روايات

رواية فتاة بزي رجل الفصل الخامس 5 بقلم ليل مراد

رواية فتاة بزي رجل الفصل الخامس 5 بقلم ليل مراد

رواية فتاة بزي رجل البارت الخامس

رواية فتاة بزي رجل الجزء الخامس

رواية فتاة بزي رجل الحلقة الخامسة

عندما نظر فهد لها وهي تبكي تمني لو امكنه ان يعنقها بشدة الي ان تهدا وتكف عن البكاء.. وضع فهد يده علي راس نور وربط علي راسها بلطف وابتسم وقال : اول مرة اعرف ان في بنت وممكن تستحمل كل اللي انت مرتي بي بس مينفعش تعيطي لانك وبرغم كل اللي حصل معاكي ده قدرتي تكملي تعليمك وتصرفي علي نفسك من غير مساعدة حد وانا متاكد ان بابكي ومامتك فرحانين جدا بكل اللي انت وصلتي لي واكيد هما مش عايزين بنتهم تعيطي بالشكل ده
،،كانت نور تشعر بالراحة بعد ان اخرجت ما بقلبها دفعة واحدة وشعرت ان هناك من يستمع لها بال هو ايضا كان يشجعها ممجعلها تتذكر ولدتها وشعرت بالحزن ولكنها بدأت تتوقف عن البكاء تدريجيا فشعر فهد بالراحة بعد ان توقفت البكاء
فهد ببسمة لطيفة : ايه رايك نروح نشرب اي حاجة
نور بتعب من كثرة البكاء : انا عايزة اروح علشان انام لاني تعبانة اوي
فهد وهو يمد يدها لها : طب يلا علشان اوصلك
امسكت نور يد فهد لتنهض ولكنها كانت تشعر بالصداع شديد من البكاء
فهد بقلق : انت كويسة
نور ببسمة : تمام مافيش حاجه

 

 

 

نزلت نور مع فهد و صعدوا الي السيارة وقاد فهد الي منزل نور التي قد نامت من الارهاق
نظر لها وقال في نفسه بحزن :انت ازاي استحملتي كل ده
ثم ايقظها فنزلت نور من السيارة وصعدت الي شقتها وكان فهد ينظر الي نور وبعد ان ذهبت عاد فهد الي منزله وكل ما يشغل تفكيره هو نور
_____________________…
في الشركة تحديدا في مكتب فهد
فهد بغضب : هو فين نور
العامل : لسه مجاش
كان فهد يشعر بالقلق علي نور لانها لم تتاخر من قبل ثم ذهب
العامل : حضرتك رايح فين
فهد : في مشوار لازم اروحه وراجع تاني
قاد فهد السيارة بسرعة الي منزل نور لكنه لم يكن يعلم في اي طابق هي فخبط علي الشقة في الطابق الارضي ليخرك رجل في متوسط العمر
الرجل : في حاجة يا بني
فهد بقلق : في واحد ساكن هنا اسمه نور
الرجل : ايوه.. ده ساكن في الدور الي فوق عالطول

 

 

 

 

فهد : شكرا يا حج
الرجل : العفو يا ابني علي ايه
صعد فهد الي شقة نور وظل يطرق علي الباب وبعد وقت طويل فتحت نور الباب
نور ببسمة وهي كانت تضع شئ علي راسها : انت
فهد بغضب : انت مجتيش الشغل ليه
نور ببسمة : طب اتفضل الاول
دخل فهد وتركت نور سترتك بابا الشقة مفتوح وكانت ستتحرك ولكنها بدات تسقط نظر لها فهد امسكها قبل ان تسقط
فهد بقلق : انت كويسة
لم ترد نور وضع فهد يده علي راسها فشعر بالقلق لان نور كانت لديها حمي شديدة حمل فهد ونزل بها الي السيارة واخذها للمستشفي.. تستيقظ نور وهي تشعر بتحسن وعندما تنظر حولها تجد نفسها في المستشفى وتجد فهم نائم علي مقعد بجنبها.. فتبتسم نور وتشعر بالسعادة لان هناك من يهتم بها
وعندما تتحرك يستيقظ فهد
فهد : انت عملة اية
نور : الحمد لله
فهد بغضب : لما انت تعبانة مرنتيش عليا ليه
نور بضحك : ليه هو انت كنت قلقان عليا
فهد : انت شايفة اني حاجة تضحك
نور : انا مش بضحك عليك انا بضحك لان انا فرحان

 

 

 

 

فهد ببسمة : وايه بقي اللي مفرحك
نور ببسمة : لاني معنديش اخوات بس دلوقتي بقي عندي واحد بيخاف عليا
قالت ذالك وكانت تقصد فهد بكلامها وشعر فهد بالغيظ لانه بدأ يعجب بنور
فهد : ياريتك ما فرحتي ياختي بصبي انا اقبل اكون اي حاجة في الدنيا الا اني أكون اخوكي الكلمة دي بتعصبني
ضحكت نور بسبب كلام فهد.. ونظر لها وهي تضحك وعندما راها هكذا شعر هو الاخر بالسعادة
فهد ببسمة : عارفة لو مجتيش بكرة بحجة ان انت تعبانة صدقني لكون رفدك مش انت عايزني اكون اخوك ادي فوائد الاخ ياختي عجبك.
نور ببسمة : تمام يا فندم
خرجت نور من المستشفى و اوصلها فهد وصعد معها الي شقتها
نور ببسمة : شكرا يا فهد
فهد وهو يربط علي راسها بلطف : مش عايز اسمعك بتقولي شكرا دي تاني.. تصبحي علي خير
نور : وانت من أهله
____________________…
في اليوم التالي في الشركة
فهد : في عندنا انهاردة حفلة تبعة الشركة
نور : ايوا
فهد : طب اعملي حسابك انك هتجي معيا
نور : تمام.. وادي الورق تبع الصفقة انا خلصته حاجة تاني
فهد : اعتقد ان كده تمام.. بس ممكن تستني شوية لحد ما اخلص علشان اوصلك
نور : انا ممكن اخد تاكسي

 

 

 

 

فهد بغضب : انا قولت استني وانا هوصلك
نور بخوف : تمام ،،قلت بصوت منخفض،، بحالات
فهد : سمعتك
نور في نفسها : ده سمعني ازاي
فهد ببسمة : لان صوتك كان عالي شوية.
نور بصدمة لفهد : انت ازاي عرفت انا بفكر في ايه
فهد : انت سهل اي حد يعرف انت بتفكري في ايه لان وشك فضحك
نور وهي تضع يدها علي وجهها : ده اللي هو ازاي
ضحك فهد من تصرفاتها الطفولية.. طارق احد علي مكتب فهد ثم دخل وكانت جني
جني ببسمة : هاي نور
نور : اهلا
جني لفهد : انت ليه مبقتش بترد عليا
فهد : مشغل شوية اليومين دول
جني : ينفع كده يا نور حد يسيب حبيبته من غير ما يطمن عليها
فهد بغضب : اطلع برا يا نور
نور : تمام
خرجت نور وكانت جني تقترب من فهد وتقول : ايه هو انا موحشتكش
فهد ببرود : لا

 

 

 

 

جني : انت ليه اتغيرت معيا
فهد بتنهد : انت عايز ايه
جني ببسمة وهي تضع يدها حول رقبة فهد : ايه رايك نصهر مع بعض
فهد : مش فاضي.. لاني ورايا شغل بالليل
جني وهي تقترب من وجه فهد وتقول بطريقة مغرية : يعني مفيش امل ان الشغل ده تأجيل
فهد ببرود وهو يبعدها عنه : لا ..و ممكن تمشي دلوقتي لاني مش فاضي ولسه ورايا شغل
جني بغضب : تمام بس خليك فاكر
خرجت جني ثم دخلت نور : هي ليه جني مضايقة كده
فهد ببرود : سيبك منها
نور بستغراب : بس مش انتم كابل
فهد بسخرية : انا ومين
نور : جني
فهد بصحك : لا مش كابل وبعدين جني دي كابل مع ناس كتيرة اوي
نور : قصدك ايه
فهد : لا سيبك يلا علشان نمشي
______________…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية فتاة بزي رجل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *