رواية المشاكسة والنقيب الفصل التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية المشاكسة والنقيب الفصل التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية المشاكسة والنقيب البارت التاسع عشر
رواية المشاكسة والنقيب الجزء التاسع عشر
رواية المشاكسة والنقيب الحلقة التاسعة عشر
ونلاقي شاب طويل بعضلات قمحاوي بعيون خضره وددقن وشعر صفر بيروح اتجاها
….:هاي
بتنتبه سيلا لصوت بتبص بتلاقيه واقف
سيلا :اهلا مين حضرتك
…:اعرفك بنفسي فهد
سيلا بترحاب:اهلا بحضرتك اقدر اساعدك بحاجه
فهد:احم بلاش حضرتك دي وخلينا صحاب وبصراحه لما لقيت الاميره واقفه لوحدها قلت ميصحش
سيلا بابتسامه:شكرا
فهد:ابتسامتك جميله جداا وبيغمزلها
بتخجل سيلا من كلامه
سيلا :شششكراااا ليك
فهد:دي حقيقه علي فكره
ونلاقي كل ده وعدي واقف باصص عليها
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ولسه عدي رايح يمتهم بيلاقي ساره بتشدو
ساره: تعال هنا رايح فين
عدي: ثواني وجاي
ساره: لا مش هسيبك مقولتليش اي رايك في لبسي
بنلاقي لبسه فستان لحد ركبه ومسيبه شعرها القصير وحطه ميكب
عدي: احم جميل ممكن امشي
ساره: تؤ تعال اعرفك علي صحابي
عدي: مش وقته
ساره: لا وقته ونص تعاال وبتشده
ناحيه تانيه بنلاقي ان سيلا وفهد بيتعرفو علي بعض
فهد: احم ممكن تعرفني علي نفسك لحد دلوقت معرفش الجميل
سيلا بخجل وببتسامه: ههههه ياخبر بجد
فهد بضحك: اه والله شوفتي
سيلا: معلش بقا الذكره علي قد
فهد بغمزه: ومالو نستحمل
سيلا بضحكه رقيقه: ههههه عموما انا سيلا 27 سنه خريجه طب عين شمس قسم اطفال لان بحبهم
فهد: اوباااا
سيلا: في اي
فهد بضحك: بصي انا فهد 27 سنه بردو خريج جامعه طب عين شمس قسم جراحه وطوارئ
سيلا ببحلقه: اي ده دفعتي ههههه
فهد: تخيلي بقاا
سيلا: وعلي كده بقا شاطر في قسم ده
فهد: احم بلا فخر وغرور لا ههههه
سيلا وعنيها دمعت من طريقته: هههههه هموت مش قادره وعلي كده بقا المريض الي بيكون تحت ايدك بيموت
فهد بضحك : اهدي بس لهتموتي انتي وبعدين اومال يبنتي ميغلاش علي الي خلقه
سيلا بضحك اكتر جذب انتباه عدي
سيلا: لا بجد مش قادره انت مساخره بس بجد والله حاسه ان شفتك قبل كده
فهد: لو انتي سوابق تبقي شفتني في سجن
سيلا: لالا طبعا
فهد بضحك عليها: بهزر تسمعي عن فهد السيوفي
سيلا: اه بيقولو انو اشطر دكتور جراحه ماشاء الله اوعا تكووون
فهد: ايوه انا بعينه هههههه
سيلا: عمال تقول انا فاشل انت خايف من الحسد انت مش سالك عفكره ونا بقول اني شفتك قبل كده طلعت انك جيت قبل كده عندنا في المشفي بشتغل فيها
فهد: هههههه يا محسن الصودف ههههه
سيلا: بجد والله دمك شربات اوي
وفاجاه بيلاقو الي جاي عليهم وبيقولهم
عدي: مضحكوني معاكم
فهد: افندم مين حضرتك اصلا
سيلا: احم معلش يافهد ده ابن عمي عدي عقيد في الجيش
فهد: بيمد ايده يسلم عليه اااه اهلا وسهلا
عدي: بيمد ايده هو كمان: اهلا بيك والاخ مين
فهد: انا فهد السيوفي دكتور جراحه
عدي: اممم وانت تعرف سيلا علي كده
فهد: لا ابدا طلعت دفعتي بس اول مره اشوفها هنا
سيلا ببتسامه: بس تشرفت بيك والله
بتجي ساره تقف معاهم وتمسك ايد عدي
ساره: اي ياعدي واقف هنا لي
عدي: عادي تعالي
سيلا بتتجاهلها: مهم يا فهد عندك حالات بكره ولا اي
فهد: ايوه قلب مفتوح ههههه
سيلا: انت شكلك قلبك حديد عشان بيكون عندك قوه لكده
فهد: لازم شكلك بتخافي من دم عشان كده دخلتي قسم الاطفال ههههه
سيلا: ايوه فعلا والله
ساره: يووه بطلو كلام عن طب وكلام ده
سيلا برخما: نتكلم علي اي يعني علي تنوره حضرتك مثلا
عدي بغضب: سيلاااا اكلمي كويس مع بنت عمتك
سيلا بلا مبالاه : مره الجايه انا طالعه جنينه لنفسي داق وبتسبهم ولسه بتطلع تلاقي باب بيفتح وبتدخل اختها ومرام لكل بيبحلق فيهم
اسينات بتكون عامله فورمه لشعرها شيك جداا وميكب سيمبل مع فستنها الاسود المنفوش الي زادها جمالا ومعاها مرام الي لبسا فستان ليلي مدرج شبه سماء وفرده شعرها مع ميكب جميل جدا وطلعت سيلا وقفت جنبهم كانو كأنهم لوحه فنيه ولا طالعين من ديزني من شده جمالهم
مراد بغيره من نظرات الناس لمرام
مراد: وربنا لوريكي صبرك عليا
ادم بغيره شديده عليهم : احيه با الاؤبيه اي ده الناااس بتبص كده لي وربنا لوريكم لما اروح
بتنزل البنات وبيروح علي ترابيزه اهلهم
محمد: الحقو البنات حلوين ازاي بخروهم اول متروحو
سيف الدين: بسم الله ماشاء الله اي جماال ده
خديجه: الله اكبر في كل عين تبصلكم وما تصلي علي نبي يا ولادي
هبه: خايفه البنات يحصلهم حاجه
مرفت: اهدو ياجماعه البنات قممير بس بلاش تشاؤم كده
بيقربو منهم البنات
مرام: اش رايك بها الجمال يا سيفو
سيف الدين: قمرات المجره وقفين معايا يالهوي
اسينات: بس يا سيفو بقا الاه بكسف
محمد: سيفو تكسفي منو بس انا بابا اي بقا الجمال ده يكادُ قلبي يذوب من فرط جمالكم
مرام: قولك انا بقا بس يا مودي بكسف الاه بقا
كلهم بضحك يخربيتكم
بيجي ادم: اي دههههههههه هتجبولي جلطه الناس كلها عنيها عليكم
سيلا بضحك: نعمل اي خلقه ربنا اننا جمال نقول لا
ادم: ماااااااشي لما نروح
اسينات: هتعمل اي يعني
ادم: مقدرش اعمل حاجه ياجميل انت ياعسل وبيغمزلها
مرام بتكون بدور بعنيها عليه وفاجاه بتلقيه وشر طالع من عينه وبتبتسم
مرام: مش يلا بقا عشان نعمل هوف
ادم: تمام ثواني
بيطلع ادم عند ديجي
ادم: احم احم انتبااه صاحبت العيد ميلاد القمر وصلت اخيراا وجت لحظه طفيان الشمع يلا كلنا نتجمع كده عشان نعمل هوووف هههههههه دخلو التورته عشان بطني وبطن المعازيم بدات تهوهو مش تصوصو
كل في قاعه بيضحك علي ادم وخفه دمه
وبيجمعه كلهم ويعايدو اسينات ويعطوها الهدايه ويغنو Happy birthday وتبدا اسينات تتمني امنيه وتطفي شمع
مرام بطفيها معاها: هييييييييي وبتحضن اسينات
ويبدأ ادم يمسك الميك ويشغل انتباه جميع ويقول
ادم: من يوم موعيت علي دنيا وانتي كنتي معايا خطوه بخطوه صحبت الطفوله والصبا والشباب كنت بتستحملي غبائي وطيشي وكنتي دايما بتداري عني كنتي احسن بنت عم حبيتني رغم كلي عيوب وكنت كل يوم مع واحده شكل هه كنت فلاتي بس لما بدات احس بحبك واهتمامك بيا وغيرتك حسيت كنت مغفل ان كنت هضيع ملاك زيك من ايدي حد ببرائتك دي اسينات انا اهو قدام الكل انا بحبك وعوزك تكملي معايا مشواري وبطلبك من عمي وبيروح قدامها وبينزل علي ركبته ويقولها تقبلي تجوزيني يا سمسم
بتكون اسينات بتبكي من فرحه
اسينات: ايووووه طبعاااا اقبل
بيقوم ادم وبيحضنها ويلف بيها وكل بيسقف ويبدا ادم يلبسها الخاتم وكل يبركلهم
سيف الدين: مبروك ياحبايبي ويازين ما اخترت يابني
ويبدا الدجي يقول الاغنيه الجايه رقصه كابلز ونلاقي ان ادم واسينات بدا يطلعو مسرح ووساره بتاخد عدي وفهد بيروح لسيلا
فهد: ممكن فخامتك تسمحيلي برقصه دي
سيلا بتضحك عليه: طبعا
وبيروح مراد لمرام
مراد: بقولك اي ياصحبي منجي نقلد ناس دي
مرام بتبصله بديق عين: مش بعرف ارقص
مراد: يعني انا الي بعرف قومي بس وبيشدها
ويبدا كل كبلز يستنا رقصه وعدي عينه علي سيلا الي مع فهد
وبتبدا اغنيه تشتغل
﴿سيبي رووووحك ورقصي بين ايديا ولمسي حضن بيديكي واضحكي وعلي ودني ميلي وهمسي سيبي روووحك ورقصي بين اديا ولمسي حضن بيديكي واضحكي وعلي ودني ميلي وهمسي ااااه عارفه اي في بالي عارفه نفسي في اي عااايز دلوقت اشيلك وبيتنا نجري عليه ايدي علي ايدك كده ميلي علي حضني كده انتي وانا نرقص سوا علي الارض ولا علي السما اااه قلبي سامعه قلبي وانتي كاتبك عليه اااه سامعه كل دقه فاهمه بتقول اييييي} وكل يبطل رقص وبيتفرج علي مرام ومراد الي اندمجو مع الاغنيه وكأنهم عاشقين وبتخلص الاغنيه وكل بيصقف ليهم
مرام: ياااادي كسوف كانو بيتفرجو علينا انت سبب
مراد: بس بقولك اي رقصك كان جامد
مرام: ونت كمان علي فكره
وبنروح لفهد وسيلا
فهد: انتي بتعرفي ترقصي جميل جدا
سيلا: هههه من زوقك والله كنت بهبل
فهد: احلا تهبيل
نسبهم هما بيكلمو
ادم: مالك يا عروستي عروستي عروستي اوه لالاالا
اسينات: اي ياللمبي مالك
ادم: اللمبي تعبان من حبك يا نوجههه
اسينات بضحك: معلش ياقلب نوجههه
وبتدا لكل يمشي من حفله ويروحو البيت ونلاقي سيف غمي عيون خديجه وبيقولها استني انتي هنا راحه فين
مرام مع مراد
مراد: بقولك اي متجي اكلك ايس كريم
مرام: ونت الي هتدفع
مراد: ولا ونبي ادفعي انتي ما اكيد انا هدفع
مرام: اشطا يلاا
وساره راكبه مع عدي
عدي: حفله كانت جميله اووي
ساره بتمثل زعل
عدي: مالك ياساره في حاجه ولا اي
ساره: لا
عدي: وشك مش باين عليه انو لا في اي
ساره: بصراحه كده سمعت سيلا بتقول في حفله ****************
بنلاقي ان عدي عينه احمرت من من شده الغضب من كلام ساره يتاري ساره
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)
ممكن البارت 19
تم