روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب البارت الخامس والأربعون

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الخامس والأربعون

رواية عمياء وسط الذئاب الحلقة الخامسة والأربعون

_المنقذ…مش أنا اللي يتاخد حاجة مني ولو حسيت إنو هياخدك مني هقت،لك قبل ما ياخدك يعني هياخدك ج،ثه
_نور تضايقه…طيب الج،ثه من حقها تعرف..
إسم اللي هيق،تلها..
وبعدين أنا كده كده قبل المطاردة دي ما تخلص..
هكون مي،ته ف الدواسه
_المنقذ…معلش أنا آسف استحملي..
أنا خلاص قربت أهرب منو
_نور ف سرها…معلش وأنا آسف واستحملي..
يا رب وقفلي ف طريقي اللي يساعدني
_(المنفذ يلاقيها ما ردتش يحاول ينادي عليها..
بس هوا ما يعرفش إسمها)_
_المنقذ…يااااااااااا..يا جوليت..قصدي يا آنسه عميا..
يا آنسه عمياااااااااا
_نور بصوت كله تعب…هوه أنته بتذلني..
ولا بتطمن إني لسه عايشه..
وعالعموم أنا هطلع كريمه عنك وهقولك على إسمي..
عصابة إي دي اللي مش عارفين إسم الهدف..
اللي خاطفينه
_المنقذ..إسمي سمير
_(نور وهيا بتحاول تطلع من الدواسه وتقعد على الكرسي..
بعد ما خلاص قدرو يهربو من اللي كان بيطاردهم)_
_نور…وأنا اللي اتاخد من عيني يبقي إسمي
_سمير بعد تفكير…أيوه يعني إنتي إسمك إيه
_نور باستغراب…لأ..ما أنا مش هرتاح من نهله شويه..
تطلعلي أنته مكانها يا أبو سمره
_سمير بغضب وصوت عالي…إخر،سي وحذاري..
تناديني بالأسم دا تاني
_نور تهدئه…طيب إهدي أنا مقصدش والله..
هوا أنا أعرف منين إن الإسم دا بيضايقك..
وبعدين معروفه يعني..
اللي إسمه سمير بينادولو كده
_وتقول ف سرها…هوا ماله ده..عبيط ولا مجنون ولا مريض..
وأنا اللي افتكرت هيساعدني..
دا هوا اللي عايز اللي يساعده
_وتعلي صوتها…أنا آسفه يا أستاذ سمير
_(سمير ما يردش عليها)_
_نور…يا أستاذ سمير..أستاذ سمير حضرتك سامعني
_سمير…خلاص ما فيش حاجة..ياااااااا..
يا اللي اتاخد من عنيكي يبقي إسمك
_نور بضحك…لو حليتها وعرفتها لوحدك..
ليك عندي مكافئة
_سمير بابتسامه…طيب ما فيش اختيارات
_نور…لأ فيه طبعاً..حسن ولا عبد القادر ولا نور ولافرج
_سمير…بسم الله الرحمن الرحيم..يبقي إسمك عبد القادر
_نور بتريقه…عبد القادر..يعني ما يمشيش معاك فرج
بقلم…محمد طه عبد المجيد
_سمير بابتسامه…إلا قوليلي يا نور
_نور تقاطعه…أنا ما اسميش نور أنا إسمي حسن
_سمير بابتسامه ونظره ف المرآه…طب قولي يا أبو علي
_نور…أعلي صوتي بقي دلوقتي..واتنرفز عليك..
وأقولك..إخر،س وأوعي تناديني كده تاني
_(سمير ينظر لها ف المرآه ويبتسم..
وكأن قلبه بدأ يشعر بشئ ما)_
_(نور تقلق من تأخير سمير ف الرد)_
_نور…أستاذ سمير أنا بهزر..يا ريت ما تكونش اتضايقت..
حضرتك ناديني بأي اسم يعجبك
_سمير…هوا إنتي بقالك قد إيه شغاله مع داليا
_نور ف سرها…داليا..مين داليا دي
_(وتعلي صوتها)_
_لأ حضرتك كده فيه سوء تفاهم..
أنا لا شغاله مع داليا..ولا أعرف داليا..
وحضرتك كده خاط،فني بالغلط
_سمير…عالفكره أنا أخوها وعارف كل حاجه
_نور…حضرتك أخوها ف دي مسألة عائلية..
إنما عارف كل حاجه ف حضرتك مش عارف حاجه..
لأنك لو عارف حاجة كنت هتصدقني..
إني ما اعرفش داليا دي
_سمير…بس أنا متأكد إنك شغاله معاها..
وعملتي معاها حاجة..خلتيها قلبت عليكي
_نور ف سرها…عملت معاها حاجة..وقلبت عليا..
يكونش يقصد هبه..
_(وتعلي صوتها)_
_هيا داليا دي ليها إسم تاني
_سمير…إسمها داليا الغاليا
_نور…طيب الحمد لله..يعني ما إسمهاش هبه..
أنا بأكد لحضرتك..إني ما أعرفهاش ولا هيا تعرفني
_سمير…هبه..إنتي تعرفي هبه الممرضه
_نور…هوه حضرتك بتستدرجني ف الكلام..
ولا فيه إيه بالظبط..وأنا عايزه أسأل حضرتك..
سؤال من بدري..
أنته أنقذتني ولا خط،فتني من اللي كان خاط،فني..
ولا موديني على فين
_سمير…جاوبيني على السؤال دا..
وهجاوبك على كل حاجه..
إيه اللي بينك وبين هبه
_نور…اللي بيني وبين هبه..إني وديتها للمكان اللي تستاهله
_سمير…يعني إنتي اللي سلمتي هبه..
عشان كده داليا عيزاكي بأي طريقة
_نور…مين بقي داليا دي
_سمير…داليا دي تبقي الريسه
_نور بصدمه…وأنته أخو الريسه..أهلاً
_(في المستشفى)_ (عند المدير)_
_(المدير بعد ما عماد أتصل بيه..وعرفوا كل حاجه..
وان البنت العميا مع سمير)_
_(المدير يتصل ب داليا)_
_المدير بعصبيه…إيه اللي أخوكي عمله ده..
أخوكي هيودينا ف داهيه
_داليا بهدوء…يا باشا العربية اللي أخويا راكبها دلوقتي..
مع البنت العميا فيها قنبلة 💣 ………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب)

اترك رد

error: Content is protected !!