روايات

رواية ملاك الجاسر الفصل العشرون 20 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية ملاك الجاسر الفصل العشرون 20 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية ملاك الجاسر البارت العشرون

رواية ملاك الجاسر الجزء العشرون

رواية ملاك الجاسر الحلقة العشرون

مازن لقي دم
اي دا ؟!!
دممم!!!
مازن: تمااارا انتى بنت !! انتى عذراء !!!
دا دممم
تمارا بصت واتفاجئت اي دا بجد!!
مازنفي حاله صدمه وفرحه جدا انو اول واحد يلمسها وهي كانت في حاله ذهول!!
بدأت تسترجع الاحداث هي اي نعم مشافتش فرعون وهوا بيعتدى عليها بس لما فاقت الوضع وكلام فرعون كان بيبين دا بس ازاى دا حصل!!!
فرعون يكون جمبه بنت وتحت ايده وميلمسهاش!!
مازن فرح جدا بس برضو لازم يفهم امال اي حوار الحمل والجنين اللى نزلو دول
*******************
عند عمر واسر
عمر : هروح انادى نور علي شان نفهم يا اسر الذفت
اسر : روح يا عمر روح
عمر راح لنور بالفعل
عمر: دكتوره نور…..يا دكتور

 

نور اول مشافت عمر عيونها دمعتعمر شدها بسرعه وخدها عالاوضه وقعدها
عمر: اسر اعمل كوبايه لمون بسكر
اسر: نعم!!!
عمر: لا مش هعيد كلامي انا انت سمعت بقلك اعمل كوبايه ذفت علي دماغك
اسر بغضب: ماشي
اسر عمل بالفعل وجه لقي عمر حاطط ايده علي كتف نور اتضايق
عمر : نور عاوزك ته دى كده وتفهميني الح*يوان ده عمل فيكي اي
اسر : عمررررررر
عمر: خلاص الجحش عمل فيكي اي ؟!
نور مقدرتش تمسك نفسها وانهارت من العياط
نور: هوا اهي هوا وبشهيق كان جالي بليل امبارح هنا والعيتط يزيد وكان زعلان جدا ومكنتش اعرف انو شارب
عمر بص لاسر: اسر انت شربت!!!
اسر: بعدين يا عمر مش دلوقتي
عمر: لاااا دلوقتي انت شربت!!!!!
اسر بلا مبالاه”]: اه شربت
نور : وبعدها وحكت كل اللي حصل وازاى هي مقدرتش تفلت منو

 

اول مخلصت وختمت كلامها ب.اهلي لو عرفو هيقتلوني اسر غمض عيونه بألم جامد وافتكر اخته تمارا
عمر: محدش هيعرف لان اسر هيكتب عليكي انهارده واظن هتبقي مراتو ومحدش هيقدر يتكلم
اسر بصدمه: عمر انت بتقول اي!!!
نور بعياط اكتر: كنت عاارفه يا استاذ انك هترفض وطبعا انت رراجل مش هامك انظا انا فقدت اعز ما للبنت وطبعا حقك متتجوزنيش وانا ميشرفنيش دا اصلا وكانت خارجه شدها من دراعها بسرعه
اسر حط ايده علي بقها وقالها هششششسش اسكتي افصلي
انا قلت كده!؟
هتجوزك يا نور بس اتلغبطت فجأه بتحصل اهدي بس
نور بدأت تتوتر وتهدا
عمر : طب كويس يلا نروح نلحق نجهز نفسنا
نور: تجهزو نفسكو ل اي!؟؟؟ اهلي عمرهم مهيوافقو الجوازه تبقا بالسرعه دى
اسر: مستعد اقنعهم بكده ملكيش انتى دعوه بس ويلا ودينى ليهم
نور: هشتري هدوم الاول ومينفعش اروحلهم كده
اسر : يلا وانت ياعمر روح البيت قلهم وخليهم يجهزو
عمر : تمم
عمر مراحش البيت و
************************

 

في بيت والد ملاك
الباب كان بيخبط وفتحت حنين لقت عمر قدامها
حنين فضلت تبصلو جامد اد اي هوا وحشها ازاى قدرت تغيب عنو سنه كامله ازاى !!
عمر: ازيك يا انسه حنين
حنين بتوتر: ازيك ياعمر …
عمر: اه مش هتقليلي اتفضل!؟
حنين: بابا مش في البيت يا عمر و
مستناهاش تكمل ودخل وقعد في الصالون وحط رجل عليرجل
عمر: انا ادخل المكان اللي انا عاوزه في اي وقت عاوزو يا حنين انتى متعرفنيش ولا اي؟!
حنين بتوتر : لا اعرفك يا عمر و….
عمر قام وقرب منها بعصبيه : لا ياحنين متعرفنيش متعرفنيش خالص كمان اوعى تفتكري يا حنين انى ناسي موضوعك انا بس سايبك فتره بمذاجك عشان لما اواجهك تقدري تجاوبي قلبي الموضوع في دماغك عشان اللي جاي صعب وصعب اوى كمان اجهزي يا حنين
وسابها وخرج راح عالفيلا بتاعتهم
عمر نادا للكل وقال : جماااعه اجمعو كده بسرعه
كلهم جم وكمان ملاك وجاسر اللي علاقتهم متوتره بقالها فتره
الكل ؛ نعم يا عمر؟!
اسر موصلكم رساله وهي ان كتب كتابو انهارده
جاسر بصدمه ؛ نعممممم!!
الاب: انت بتقول اي!!!
عمر: والله هوا بلغني وانا وصلتلكم انا وسيط خير بس اجهزو بقا وكتب كتابو لاسباب غامضه معرفهاش
وعينو جت في عيون ملاك بالغلط جاسر شك ان ملاك عارفه وبدأ يبصلها بتحذير وهي مش فاهمه
***********************

 

نور ورت لاسر مكان بيتهم وهي رجعت شغلها وهوا دخل
الاب فتح : نعم اتفضل يا استاذ
اسر: تسلم يا عمي
اسر دخل وكان داخل فاضي تماما
اسر : انا عاةوز حضرتك في موضوع يخص الانسه نور
الاب اتنرفز: عملت اي مقصوفه الرقبه !!!؟
اسر بذهول: معملتش حاجه ياعمي اهدا بس!!؟
الاب؛ منتا الي بتقول!
اسر : انا جاي اطلب من حضرتك ايد بنتك علي سنه الله ورسوله بس عندى شرط
الاب : وواثق اوى من نفسك كده لي لا وعندك شرط كمان!!!! انا معنديش بنات للجواز لان مهر بنتي غالي وواحد واعدنى انو هياخدها ب ربع مليون
اسر بغضب : هي بيعه ؟!!! اي ربع مليون يعني!!!
الاب : تقدر تدفعهم؟
اسر: هدفع انا مليون
الاب بصدمه : انت بتتكلم جد؟
اسر ؛ اه والله بجد وكمان ليك ٥٠ الف فوقيهم يبقا كده مليون و٥٠ الف ومش عاوز منك غير نور بس وكتب الكتاب الليلادي في اعتراض ؟!

 

الاب بطمع وفرحه: لا لا خالص انت تاخدها وتعمل اللي انت عاوزو انهارده بليل تاخدها منى يا سيد الناس اساتنا نفرح امها انتى ياااست انتى يا وليه زغرطي زغرطي الام بحزن زغرطت
البت هتتجوز يا وليه ومهرها مليون جنيه بصت لاسر لوشو يمكن شكلو طمنها شكلو ابن ناس وهيتقي الله فيها
قربت منو وقالتلو بهمس : انا بنتي مش للبيع بس ابوها طماع انا مش في ايدى حاجه هطلب منك تتقي الله فيها شكلك ابن ناس وابن اصول
ابتسم وخرج وقال اجهزو جايين بليل
********************************
عند مازن وتماؤرا
مازن فرحته ضغطت عالغرابه اللى حصلت وكان مبسوط اوى انو اول من لمسها وشالها ولف بيها جامد وهي تضحك بصوت عالي وهوا مبسوط جدا
ونزلها وخدها في لفه بين شفايفه
الفون رن فجأه
مازن قطع البوسه ورد الو اي يا عمر بجد!! الف مبروك لا احنا هنيجي طبعا انا عندى خبر هيخليكو كلكو تموتو من الفرحه اه والله خير طبعا ساعه ونكون عندكو

 

مسك ايدها وقال يلا ناخد شاور بصت في الارض وكانت مكسوفه رفعلها وشها وقال : مبيناش كسوف ♡
جاسر كان طول المده اللي فاتت بيقلب ورا موضوع تمارا ووصل بالفعل للبت صاحبه تمارا
جاسر : ودينى لوريكو
اسر كلم نور وقال: الف مبروك يا عروسه
ونور اتصدمت ازاى دا ووو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك الجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *