رواية المشاكسة والنقيب الفصل السابع عشر 17 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية المشاكسة والنقيب الفصل السابع عشر 17 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية المشاكسة والنقيب البارت السابع عشر
رواية المشاكسة والنقيب الجزء السابع عشر
رواية المشاكسة والنقيب الحلقة السابعة عشر
وعلي ساعه 3 بليل في بلكونه بنلاقي عدي واقف باصص لقمر بحزن
يااربي خايف علي زعل عمتي ونفس الوقت انا بحب سيلا وخايف تكون مبتحبنيش يااارب سااعدني وبيروح المطبخ يعمل حاجه يشربها ويلاقي دنيا ضلمه فبيمشي براحه عشان ميزعجش حد وفاجاه بيخبط في حد ويقعو الاتنين بيبص يلقيها سيلا بيفضل باصص علي عيونها وسارح وبيلاقي فيهم حزن وغموض مش عارف يفسرهم وفاجاه حد يقيد النور و ووو
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
يلاقو مرام بتقيد النور وقفه اديها في وسطها ورفعه حجبها
مرام: اممم افهم اي بيحصل هناا بقا في بيتي في مطبخ
سيلا بتقوم بحرج وبتجري علي اوضه
عدي: بت انتي اوڤر اوي
مرام بسخريه: انا بردو يا عدي بيه
عدي: ايوه انتي ويزقها ويدخل اوضه منعا لاحراجه
مرام بضحك: شكلهم يهلك من الضحك كنت جايه هنا ليي اه صح اشرب
بترجع الاوضه تاني وتنام وتاني يوم الصبح
خديجه: سيلا مراام اصحووو يبنات يابت انتي وهي
مرام: يووه ياماما سبني شويه
خديجه: قومي يا بت ياكسوله عشان نجهز المفاجاه لاسينات بتسبها وتطلع تصحي بقيت البيت
مراام: ينهاااار عيد ميلاد اسينات نسيت بت يا سيلا قومي بسرعه
بنلاقي سيلا بتحلم بعدي
سيلا بنعاس: اممم بس خليك ياعدي شويه
مرام: عدي مين يابنت الهبل**ه قوميييييييي
سيلا: عااااا اي يامرام حد يصحي كده
مرام بستفزاز: اه انا
سيلا: في اي ياختي
مرام: عيد ميلاد اختك يلا
سيلا: كل سنه وهي طيبه وتشد لحاف وتنام تاني
مرام بترفع لحاف
مرام: ياشيخه بقولك عيد ميلاد اختك
اسينات: الف مبروك سبني انام بقا
مرام: مش هتقومي يعني
اسينات: شويه كده
مرام: طيييب تقف مرام ع سرير تبدا تغنلها وتشرشح ليها بديها علي كلام اغنيه متجيش تبكي الدموع وعذابك بضلوع وتقول ارحمني منهم دول ناس مبيرحموش بيبعو وميشتروش ويارتني بعد عنهم تمشي ورا كدبهم من تاني ورحلهم بس يتريتك تلاقي الطيبه في قلبهممم
سيلاا: عاااااا درامااا اوڤر اديني ازفت قومت هنعمل اي
مرام ببتسامه وتقرصها من خدودها: شطوره يا سولي يلا نفطر ونبدا نساعد ادم
سيلا: تمام يلا ياختي
بيطلعو بيلاقو الكل جاهز علي السفره ومستنينهم
مرام: صبااااااحو يابشرررر
سيلا: صباح الخير
سيف الدين: صباح الورد يقمرات ها جاهزين
مرام: ومتحمسه خصوصا هيبقا في نفس الوقت خطوبه وبتغمز لادم
ادم: احم احم اتلميي ابت
عدي بضحك: ربنا يتمم علي خير ياقلب اخوك
ادم بحب: تسلم يا حبيبي عبالك ان شاءلله
سيلا بتحس بنغزه فقلبها
عدي بضحك: ان شاءلله
مرام: بقولكووو اي انجزو لسه ورانا فستان وحاجات كتير وقاعه
عدي: بردو لو خلصنا لازم نستني
مرام برفعه حاجب: لي بقا ان شاءلله
عدي: عشان مراد مستنينو لانه هو الي مسؤل عن كل حاجه
مرام: نعممممممم يخويا لي بقاااا
وفاجاه بتلاقي بيرد عليها
مراد: اي في عندك ماانع ولا حاجه
مرام بنظره عصبيه: اه عندي نستناك لي بتاع اي اصلا
مراد: بتاع ان انا الي مسؤل عن كل حاجه يا شبر ونص
مرام: اسمي مراااااام مش شبر ونص يا ابو طويله
مراد: وانا اسمي مرااااد مش ابو طويله
مرام بعوجه بؤها: طظ
مراد: بتقولي حاجه
سيلا: بسسسسسسس اي اطفال
مرام: هو الي بدا
مراد: لا انتي كدابه علي فكره انتي بداتي
مرام بغضب: بتقولي انا كدابه
مراد بعند: ايوه بقولك انتي
كل الي قعد اوووه جابو لنفسه مراد بيلاقي فاجاه الي هجم عليه عوز يجيبه من شعره لولا اخواتها
عدي بضحك: خلااص يا مرام حقك عليا
مرام بغضب: وسعععععععع انا كدابه يا بوطويله يا ليفه من غير صابونه
مراد: انا ليفه يا حتت صفيحه
سيف الدين: بسسسسسسسسس انتو الاتنين احترمو وجودنا
مرام: بنظره غضب لمراد: اسفه يابابا
سيف الدين: تمام يلا روحو شفو هتعملو اي
بيمشو كلهم بيفضل سيف الدين وخديجه
بيدا سيف يدور علي خديجه ويلاقيها في مطبخ يقوم حضنها من وراها كده ويقولها
سيف الدين: حبيبه قلبي بتعمل اي
خديجه بخضه منو: اخس عليك ياسيف وسع العيال يخويا وبعدين انت بتعيش مراهقه متاخره ولا اي ههههههه
سيف بيلفها لي وبيخلي وشهم مقابل لبعض
سيف الدين: مهما اكبر حبك بيخلني لسه طفل صغير في شوارع قلبك تايه ومش لقي مكان غير قلبك ده ومش عارف يخرج منه
خديجه بحب: تعرف ياسيفو كنت وانا صغيره بفتكر اننا لما نكبر الدلع الي كنت بشوفه منك ده هينتهي بس لسه بدلعني اكتر انا بحبك اوي وبتحضنه
سيف الدين بيبدلها الحضن: ياااااا يا ديجا بقالي كتير مسمعتش سيفو دي منك وحشتني اومنك او بحبك دي ديما يحج يحج انا قولك ديجا انتي تقولي ياحج
خديجه بضحك عليه وبتطلع من حضنه
خديجه: هههههه معلش بقا بعلي من شانك
سيف بيشدها لحضنه وبيبص في عنيها
سيف الدين: انتي متاكده من كلام ده
خديجه بهيام في عينه العسلي المخضر: هاااا
سيف الدين بيضحك علي شكلها وهي بتغضب منه
خديجه: وسععع بقا كده بدل مغو*زك دلوقت اصفي بطن*ك
سيف الدين: اهون عليكي
خديجه بعبث: اااه تهون امشي بقا
يقوم سيف الدين شيلها فاجااه
خديجه: عاا نزلني يامجنون بقولك كبرنا
سيف الدين: هنشوف مين كبر وبيغمزلها وبيخدها الاوضه
(احم عيب ياجماعه كده مستنين تعرفو ولا اي)
نروح لشباب نلاقي اسينات ومرام ورا وادم ومراد قدام وبيرقصو علي مهرجانات
مرام: بقولك اااااي عوزه اعيش بطل رقص وركز في سواقه قال اي ظابط شكلك ظابط بنطلونك
بيسمعها وبيحاول يكتم ضحكته علي عصبيتها
مراد: انا عوز اموت والناس دي عوزه مش عوزه تموتي بقا انزلي وحصلينا مااشي
مرام:لا والله انت ياض شارب حاجه
مراد بستفزاز اكتر: اااه شارب قهوه ساده
مرام: مش باين انت شكلك شارب رخما علي الصبح
مراد بستفزاز: مجربتوش وعلي راي مثل اسال مجرب ولا تسال طبيب انتي شربتي قوليلنا بقا طعم مشروب الرخما ده اي بقا
مرام بعصبيه: بصصصص قداااااامك
ادم بضحك علي اخته
ادم: معلش يا بليه بس مقولتيش طعم الرخما ده اييي
مراد بضحك مع ادم كفك وبيضحكو
سيلا بتصحك ورا ومرام قاعده من كتر حمره وشها من غضب هتفرقع
مراد: روقي كده يا شابه اوماال
مرام بتكتفي بنظره وتسكت
بنلاقي ان مرام بيفرح جدا بتعصيبه ليها
وبيوصلو المكان الي محدد وفاجاه بيلاقو
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)