روايات

رواية غضب الارواح الفصل الخامس 5 بقلم المجهولة

رواية غضب الارواح الفصل الخامس 5 بقلم المجهولة

رواية غضب الارواح البارت الخامس

رواية غضب الارواح الجزء الخامس

رواية غضب الارواح الحلقة الخامسة

ساره وابراهيم ورحمه وعمر وام ابراهيم بصوت واحد وهما مصدمين كلهم بصوت واحد: انت
ساره بصدمه وخوف وهي بتبص ع المجهول وعلي ابراهيم
ساره بخوف: ابراهيم
ليث بضحكه خبث: ههههه هههههه ليث مش ابراهيم
ام ابراهيم بصدمه: ليث انت رجعت لي
ابراهيم هو مصدوم شايف نسخه منه : ليث
عمر ورحمه مصدومين: ليث
ليث بغضب وهو بيبص ع امه : مش عايزني ارجع ياامي عشان ابنك يعيش
ساره مصدومه : انت اللي قت**لت عمر
ليث بضحكه شريره: هههههههههههه انتي طرشه مابتسمعيش ايوه انااا اللي ق**تلت عمر لان انا كمان بحبك اكتر م ابراهيم واكتر م عمر

 

ساره بدموع: قتلت عمر ليه وازي وانا ددد
ليث بمقطعه: انا اللي خلته إبراهيم ينزل م السافر وانا اللي دخلته جسم ابراهيم عشان اوقع عمر ههههههه
ساره بدموع: يعني ابراهيم مالهوش ذنب ابراهيم ماقت*لش عمر
عمر هومصدوم ثم قال بغضب: اقت**لي ابراهيم ياساره هو السبب برود اني اموت
ساره بدموع وصوت عالي: لا لا لا ماقدرش اقتله ماقدرش
عمر بغضب وصوت اعلي: ليه حبته ياساره
ساره بدموع وهي بتبص ع إبراهيم: ايوه حبته مقدرش اقتله لان لان هو ابو ابني لما يسالني ابني عليه هاقوله اي
عمر بغضب: ابنك ابنك مين دا انتي هتروحي معايا مش هاتكوني لحد غيري انتي فاهمه
رحمه بتصقف بصوت علي: حلو دي وانا اللي هاقت*لها ياعمر لان لزام ابراهيم يدفع تمن غالي
ام ابراهيم بدموع: حرام عليكي ياقؤمر ماتعملش كدا في اخوكي
ساره بصدمه: اخوها

 

رحمه بغضب وصوت عالي: رحمه انا رحمه مش قؤمر انتي فاهمه انا رحمه اللي ماترحمتش منكم سميت نفسي رحمه لاني مالقتش اللي يرحمني خرجوني منك غصب عني ليه مادفعتش عليا يا ماما
رحمه بضحكه شريره: ههههه هههههه ههههه عارفه لي كنت بجيلك ياساره واقولك ابعدي عشان دا وهي بتشور ع بطنها
ساره بخوف وهي بتحط ايدها ع بطنها
ام ابراهيم بدموع: سامحي يارحمه يابنتي انا غصب عني مكنشي بايدي لو عاشتي كان الناس مش هايسبوكي في حالك
رحمه بدموع: انتي همك الناس الناس وبس وانااااا حرام عليكم انتو اللي خلتوني بالقسوه دي ليه مادفعيش عني زي باقي الامهات ليه. ليث الشبح بغضب: وانا وانا ياامي انتي وابويا حكمتوا عليا اني ادفن وانا عايش لي
ام ابراهيم بغضب ودموع وصوت عالي: اسكت انا ماليش ذنب حظكم طلع ان ابوكم سحر اعملكم اي انا مكنتش اعرف انه سحر
لان ابوكم اخد عهد ع نفسه اي طفل مشوه مش لزام يبق عايش لان انا فلاش باااااااك
خلود ام ابراهيم بدموع: اي اللي انت بتقوله يامنتصر عايزني انزل بنتي وانا في الشهر السادس
منتصر بغضب: لزام تنزليها لان دي م**شوها
خلود بغضب: لانك انت السبب في تشوها دا انت ناسي

 

