Uncategorized

رواية زهرة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة عبدالحق

 رواية زهرة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة عبدالحق

تاني يوم كليه لابطالنا الحلوين….
وصل فارس زهره اللي الكليه وكذالك وصل زين علياء الكليه…
دخلت اولاً علياء الكليه وفضلت تدور علي زهره وملقتهاش
علياء: هتكون فين البنت دي….ياربي علي غبائي انا معايا رقمها هرن عليها! ورنت علياء علي زهره
علياء:الو يا بنتي فينك
زهره:انا اهو قدام الكليه داخله
علياء:طيب انجزي
زهره:اهو شيفاكي
علياء:وانا كمان
زهره:خلاص يا بنتي افصلي????
حضنو بعض حضن جامد اوي????
علياء: يلا المحاضره هتبدأ
زهره: يلا ندخل
ودخلو وبدات المخاضره وبعد وقت ليس بقليل انتهت المحاضره بس طلب منهم الاستاذ ان يحددو شركه يتدربو فيها *طبعا في اي كليه لاذم بيكون فيه تدريب*
زهره: يلا نقعد فيه الكافيه لحد ما ياجي موعد المحاضره التانيه
علياء: يلا
علياء: تشربي اي
زهره: كالعاده نسكافيه
علياء: هات اتنين نسكافيه
علياء : هنعمل اي في موضوع التدريب ده لازم ندور علي شركات
زهره: انا اخويا عندو شركه بس مش حابه اتدرب عنده لاني هيعاملوني اني اخت المدير وانا عايزه ابني نفسي لوحدي
علياء:وانا برضو
زهره:…. بعد تفكير…عندي فكره
علياء:اي هيه قولي
زهره:انتي تشتغلي في شركه اخويا وانا اشتغل عند اخوكي
علياء:واااو فكره حلوه
زهره:كده الموضوع اتحل
علياء:الله عليكي????
زهره: ????طيب يلا موعد المحاضره التانيه
ذهبو الي المخاضره وبدات وانتهت…. ابتدت وانتهت من ورانا وغفلونا????بس همه شطار مش فاشلين زينا????
خرجو علياء وزهره
قدام الكليه وكالعاده في انتظار اخواتهم…
علياء:  زي ما اتفقنا هنكلمهم انهرده وبكره موعد اول تدريب لينا ونروح علي الشركه
زهره: تمام هكلمك واقولك النتيجه ومكان الشركه
علياء:  هتوحشيني بكره مش هشوفك
زهره: وانتي كمان يا حبي هتوحشيني موووت
زهره: اهو فارس جه يلا باي
علياء: باي
وبعد دقائق ليس بكثير وصل زين وركبت علياء
وبعد وقت وصلو ابطالنا الي منازلهم
في بيت زهره:
دخل فارس غرفته فور دخوله المنزل لانه كان متعب جدا
زهره:بابي مامي فينكم
والدت زهره: انا اهو يا حبيبت مامي
والد زهره: وانا كمان اهو يا قلبي
زهره:انهرده قالو اننا لازم نحدد شركه للتدريب وبكره نبدا تدريب
والد زهره:حلوه هتشتغلي مع اخوكي
زهره: لا يا بابي انا عايزه ااسس نفسي لوحدي بعيده عنو
والد زهره: ليه اي المشكله
زهره:مش حابه انهم يتساهلو معايا لاني اخته
والدت زهره:سيبها علي راحتها
والد زهره: طيب موافق بس هتلاقي شركه فين
زهره: اتفقت مع صحبتي اني اشتغل عند اخوها وهي كذالك عند فارس
والد زهره: طيب تمام
والدت زهره:  يلا اطلعي غيري وانا هجهز الغدا
زهره: حاضر يا ست الكل
طلعت زهره وغيرت وادت فريضتها ونزلت للغدا
والدت زهره:  يلا الغدا جهز
فارس: تسلم ايدك يا غاليه
قعدو حول السفره واكلو ألز  الاكلات….  اكلو من غيرنا واحنا بنتفرج عليهم???? قولو بالهناء  والشفاء احسن يتحسدو????
في بيت علياء
وصلو وكل واحد دخل غرفتو ادو فريضتهم ونزلو للغدا
اتجمعوا كلهم حول السفره بس زين مكنش معاهم لانو كان مشغول شويه بشويه اوراق وطلب انو ياجل الاكل شويه  وأكلو ألز الاكلات ???? بس  قالولي اتفضلي وانا مهنش عليه اكل منغيركم يا حبايبي ????
علياء:قالولي في الكليه اني لازم ادور علي شركه اتدرب فيها من بكره
والد علياء: تمام بكره هتروحي مع اخوكي
علياء: لا يا بابي انا هدور علي شركه غير بتاعت زين لاني عايزه ابني نفسي لوحدي مش هتدرب عندو
والد علياء: هتدربي فين
علياء: في شركه اخو صحبتي وهيه تتدرب عند زين
والد علياء: اللي تشوفيه
علياء: حبيبي يا بابي????دلع المصلحه
انتهو من الاكل وقررت علياء ان تفتح الموضوع مع زين بعد ان تاخد قيلوله ???? وبالفعل ذهبت الي غرفتها واستلقت علي الفراش ونسيبها بقه مع احلامها الحميله????
في بيت زهره
عند زهره:قررت ان تفتح الموضوع مع فارس:وذهبت الي غرفت فارس وطرقت الباب
فارس:اتفضل
زهره:عايزاك في موضوع
فارس:منا قولت لازم ورا الادب ده مصلحه????
زهره:????محدش غيرك فاهمني
فارس:????تربيتي
زهره:  طلبو مني في الكليه اني اتدرب في شركه وانا مش عايزه اتدرب عندك عايزه ابني نفسي
فارس: والمطلوب مني اي
زهره: اتفقت مع صحبتي اني اشغلها عندك وانا عند اخوها
فارس: انتي عارفه اني مش بقبل واسطه
زهره:  علشان خاطري انا حبيبتك زهره
فارس: لا وانتهي النقاش
زهره: اخر كلام
فارس: اخر كلام
زهره: طيب عن ازنك
وقامت وخرجت من الغرفه وراحت غرفتها وقعدت زعلانه وبتفكر
وبعد ساعات طويله
فارس لنفسه: انا عارف  انها زعلت بس هيه عارفه اني مش بقبل واسطه….  طيب خلاص هقبلها علشان خاطرها…  اما اروح اصالحها واراضيها بس هاخدلها النوتيلا اللي جبتهالها????انا عايزه  كمان يا فارس ????وانتو عايزين ولا لأ????
احضر فارس النوتيلا ودق غرفت زهره
زهره: اتفضل
خباء فارس النوتيلا
فارس:  جيت اصالح زهرايتي القمر
زهره:  مين قالك اني زعلانه عادي براحتك
فارس: لا زعلانه وانا قررت اني ادربها عندي وكمان انا شخصيا هدربها بس علشانك يا قلبي
زهره: عاااا بجد
فارس: بجد يا قلبي
حضنت زهره فارس
زهره: شكرا يا احلاه اخ
فارس:  شوفي جبتلك اي
زهره:   عاااا واااااو نوتيلا
فارس:  اه نوتيلا ????
فتحت زهره العلبه واكلت
فارس: هاتي حته يا بت
زهره: لا دي بتلعتي
فارس: نعم يختي بتاعت مين مين اللي جابها
زهره: انتا بس ليه اتا????
فارس: طيب هاتي حته
زهره: لا ????وفضلت تجري منو في كل الغرفه لحد ما لحقها واكل معاها ومن غيرنا برضو????
في بيت علياء
فاقت علياء من نومها وقررت تروح عند زين وتفتح معاه الموضوع ودقت علياء غرفه زين
زين: اتفضلي
علياء: عيزاك في موضوع
زين: بابا فاتحني فيه ووافقت بصعوبه وانا الي هدربها
علياء:  شكرا يا زينو
زين:  ها بكره هتبدأو تدريب
علياء: اه
زين:  اسمها اي صحبتك
علياء:  زهره
زين:  طيب
دار بينهم حوار طويل وذهبت علياء اللي غرفتها وقرات روايه للعشق حنون وبعد وقت طويل قررت النوم
وانتهأ اليوم هكذا
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك رد

error: Content is protected !!