روايات

رواية خذلان الحب الفصل التاسع 9 بقلم ميرفت سعيد

رواية خذلان الحب الفصل التاسع 9 بقلم ميرفت سعيد

رواية خذلان الحب البارت التاسع

رواية خذلان الحب الجزء التاسع

رواية خذلان الحب الحلقة التاسعة

سليم ماشي وبيتكلم في التلفون وفجأة خبط في حد
سليم: هو في اي النهارده
حور: انا اسفه مكنش قصد….ثم قالت بخوف :سليم
سليم بصدمه:حور انتي نزلتي مصر امته
حور بخوف كانت تمشي
سليم بسرعه مسك ايديها :حور استني انا مش هعمل فيكي حاجه ..انا مبسوط اني شوفتك
مالك:والله انا مبسوط اكتر منك.ثم وجه كلامه لحور بحده:مين ده
حور بتوتر:ده ده..
سليم :انا سليم كنت اعرف حور من زمان في انجلترا
مالك بغيرة :طب كنت عايز اي
سليم بغضب:عايز اي انت مين اصلا وليه تمسكها كده
مالك:انا خطيبها
سليم:نععععم خطيبها ازاي ؟!

 

مالك :هو اي اللي ازاي زي الناس هو في حاجه ولا اي ثم نظر لحور
حور بارتباك بخوف :لا لا والله مفيش حاجه ب بس هو استغرب بس
مالك بغضب من ناحيه سليم :تمام وشد حور جامد ولسه هيمشي
سليم بغضب وغيرة:متمسكهاش كده
مالك بغضب ووغيرة :نعم ياروووح ام*ك وضر*به بو*كس جامد في وشه
حور بخوف وصدمه:مالك انت عملت اي
مالك كان لسه هيكمل علي سليم ولكن سليم كان اسرع منه وقام ورد لمالك البو*كس
حور بخوف علي مالك :ماااااالك
المستشفي كلها اجتمعت وما بينهم علي وعليا امن جه وفصل مالك عن سليم وخرجوا سليم برا المستشفي
مالك بغضب:والله ما هسيبك ياابن***
حور بخوف:كفايه بقا يامالك
مالك:بس اسكتي انتي بذات تسكتي رووحي يلا علي مكتبك
نظرت له حور بحزن ودموع وجرت علي مكتبها
علي:في اي يابني بتزعق لها ليه حرام عليك

 

مالك بغضب:مااالك انت كمان
علي:مليش ياعم او*لعوا في بعض
مالك بغضب:خلااااص الفيلم خلص كل واااحد يشووف شغله يلاااااا
وبالفعل كل واحد من الخوف جري وراح شغله ومالك راح علي المكتب بتاعه
علي وهو يجه كلامه لعليا :مالك اتج*نن
عليا:وليه متقولش انه عشق
علي :هو الحب بيعمل في الانسان كده
عليا ببتسامه حزينه:واكتر من كده .عن اذنك
علي وهو بيمسك ايديها بيوقفها :عليا انا اسف
عليا :اسف علي اي
علي بأحراج:من الكلام اللي قلته
عليا:انا مش زعلانه علي اللي قولته اللي قولته مزعلنيش قد ماهو فوقني
علي بأسف:عليا…
عليا:انا هطلع لماما عن اذنك ..ومشت
****************

 

كانت بتبكي بحزن علي اللي حصل شافته بعد غياب سنين متنكرش انها اول ما شفته فرحت كانت مشتاقه ليه بس هو وجعها قال لها كلام يوجعها
ليلي ببكاء:ليه يظهر في حياتي تاني ليه ما صدقت ان انا اعرف اعيش ..ماصدقت ان انا اخرج واضحك واقابل ناس …حرررام عليه
تلفونها رن وكان رقم غريب كانت هترد بس خافت يكون هو هي مش عايزه تسمع صوته كفايه وجع لقلبها بالطريقه دي قفلت تلفونها خالص
وعلي الناحيه التانيه
كان قاعد حزين عليها هو حبها مش بس عشقها حبها من اول يوم شافها في الجامعه
فلاش بااك
كانت اول سنه لليلي في الكلية وكانت متوتره خصوصا انها لوحدها بدون اصحاب تعرفهم دخلت المحاضره بخوف وكانت مش مركزه فاقت علي صوت خشن بينادي عليها
ليلي بتوتر: احم حضرتك بتنادي عليا
صقر بحده: ايوه انتي …اتفضلي قولي كنت بقول اي
ليلي بأحراج : ا انا اسفه يادكتور مكنتش مركزه
صقر: طب اطلعي برا واللي عايز يقعد في محضرتي يركز
ليلي بدموع:اخر مره يادكتور وان شاء الله هركز

 

صقر تاه لما شاف عيونها ولما شلف دموعها وجعته مكنش عايز يشوفها حزينه
صقر بتوهان:احم انت اسمك اي
ليلي :اسمي ليلي الغرباوي
صقر :طب اقدي وابقي ركزي
ليلي بفرحه:تمام شكرا يادكتور
صقر بارتباك:العفو .
وكمل المحاضره وكان مركز معاها جداا وعدت السنه مابين تركيزه معاها لحد ما لحظته ولو كانت بتغيب كان بيتصل يطمن عليا وبيخدها مكتبه يشرح لها اللي مش فهماه وكان بيفير عليا من اي حد ييجي جنبها ا وهي كمان كان بتبادله نفس المشاعر والغيرة بس محدش كان عارف يعترف للتاني بحبه و=لحد ما هي قالت له انها بتحبه وهو صدها
بااااك
صقر وهو بينظر الي صورتها اللي خلفيه علي تلفونه
صقر بحزن: حقك عليا ياقلبي
***************

 

حور كانت بتبكي في مكتبها من كلام مالك ليهاوانه حرجها قدام المستشفي وبرده بسبب مالك ورجوعه تاني هي ماصدقت فرحة وانها لقت حب عمرها مالك بس شكل القدر مش عايز ييجي في صفها ابداا قطع شرودها خبط علي الباب ودخلت عليا
عليا ببتسامه:الجميل زعلان ليه
حور بحزن وهي بتمسح دموعها :مفيش
عليا بخبث:هو اي اللي حصل من شويه ده …هو الدكتور مالك وقع ولا اي قالت اخر كلامها وغمزت لحور
حور بضحك رغم حزنها:لا دكتور مالك واقع من زمان انا وهو بنحب بعض من زمان حب طفوله
عليا بصدمه:بجد مقولتيش ليه ..طب وتاني ده
حور بارتباك:لا سليم مفيش حاجه بينه وبيني ..سليم كنت اعرفه من نجلترا لما كنت عايشه هناك لكن مفيش حاجه
عليا:طب اتخانق من مالك ليه
حور بتوتر:مش عارفه يا عليا كل واحد زعق للتاني وبعدين اللي حصل حصل
قطع كلامهم خبط علي الباب ودخول مالك
عليا:طب عن اذنكم وخرجت
مالك : احم انا مصدش ازعلك علي فكره
حور نظرت له بعتاب وسكتت

 

مالك:حور انا اتجننت لما شوفتك مع الز*فت ده وكمان بيدافع عنك ليه بروووح ا*مه
حور بارتباك:مفيش حاجه يامالك انت بس اللي غلط
مالك :حور في اي مالك متوتره ليه
حور وهي بتفي توترها :لا مش متوتره هتوتر ليه
مالك :حور اي اللي بينك وبين سليم وتعرفيه منين
حور كانت لسه هتتكلم
مالك :ومتقوليش مفيش
نظرت له حور بخوف ثم قالت:……
مالك بغضب اعمي:نعععععم

يتبع ..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خذلان الحب)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *