روايات

رواية الصغيرة الصقر الفصل الثامن 8 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية الصغيرة الصقر الفصل الثامن 8 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية الصغيرة الصقر البارت الثامن

رواية الصغيرة الصقر الجزء الثامن

الصغيرة الصقر

رواية الصغيرة الصقر الحلقة الثامنة

دخل صقر القصر واخذ يبحث عن قمر ولكن لم يجد”ها صعد الي غرفتها ولكن لم يجدها ولكن وجد ور”قة علي سريرها ففتحها وكانت الصدمة عندما وجد
صقر بيقرا بصوت عالي: انا اسفة يا صقر انا مشيت علشان مبقاش تقيلة عليك ومش هتشوف وشي تاني وشكرا اوووي انك احتوتني وخد بالك مني اشوف وشك علي خير طفلتك قمر
صقر ببكاء: سبتيني لي يا قمر انا كنت هصلحك لي مشيتي انتي الوحيده الي رجعتيني تاني بس انا مش هسيبك هجيب تحت رجلي وسعتها هور”يكي ازاي تهربي واتصل باحد ثواني واتاة الرد
صقر: هبعتلك صو”رة واحدة تجبهالي في ظرف ساعتين انت فاهم ثم اغلق دون سماع رد الاخر وارسل الصورة لة ثم اكمل بتوعد: ماشي يا قمر
كانت قمر تمشي في الشارع لا تعرف الي اين تذهب جلست علي الرصيف من التعب فهي مشت كثيرااا
قمر: اةةة هروح فين دلوقتي كان لازم يعني اعمل فيها دور المقموصة وامشي بس كدة احسن علشان يعرف قيمتي انا هشتغل واعتمد علي نفسي واروح المدرسة وابقي شاطرة واطلع دكتوره
في هذا الوقت كان رجل يمر في الشارع فوجد قمر تجلس ويبدو عليها الحزن
الرجل: مالك يا عسل

 

قمر: مش عارفة اروح فين
الرجل: فين بيتك
قمر:مليش بيت
الرجل بخبث: طيب تعالي انا عندي بيت حلو وشغل كمان
قمر بفرحه: بجد
الرجل: ايوة طبعا بجد يالا بينا
ذهبت قمر مع الرجل وصل الرجل البيت ودخل
الرجل: تعالي يا عسل اسمك اي
قمر ببراءة: قمر
الرجل بخبث: قمر وانتي قمر فعلا
قمر بكسوف: شكرا يا عمو
الرجل بشهوة: متيجي اقولك كلمه
قمر: كلمة اي
كاد الرجلان يقترب من قمر ولكن قمر بعددت عنة
قمر: اي الشغل دا يا عمو
الرجل: بكرة هتعرفي يالا اوضتك اهي ونامي
دخلت قمر الي الغرفة واتصل الرجل بشخص

 

الرجل: ايوة يا معلم لقيتها اةاة لسة بورقتها بنت زي القمر واسمها قمر خلاص هجبهالك بكرة مع السلامه اغلق الرجل الهاتف ونظر الي الغرفة التي دخلت قمر فيها
الرجل بشهوة: اةةة علي القمر انا اول واحد لازم ادوك الشهد دا بكرة مش بعيد ذهب الرجل واغلق الباب جيدا علي قمر خوفا عليها بان تهرب
قمر خرجت من غرفتها بعد رحيل الرجل: اووف راجل قليل الادب مش مرتحالة بس يالا علشان الشغل ذهبت واكلت القليل من الطعام ونامت من كثرة التعب
احمد: يالا يا ماما هنتاخر علي الناس
نادية: انا خلاص جهزت من عرفة مالك متصربع علي اي هي هطير
احمد: يالا بقا بدل مصوت وافضحكم انا خلاص هتجوز علي نفسي حرام عليكم
نادية بضحك: يا عيني عليك يابني الواد اتجنن
ذهب احمد ووالدتة الي اختها سعاد وشمس واخوها مصطفى
وصل احمد ونادية واستقبلهم مصطفى وجالسوا
مصطفى: عاملة اي يا خالتو منورانا والله
احمد: مش وقت نور دلوقتي انا عاوز اكتب الكتاب
ضحك الجميع علي احمد وجنانة
مصطفى: كتب كتاب مين

 

احمد بغيظ: اكيد انا مش جاي علشان اكتب كتب كتابي عليك انا عاوزة اتجوز شمس
مصطفى بستفزاز: ومين قالك اني موافق
احمد: شوف البرود والاستفزاز والله لو موفقت لموتلكم نفسي ثم ركع امام مصطفى علشان خاطري يا مصطفى جوزهالي انا بحبها هموت من غيرها
مصطفى بغرور: انا موافق
احمد بفرحة: لوووووووووووي اروح بقا اجيب المأذون
مصطفى: اقعد يالا اترزع في خطوبة وسنة كمان نقرا الفاتحه
احمد: بس
مصطفى بمقاطعة: مفيش بس نقرا الفاتحه ولا نفضها سيرة
احمد بغيظ: وعلي اي نقرا الفاتحه عقبال منقرئها علي روحك ان شاءلله
مصطفى: بتقول حاجه
احمد: لا يالا نقرا الفاتحه
مصطفى ونادية وسعاد وشمس: يالا قرئو الجميع الفاتحه
الجميع: صدق الله العظيم
نادية وسعاد: لوووووووووووي مبروك يا ولاد
احمد وشمس: الله يبارك فيكم يا حبايبي
احمد: الف مبروك يا حبيبتي
شمس: الله يبارك فيك يا احمد

 

مصطفى: دي قرآيت فاتحه قوم من جمبها
احمد: اخوي دا رخم اووووي
ضحك الجميع انتهي اليوم علي الجميع بفرحة وسعادة
كانت قمر نائمة ولكن وجددت الباب يفتح فقامت بفزع
قمر بخوف: مين
الرجل: انا
قمر: وانت اي الي جابك دلوقتي
الرجل: مش انتي كنتي عاوزه شغل
قمر: اة
الرجل: طيب يالا صاحب الشغل عاوز يشوفك
قمر: دلوقتي دي الساعة ٣
الرجل: اة دلوقتي يالا
قمر: حاضر يالا
ذهب الرجل ومعة قمر وصل الرجل بقمر الي مكان يحرمة الله رقص وفتيات عاريات ورجال مقززة
قمر: اي دا انت جيبني فين
الرجل: دا المكان الي انتي تستهلي
قمر: اة عاوزة امشي من هنا

 

امسك الرجل قمر وذهب بها الي امرأة تلبس ملابس تكشف اكثر مما تستر
الرجل: ست شوشو
شوشو: اي يا عبدو
عبدو: البت اهي الي المعلم قالك عليها
شوشو: حلوة اسمك اي
قمر ببكاء: اسمي قمر عاوزة امشي
الرجل: اخر”سي بطلي عياط
شوشو: براحه عليها تعالي متخفيش
اخذت المراة قمر ولبستها لبس يكشف الجسم وضيق
وانزلتها الصالة وطلبت منها تراعي الزبائن وتنزل الطلبات فعلت قمر مما قالت لها وهي تنظر الي بشمازاز
ولكن دخل فجاة شاب وسيم بشدة اتله”فت علية كل البنات ودخل بكل كبرياء وغر”ور وجلس علي الطربيزه بتاعتة فهو دايما يجلس في هذا المكان
شوشو: انتي يا بت يا قمر
قمر: نعم
شوشو: شايفة الراجل الي هناك دا

 

قمر: اة الي مديني دهرة
شوشو: اة يا ختي رو”حي شوفي يشرب اي
قمر: حاضر
ذهبت قمر ووقفت امامة: تشرب اي حضرتك
رفع الشاب عينية ولكن الصد”مة عندما وجددت……..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الصغيرة الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *