روايات

رواية احببت معذبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي البارت الثاني عشر

رواية احببت معذبي الجزء الثاني عشر

احببت معذبي
احببت معذبي

رواية احببت معذبي الحلقة الثانية عشر

ايمان/لا أنا هاجي معاك
عمر بغضب/بقولك اطلعي واوعي تخرجي برا البيت
صبحيه/ادخلي يا ايمان انت عارفه اني مش موافقه علي جوازك من عمر صح
إيمان/بس انا
صبحيه/اسمعي يا ايمان انت مش من مستواه ياا ايمان فوقي من الحلم اللي انت فيه انا كل البنات بيحلموا بيه مش هتيجي واحده جبتها من الشارع تخده كل واحد لازم ياخده اللي يليق بيه
ايمان/ببكاء بس انا رفضت وهو اللي غصبني اوافق والله العظيم
صبحيه/دموع التماسيح دي متدخلش دماغي اخرجي واوعي ترجعي تاني
إيمان/بس عمر محذر عليا اخرج
صبحيه/اسمه عمر بيه متنسيش اصلك
إيمان/اوعدك اول ما يجيب اخويا. هخده وامشي
صبحيه/مهو لو رجع وانت هنا مش هيقبل ولا هتعرفي تخرجي
ايمان/بس اخويا

 

 

 

صبحيه بخبث اخوكي معايا
ايمان/ازاي عمر بيه قالي أنه مع عيله رحيم
صبحيه/ اخوكي معايا يا ايمان
ايمان/طيب ممكن تجبيه انا عايزه اشوفه وحشني
صبحيه/مقدرش ادهولك الا لما تروحي واوعدك هيكون عندك
ايمان/انت قصدك اي
صبحيه بخبث/قصدي انك تسيبي عمر تستلمي اخوكي يا ايمان وده اخر كلام عندي.
ايمان /خلاص انا همشي والله متأذهوش انا هطلق من عمر بس بالله عليكي جيبي انس وأوعدك انك مش هتشوفي وشي تاني
لا براڤو بقا أنت يطلع منك كل ده يا مرات ابويا
صبحيه/عمر انت هنا من أمته وبعدين اي مرات ابويا دي
عمر/بقا كل السنين دي وبتكدبي عليا وانا امي طلعت ميته بس طلعتي ممثله رائعه بقا انت العقل المدبر لكل اللي حصلي ده
ايمان/عمر بيه في اي
عمر/لا يا حبيبي الهانم مطلعتش امي لا وكمان هي اللي قتلتها وأقنعت ابويا أنه ميقولش أنها مرات ابويا وبعدها طلقها واختفي
صبحيه/عمر انت بتقولي انا الكلام ده

 

 

 

عمر/مكنش صعبان عليكي أن عيل أتيتم بسببك يا صبحيه هانم بقا كل السنين دي وطلعتي بتضحكي عليا امي كان ذنبها اي عشان تقتليها اخويا فين
صبحيه/انت فقدت عقلك يا عمر هو انت ليك اخوات
عمر وقرب منها بغضب وربي لو ما اعترفتي بمكان عمير وانس لاقتلك في ارضك
صبحيه/اعلي ما في خيلك اركبه يا عمر لو قتلتني عمرك ما هتعرف مكان اخوك
عمر/انت ازاي جبروت كده
صبحيه/لأن اللي انت فيه ده ملكي انا امك مكنش ليها الحق في ده كله ابوك كان بيحبني انا وهي اتجوزتوا سابني واتجوزها بعد ما حملت عشت انا وابني ايام سواد وكل ما يسألني عن أبوه مرضتش أقوله بس حلفت اني اخد حقه منكم وكل اللي انت فيه ده هيبقي لينا احنا يا عمر فاااهم
عمر/انا ابويا عمره ما يعمل كده
صبحيه/لا عمل أبوك غلط في حقي وحق ابني لما اتخله عنه
بس مكنش ليك الحق انك تقتلي مراتي هي كان ذنبها اي
انت لسه عايش

 

 

ايوه عايش يا صبحيه بس الظروف مانعتني اني أظهر نفسي
عمر/ايوه رجع وحق امي هاخده منك ولازم ادخلك السجن
صبحيه/قلبك حارقك اوي كده يا عمر وانا قلبي كان بيغلي اكتر منك دموعي وحرقه قلبي علي ابني لما اشوفه كل يوم ومش قادره اقدمله حاجه
ايمان/ابنك فين صبحيه/ملكوش دعوه وحقه هخده
سمير/خدي حقك مني انا رجعت اهو اقتليني بس رجعيلي عيالي
صبحيه/دلوقتي افتكرت أن ليك عيال يا سمير دلوقتي بعد حرقه قلبي كل السنين دي
سمير/والله كان غصب عني كان لحظه طيش مني بس ارجوكي رجعيلي عيالي لحضني
صبحيه/مستحيل تعرفوا عنهم حاجه
عمر/رجعيلي اخواتي واوعدك كل واحد هياخد حقه
صبحيه/انت عايز تضحك عليا زي ما عمل أبوك يا عمر
عمر/اقسملك بالله أن كل واحد هياخد حقه
سمير/هو اخوك التؤام ويحيي اكبر منكم بسنه
جري عمر عليهم وخدهم في حضنه والاتنين واقفين مزهولين من المنظر
يحيي/ماما مين دول انت جيبانا هنا ليه
صبحيه/دول اخواتك يا يحيي انا طول عمري كنت بخبي السر ده عليك بس دلوقتي كل حاجه لازم تتعرف
يحيي/انت بتهزروا يعني من يوم وليله الاقي اخوات وأب وأم انتو عايزين اصدق الهبل ده
عمير/انت شبهي اوي يا عمر

 

 

 

عمر خده بالحضن وعمير واقف مصدوم من المنظر
عمر احنا دلوقتي بقينا عيله مكتمله
أنا مش عايز حاجه تانيه من الدنيا
بص بحزم لصبحيه وسمير انتو بقا انا مش عايز اشوف وشكم تاني مش عايز المح خيالكم حتي كفايه اللي عملتوه فينا اوي اطلعوا برا
يحيي/فضل يسقف ويضحك زي المجنون ..هو انتو وخدنا لعبه بين ايديكو انت مين اصلا عشان تكلم امي وتتهمها بحاجه زي كده انت ولا اخويا ولا اعرفك انت ليك حياتك واحنا لينا حياتنا
عمر بحنيه/انا عذرك انا مقدرش اقولك حاجه بس هنا السبب في اللي احنا فيه امك قتلت امي وحرمتني منها وابونا هرب من الواقع واحنا اللي اتسبنا في النص انت ليك نصيبك زي زي عمير
يحيي/ويا ترا بقا اي مصلحتك
عمر/ انا عشت طول عمري وحيد وكان نفسي يكون ليا عيله حواليا وللاسف اتحرمت منكم بس انا مش هخليكوا تبعدوا عني
يحيي/وانا مش موافق بحاجه زي كده
عمر/اي اللي يرضيك أن ليك نصيب في القصر وفي الشركه ومن بكره تيجي تستلم مكانك يا يحيي بيه
يحيي/بس انا مكملتش تعليم
عمر/وفيها اي كلمه وخد شهادتك وبعدين الشغل عايز تعود والخبره هتبدا تكتسبها واحده واحده
فضلوا يتناقشوا لحد ما اتفقوا انهو هيقعدوا معاهم وصبحيه وسمير
……….

 

 

 

انهارده يوم اعدام انور
عمر/كل واحد لازم ياخد جزاءه
رحيم/طب يالا يا عم ريماس هتقتلني انا مذنبها في الكوافير
عمر/واضح انها مسيطره 😂
رحيم/لا طبعا ده اهتمام بس سامحني يارب
عمير ويحيي/اي يا عم العريس ما تنجز بقا
رحيم/تتردلكم يا رجاله في فرحكم كلها شهر وهتبقوا انتو مكاني
عمر/طب ما نعمل فرحكم معاه وخلاص خلينا نخلص
يحيي/ياريت بس عمي مش هيرضي نعمل اي بقا لازم الشهر الجاي
جهزوا رحيم وراح يستقبل حبيبه قلبه ريماس اللي كانت رقيقه جدا وملامحها البريئه واحتفلتوا ورحيم خد عرستوا ومشيوا
الحقوووووني
يا عمررررررر الحقنيييييي بموت منك الله
عمر /في اي يا ايمان بتدعي عليا ليه
ايمان/انا بولد الحقنيييييي منك لله اااااااه
عمر/يا حول الله يا بنتي هو انا اتكلمت
ايمان/انا لسه هتعاتب الحقنيييييي
……مبارك يا بشمهندس جالك ولد وبنت زي القمر
عمر/تؤام

 

 

 

دخل لايمان /اي يا حبيبي عامله ايه
ايمان/عيالنا قمر اوي صح توعدني تكون الاب الصالح وتخاف عليهم يا عمر
عمر/يا عيوني ربنا يبارك لنا فيهم ونربيهم سوا ونفرح بيهم
انس /انا بقيت خالوا انا عايزه العب مع النونو يا ايمان
ايمان بفرح/بس كده اول ما يصحوا العب معاهم زي ما انت عايز
صبحيه وسمير/ممكن ندخل
عمر/انتو اي جبكم هنا
ايمان بسرعه/عمر اهدي اتفضلوا دول احفادهم يا عمر إن الله لغفار لمن تاب وآمن وعمل عملا صالحا واحنا عباد الله يا عمر سامحهم وخلينا نعيش كلنا بسلام ونكون اسره واحده بقا وعيالنا يتربوا في وسط اهلهم وحبايبهم
يا عريس يا عريس
يحيي/متسكت بقا يا عمير
عمير/اي يا عم انت مكبر الموضوع ليه مهو انا زيك. وعادي
يحيي/انت متخيل اكون مسؤول عن عيله دي حياه تانيه يا عمير
عمر/اي ياعم انت عامل زي الوحده المكسوفه ليه يا خواتي بقيت طماطم 😂😂😂
يحيي/خد اخوك واطلعوا برا عشان مولعش فيكو ا برا
عمر/حيلك حيلك يا يويو يالا عشان تاخدوا زينب و تقي

 

 

 

عمير/زينو كنت مواعدها اجبلها شيكولاته لو مجبتهوش مش هترضي تنزل دي مجنونه
عمر/الحمدلله احنا واخدين تلاته اهبل من بعض
ايمان/نعم مين اللي هبله يا سي عمر
عمر/لا يا حبيبتي كنت بشكر فيكي صح يا اخواتي
يحيي/أه كان بيشكر فيكي شكر يا ايمان يا أختي مقولكيش
خبطه في كتفه
يالا يا ايمان يا روحي بصي يقين بتعيط تعالي نروح يالا باي يا شباب
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير♥️
لوووووووولي لوووووووولي
بهمس ايمان انت ليكي مفاجاءه
ايمان /وانت اكبر مفاجاءه وهديه من ربنا
عمر/امضي علي الورقه دي
ايمان/اي ده يا عمر
عمر/بمجرد امضتك علي الورقه دي املاكك وأملاك انس هترجع انا وعدتكم والحمدلله وفيت بوعدي بحبك
وانا بحبك جدا جدا يا موري

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت معذبي)

اترك رد