذهب قاسم و ريم وبناته ♥️
…….
زين بزهق:اخ سليم انت و احمد مش نخلي دم ونقوم ننام
احمد ببراءة:اتفضل ي بابا انت احنا محتاجين ماما ف حاجه كده
زين بعصبية:مش طالع خلينا قاعدين لصبح عشان خاطر الحاجة

 

 

سليم و احمد و هم يحضنون خديجة و يذهبوا لغرفتهم:اصل ماما ي حج قالت هتنام معانا و
و لم يكمل كلمته و زين يجذب خديجة له :طب أنا هاخد مراتي و أن شفت كلب فيكم او سمعت صوت مش هتعرفوا هعمل فيكم ؟
و ذهب
زين يحتضن خديجة:وحشتيني
خديجة بحب:وانت كمان
زين بخبث:بس اي الجمال ده ؟
خديجة بخجل:ميرسي ي حبيبي
زين بنظرة فهمتها خديجة:طب اي بقا
خديجة ببتسامة:مستحيل
زين بخبث:تعالي بس اقولك كلمة صغيرة
و ذهب كل حبيب مع حبيبته في سعادة ♥️
و ذهب الجميع ف ثبات عميق و راحه ف كل الاحلام ستتحقق ♥️🪐

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لقاء الأحبة)

اترك رد

error: Content is protected !!