فلاش باااااااك
منتصر اقعدي ياخلود
خلود بخوف انت جايبني هنا لي يامنتصر اي المكان المهجور دا
منتصر: المكان ده في كنز هيرفعنا للفوق للفوق اوي
خلود وهي مسكه بطنه ثم قالت بدموع: انا مش عايزه كنز ولا زفت اهم حاجه بنتي ماتتاذيش انا همشي من هنا قامت خلود وهي بتمشي مسكها منتصر بغضب: قالتك اقعدي الخير دا هايعوم علينا كلنا
خلود بدموع: انا مش عايزة حاجة منك سبني امشي ونبي
منتصر بغضب: بقولك اقعدي وهتنفذي كل اللي هاطلبه منك انتي سامعه والا بنتك دي اسقطعهلك غصب عنك
خلود قعدته عشان بنتها ماتتاذيش
خلود تسعه رجال وامراه شكلهم كان غريب عليهم لحيه طويله
جعغر بضحكه خبيثه: انت عارف يامنتصر ان الجنين ممكن يتشوها بسبب اللي هاتقراء عليها
منتصر بهمس: عارف اسكت ياجعفر عشان لو هي عرفته هاتعمل المستحيل عشان تمشي
جعفر: ماتنسش المخطره اللي هاتجوها مراتك تحت الارض لزام نكون حظرين اه صح الكتب اللي في ايدك دا خفايا المشعله في طلسوم ممكن ياذي مرتك ويخلي كل عيالك مشوهين

 

منتصر ببرود: عارف ياجعفر خلنا نخلص م ام ليله دي لزام نوصل للمقبره
خلود بخوف: جايب الناس دي كلها لي يامنتصر انت هاتدبحني
منتصر هو بيبص ع الرجاله وهم بيفرشوا حاجات ع الارض: مش لدرجه ياخلود كل اللي عايزه منك انك تقوليلي شايفه اي تحت هاغمض عنيكي بشش الاسود دا وهاقراء شويه كلام ع بطنك لان المقبره مش هاتفتح غير لما يكون في روح طاهره ومافيش اطهر م الجنين ماعملش ذنب ولااذي ودا شرط المقبره عشان تقدر تفتح ع ايدك
خلود بدموع: انا خايفه لابنتي تتاذي بسبب شغل الشعوذه بتعكم دا انا هامشي
مسكتها المراه وغمزته لمنتصر
المراه: اهدي ياحبيبتي دا مش هايحصل حاجه للبيبي ولا ام البيبي لان بختثار انتي هاتقولي ع اللي شايفه تحت الارض وبس وانا علينا الباقي
خلود بدموع: يعني بنتي مش هاتتاذي
المراه بابتسامة: طبعاااا لا لو في شك واحد في الميه مكنتش خالتهلك لو ثانيه واحده هنا. احد الرجال
يلا نبدا يامنتصر
منتصر قدمه وعاء لبن كبير والصدمه هناااا

 

خلود بدموع: هاتعمل اي يامنتصر اوعي يكون اللي في باللي لا لا ماتكفرش بالله حرام عليك
منتصر بضحكه خبيثه: ايوا االي في بالك ياخلود لو ماسكتيش انتي عارفه العواقب وهو بيشور ع بطنها خلود بدموع وهي بتبلع رقيها وحطه ايدها ع بطنهاخلود وهي تحدث نفسها منك لله يامنتصر …
منتصر هو يت**وضا بالبن خلود مصدومه منه ان كفر بالله واتوضا بالبن
خلود استغلته انهم بيحضرو طلاس**م وهي بتتسحب من الباب كانته هاتفتح ضربته المراه ع راسها وقعته اغمه عليها
فقت خلود وهي بتتوجع فتحت عنيها لقت ايدها ورجالها مربطين ع الكرسي
خلود بدموع: حرام عليك يامنتصر ماتعملش كدا فيا حرام عليك
منتصر صفعها ع وجهه
منتصر بغضب: انا قالتك اي مش حظرتك انتي مابتفهمش منتصر اخدته الرابط الاسود وغمي عيون خلود وهي بتصرخ باعلي صوتها وتقول لا لا لا..
منتصر هو بيقراء ع خلود نؤمها بطريقه لاهي نايمه ولاهي صاحيه

 

منتصر هو بيقراء طلاس**م احدي الجنون اتاتني بكل ماعندك واقدم لك ماعندي ان تنور طريق ام الطاهره الذي ببطنها اريها كل مايخفي تحت هذا المظله ان القبور هي مالكن لنا فلا بتخلوا باي شي منها الينا ان هذي أفضل اجدادي واجداي اخواتي الذينه هم منكم اتوصل اليكم بروح ابنتي ان ترناري عجاب الخزان اني اقدم لكم ابنتي الروح الطيبه الذي لم تفاعل ذنبيناا واحد باني سازوجه اليك ياحارس الخزاين…
منتصر هو بيبص قدمه شاف روح مراته وهي خرجته وقعدته ع الفرشه اللي فرشنها بالابيض حولينها شي بالوان الدم نعم د**م طف**ل برأيئه ونامت عليها ثم اختفت كل اللي في المكان اتفزعوا عندما روح خلود خرام**ته الارض
كلهم بصوا ع بعضهم وضحكوا بخبث
منتصر هو حطط ايده ع جسمن خلود
منتصر: خلود خلود سمعني
خلود ا رد منها
منتصر هو يردد ماقاله: خلود سامعني
خلود وهي قاعده ع الكرسي : انا انا فين انا مش شايفك يامنتصر تعالي خدني انا خايفه من المكان دا عند
خلود وهي شايفه نفسها في مكان غريب. خلود بخوف وهي تبتلف حولين نفسها ع المكان المظلم. خلود مش سامعه غير صوت جوزها منتصر

 

خلود بخوف منتصر انت فين
منتصر: انتي مش هاتشوفني لكن هاتسمعي صوتي شوفي انتي شايفه اي قدمك امشي ياخلود
روح خلود وهي تحت الارض خلود بخوف: انا ماشيه في طريق مش عارفه اولا من اخره
منتصر: خلود انتي شايفه نور قدمك
روح خلود وهي بتتكلم: انا اه
منتصر بقلق: خلود خلود مالك خلود رد عليا
روح خلود بوجع : اااه رجلي رجلي وجعني اوي
منتصر بقلق هو وكل الموجودين: خلود انتي خبطي في اي
روح خلود بوجع: مش عارفه دا دا خلود وهي بتبص ع الباب اللي تحت رجالها خلود بوجع دا باب اللي خبطه في
منتصر بفرحه هو والموجودين: افتحي الباب ياخلود افتحي يلااا
روح خلود وهي بتسمع الكلام: دا صعب اوي
منتصر بقلق: حولي ياخلود تاني لزام الباب اللي قدمك يتفتح افتحي باي طريقه ثم قال بتهديد مش هاخرجك غير لما تفتحتي الباب
خلود بخوف وهي بتفتح الباب بكل قوتها: الباب اتفتح
منتصر بفرحه: شايفه اي قدمك

 

خلود بانبهر شايفه: شايفه سالالم من هنا روح خلود تحركه ايد خلود وهي بتشور عليها بجسمه بس مش بتتحرك م مكانها كلهم فرحوا لانهم حدودو المكان جعفر رسم دايره ع المكان اللي شورته عليه خلود وهي نايمه
منتصر بفرحه: انزلي ياخلود
روح خلود بتردد: انا خايفه انزل
منتصر بغضب: لزام تنزلي بقولك والا انتي عارفه انا هاعمل فيكي اي اسمعي الكلام
روح خلود وهي تحت الارض بخوف: حاضر حاضر هنزل اهواا نزلته خلود السالالم كانت عباره عن تسعه وتسعين سلمه
خلود بتنهيد: اخر سلمه اهي
منتصر بفرحه: شايفه ايه دلوقتي
روح خلود وهي بتبص ع جانب: باب بردوه بس الباب دا م دهب
منتصر بفرحه: افتحي بسرعه
خلود خايفه تقرب
جعفر هو بيهمس لمنتصر
جعفر بقلق: اصعب مرحله ممكن مراتك وبنتك يجرالهم حاجه اللعنه هاتصيب حد فيهم الحارس صعب يدخلها غير لما ياخد اللي هو عايزو
منتصر بقلق: هي لزام تنفذ كل طلباته عشان يقدر يدخلها
عند روح خلود وهي بتقرب م الباب

 

روح خلود: انا هافتحه اهوا
منتصر بقلق هو والموجودين
جعفر ممكن المكان يقع علينا او مممكن تنجح مراته اروحنا كلنا بايد مراتك
منتصربقلق: يلا افتحي
روح خلود حطه ايدها ع الباب وهي لسه هاتفتحه حاسته بايد مع*زه ع ايدها صرخه روح خلود باعلي صوتها عاااااااااااااااااااا. منتصر بقلق: خلود خلود رد عليا
روح خلود وهي بتجري في كل حته يظهرلها الجن بشكله الحقيقه روح خلود بدموع وهي تغمض عينها : عاااااا سابني
الجن اللي شكله ق*زم رجاله رجل مع**زه قرون كبيره وسوده جدا عيون الافعه شكل لا ينوصف
اخده شكل شاب جميل وقرب م خلود
الجن حط ايده ع كتاف خلود
خلود فتحته عنيها وصراخه باعللللل صوتها عاااااااااااااااااااا سكته خلود وهي بتبص ع الشاب الجميل اللي وقف قدمها خلود بخوف: انت انت مين واي اللي جابك المكان دا دا
الشاب الجميل: انا عايز منك حاجه واحده بس عشان اقدر اخلكي تدخلي الباب دا هو بيشور ع الباب
خلود بخوف: كان كان في جن هنا شكله وحش اوي انا انا خايفه

 

الشاب الجميل ابتسام: ثم شوار ع نفسه ثم قال هو ينظر الي عينها: قصدك انااا
الشاب الجميل اتحول للجن اللي ع شكله الحقيقي صرخه خلوووود عااااااااا انت انت الجن انا مااذتكش ماتاذينش
الجن هو بيحول لشكله لشاب الجميل: انتي جاتي في عالمنا وعارف هما بعتنالك لي انا مش هاذيكي بس انا هنا الحارس من الآلاف السنين وانا هناااا احرث ماقبره سيدي ولا احد تجر ان ياتي هنا مثلالما تجرتي انتي ايتها الجميله
خلود بخوف ودموع: انا ماجتش هنا برادتي هما اللي غصبوني
عند منتصر هو بيتكلم بقلق لان مش سامع صوت خلود علامه القلق ع وجهم كلهم جعفر عامل يتستعين بالجن كاي يعرف مايحصل تحت
لكن الجن رفض هذا لان المقبره دي اكبر مقبره مش اي جن ولا اي بني ادم يقدر يدخل مملكته المقبره هذي
عند روح خلود
الشاب الجميل: انتي متعرفيش اي المقابل
خلود بخوف:مقابل اي
الشاب: المقابل هو بان تضحي بتالك هو ببشور ع بطنها
خلود بدموع وهي حطه ايدها ع بطنها:لا لا لا بنتي لا
الشاب الجميل هو يتحول لشكله الحقيقي ثم قال بغضب، وصوت عالي :اذان اخرجيييييبيييييييي من هنا
فزعته خلود م صوته وشكله اللي طول بشكل مبلغ فيه

 

واتفزعوا الي فوق الارض
منتصربخوف.. وهو وكل الموجودين بيعملوا طلاس**م.
خلود وهي تبكي : انا مش عايزةمنك حاجه انا عايزه اخرج م هنا
تحول الجن لشكل الشاب الجميل ثم قال:انتي تمتلكين روح طيبه لكن ليسه بسهوله انا لم اخذ منك لكني انا قرب الجن من خلود وهي خايفه منه خلود كانت هاتجري لجن الجن ثابتها مكانها خلود وهي وقافه مش قادره تتحرك قرب الجن منها وهو بيحط ايدو ع بطنها وقال كلام غريب خاله بطن خلود تتحرك شمال ويمن كانه بيقطع حاجه جوا بطن خلود خلودمن الألم بتعيط م غير صوت لان الجن حجب عن صوتها
خلود خايفه ودموعه تسيل من عيونه
الشاب الجميل هو يتحول نص اجزاء لحيوان ونص انسان: اني اسامحك ولم اخذ منكي مقابل لكن لعنتي ستظل معاكي كللالم انجبتي طفلا صغيره وستظل لعنتي ع نسلك حينما ينتهي هذا العالم اجمعين
خلود بتستغرب وهي تحدث نفسها يعني ايه
ابتسام الجن ثم قال: تتكلمين مع نفسكي كي لا اسمعك بلا انا اسمعكي وان تحدثي مع روحك سوف اقول لكي. خلود اتحركه م مكانه خلود بخوف وهي حطه ايدها ع بطنها: انت انت تقصد اي بالعنه
ضحكه الجن بضحكه مرعبه: هاهاها هااااااااهيييه ستعلمين انتي ماهي لعنتي ايتها الجميله عشقتك وعشقت م في رحمك وعشقت م يكون م نسالك لذا انا اسمح لكي بدخول تالك المقبره هههههههه فتح الباب بتع المقبره باعلي سرعه واختفه الجن وهو يضحك هههههههههخخخههه

 

خلود بخوف وصدمه وانبهرا
منتصر هو بيندها ع خلود
منتصر بقلق: خلو خلود
فاقت روح خلود ع صوت منتصر
روح خلود بخوف: افتحي الباب يامنتصر
منتصر هو الموجودين بفرحه عارمه: شايفه اي ياخلود قدمك قولي قولي
خلود بانبهرا: شايفه جمال الدهب م كل شي دا مايتقلش عليه كنز دا عالم كنز هنا حته الحيطن من دهب
منتصر بفرحه: فين مكانه
منتصر فك ايد ورجل خلود
جسمن خلود وهي بتمشي وهي نايمه مغمضين عيونها
وقفته خلود عند اخر الباب بتع الاوضه وقالت هنااااااا
منتصر بفرحه هو والموجودين حضن خلود قراء طلاسم ع جسم خلود رجعت روح لجسمها
خلود وهي وقافه فتحت عنيها واغمه عليها تاني
منتصر شل خلود وحطه في العربيه جعفر بفرحه يلا احفرو هنااا ع المكان لللي وقفته خلود عليه
حفرو وطلعوا اثر م كل شي معلقه اثر ومسخيط كتير مقبره في كل ماتشتهي الانفس م الدهب
………

 

عند خلود وهي بتفةق لقته نفسها ع سريره
قامت خلود حطه ايدها ع دماغه
خلود بوجع اااااه دماغي هاتموتني انا اي اللي جابني هنا….
افتكرته خلود كل حاجه وهي بتعيط ومنهاره مش مصدقه ان جوزها عرض حياتها للخطر هي وبنتها بشكل دا والصدمه جوزها كفر بالله لما اتوضا بالبن الطاهر
منتصر بفرحه هو دخل الشقه: حبيبتي بنت عمي الغالي ام عيالي عامله اي
خلود بدموع: انت لسه فاكر اني بنت عمك ياخي حرام عليك ازي تعمل كده فيا وفي بنتك منك لله انت مش ممكن تكون بني ادم ابدااا انت تتوضا بالبن الطاهر عشان الدهب ياخي ينعل ابو الدهب انت اي من متا وانت دجال ياحيوان قطعه كلامها منتصر هو يصفعها
منتصر بغضب: كل اللي عملته عشانا عشان مستقبلنه انتي ماتعرفيش اني ابويا اثلا سحر كبير ابويا يمااا خرب بيوت وفرق نفوس وطلع فلوس اي عايزني اطلع اي ماهو ابويا كان سحر عايزني اطلع امام مسجد فوقي ياحلوه دا اللي ورثه عن ابويا وابني كمان هايورثه عني لحد ماالقيامه تقوم
خلود بدموع وهي منهاره م جوزها: انت ازي كدا لا بجد ازي كدا حسبي الله ونعم الوكيل فيك ثم صرخه عاااااا
منتصر بقلق: في اي مالك
خلود مسكه بطنها والدم عامل ينزل منها

 

خلود بوجع: بطنييييي اغمه علي خلو د
منتصر اخدها وراح ع المستشفى
الدكتور: هي دي اول مره تخلفوا
منتصر: ايوه يادكتور
الدكتور بقلق: كشفتوا قبل كدا ع الجنين
منتصر بقلق: ايوه كشفنه عند دكتور قبل كده
الدكتور: قالكم اي الجنين سليم
منتصر بقلق: ايوه قالنا مافهوش حاجه سليم ميه الميه
الدكتور: هو انتوا عندكم اي مرض اوي حاجه ورثيه حد في العائله اتولد مشوه ولا حاجه
منتصر بقلق: مفيش كل العائله كويسه ان كان م عائلتي او عائلتي مراتي مافيش اي حاجه وريثه
الدكتور هو بيشل الجهاز بتع السنور
خلود بخوف: هو بنتي مالها يادكتور
الدكتور بحزن: للاسف الجنين دا مش سليم
خلود بصدمه ودموع: ازي يعني مش سليم
منتصر بحزن: تقصد اي يادكتور
الدكتور: اقصد ان الجنين نبضه تمام كل حاجه تمام بس الجنين دا م غير راس انا مش عارف ازي الدكتور اللي كاشف عليكي ماعرفش ازي دا بيبن م تالته شهور الحمل ازي مايقولكمش
خلود بصدمه ودموع: يعني ايه يعني اي يامنتصر
منتصر بحزن هو بيهدي فيها لان عارف خلود كانت مستنيه البيبي دا بفرغ الصبر
منتصر بحزن: والعمل يادكتور

 

الدكتور بحزن: للاسف لزام ينزل لو انتوا حابين دا احسن لي ولكم لان دا مش هاعيشش كتير فالزام ينزل
خلود بدموع: انت السبب انت السبب يامنتصر منك لله
منتصر بحزن: هي نصبها كدا
خرجوا م المشفي ع شقتهم
خلود بدموع: انا مش هنزله هاخاله انت سامع
منتصر بغضب: لزام ينزل انتي مجنونه مش شايفه الدكتور قال اي قدمك مش هاعيش كتير لزام تنزليه انتي فاهمه
خلود بدموع وهي منهاره: انت السبب لان بسببب طمعك للكنز ضحيت بيا وبابنتك تعرف قالي اي الحارس تبع المقبره قالي لعنتي هاتصيبك انتي وسسلتلك تعرف يعني اي المردي مشوها اتشوها بسبب هو لا ن حط ايدو ع بطني وقاعد يقول طلاسم خاله الجنين يروح شمال ويمن انا عرفت هو عامل من شده الوجع مكنتش عارفه اي اللي حصل لما حط ايدو ع بطني قطع راس بنتي وهي في بطني منك لله يامنتصر انا مش هنزل الجنين لما كشفت قبلها بيومين ماكنشي في حاجه الجنين كان كويس بس بسبب اللي عاملته انا مش عارفه اقول اي غير حسبي الله ونعم الوكيل
منتصر بحزن: انتي السبب في كل دا ماتحملنيش الذنب واحدي لان انتي دايما بتشتكي ع عدم المصاريف كل يوم مشكله بسبب الفلوس ماكنشي قدمي طريقه غير دي عشان اجبالك بيها فلوس وكان لزام حد يضحي فمتالومنش انتي كمان مذنبئه

 

خلود بدموع: انا دلوقتي بقت انا السبب انا كنت بقولك عشان تشتغل مش تسحر وتبق م عباد الشيطن ياعديم الدين
منتصر بغضب: لزام تنزلي الجنين انتي فاهمه
خلود بدموع،: مش هنزله هاخاله عشان تشوف اعملك الوحشه وصالتنا لفين…..
خرج منتصر عند جعفر
جعفر بفرحه: اتصرفنا في المسخيط والفلوس اهي
منتصر بفرحه: ايوووه كدا خلنا نهب ع وش الدنيا هههه
جعفر بخبث: بس انت لزام تشتغل معانا في كل عمليه يامنتصر لان كتوب ابوك دي هاتفيدنا اوي
منتصر بخبث: لا ياعم جعفر لحد هنا واسطب كل واحد فينا يروح لحاله انا مش هرجع للشغال دا تاني ثم قال بكذب: انا الكتوب دي هاحرقهم لان انا مش عارف اي بكرا مخبي اي
جعفر بخبث: ماتدهمني وانا ادفعالك تمنهم
منتصر بخبث: الكتوب دي للجدادي والكتوب اللي انا وصلتالها بمجهودي انت ماتعرفش انا عاملته اي عشان اخدته الكتوب دي م ابويا انا قتلت ك*لب وق*طه واكلتهم عشان ابويا يصدق اني هكون مخالص للكتوب دي وغير حاجات تانيه انت ماتعرفهش ولا ماقدرشي اقولها. جعفر بغل: بس اكيد مش هتكون اخر عمليه دي يامنتصر
منتصر: لا دي هتكون اخر عمليه كفايه لحد هنا انت م طريق وانا م طريق وكل واحد منكم م طريق انا مراتي اتاذيته بسبب العمليه دي
…………..

 

منتصر ا. اشتره عماره كبيره
واخواته في اللي كان منهم ساكن فيها واللي هما مستغربونه من فين منتصر جاب الفلوس دي كلها دا غير الفيلا اللي اشترها اقنعهم منتصر ان الخير اللي هو في دا شريك لحد تاني
عند خلود
منتصر دخل ع خلود وشايفها وهي بتقفل القرآن خلود صدق الله العظيم
منتصر: خلود انتي لزام تنزلي البيبي. خلود وهي بتبص ع منتصر بصه غضب: انا قلت اللي عندي مش هانزله يامنتصر واللي عندك اعمله
منتصر بهدوء: انتي كدا هاتعرضي حياتك لاخطر هاتستحملي لما حد يعيرها بشكلها دا اذا كان ليها عمر ع الدنيا لان الدكتور قال مش هاتعيش كتير
خلود بدموع: انت السبب في كل حاجه منك لله وانا مش هنزلها ودا اخر كلام عندي واللي معاك اعمله يا منتصر
منتصر ببرود: ماهو دا الحقيقه اللي هاعمله مش هايعجبك
خلود بدموع دخلته تنام
منتصر هو بيتكلم في الفون: الوو جاهز كل حاجه ايوه
المجهول ــــــــ
منتصر ببرود: العمليه لزام تتم ليله

 

المجهول ــــــــــ
منتصر بخوف: دي هاتكون اخر عامليه تمام تمام في الشقه العنوانـــــــــــــــ
المجهول لزام تجيبها لان خسوف القمر اليله ودي هتكون اجمل تضيحه
منتصر: تمام
قفل الفون منتصر ودخل ع اوضته خلود…..
……………
تاني يوم
خلود وهي ديخه مش قادره تقوم من السرير ربطين ايدها ورجالها
خلود بخوف: انا فين واي المكان دا منتصر منتصر
دخل منتصر
منتصر هو واتنين لابسين هدوم التمريض
خلود بخوف: في اي يامنتصر اي اللي حصل
منتصر: في اني هاعمل اللي في بالي ياخلود
خلود بدموع: ابوس ايدك لا لا ونبي لا يامنتصر ماتحكمش عليا بالموت انا عندي الاهوان اني اموات ع انك تقتل حته مني ومنك. منتصر ببرود: انتي عايزة تشوفي بعنيك والناس بتعيرك ببنتك لا ياخلود انا هريحه هي واريح الناس منها لان هي كدا كدا هتموت لو عاشته مش هاتتحمل المعيره وانا كدا برايحها. من الظل والااهانه. خلود بدموع وهي منهاره مش قادره تفك نفسها مربطين ايدها ورجاله عشان ينزلوا الجنين
خلود بدموع: انت ولا رحمها ولا مخلي رحمه ربنا تنزل انت اي ياخي حرام عليك ثم قالت بصريخ: فكيني بقولك

 

منتصر ببرود: انا لزام اعمل كدا لان جسم بنتك هايفدنا كتير اوي في الطلاسم اللي هاتخدمنا بيهم ام الشعور
خلود بدموع: انت لا يمكن تكون بني ادم انت انا لو شبهتك بالحيوان هظلم الحيوان دا لو شبهتك بالشيطن هكون بظلمه بردوه انت استحيل تكون اب عايز تقتل بنتك بايدك وتقدمها قربان للشطان ياشطان اااااه ياربي
منتصر مهتمش لكلامها وشوار للدكتور ان يبدا
خلود بدموع وهي بتصرخ: ابعد عني بقولك مش عاوزه انزلها حرام عليك انت دكتور ازي انت
الدكتور بتنيب ضمير: انا مش هاعمل العمليه دي المدام مش عايزه تنزل الجنين لزام هي اللي تكون موافقه ع العميله دي
منتصر بغضب مسك المسدس ورفعه ع راس الدكتور منتصر بغضب: انت هنا تنفذ وبس اللي انا قالتك عليه مش جيبك هنا تاخد راي المدام اخلص وقع الدكتور منتصر
الدكتور بخوف: حاضر يامنتصر بيه يلا ياشباب حقنه البنج فين
خلود بدموع وهي بتصرخ: لااااااااااا
اخده الدكتور حقنه البنج وعطها لخلود وهي تصرخ باعلي صوتها محدش اهتمش بصريخها لانهم كلهم خايفين م منتصر
نامت خلود وهي بتهلوس بببنتها
الدكتور هو بينزل الجنين م بطنها الجنين لاصق في بطن امه مش عايز ينزل اصعب عمليه عامله وجهته الدكتور هي العمليه دي لان دا مش اي جنين دا

 

اتصدم الدكتور هو مسك الجنين بايده
منتصر وكل طقم التمريض اتصدموا لما شافوا شكل الجنين
الدكتور بصدمه:انت قلت ان الجنين مشوها بس دا……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غضب الارواح)

اترك رد