Uncategorized
رواية أحببت رجل مافيا الفصل الخامس 5 بقلم رودينا عماد
رواية أحببت رجل مافيا الفصل الخامس 5 بقلم رودينا عماد
![]() |
رواية أحببت رجل مافيا الفصل الخامس 5 بقلم رودينا عماد |
رواية أحببت رجل مافيا الفصل الخامس 5 بقلم رودينا عماد
لتتفاجأ روان بمنديل يتحط ع انفها وتبدأ تفقد وعيها واحده واحده
…
…
…
في مكان غريب ..تبدأ روان تفتح عيونها وتلاحظ أن يوجد ع عينيها شريط اسود
روان بخوف : يللي هنا ..انتوا مين (وتلاقي حد بيشيل الغطا)
فرانسيسكو: ازيك
روان: ا.انت مين
فرانسيسكو بإستفزاز: راجل وحش ..زباله ..معفن اللي انتي عايزاه
روان: وعايز مني ايه
فرانسيسكو: عايز احصر الرياحي عليكي ..ملقتش غيرك اللي في كبش الفدا قولت اجيبك وازاولك بيه
روان: طب اشمعنا انا عندك ناس تاني
فرانسيسكو: زي مين مثلا
روان : ..ءء
فرانسيسكو: شوفتي أن مفيش حد غيرك يحلوه
روان: ط.طب ارجوك فكني وسبني و.ومش هتلاقيني تاني
فرانسيسكو: حلو العرض ده ..بس متنسيش اني عايزك
روان وبتبلع ريقها: يعني ايه
فرانسيسكو وبدأ يقرب منها : يعني مشتاق عايزك
روان بدأت تبكي : ابعد عني يحيوان
فرانسيسكو: ولو مبعدتش هتعملي ايه
روان : ه.ها هصوت والم الناس عليك
فرانسيسكو: وانا موافق ايه رأيك نصوت سوا
روان: ..سليم هييجي وهيقتلك
فرانسيسكو: ايه رأيك نستناه سوا (وبدأ يقرب منها)
روان : سليييييييييييييييييييييييييييييييييييييم !!!
…..
سليم قام من النوم حس بنغزه في قلبه وحاسس أن حاجه وجعاه…طلع فوق عند اوضه روان وفتحها لقاها مش موجوده
سليم : رواااااااااااااااااااااااااااااااااااان
كنان وبنان وتيا صحيوا من الصوت وجريوا ل سليم
كنان : ايه اللي حصل يسليم
سليم : روان اختفت .. دلوقتي بسرررعه كله يجهز ويجهز أسلحته ورانا حاجه ناخدها يلااااااااااااااااااا
بالفعل كلهم جروا لبسوا وجهزوا الاسلحه وسليم اول واحد
بنان : شاكك في مين ي سليم
سليم بدأ يفكر من اقرب الاعداء ليه: ممكن ضاحي
تيا : ضاحي ميعملهاش ي سليم من بعد ما قطعت إيده
كنان: فرانسيسكو.!!
سليم : فرانسيسكو!!! ..
سليم بدأ يفكر وع طول طلع ع مقر فرانسيسكو
.
فرانسيسكو قرب من روان وقطعلها فستانها وبدأ يعتدي عليها
روان : الحقوووونييييييييي سليييييييييييييييييييييييييييييييييييييم
:الحق يباشا في ضرب نار تحت
فرانسيسكو: مش قولتلكم تأمنوا المكان ..اغبيه (ونزل فرانسيسكو ع طول وخد معاه سلاحه )
فرانسيسكو: الله الله ..الرياحي في مقري يا ألف مرحب
روان من فوق : سليييييييييييييييييييييييييييييييييييييم سليييييييييييييييييييييييييييييييييييييم
سليم كان طالع سمع ضرب نار من فوق وروان سكتت
سليم : رواااااااااااااااااااااااااااااااااااان عملت فيها ايه ي فراااا
فرانسيسكو: ولو قربت تاني ي رياحي الطلقه هتكون في قلبها
سليم : حسابك معايا مش مع البنت الغلبانه دي
فرانسيسكو: وهو حد عارف ياخد منك حاجه ..بس متخافش انا خدته كويس
سليم : روان لو اتلمست شعره منها هتكون دم يا فراااا
فرانسيسكو: اعلي مافخيلك اركبه ي رياحي
سليم : انت نسيت ابويا الرياحي عمل ايه في ابوك ولا تحب افكرك
فرانسيسكو وبدأ يخاف: فاكر ..واعتبر ده تار ابويا
سليم : طب ايه رأيك اوديك ل ابوك اهو بالمره تونسه
فرانسيسكو بغضب : قصدك ايه ي رياحي
تيا : قصده خير
فرانسيسكو: لما الرجاله تتكلم الكلاب تسكت
بنان بغضب : ولما الاسود تتكلم الحشرات اللي زيك تخرس (وهمسله ) لحسن تدوسك
فرانسيسكو بغضب : إذا فا هي الحرب
سليم هجم ع فرا وكتفه وقعد يضرب فيه وكنان وبنان وتيا حاصروا رجالته وبرحوهم ضرب
سليم : تيا كنان بنان مش عايز حد فيهم عايش انتوا فاهمين وفراا متموتهوش انا عايزه
طلع سليم بسرعه ل روان لقاها فاقده الوعي ولبسها متمزق وعليها علامات ضرب
سليم : روان روااان (وبدأ يضرب ع وشها براحه)
خدها سليم وشالها بإيديه ونزل
سليم وهو ماسك روان : هاتولى فرا
كنان : هتعمل ايه ي سليم
سليم : هندمه ع اليوم اللي فكر فيه يقرب من حاجتي
كنان بقلق : ربنا يستر
…
وصل سليم القصر وطلع روان الاوضه
سليم : تاالاا
تالا : ايوه ي سليم بيه
سليم : تعالي داوي الخدوش اللي ع وشها دي ولبسيها هدوم جديده
تالا: تمام ي بيه
نزل سليم ل فرانسيسكو
سليم : بقا انت يا كلب تزاولني ..شكلك متعرفش الرياحي كناااااااان
كنان : ايوه يسليم
سليم : نزله القبو وعقاب 2
كنان بقلق : مش كتير 2 يسليم ..ده أخطر حاجه
سليم : اسمع اللي بقولك عليه ..عشان يحرم هو وأبوه
كنان : تم
….
