رواية سيف اصيب به قلبي الفصل الخامس 5 بقلم سلمى عماد
رواية سيف اصيب به قلبي الفصل الخامس 5 بقلم سلمى عماد
رواية سيف اصيب به قلبي البارت الخامس
رواية سيف اصيب به قلبي الجزء الخامس
رواية سيف اصيب به قلبي الحلقة الخامسة
سيف..يعني بالعربي كده انتي هتقدميلي خدمه بسيطه و بعد كده اسيبك
جويريه بجمود..تمام و أي هي
سيف..طفل
جويريه.. طفل ؟ يعني اي مش فاهمه
سيف بهدوء..هفهمك ، انا متجوزك علشان اجيب ولد يمسك ورثي وشغلي من بعدي بس كده جبيلي الولد و امشي
جويريه بصدمه..ثواني اللي أنا فهمته صح؟
سيف ببرود..مم
جويريه..يعني اي ، هتسيبني امشي بيه؟
(جويريه اغبى مني) ♥️
سيف بسخريه..انت عبيطه امال انا كده عملت اي؟
جويريه..انا مقدرش أعمل كده أبدا و مش موافقه خالص
اردف سيف بهدوء…5 مليون
انصدمت جويريه ثم اردفت..ولا كنوز الدنيا تخليني ابقى رخيصه كده في نظر نفسي ، ثم عندك مراتك خلف منها اشمعنى انا
سيف بعصبيه..ملكيش دعوه باللي ميخصكيش
جويريه..يعني اي ميخصنيش امال يخص مين عاوزني اخلف و ارميلك ابني و يا ترى بقى مين اللي هيربيه ثم اردفت بسخريه..اكيد ست الهانم بتاعتك صح
سيف..شطووره وعرفتيها لوحدك دي؟
جويريه بغضب..انت ازاي بكميه الوقاحه دي عاوزني اتخلى عن ابني و حته مني عشانك انت و مراتك
سيف بغموض..يعني مش موافقه
جويريه بثقه..لا و طلقني
نظر لها ثم جلس على كرسي و هو يضع قدم تلو الأخري..تمام و انا موافق اني اطلقك بس يا ترى بقى هترجعيلي 20 مليون منين ، و لا ابوكي يتسجن بيهم بس اعتقد مش هتشوفيه تاني
جويريه..ايه 20 مليون؟
سيف ببرود..امم امال اي
بصي عشان انا جدع هسيبك تفكري لبكره فكرتي ووعاوزه تمشي مشوفكيش بكره موجوده بس تسبيلي ال 20 مليون مكانك لكن وافقتي الاقيكي عادي و موجوده تمام؟
و تركها وورحل في حيرتها و هي تفكر في هذه الورطه
_______
يخرج من المطار بكل غرور و هو يرتدي نظارته السوداء و ممسك بچاكيت بدلته و اردف بمرح..اااه يا مصر يا ام الدنيا وحشتيني ، و حشتني شوارعك
_مصر دي يا جاسر يا ابني محدش يعرف قيمتها غير لما يتغرب
جاسر..عندك حق يا عم محمد
محمد..يلا يا ابني بقى ابوك و عمك مستنينك في الشركه هناك و متعصبين اوي
جاسر بضحك..و هما امتى متعصبوش عايشين عشان يتضايقوا بس
محمد السائق..يا ابني و كمان من ساعه ما عرفوا أن سيف بيه اتجوز مش هادين
جاسر باستغراب..هو سيف اتجوز؟
محمد..اه يا جاسر يا ابني متجوز بقاله كام يوم كده
جاسر..على هايدي
محمد بطيبه..اه يا ابني انت متعرفش
محمد..لا بقالي كتير معرفش عنه اي حاجه
بس هايدي تقبلت الموضوع ازاي
محمد..مش عارف يا ابني وصلنا اهو وحمدالله على سلامتك
ترجل من سيارته و نظر للشركه بتنهيده ثم اردف بيأس…انا عارف هطلع هلاقيهم مش ساكتين
_________
في مكان تاني
كانت تنتظر صديقتها و هي تجلس بتوتر..ها يا غاده لاقيتي شغل ليا؟
غاده بيأس..لا يا ليله والله محدش عاوز خالص
صمتت قليلا ثم اردفت..ما تيجي تشتغلي معايا
نظرت لها ليله بخوف شديد ثم اردفت..لا لا كله الا معاكي انا بخاف من الشركه دي و مبحبهمش و لا بحب حد فيهم
نظرت لها غاده بيأس فهي تعرف ما سبب رفضها..بس ده كان زمان يا ليله و اصلا دلوقتي مش هيفتكروكي و كمان مبقوش يأذوا حد
نظرت لها ليله ثم اردفت بخفوت..حتي لو شكلي اتغير هو هيعرفني المهم انتي تخلي بالك منهم هما وحشين اوي يا غاده انا ياما شوفت منهم وومنه هو بالذات رغم الحب و الكلام ده كل اللي كان ظاهر للناس بس ده كدب في كدب
نظرت لها غاده يخوف من القادم و اردفت..ربنا يستر
يا ترى اي حكايه ليله و مع مين فيهم؟
اشخاص جدا و هنعرف حكايتهم قدام♥️
______________
عند جويريه كانت لسه قاعده بتفكر هتعمل اي ثم قررت و نزلت ليه المكتب..ممكن ادخل
سيف بتشفي..ادخلي
جويريه و هي تأخذ نفس عميق..انا موافقه بس عندي طلب
سيف بثقه..كنت عارف ، اي هو طلبك
جويريه..20 مليون تانين بس دول ليا
سيف بإذدراء..مش بقولك رخيصه يا جويريه.
نظرت له طويلا ثم اردفت بجمود..لو مش موافق عرفني عادي و
سيف بمقاطعه..موافق ، بس مش هيبقى ليكي حقوق تاني
جويريه..كده اتفقنا
انا خارجه
سيف..رايحه فين
جويريه بهدوء..عند ماما
سيف بسخريه..اي وحشتك بسرعه كده ، مع أن مكنش باين حبكوا يعني لبعض لما جيت خدتك
نظرت له بحزن..دي مش ماما دي مرات بابا ، انا ماما اتوفت من 3 سنين
سيف بهدوء..مكنتش اعرف ، هقول لكرم يجهز العربيه و امشي معاه
جويريه..عاوزه اروح لوحدي
سيف بصرامه..لا طبعا لازم حد يمشي معاكي
جويريه بعناد..ليه هو أنا هتوه
سيف..يا مع كرم يا مفيش خالص
نظرت له بغضب ثم اردفت بغيظ..انا طالعه اجهز و قوله اوووف سلام
نظر في اثرها بابتسامه عريضه و ثم هاتف كرم لكي يجهز
________
دلف لهم في مكتب والده و اردف..اوف شكلها مول’عه حري’قه
نظر له والده بحب..جاسر حبيبي وحشتني
جاسر و انت كمان يا ابو محسن يا عسل
نظر له عادل بسخريه..ده منظر واحد لسه راجع من برا
جاسر..معلش يا عمي أصلي انا اصيل و مستحيل اي حاجه تغيرني مهما كانت
علاء..ابن عمي حبيبي تعالى في حضني يا راجل ليك واحشه
همس جاسر في اذنييه…انا مش عارف عادل ده ابوك ازاي انت و سامر
اردف علاء بضحك..نصيب بقى
دلف اليهم سامر بغضب..اي اللي أنا سمعته ده ، سيف اتجوز ازاي و امتي و الاهم لي
اردف عادل بغضب مماثل..اهو ده اللي انا مش فاهمه ده بيعشق حاجه اسمها هايدي ازاي يتجوز عليها
اردف جاسر بهدوء..صحح كلامك يا عمي ، هو مبيحبش هايدي كلنا عارفين هو كان بيحب مين !
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سيف اصيب به قلبي)