Uncategorized

رواية أحببت معذبي الفصل الثامن 8 بقلم بسمة صلاح

 رواية أحببت معذبي الفصل الثامن 8 بقلم بسمة صلاح

رواية أحببت معذبي الفصل الثامن 8 بقلم بسمة صلاح

رواية أحببت معذبي الفصل الثامن 8 بقلم بسمة صلاح

فهد بص لي ليلى شافها بتعيط مسك أيدها 
فهد-خليكي هنا متتحركيش مش عايز صوت
فهد نزل وهو معاه مس*دس وشاف اتنين ضخام 
فهد-مش عيب تدخلوا الشقه كده 
فهد ضر*ب واحد على رأسه بالفازه والتاني رفع عليه المسد*س علشان ميتحركش
فهد كان عنده رجاله تبعه بيراقبوا المكان لو في حاجه 
رجالته جت 
فهد-خدوهم على المخزن وروقو*هم وانا ساعه وجاي
مشيوا وهو طلع لي ليلى لقاها لسه زي ماهي عماله تعيط وتترعش
فهد-ممكن تهدي انا هروح مشوار واجي نامي شويه
فهد غطاها وباس رأسها ومشي 
فهد-مين اللي بعتكوا
واحد منهم قال-احنا كنا جايين نسرق 
فهد بغضب-انت فاكرني اهبل يلا انطق مين اللي جابكوا
التاني-مراد باشا 
فهد-امممم بص لواحد من رجالته خدوهم ارم*وهم في اي حته وعايزك تجيبلي مراد على المخزن 
فهد مشي وهما نفذوا اللي قالوه
مراد كان نايم سمع خبط على الباب فتح قبل ما يتكلم خدر*وه وخدوه 
مجدي-الراجل قالي أنه عايز ليلى بأي طريقه وهيدفعلي أضعاف اللي طلبته كمان
حميده-طب هنعمل اي البت دي لو طولتها هم*وتها
مجدي-مش هتيجي معايا بالذوق والواد اللي اسمه فهد ده بيحميها  
حميده-خلاص حاله وفاه ليلى تم*وت ونخ*لص منها ومن الراجل ده
فهد روح شاف ليلى نايمه على الكنبه 
فهد-ليلى حبيبي فوقي يالا
ليلى فاقت 
ليلى-انت اتأخرت 
فهد-اسف كنت بعمل حاجه
ليلى-مين اللي كسروا الباب دول
فهد-مفيش حد متقلقيش 
ليلى افتكرت اللي كان عايز يعمله وعيطت
فهد بخضه-بتعيطي لي اهدي طيب 
ليلى-انت خوفتني منك ماصدقت اثق في حد تاني انت
فهد-شششش خلاص انا اسف انا مكنتش في وعي ممكن تهدي تيجي نخرج نشم هوا 
ليلى-مش عارفه
فهد -تعالي غيري هدومك ونخرج يلا
ليلى غيرت هدومها وراحتله خدها ونزل
فهد-تحبي تروحي فين 
ليلى-اي مكان انا عايزه اتمشى بس
فهد بإبتسامه-اللي تؤمري بيه
مسك أيدها وضغط عليها برفق علشان متشيلهاش
كانوا ماشيين وفهد كل شويه يبص لملامحها 
قعدوا قدام البحر 
فهد-نفسك في اي دلوقتي
ليلى-امم نفسي ابقى حره من غير قيود ونفسي يحصل معجزه تخليني انسى اللي حصلي
فهد-لو عايزه تحكي انا معاكي
ليل بدموع حكتله على اللي حصل
فهد قرب منها وطبطب عليها ومسك أيدها بين أيده 
فهد-«عندما تدخل يدك في بحور يدي أشعر وكأنني امتلك هذا العالم»
ليلى ضحكت-مبحبش الرومانسيه 
فهد-صدمه كبيره
ضحكوا وبصوا للبحر 
فهد-البحر حلو اوي من بعيد بس لما تغطسي فيه ممكن تنجي منه أو تغرقي ليلى انتي شجاعه وعرفتي تنجي من اللي حصل عارفه لو واحده غيرك مكنتش هتكون عايشه دلوقتي أو هتكون بالصلابه دي وانا اقسم لك اني هجيب حقك من كل اللي اذوكي واولهم مراد 
ليلى-لي
فهد-علشان حبيتك ياليلى ايوه حبيتك انا زمان كنت خاطب واحده زميلتي في الجامعه كان ساعتها مش معايا فلوس ولسه بكون نفسي زهق*ت مني وقلتلي انت لسه وراك حاجات كتير وانا مش هستنى كل ده انا هتجوز واحد يكون معاه فلوس الفلوس اهم من الحب (ضحك بسخريه)وسابتني ساعتها قفلت على قلبي بميت قفل علشان محدش يدخله انتي جيتي وفتحتيه بكل سهوله ليلى انا بحبك
ليلى-انا عايزه اروح
فهد بيأس-حاضر يلا 
وهما ماشيين فهد خدها على جنب
فهد-هجيب حاجه واجي عالطول
بعد مده صغيره فهد مسك أيدها وحط فيها كوبايه
ليلى-متقولش ده حمص صح
فهد-هو بعينه
ليلى فرحت وقعدت تأكل معاه وهما ماشيين 
ليلى-اليوم كان جميل نوعا ما
فهد-هخلي ايامك الجايه كلها جميله انتي تستاهلي انك تعيشي في حياه لطيفه وهاديه 
ليلى-فهد اسمعني انا منفعكش انا متجو
فهد-هطلقك منه
ليلى-وبعيدين هاتتجوز م*طلقه انا مش هوافق انا جربت نصيبي وخلاص انا مش عايزه اتجوز انا هدور على شقه كويسه وهقعد فيها وشكرا على اللي عملته معايا 
فهد-سيبتك تتكلمي براحتك بس الكلام ده تبليه وتشربي مايته انا هتجوزك ياليلى وهتعيشي معايا هنا وخلص الكلام 
ليلى دمعت ودخلت اوضتها ونامت وهو مسح على وشه  وغير هدومه ونزل راح المخزن
مراد فاق لقى نفسه في مخزن وشاف فهد قصاده
مراد-انت جايبني هنا لي
فهد-براحه على نفسك شويه ياشبح انا لسه عملت حاجه
فهد قام وضر*به بكل غل كان بيشوف نظرات ليلى وخوف*ها ودمو*عها لحد مامراد اغم*ى عليه 
فهد ت*ف عليه ومشي
فهد -عايزك تظبطه على الآخر وبعدها توديه القسم
عدى يومين ومراد اتقبض عليه واهله عرفوا بس مسألوش عنه وسافروا وليلى كانت بتحاول تبعد عن فهد بأي طريقه
فهد-ليلى انا نازل عايزه حاجه 
ليلى-انت هتفضل حا*بسني هنا انا قولتلك عايزه ادور على شقه خليني امشي بقا
فهد راح عندها وباس رأسها ومشي وهي اتنهدت 
بعد ساعه كان في حد بيخبط على الباب 
ليلى قامت وفتحت وبعدها وقع*ت على الأرض……..
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!