طلع سليم ل روان لقاها بدأت تفوق
روان بضعف: س.س.سليم
سليم بغضب: ايه اللي خلاكي تطلعي من القصر يا روان
روان بخوف : ع.ع.عرفت منين
سليم : مشكلتك انك لسه مش عرفاني
روان : هتعمل ايه
سليم : محدش هنا يقدر يتخطي كلامي وانتي اتخطتيه ..متيجي نشوف سوا عقابك
روان بتوتر : س.سليم انا
سليم : يلاااااا
…
سليم مسك ايد روان و وقف في نص القصر تحديدا وخبط ع الأرض مرتين الأرض اتحركت ونزلت بيهم لتحت في مكان طويييل وكله زنزانات وكل زنزانه فيها شخص مختلف
روان بخوف : المكان مخيف اوي ومين دول ي سليم
سليم بصلب: انا زي ماعندي الحلو عندي الوحش ي روان ..تقدري تقولي أن كل دول عملوا حاجه مش لطيفه وكل واحد ليه عقاب بمدي ذنبه وانتي آخر زنزانه
روان : س.سليم ارجوك متسبنيش هنا صدقني مش ههرب تاني وتلاحظ روان حد يمسك إيديها ويسحبها
روان : لا يسليم لاااا عشان خاطري اهي اهي ..انت مبتحبنييييش ؟
سليم بصلب : الرياحي مبيحبش حد ..وبصلها
روان : ي سليم عشان خاطري لا يسليييييييييم
سليم طلع وسابها..
تيا : فيه ايه يسليم
سليم : مفيش حاجه
تيا : فين روان
سليم : بتتعاقب
تيا بقلق : يعني ايه بتتعاقب يسليم البت لسه مخدتش نفسها من فرانسيسكو
سليم ببرود: كلمه تاني وهحطك معاها
تيا سكتت ومتكلمتش
….
كنان : تمت ي سليم
سليم : فخور بيك ي كنان
كنان : اخبار روان
سليم بضيق: في الممر
كنان بصدمه : ايييه !! في الممر بتعمل ايه ي سليم
سليم : بتتعاقب
كنان : سليم دي مستحملش عقابنا يسليم مخك فين
سليم مشي وسابهم وخرج برا شرب سجارته التخينه وقعد يفكر
دخل سليم القصر ونزل الممر وراح لزنزانه روان لقاها قاعده ع الأرض وإيديها بتنزف
سليم : افتح الزنزانه
:أوامرك يباشا
سليم دخل ل روان ومسك وشها وبصلها
روان في وعيها لكن مش شايفه حد ولما شافت حد قرب عليها بدأت تصوت
روان : لا لا ونبي كفايه لالااا
سليم من غير مايفكر خدها في حضنه ..وبعد وقت سكتت وسليم لاحظ أن راسها تقلت عرف انها نامت
شالها سليم و وداها الحمام غسل إيديها ووشها وطلع ل اوضتها وخلى تالا تغيرها لبسها ونامت
…
بنان: سليم هتعمل ايه
سليم : اعمل ايه في ايه
بنان : مع روان ..حياتها خطر اديك شوفت
سليم بغضب : قولت روان مش هتخرج من هنا
تيا : طب ليه ي سليم ايه اللي يمنع
كنان : قولنا ي سليم انت عايز رواان ليبيه
سليم بصوت عالي : عشان خااايف عليها …مش عايزها تتأذي
كنان : واللي انت بتعمله معاها ده مش اذى يسليم
سليم اتعصب وكان هيضرب كنان بنان وتيا مسكوه
تيا : سليييم كفايه
سليم بغضب : اغبيه كلكم اغبيههههههههه
وطلع برا وساب القصر كله
تيا وكنان وبنان بيتناقشوا
تيا : معقوله بسببها
بنان : من ساعت اللي حصل وسليم بقا مبيحسش. قلبه مات
كنان : لو وجودها هيريحه نجيبها
بنان : انت عبيط انت عايز نجيبها القصر بعد اللي حصل ده
روان فجاه: انا عايزه اعرف كل حاجه ..ايه السر اللي بيحصل هنا انا مش عرفاه ..
تيا وكنان وبنان بيبصوا لبعض
روان : متبصوووش كده لبعض ..ايه اللي بيحصل هنا انا بشيل ذنبه
تيا بتردد: ه.هو
كنان : تيا لاا
روان : لا ليه خليها تتكلم
بنان : روان مش هينفع انتي بالذات تعرفي
روان : لييييه اشمعنا اناا
سليم : عشان الموضوع متعلق بعيلتك وتحديدا امك !!!!
روان بصدمه : ماما !!!!!!!!
…..
يا ترى ايه اللي هيحصل ؟ ايه السر اللي هيغير كل حاجه ؟هنعرف كل ده في بارت 6
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غيث ومرام للكاتبة منار رضا