رواية لقاء الأحبة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم فيولا عماد
رواية لقاء الأحبة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم فيولا عماد
رواية لقاء الأحبة البارت الثاني والثلاثون
رواية لقاء الأحبة الجزء الثاني والثلاثون
رواية لقاء الأحبة الحلقة الثانية والثلاثون
في غرفة رحيم
رحيم بتعب:مالك يحبيبتي ؟
حورية بدموع:انا خايفة
رحيم باستغراب:خايفة من اي بس يحبيبتي ؟
حورية بشهقات:مش هينفع اقولك دي حاجات بنات
رحيم بفهم:انا مش هعمل حاجه متخافيش اهم حاجه انك معايا بس
حورية بهدوء بسيطة:يعني مش هلبس البتاع ده
رحيم :لا يحبيبتي ده وحش اصلا تعال نغير ونام
حورية:انا بحبك
رحيم بحب:وانا كمان بس نغير و نام عشان اليوم كان متعب
و بعد وقت
بدل كل من رحيم و حورية ملابسهم الي بيجامات طفولي كما تحب حورية و نامت
رحيم بضحك ف نفسه:هههه ال هخرب الدنيا ال ببجامات ميكي اللي لبسه دي 😂
و ذهب ف ثبات عميق
……..
في يوم التالي
جاء قاسم و ريم الي فيلا الانصاري
قاسم :افتح ي زين افتح
زين بنوم و زعيق:انت غبي حد يجي عند حد الساعة 7 الصبح و البيت في عرسان جداد ؟؟
قاسم و يلقي نظرة شاملة علي القصر: بناتي فين؟
زين بغيظ و همس ل قاسم:كل بنت من بناتك ف حضن ابني اللي هو بقا جوزها
قاسم بغيظ:انت برضو بنتك ف حضن جوزها و
زين بعصبية:ه
:بابا
قاسم بحب و يتخطي زين:حبايبي عاملين اي؟كويسين ا
جوري بحب:احنا كويسين يحبيبي انت عامل اي؟
قاسم بحب:كويس المهم انتو تعالو نقعد
زين برفعة حاجب ل قاسم:بيت ابوك هو ؟
قاسم وقام بتجاهل زين:عاملين اي ؟حد زعلكم جو
سيلين بحب :احنا الحمدلله ي بابا انت عامل اي وانتي ي ماما اخبارك؟
ريم بغيظ :احنا كويسين يبنتي و أكملت ل زين :حقك عليا ي زين ازعناجكم ا
قاسم بغيظ:يعني مطمنش علي بناتي
:يعني احنا هناكلهم يعمي
قاسم:انا عوز بناتي يقعدوا معايا يومين كده وحشوني
سيلم برفعة حاجب:تاخد مين يعمي واحد الله كده انا مشبعتش من مراتي
احمد :بقولك اي يعمي خليك قاعد هنا واحنا شهر كده وجايين م هنتاخر عليك
و حمل جوري و ذهب لغرفتهم تحت غيظ قاسم و خجل جوري و كذلك سليم الذي حمل سيلين بحب
زين باستفزاز:منور ي قاسم
قاسم بغيظ:سيبهالك و ماشي يلا ي ريم
ريم بضحك:يبقا سلملي على خديجة سلام
زين بضحك:مع السلامة
…….
في فيلا يوسف
في المطبخ
فريدة بهمس:عملت اي؟
رحيم بنفس الهمس:ف اي ؟
فريدة برفعة حاجب:قربتلها ؟
رحيم و هو يقبل رأسها:متشغليش بالك ي ست الكل
و ذهب بعد أن أعد بعض الطعام لهم
يوسف زعل : مكنش ينفع اللي عملتيه ده
فريدة بزهق: بطمن علي ابني ي يوسف
يوسف :الموضوع مش عوز اسمعه مع رحيم أو مراته هم حرين بحياتهم
فريدة بتخطيط و تصنع البراءة:حاضر
يوسف بهمس:انا هتقربيهم يعني هتقربيهم
……
رحيم بحب:يلا يحبيبتي الفطار
حورية ببتسامة:صباح الخير
رحيم بحب:صباح الجمال
حورية:مش هننزل نفطر مع بابا و ماما ؟
رحيم :لا نفطر مع بعض هنا
حورية:ماشي
بعد وقت
حورية :انا هنزلها
رحيم بحب:غيري و ننزل نقعد معاهم
حورية ببتسامة:صباح الخير
يوسف ببتسامة هادئة:صباح النور اتفضلي
رحيم بضحك :ماما حورية بتقولك صباح الخير
فريدة بغيظ:انتو نزلتوا ليه ؟
حورية بخوف:نقعد معاكم
رحيم بهمس:نتكلم بعدين ي ماما عشان خاطري
فريدة بهمس:ام اشوف اخرتها
و أكملت بصوت واضح و سخرية: تعالي يحبيبتي تعالي اقعد جانبي احسن خايفة
……
بعد مرور شهرين يمر بحب و عشق بين جوري و احمد الذي رزقهم الله بطفل و ايضا سليم و سيلين و الفرح عائم علي الجميع ماعدا حورية و فريدة
……
فريدة بزهق:فهمتي ولا اعيد تاني ؟
حورية بخوف:فهمت بس
فريدة مقاطعا ايها:لو سمعت كلمة بس هطلقك انتي فاهمه يلا روحي شوفي اللي قولتلك عليه
رحيم باستغراب:في اي ي ماما؟
فريدة بتفكير:مفيش
حورية بحب:حمد الله على السلامة ي رحيم
رحيم بحب:الله يسلمك يروحي يلا ماما تصبحي علي خير
فريدة بحب:وانت من اهل الخير يقلب امك
..
في غرفة رحيم
رحيم من الحمام :حورية هاتي المنشفة من عندك
رحيم :حورية
رحيم و هو يخرج:ي حو ….اي ده؟
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لقاء الأحبة)