روايات

رواية بعت نفسي الفصل التاسع والثمانون 89 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل التاسع والثمانون 89 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي البارت التاسع والثمانون

رواية بعت نفسي الجزء التاسع والثمانون

بعت نفسي
بعت نفسي

رواية بعت نفسي الحلقة التاسعة والثمانون

طلع بره الجنينة
يدخن مكانش متصور يشوف كامليا منهارة كده صعبت عليه
أدهم في موقف لا يحسد عليه
بين مليكه اللي رافضة ترجع ليه وبين كامليا
اتصل بي مليكه
**مليكه الو الولاد كويسين ؟؟
**أدهم آه كوسين متخافيش عليهم
**مليكه الحمد لله
**أدهم طلعنا اليوم جبت ليهم ألعاب و هدوم بس بجد عيب عليكي تقوليلهم ماتخدوش كثير أنا أبوهم يا مليكة
تعبوني علي ما اخدو الحاجة
**مليكه أنا والله ماقولت ليهم حاجه عليك بس هما اتعودو مايخدوش حاجه من حد هما نايمين ولا صاحيين ؟
**أدهم أظن لسه صاحين حاطلع عندهم خليكي معايا
وطلع يجري
فتح غرفة خالد مش موجود راح عند خلود
**أدهم أكيد عند ملك
فتح الغرفة شافهم بيضحكو وكانت ملك طايرا من الفرح ودادا قاعدة بعيد
**ملك بابي شكرا اوي اوي انك جبت أخواتي هنا أنا مبسوطة
**دادا مشاء الله ملك فرحانه، وماتعبتش بصراحة ولادك الله أكبر عليهم متربين كويس هما بجد ولادك؟؟
**أدهم آه يا دادا ولادي من مراتي اولانيه
**دادا ماكنتش أعرف
**أدهم ماما على التليفون
**خلود مامي وحشتيني
**مليكه وانت كمان يا روحي أنا مش عارفة
أتحرك في البيت دي اول مرة تبعدو عني،
وابتدت تعيط
دادا طلعت كان أدهم عامل مكبر الصوت
**خالد ماما ماتعيطيش من فضلك
احنا كويسين عارفة يا ماما لما كنت بسألك لو بابا موجود في حياتنا كنا حانكون عايشين ازاي ