روايات

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الثامن 8 بقلم منة عبد العزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الثامن 8 بقلم منة عبد العزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي البارت الثامن

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الجزء الثامن

تزوجت ابن عمي القاسي
تزوجت ابن عمي القاسي

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الحلقة الثامنة

زينه: اي ده يا بأسم

بأسم: اي

زينه: انت جبت عربيه امتي

بأسم: عادي كنت محوش كده وجبتها حلوه

زينه: جميله ربنا يرزقك يارب

بأسم: وطبعا انا قولت لازم حلا تبقي اول واحده تركبه

حلا: جميله اووي

بأسم: يلا اركبه

حلا: هتودينا فين

بأسم: عايزه تروحي فين

حلا: اروح الملاهي

زينه: ملاهي اي الساعه 12

حلا ربعت اديها: انا عايزه اروح الملاهي

بأسم: لا لا خلاص انا هوديكي

زينه: بأسم بلاش ملاهي انهارده خليها يوم تاني

بأسم: مقدرش ازعل حلا وخلاص يازينه هما حبه ونروح

زينه: طيب هعديها المرادي بس بلاش كل حاجه تقولها ماشي كده البت هتسوق فيه

بأسم: حاضر بس هي يعني مش بتخرج فا مجتش من المرادي

زينه: ماشي

وصلوا الملاهي ودخلوا وحلا فضلت تلعب كتير

إبراهيم: اي يروحي برن عليكي كتير مش بتردي

بيري: الحقني يا إبراهيم انا هترمي في الشارع

إبراهيم: في اي

بيري: صاحب البيت باع البيت لحد تاني وبيقولي خلاص مدد الايجار خلصت كفايه عليكي كده انا مقعدك شهر بحالو تاني

إبراهيم: انتي فين دلوقتي

بيري:في البيت

إبراهيم: انا جايه دلوقتي متقلقيش

بيري:بسرعه

إبراهيم:حاضر باي

إبراهيم نزل وصل عند بيري

إبراهيم: اهدي

بيري: هترمي في الشارع الحقني

إبراهيم: مفيش حاجه من دي هتحصل متخافيش بيتك موجود

بيري: بيتي هو فين خلاص ياابراهيم الشقه هيخدوها

إبراهيم: وشقتي ما هيا هتبقي شقتك

بيري: بس احنا لسه متجوزناش هتقول لاهلك اي وانت هتقعد فين

إبراهيم: متقلقيش هما عرفين اني كنت مجوزك وانا ممكن اقعد عند ابويا لحد معاد الفرح

بيري: مش هينفع

إبراهيم: لا هينفع ويلا جهزي نفسك

بيري: الشنطه جاهزه هلبس بسرعه

إبراهيم: هاتي الشنطه انزلها والبسي وانزلي مستنيكي تحت في العربيه

بيري: ماشي

إبراهيم نزل وبيري غيرت ونزلت

إبراهيم: يلا

بيري: يلا

وصلوا البيت ودخلت الشقه

بيري: ذوق زينه بلدي اووي

إبراهيم: مش هي اللي مختاره دي امي

بيري: ذوقه بلدي

إبراهيم: عادي هنغيرها دلوقتي ادخلي ارتاحي وانا همشي وهشوف بأسم لو كده ممكن اخد المفتاح اقعد فوق عشان لو احتاجتي حاجه

بيري بدلع: هتمشي

إبراهيم: اه

بيري بدلع: هتروح فين

إبراهيم: هروح البيت

بيري: ماتخليك قاعد معايا شويه

إبراهيم: مش هتبقي مضايقه

بيري: لا اصل انت وحشتني وبقالي كتير مقعدتش معاك

إبراهيم: طب هعمل مكالمه وجاي ثواني

بيري: طيب عقبال مغير هدومي

إبراهيم: ماشي

إبراهيم بصوت واطي: كده تمام

الشخص: اه تمام صاحب البيت سكت وكل حاجه تمام

إبراهيم: طب كويس اوعي يقول اني انا اللي خليته يمشيها

الشخص: لا ما انا هديته قولت لو هي عرفت اني احنا عمالنا كده اترحم علي عيالك

إبراهيم: شاطر الفلوس بكره هتوصل

الشخص: ماشي يافندم مع السلامه

بيري: كل ده بتتكلم في التلفون

إبراهيم: بتكلم في شغل

بيري: طيب

إبراهيم: مش جعانه

بيري: لا جعانه

إبراهيم: تحبي تاكلي اي

بيري: انا عايزه سهره زي بتوع زمان 😉

إبراهيم : معندكيش مانع

بيري: هو انا موحشتكش ولا اي ياهيما

ابراهيم: انت وحشاني ؏ طول

بيري حض”نت إبراهيم: انت كمان وحشتني اووي

زينه: بأسم عايزه اشوف مدرسه لغات تكون جنب البيت عشان حلا

بأسم: طب استني شويه

زينه: بلاش اضيع عليها سنه وكمان هي زهقانه وعايزه تنزل زهقت من البيت

بأسم: حاضر هشوف هدور حاضر يلا نروح

زينه: اه يلا اي ده فين حلا

بأسم: هي مش كانت واقفه هنا

زينه بخوف: ايوه راحت فين

بأسم: اهدي هدور عليها خليكي هنا

زينه بدموع: بأسم شوفلي بنتي ونبي

بأسم فضل يدور حلا وبعدها لقها بتلعب بعيد عن هما كانه قاعدين

بأسم: انتي جيتي هنا ليه

حلا: بلعب

بأسم: مش تلعبي قدامنا كده قلقتيني عليكي

حلا: انا اسفه

بأسم: طب يلا نرجع لماما

حلا: انا عايزه ايس كريم

بأسم: طب تعالي

زينه: كده يا حلا تسبيني وتمشي

حلا: انا اسفه يا مامي بس كنت بلعب

زينه: متبعديش كنت تلعبي قصدنا

بأسم: خلاص يا زينه كويس اني لقنها

زينه: الحمدلله يلا نروح كفايه كده

بأسم: ماشي يلا

بأسم: حلا نامت

زينه: اول مره تسهر كده

بأسم: اها.يلا وصلنا

زينه: مش عارفه اقولك ايه علي الخروجه الحلوه دي

بأسم: ولا حاجه.سيبي حلا انا هشيلها

زينه: براحه

طلعو وحلا نامت في اوضيتها
زينه: اتفضل قهوتك

بأسم: لازم تتعبي نفسك

زينه: ولا تعب ولا حاجه

بأسم: امم عرفتي اني إبراهيم هيتجوز

زينه: انا عارفه انه اول منطلق هيتجوز بيري

بأسم: اه هيتجوز بيري هو انتي كنتي تعرفي انهم كانه متجوزين عُرفي

زينه: بجد انا كنت بحس بكده بس هو كان بيقولي لا وانتي مالك

بأسم: لا انا عرفت قبل مسافر من امي

زينه: اه ربنا يهنيهم

باسم: هو انتي مش زعلانه

زينه: لا لو كنت بحبه كنت هزعل. لكن انا مكنت بحب إبراهيم والاكبر انه كان بيعملني وحش يعني مفيش حاجه حلوه ازعل عليها مع إبراهيم وبجد هفرح انه هيتجوز

بأسم: اول مره اشوف حد كده انه متزعلش علي جوزها انه هيتجوز

زينه: هو طليقي

بأسم: اطلقته

زينه: اه المحامي عمل كل حاجه وانا بقولك لو إبراهيم كان بيعملني حلو كنت هزعل لكن إبراهيم بيضربني كل شويه كرهني في حاجه اسمها جواز

بأسم: ربنا يعوضك بواحد كويس وينسيكي كل اللي اخويا عملو فيكي

زينه: إن شاءلله وانت مقربتش

بأسم: مقربتش اي

زينه: تتجوز وتفرحنا بيك

بأسم: هاا إن شاءلله إن شاءلله

زينه: هو انتو متخانقين ولا اي

بأسم: انا ومين

زينه: انت وحبيبتك

بأسم: حبيبتي

زينه: اسمها نور باين

بأسم: هاا اه سكت شويه: مفيش حاجه يا زينه انا مش مرتبط انا كنت بقول كده عشان امي وابوي يسكتو من الكلام وامتي وكده

زينه: اه بس انت قولتلهم لما ارجع من السفر هتعمل ايه بقي

بأسم: عادي هقولهم اتخنقنا ومتفقناش مع بعض بس كده

زينه: إن شاءلله خير ويبعتلك بنت الحلال يارب

بأسم: إن شاءلله انا همشي بقي عايزه حاجه

زينه: لا سلامتك بس شوفلي موضوع بتاع المدرسه

بأسم: ماشي باي

زينه: باي

بأسم نزل ركب عربيته وفضل يلف بيها شويه وبعد كده روح

إبراهيم: ازيك يا بأسم

بأسم: الحمدلله انت عامل ايه

إبراهيم: تمام المهم انا عايز اقعد معاك في شقتك كام يوم

بأسم: تنور هنا وتحت واحد

إبراهيم: معلش بقي عشان بيري سابت شقتها وكمان خلاص كام يوم وهنتجوز فا قولت تيجي تقعد هنا

بأسم: معنديش مانع عادي بس هو مش انتو متجوزين

إبراهيم: عرفت منين

بأسم: عادي عرفت

إبراهيم: اه بس برضو مش هينفع تكون مضايق بوجودي عشان مش متجوزين رسمي

بأسم: البيت بيتك عادي ودي نسخه من المفتاح عشان لو انا مش موجود

إبراهيم: ماشي عرفت انك جبت عربيه

بأسم: اه جبتها الحمدلله

إبراهيم: مبروك عليك هتتجوز امتي متيجي نتجوز مع بعض

بأسم: لا اصل انا ونور متفقناش مع بعض وسبنا بعض

إبراهيم: ليه كده

بأسم: اهو بقي هنعمل اي كل حاجه نصيب

إبراهيم: بقالنا كتير مقعدناش كده مع بعض واتكلمنا

بأسم: انت اللي كنت واخد جنب مني ومش بتتكلم معايا

إبراهيم: متزعلش بقي شيطان دخل بينا

بأسم: انت عارف اني مش بزعل منك فا عادي بقي خلاص

إبراهيم: ماشي

بأسم: المهم كلت ولا اجبلك عشا

إبراهيم: لا انا كلت مش جعان هدخل بس انام عشان رايح بكره الشغل

بأسم: الشركه شغاله

إبراهيم: والله مش اووي بقت بتصفي خالص

بأسم: ربنا يستر دي اللي فاتحلك بيتك كبره بقا

إبراهيم: إن شاءلله يلا تصبح على خير

باسم: وانت من اهله

زينه قاعده قدام التلفزيون جاتلها رساله

كده البارت خلص ياترا مين بعتلها الرساله

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت ابن عمي القاسي)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *