روايات

رواية المشاكسة والنقيب الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب البارت الحادي والثلاثون

رواية المشاكسة والنقيب الجزء الحادي والثلاثون

رواية المشاكسة والنقيب الحلقة الحادية والثلاثون

هما بيكلمو بيسمعو صوت من اوضه سيلا وفاجاه بيجري فهد علي الاوضه بيدخلو الاوضه بيلاقوها بتحلم بيروح عدي يمسك اديها
سيلا بتكون بتحلم وبتشد علي ايد عدي
سيلا: انا مش سرقت حاجه لا ياعدي انا مش شريره صدقني لا لا عدييي
عدي بيبوس اديها وبيحط ايده علي راسها
عدي: هششش اهدي ياحبيبتي انا مصدقك بيبوس اديها اهدي
بيكون فهد بيبص عليه والغيره هتاكله وبيدي سيلا الحقنه وبتهدا
فهد: بعد اذنك يلا عشان بس القلق وكده
عدي: هاا حاضر وبيسيب اديها وبتطلع
اسد: اي يا فهد اي حصل معاها واي صوت ده
فهد: لسه عايشه في اليوم بتاع الحادثه
اسد: باذن الله انا هطالعها منه

 

بيهز فهد دماغه
عدي: اسيبكم انا بق وامشي
مراد: يلا وانا جاي معك هعدي عليك بكره تكون فكرت
اسد: متقلقش لو هو موفقش انا اه نفساني بس في نسوان جميع تخصصات ههه
مراد: باين عليك هههههه
فهد: ان شاء الله يباشا
مراد: تمام ياصحبي وبيمشي مع عدي
ادم: هو نت طالع لوحدك جبت ده منين
مراد: جيت من جيبه
ادم: حياك الله دمك سم
مراد بضحك: حبيبي مش هحبسك لانك حبيبي بس
ادم: حبيبي يسطا وربنا ههه اموااه
عدي: اي شغل المحن ده اعدل ياض منك ليه
مراد: تمام يافندم هتقعد قد اي هناك
عدي: شهر وهنزل
مراد: علي خير يا حبيبي عشان تحضر بقا خطوبتي ان شاءلله
عدي: لا والله هتخطب مين
ادم: الله الله الباشا هيخطب ومعرفنيش
مراد: الله ادوني فرصه قولكم
ادم: بس انا وشي حلو بسحبكم واحد واحد باقي الواد فهد واسد ههههه

 

مراد: مش مطمن لاسمه اسد ده لما بتخطب ده هيفشكل من وهو في الكوشه ده بيحب نسوان قد عنيه
عدي: يعني ادم الي كان عدل ده كان كل يوم مع واحده
ادم: اي الجرسه دي متستر علي اخوك اجدع
مراد: اي ده بجد
ادم: عيب عليك يبني طول عمري شيخ ازهر من بيت لجامع ومن جامع لبيت نسوان اي بس استغفر الله
مراد: قولتلي هههه لا كده في امل من اسد
ادم: اسد لو قاعد وبتقول في امل هيقولك وعلي كده امل دي حلوه ههههه
مراد: فعلا ده عيل كارثه وربنا
ادم: بس مقلتش من الي امها دعيلها دي
مراد: بليل هتعرف
ادم: يافرج الله يامسهل
عدي: ربنا يتمم علي خير يشق يلا انزل انا بقا عشان اركب يلا خالي بالكم من نفسكم
ادم: خالي بالك من نفسك انت
عند خديجه ومرام

 

خديجه: اصحي يا مرمر يلا عشان تتغدي ونروح مع بابا لسيلا
مرام:……….
خديجه: بتحبي تصحي زي العبيد وبتقلع ابو ورده وبتديها واحده
مرام: اي في اي حرامي
خديجه: حرامي عوض عليااااا يارببب قوومي يلا
مرام: اي ياماما مش ناويه تغيري صحيانك ليا
خديجه: يختي لما تبطلي غيبابه
مرام: قول اي بس امي بقااااا
خديجه: يلا قومي وحصليني علي بره يلاااا
مرام: حاااااضر
بتروح لسيف
خديجه: سيف اصحا سيف ياسيف
سيف:…….
خديجه: لا ماهو مش انت وولادك سييييف
يووه بقا سييف
ولسه هتقوم بيتلاقي الي مسكها
سيف: صباح العسل
خديجه: قوم يلا

 

سيف: يلهوي انا مجوز القمر ده ازاي مش عارف كل مبتكبري بتحلوي وانا مش هقدر علي كده
خديجه: سيف بس وسع كده خليني قوم احضر الغدا
سيف: تعرفي ان بردو جعاان اوي
خديجه: ياحبيبي وسع طيب وهغديكم
سيف: لا بس انا جعان جوع تاني ولسه هيقرب منها بيلاقي الي واقف علي باب
ادم: اي يابو سيوف مش هتبطل شقاوه بقا طيب اقفل باب مش كده
بتتحرج خديجه وبتقوم تجري علي بره
ادم: اجري اجري يا ديجا
سيف: خد هنا ياض
وبيمسكو من ودانو هو انا اخلص من اختك تطلعلي انت
ادم: ما انت الي شقي مش زنبي
سيف: هنشوفك انت يعسل هتبقا تعمل اي
ادم: لا عيب عليك مهم يلا عشان نتغدا يشقي
سيف: اسبقني وابعتلي امك
ادم بغمزه: عنيا يا نمس
سيف: ادم
لسه ادم هيرد بيلاقي ابو ورده لزق في وشو
ادم: وصلت خلاص ياحج
بيمشي ادم بيخبط في اسينات
ادم: اسينات اي جابك
اسينات: انت ماشي تكلم نفسك لي وبعدين اي جابك دي

 

ادم: سوري في حاجه ولا ايه
اسينات: لا خالتو رنت علي ماما وقالت ليها انها عملت الاكل وحضرت اكل سيلا
بيبدا ادم يقرب منها
اسينات: ادم ادم خليك عندك انت بتقرب لي
وبترجع لحد متخبط في الحيطه
ادم بيحوطها بيده
ادم: وحشتيني اوي يا سمسمتي
اسينات بكسوف: وسع لحد يشوفنا
وبيقرب ادم عشان يقبلها
مرام: ايواااا يا روميووو يجدعان راعو اني سنجوله لسه وبتسبهم وتمشي
اسينات بتتحرج اكتر وبتضرب ادم في صدره شفت اختك شفتنا
ادم: هما كده بيت حشري ويرجع تاني علي نفس هيئه مهم كنا بنقول اي بقا
اسينات: وسع ببا انت مش بتحرم
ادم: تؤؤؤ مش بحرم لسه هيقبلها
سيف بيمسكه من قميصه: بتعمل اييي يلا
ادم: ها كان في حاجه في عنيها وبطلعها حتي اسالها ولسه هيبص ل اسينات بيلاقيها خلعت يابنت ال
سيف: عشان ياشاطر قبل متبص علي غيرك بص علي نفسك انت لو كنت عملت اعمي كنت انا هقفشك وضربك بردو وبيديله برجل يوقعه
ادم: ماااااشي يسيدي حقك ما انت ابويا بقا

 

سيف: يلا ياحيوان علي سفره
ادم: امرك يا حكمدار
بتجمع العيله كلها وبيبدا ياكلو وبيجهزو وبيروح المشفي لسيلا
سيف: ازيك يادكتور يافهد
فهد: الحمدلله اهلا اهلا
سيف: كنا جاين بس نسالك هو ينفع سيلا تطلع وتكمل علاج في البيت
فهد: اه ينفع ويكون احسن كمان لان طول ماهي هنا مش هتتحسن حضرتك جاي لوحدك
سيف: لا الجماعه عند سيلا
فهد: تعاله نروح
بيروحو بيلاقو انهم قاعدين مع سيلا
فهد: مجمعين عند نبي عندي ليكو خبر حلو وهيكون احلا لسيلا
هبه: خير يا دكتور
فهد: سيلا تقدر تخرج وتروح معاكم والخطر راح بس ودكتوره هدي هتكون مسؤله عن علاج طبيعي
هدي: افرحي ياست علاج ببلاش اهو

 

اسد: لا معلش ياسولي انا عوز حقي
سيلا: عنبا عوز اي
اسد: ابدا خروجه وناكل ايس كر لسه هيكلم بيلاقي ال دخل فاجاه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *