روايات

رواية قمر الجبل الفصل الثاني عشر 12 بقلم شروق خالد

رواية قمر الجبل الفصل الثاني عشر 12 بقلم شروق خالد

رواية قمر الجبل البارت الثاني عشر

رواية قمر الجبل الجزء الثاني عشر

رواية قمر الجبل الحلقة الثانية عشر

حنان…تجلس علي الرصيف اه انا دلوقتي معايا مبلغ كبير هبدا بيه من الاول ههههه الله يرحمك يا منصور كونت كويس معايا ههههه
تقوم وتذهب للفندق انا هقعد هنا الليله ومن بكره ادور علي مكان
……..شروق خالد…….
يا باشا انا معرفش عليها اي حاجه انا اللي عرفني عليها اللي انت لاقيته ميت ده ورحت عنديها كذه مره وحبينا بعض واتفقنا علي الجواز بس هي كانت طالبه حجات كتيره اوي وانت حولت علي قد مقدر ولمه مع عرفتش هي بطلت تقابلني واول ما جمعت الفلوس انا رحت ليها وهي كانت فرحانه ومبسوطه اوي واتفقنا اني اروح اجيب المأذون وهرجع علي طول بس واول لمه رجعت لاقيتك جميل ميت وانتو جيتو وهيا معرفهاش رحت فين والله ده كل اللي انا اعرفه
الضابط.. بصراحه يا منصور موقفك ضعيف جدا في القضيه يعني هي محططه ليك
منصور.. يعني انا خسرت كل حاجه بيتي وعيالي والفلوس ومستقبلي
الضابط.. انت اللي اخترت تمشي في الطريق ده توبه تستحمل ادعي ربك
منصور يقع علي الارض من الصدمه
الضابط.. انتي يا عسكري

 

يدخل العسكري
الضابط يامر العسكري يذهب بي منصور للمشفي
…….. شروق خالد…..
جبل وقمر يخرجو بسرعه علي صوت الصراخ بتاع سما
جبل..ايه الصوت ده وهو في حد غيرك انتي وامك
قمر…بتوتر لالا بس انت استنا شويه
الام.. تفتح الباب وتجري عليه
قمر.. استنا هنا وتدخل لي سما
قمر… سما ملك يا حبيبتي
سما.. تصرخ فيها ابعدي انتي بلذات عني انتي سامعه كل اللي انا قيه ده بسببك انتي انتي السبب غور من وشي
قمر.. تبكي ليه يا عمري وتقرب من سما وتحاول ان تحضنها
سما…ترميها بعيد غوري في اي داهيه
قمر.. تبكي انا عملت ايه ده انا بضحي بكل حاجه علي شان اشوفك مبسوطه عمري ما فكرت في نفسي انا كل همي سعتك انتي وبس
سما.. تقرب من قمر تضرب قمر بلقلم انتي هتعملهم عليها لا فوقي انا سما مش امك ولا ابوكي فوقي يا ماما
وتشد قمر من شعرها انتي ضمرتي حياتي كلها

 

وتضرب في قمر انتي السبب في اللي انا قيه ده سمعه
قمر.. تبكي وتحاول تبعد عن سما
جبل..يحاول ان يدخل
ياتي لهو تلفون من مراد
جبل.. الو
مراد.. جبل بيه عرفت مكانه هو في مستشفي… وهو متهم بقضيّه قتل
جبل ايه انا جاي
يخرج جبل من البيت
سما.. تصرخ في قمر مش عايز اشوف وشك كفايه دور التضحية ده كفايه مش انتي اتجوزتي غوري علي بيتك قعده ليه هنا غوري
سناء..تمسك سما كفايه بقا هي عملت ايه الكلام ده
سما..تصرخ مش عايز اشوفها ولا امشي انا
قمر.. لا انا همشي تجري من البيت مثل المجنونه وهي تبكي
سناء..قمر استني قمر وتجري خلفها
بلال.. ير قمر يجري خلفها قمر استني

 

جاسر… ههههه تلقيها دلوقتي بتبكي اهي اهي اهي ويقوم بغضب مباش انا جاسر لو ما خليتك تموتي نفسك يا سما
………..شروق خالد………
قمر.. تجري في الشارع وصوت سما يتكرر في اذنها وتبكي وتجلس تحت شجرة🌲
وتكلم حسن في التلفون
حسن بنوم الو
قمر… ببكاء حسن اهي اهي
حسن… يقوم مفزوع من النوم قمر مالك
قمر… تبكي بصوت عالي ولا تستطيع الكلام
حسن.. يصرخ عليها قمر انتي قين اتكلمي ساكته ليه
قمر.. اهي اهي ان.. انا في الشارع وتبكي بهستريه
حسن… ايه انتي مجنونه انت عارفه الساعه كام دلوقتي ايه إللي طلعت من البيت دلوقتي
قمر.. تبكي وتضم نفسها تحت الشجره وتبكي
حسن… قمر تعالي علي العنون ده بسرعه يلا
جبل.. يدخل المشفي بغرور ويسال علي منصور
الدكتور .. يشاور علي الاوضه

 

حبل… هو عامل ايه دلوقتي
الدكتور.. بصراحه حالته بتسوا قلبه ضعيف جدا محتاج عمليه
حبل… تمام امتي العمليه
الدكتور.. الاول لمه الحاله تستقر ونظبط الضغط عنده
جبل.. تمام ويترك الدكتور ويذهب الي منصور ويدخل عليه الاوضه
العسكري … ممنوع يا فندم
جبل…. يدخل بغرور العسكري يمسك يده جبل بسرعه
جبل.. انت اتجننت صح انت ما تعرفش انا مين
العسكري.. بس ده متهم بقضيّه قتل ممنوع عنه الزيارة
جبل.. يدخل
منصور.. أرجو سيبه خمس دقيقه بس
العسكري .. بصعب عليه منصور بس بسرعه قبل الضابط ما ياجي
منصور.. بصوت ضغيف حاضر
منصور.. يحاول ان بقوم من السرير
جبل… يقف بغرور ويضع يده في جيبه البنطلون

 

منصور.. انا عارف نفسي اني غلط بس الشيطان غواني بس انا ما قتلتش حد انا اه رحت عندها
وكونت عايز اتجوزها
جبل.. ههههه نتجوز وتحد شمال ومراتك اللي هتموت عليك ده بدور عليك ذي المجنونه هههه لا وكمان التانيه انت تبيعها وترميها وهي بتحبي تدور عليك لا وبتجمع ليك فلوس العمليه وانت ترميها بكل بساطه
منصور… يبكي قمر بتي ويبكي بخسره
انا ما استهل كل اللي بيحصل معايا بس أرجو ما تقولش لي حد ان انا هنا انا عايز اموت وكفايه اوي كل الذل اللي انا سببته ليهم بس وحيات اغلى حاجه عندك تحافظ علي قمر دي بت غلبانه من يوم ما طلعت علي الدنيا عمرها ما شافت يوم حلو ارجوك وتبعد عنها سما دي وجع كل مشكله حصلت ليها واه صح هي اسمها قمر وانت كونت عايز سما انا اسف
جبل.. بصدمه ايه
منصور يتعب هما توام بس فرق بسيط جدا بينهم ويقول بتعب انت كونت عايز سما وسما رفضت وانا بصراحه طمعت في الفلوس وقولتلك ان هي سما وانا مسميها الاسمين
جبل.. يهز فيه يعني هي قمر مش سما وليه انت قولت مسميها الاسمين قمر وسما منك لله يعني انا بنتقم من واحده مظلومه انطق ساكت ليه اتكلم
منصور… سمحتي وخالي قمر تسامحني

 

منصور..يفقد الوعي
حبل..لا مش هسيبك تموت لا
جبل.. يخرج بسرعه دكتور هنا بسرعه دكتور ويصرخ بصوت عالي اوي
ياتي الدكتور ويكشف علي منصور
الدكتور… البقاء لله
جبل.. لا مش ممكن انا لسه عايز اعرف منه حاجه
يخرج الدكتور
جبل.. يترمي علي الكرسي لا يعني ايه مش هي
قمر.. تذهب علي بيت حسن
حسن.. يفتح الباب قمر مالك
قمر.. تترمي في حضنه وهي تبكي
حسن.. اهدي كده وقولي في ايه
قمر.. تبكي وتبعد عنها مش قادره اتكلم دلوقتي
حسن.. تعالي ويتحرك بلكرسي العجل نايم دلوقتي وفي الصبح هعرف اتكلم معاكي شويه
قمر.. تدخل الاوضه

 

حسن.. اقفلي علي نفسك وانا في الاوضه اللي جمبك تمام
قمر.. انا متشكر جدا
حسن.. قمر روحي نامى
ويشد الباب
قمر.. تعلق الباب وتترمي علي السرير وتبكي وتضع وشها في المخده وتكتم صراخها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قمر الجبل)

تعليق واحد

اترك رد