روايات

رواية حطمت قلبي 2 الفصل السابع 7 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي 2 الفصل السابع 7 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي 2 البارت السابع

رواية حطمت قلبي 2 الجزء السابع

حطمت قلبي 2

رواية حطمت قلبي 2 الحلقة السابعة

ادهم بصدمه كبيره وشديده عليه اكمل لنفسه مين اللي ابن علي هو ااصلا مش الكلام علي مراد انا ازاي
فاق علي صوت ايمان
ايمان بحده اطلع برا غور
حسن طالع ياختي طالع بس هتشوفي مين فينا هيكسب في الاخر
ادهم سمع كده فاتحرك فورا بس راح علي جنينه الفيلا ووقف بعيد شويه وابتدت دموعه تنزل في صمت لكن دماغه فيها 1000 سؤال
ادهم بدموع مين اللي ابن علي هو مش احمد الرفاعي ابويا ازاي بيقولوا كده وليه ماما بتخبي عليااا طول السنين دي انا بجد مش فاهم اي حااااجه
في الاوضه
مراد ادهم مطلعش ليه
ندي يمكن بيرغي مع ماما تحت
طارق سيبك منهم وكمل الفيلم هيجوا هيروحوا فين
مراد بضحك علي رايك انا اصلا مش قادر اقوم
عشق جالها اتصال من عايده فقامت ترد عليه في البلكونه المطله علي الجنينه
عشق الو يا خالتي
عايده اي بابنتي عمر مجاش لحد دلوقتي برن عليه مقفول

 

عشق بحب يا اه يا حبيبتي سهرانين عندنا متقلقيش هيجوا بكره
عايده ماشي يا نن عيني كنت بطمن بس علشان هنام تصبحي علي خير
عشق بحب وانتي من اهله ياحبيبتي
وقفلت معاها ولفت نظرها ادهم واانه واقف لوحده في الجنينه
عشق دخلت واكملت رايحه التويلت
مراد ماشي ياحبيبي
ونزلت عشق وراحت لادهم وحطت ايده علي كتفه واكملت مالك يا ادهم فيك ايه
ادهم بعيون مدميه من العياط اجاب بصوت مبحوح مفيش يا عشق كويس
عشق عليا يا ادهم كويس اي بس هو انا مش دايما بتكلم معاك وكنت بتقف جمبي يمكن جيه دوري اردلك الجميل
ادهم بوجع صدقيني انا نفسي مش قادر افهم في ايه ومالي واي اللي بيحصل بلظبط
عشق طب تعالي اطلع كمل معانا اليوم وفك شويه
ادهم مش عايز
عشق علشان خاطري بقي وعديت علي ماما
ادهم بتوتر اه عديت نايمه يلا احنا وسيبيها
عشق تمام يلا
وطلعوا ومجرد ما ان دخل ادهم حتي رمي نظره علي مراد

 

وقعد جمب ندي اللي نامت في حضنه واكمل في سره بوجع يعني طلعت اخويا بجد يا مراد مش مجرد كلام واني فعل اعتبرتك كده بس ازاي وازاي عايش معاك طول السنين دي وانا معرفش الحقيقه دي ازاي ايمان كانت قاسيه كده
ندي بهمس مالك يا حبيبي
ادهم بخير يا عمري متقلقيش
ندي بهمس كداب عينك حمرا اوي
ادهم باس راسها واكمل افتكرت بابا بس الله يرحمه
ندي بحزن الله يرحمه ياحبيبي ويسكنه الفردوس الاعلي
ادهم بتنهيده حزن امين يارب
بعد شويه خلص الفيلم وكله راح اوضته علشان ينام
في اوضه عشق
عشق نايمه في حضن مراد واكملت مراد
مراد اي يا حبيبتي
عشق انا قلقانه علي ادهم
مراد بستغراب ليه ماله ادهم
عشق بحزن ادهم راح يشوف ماما وبعدين راح الجنينه وكان بيعيط ولما سالته في ايه قالي مفيش وانه حتي مش عارف في اي واي اللي بيحصل بعدين سالته طب انت عديت علي ماما قالي وهو متوتر كده اه نايمه مع اني لما نزلت اشوفه في الجنينه كنت سامعه صوتها وكان عمو حسن رايح اوضته
مراد تقصدي ان ادهم سمع حاجه

 

عشق بلظبط كده
مراد طب هو ادهم هيعيط ليه هو ماله بلموضوع
عشق يمكن علشان انت صاحبه وبيعتبرك اخوه فازعل
مراد بتنهيده طب ومايقوليش لييه
عشق مش عارفه بس اكيد هنعرف في اي بس متضغطش عليه هو كده كده مش بيخبي عليك حاجه
مراد بحب عندك حق اهو ادهم ده الوحيد اللي لو روحت قولتله الحقني ياصحبي انا واقع في بير غويط هيمد ايده يطلعني ولو معرفش هينزل معايا علشان مبقاش لوحدي في البير ادهم عمره مافضل نفسه عليا ولا زعلني دايما في ضهري وواقف جمبي حتي لما بغلط بيبهدلني ويقف جمبي ادهم عدي مرحله الصحاب ومش هقول ياريته اخويا بس ادهم اخويا فعلا يا عشق
عشق بدموع ربنا يخليكم لبعض يا حبيبي حقيقي فعلا ادهم يستاهل
مراد بحب اه طبعا بس ايه هنقضيها كلام علي ادهم ده كفايه الصبح دمي اتحرق
عشق بضحك ماهو بسبب ادهم بردو
مراد بضحك الله يحرق ادهم وببقرب منها واكمل ها بقي وغمز
عشق بضحك هتتلم ولا اروح. انام مع بناتي
مراد لا وعلي اي اتخمدي اديني ساكت
عشق ضربته واكملت اتلم
في اوضه ادهم هو مش عارف ينام وشاغل باله كلام ايمان اوي
ادهم لنفسه انزل افهم منها في اي ولا لا
لالا خليني بكره ومش هسكت لازم اعرف في ايه
ندي حبيبي انت لسه منمتش

 

ادهم هنام يا حبيبتي اهو خلاص
ندي لنفسها فيك اي يا ادهم بس واثقه معاك حاجه
———————————–
تاني يوم الصبح قاعدين كلهم علي اافطار وادهم سرحان خالص
مراد مالك يا ادهم في اي
ادهم لالا يا حبيبي كويس
ايمان اي يا حبيبي في حاجه مزعلاك
ادهم بحده لا كويس متقلقيش
ايمان بستغراب في اي يا ادهم بتكلمني ليه كده
ادهم لا عادي مفيش مضغوط شويه عند اذنكم وقام يروح الجامعه قامت وراه ندي عند الباب
ندي بهمس حبيبي مينفعش كنت تكلم ماما كده حصل اي يعني لكل ده
ادهم باس راسها واكمل مفيش يا ندي مفيش انا مخنوق شويه ورايح يمشي ندي مسكت ايده واكلمت
ندي برجاء فيك اي يا ادهم احكيلي
ادهم بحزن لما ارجع
ومشي وندي رجعت تاني
ايمان في اي يا ندي ماله ادهم
ندي بحزن معرفش يا ماما من امبارح وهو مش كويس كده
ايمان لما يرجع انا هشوفه
مراد اممم يكون افضل حل
ايمان قصدك ايه
مراد عادي يا ماما اقصد انه بيسمع منك دايما
ايمان اممم ماشي

 

زين ماما ممكن تذاكري معايا علوم
ندي يلا يا روحي نذاكر كل اللي انت عايزه
عمر طب استأذن انا يا خالتي بقي علشان اروح لامي لوحدها
ايمان خليك شويه يا حبيبي
سلمي بحب معلش نجيلكم وقت تاني ياحبيبتي
ايمان بحب ماشي يا حبيبتي واكملت لعمرو هات بوسه لتيته وامشي
عمرو راحلها باسته وادتله فلوس ومشيوا
حسام مراد انا رايح العياده هتنزل توصلني في طريقك علشان عربيتي بايظه
مراد اه يلا بينا اهو قايم
عشق كمل اكلك طيب ياروحي
مراد كلت يا حبيبي ياخلاص
هشام يالهوي علي المحن اي ياختي احترمي نفسك اخواتك التلاته قاعدين اشحال مش مسح كل الطباق
مراد بضحك انا مسحت كل الطباق ده انت وابنك وبعدين انت مالك يابارد دي مراتي انا وهي حرين
سليم الله طب انا مالي بقي
مراد بضحك ما ابوك اللي مهزق يا سولي هي عزه اللي مظلومه معاكم
عزه بضحك انشالله يخليك
عشق وهي بتحضن مراد خلي بالك من نفسك ومتتاخرش
مراد قصد يغيز هشام فباس خدها واكمل عيوني يا حبيبتي
هشام ماشي ماشي انا لما اجيلك اوريك تبوسها ازاي قدامي
مراد بضحك الله انت مالك يا جدع دي مراتي وحلالي براحتي
مازن بضحك ماتسيبهم يا هشام ولا انت حابب تطلع رخامه النسايب دي دلوقتي
هشام بضحك اه الصراحه فاتتني الخطوبه فمعرفتش ارخم
ياسمين بضحك وانت علي كل اللي هببته ده مرخمتش في الخطوبه
اسراء بضحك انا عارفه صح
هشام بضحك اسكتوا انتوا

 

مازن بضحك ولنفترض انك مرخمتش في الخطوبه وعيشت دور الاخ الكبير جاي تعيشه وهما معاهم 3 عيال
عزه بضحك علي رايك بجد
هشام بضحك خلاص هعفوا عنكم
مراد بضحك طوز فيك اصلا رايك ولا يفرق
طارق بضحك في منتصف الجبهه
هشام اسكت انت بدل ماضربك في دراعك
عشق بضحك لالا متكسفش اخويا كده قدامنا
هشام قلب اخوكي انتي
عشق بضحك اكسفه بينكم وبين بعض بس
هشام بصدمه تصدقي يابت انك مهزقه ماشي ماشي
مراد انت ياض متشتمش مراتي
هشام جتك داهيه انت ومراتك
مراد طب قوم ياخويا كفياك حش عندنا شغل وقال انا اللي مسحت الطباق قال
هشام اديني قايم خمسه في عينك هتعدلي الاكل
مراد انا بردو اللي بعد الاكل يلا خلص وانتي يا شيرين
طارق استنوا هروح معاكم
ايمان تروح فين يا حبيبي انت لسه تعبان
حسن ايوه ياولدي خليك ارتاح

 

طارق يا حبايبي انا ايدي الشمال اللي اضربت انا بستخدم في شغلي اليمين مش عايز اقعد في البيت مش بحب قعده البيت انا
مراد يابني خليك صح
شيرين اه يا حبيبي ارتاح انهارده
طارق لا هتاخدوني ولا اركب اوبر
مراد بتنهيده. دماغ جزمه قديمه يلا يلا
وفعلا كلهم راحوا المستشفي وابتدوا يشتغلوا كتير ويدوروا علي ادله
في مكتب مراد
شيرين يا دكتور اسمع مني
مراد لا يعني لا انا بعدتك عن الموضوع وانتي غريبه مبالك و انتي خطيبه اخويا يعني مقدرش اعرضك لاي خطر
شيرين صدقني انا لو ساعدت الظابط اللي هتجيبه ازاي يراقب الداخل والخارج في المستشفي هنمسك الزعيم
مراد بتعجب عرفتي اسمه كمان
شيرين عيب عليك وداني في المستشفي كويس وسمعت سمير بيقولوا يا زعيم ففهمت ان ده لقيه
مراد بتنهيده سمير ويحيي ده المستشفي كلها ضددي بس صبرهم عليا
شيرين ها قولت اي وليك عليا مش هعرف طارق وهحاول اختفي قدر الامكان
مراد ماشي امري لله بس خلي بالك من نفسك واي حاجه عايزه تعمليها خلي فهد
شيرين مين فهد
الباب خبط ومراد اذن بلدخول واكمل اهو اخو صاحب ليا اللي مش بشوفه سياده الرائد فهد الشافعي
فهد شاب وسيم جسمه رياضي ظابط كما يجب ان يكون عيونه رمادي وشعره بني غامق وطويل وهو اخو صاحب لمراد وادهم ولكن يصغرهم عمره 27

 

فهد بضحك والله واحشتني يا ابو اسر ايه الاخبار
مراد وهو بيحضنه زي الفل وايه اخبار سامر مش بشوفه
فهد سامر سافر بقاله فتره
مراد يرجع بخير يارب المهم عايزك بقي تركز معاايا دي شيرين اللي هتساعدك في اي معلومه عايزها
شيرين بابتسامه تشرفنا
فهد باعجاب بيها فهو لا يعرف من هي وهي حقا جميله اكمل ده الشرف ليا
مراد لاحظ اعجابه واكمل احم احم نبدا في الشغل دي يا فهد ولا ايه
فهد باحراج اه طبعا
مراد شيرين معلش قهوه لسياده الرائد من الكافيه
شيرين حاضر ثواني ويكون عندك
فهد مفيش داعي تتعبي نفسك
شيرين بابتسامه ولا تعب ولا حاجه
وطلعت
مراد ايه مش تتلم
فهد علي اي
مراد علي خطيبه طارق ابن عمي اللي هتاكلها بعنيك
فهد بيأس هي مخطوبه?
مراد اه واحترم نفسك ها
فهد خلاص مكنتش اعرف
مراد وبلنسبه للدبله
فهد مخدتش بالي يا مراد

 

بعد شويه فعلا شيرين جات بلقهوه ومراد استأذن عنده اجتماع مهم في شركته وسابهم
شيرين بس ده كل اللي حصل لحد دلوقتي
فهد تمام حلو انا فهمت بس علشان نمسكه نجرب نحط كاميرات في المستشفي ونراقبهم
شيرين منا قولت لحضرتك مهما نحط بيتمسحوا متعرفش ازاي
فهد لا هنركب احنا من جديد وكاميرات متبانش ومش هنعرف حد يكون المستشفي فاضيه ومقفوله ونركب ونراقبهم
شيرين تمام معاك
فهد بس متقوليش لاي حد
شيرين كنت هقول لخطيبي بس علشان يرضي اجي بس اصلا انا مش هعرفه اني هرجع اساعد مراد
فهد ده ليه
حكتله شيرين كل حاجه
فهد اه يكون احسن ميعرفش وانشاء الله خير
شيرين يارب يافهد سوري قصدي يا حضره الرائد
فهد بحب لا اسمي علطول بلاش حضره الرائد دي والرسميات
شيرين بابتسامه خلاص ماشي
فهد سرح في جمالها وابتسامتها اللي خطفت قلبه واكمل بحزن في سره مينفعش بطل غباء بقي
—————————–
عند الزعيم
هايدي شوفت اللي حصل عجبك كده كنت هتودي نفسك في 60 داهيه
الزعيم مين قالك كده احنا اصلا كنا قاصدنا نخوفها مش نقتلها حتي لو مجاتش فيها فهي خافت بس صبرهم عليا رجالتي دي افوقلهم بس مش مركزين في اي حاجه بقاالهم كتير
هايدي يكون احسن شد عليهم شويه

 

الزعيم هشد وصح وفي عمليه هتتعمل بعد كام يوم هناخد من وراها كتير اوي بس ادعيلي كده كلعاده نطلع منها علي خير
هايدي بضحكه هو انا لو دعيت هيستجاب يا حبيبي ده احنا بناخد اعضاء الناس نبيعها ومستغلين مراد السيوفي
الزعيم لا مش استغلال بس انا عايز احط سمعته في الارض وهدمره و واحده واحده هعمل كده وهبلغ عنه البوليس ويمسكوا بقي هو متلبس
جاسر بابا حبيبي
الزعيم قلب بابا وشاله واكمل اي الحلاوه دي يا واد طالع لبابا يا جاسور
—————————
في فيلا السيوفي كلهم جم ومتجمعين بعد الاكل وادهم كلعاده سرحان
مراد لا في ايه بقي مالك بقولك اي تعالي نتكلم جوا
ادهم بتعب مش قادر يا مراد
ايمان. بحزن مالك يا قلب امك فيك ايه تعاالي في حضني
ادهم بدموع كنت بعمل كده بس مبقتش عارف

 

مراد بستغراب قصدك اي
ايمان بحزن في اي يا حبيبي
ادهم بدموع مفيش حاجه يا مدام ايمان عم اذنك
ورايح يمشي ايمان وقفته بعصبيه
ايمان بعصبيه ادهم اي مدام ايمان دي انا امك من امتي بتقولي كده هااا
ادهم بدموع امي صح انتي امي طلما ربتيني كتر خيرك يبقي امي بس مين ابويا بقي
مراد بستغراب يعني اي مين ابوك يا ادهم ما عمو احمد الله يرحمه
ايمان بخوف ادهم انت
ادهم بمقاطعه اكمل بعصبيه انا اييه بس ما خلاص. عرفت اني كنت غبي
عشق اسر خد ولاد خالك وابن عمك واطلع علي فوق
اسر حاضر يا ماما وطلعوا فعلا
مراد في اي يا ادهم
ادهم بعياط لسه عايزاني اقولك يا ماما ولا يا مرات ابويا اوضح
ايمان اتصدمت وخافت وكذلك الجميع وشهقت عشق واكملت اييه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *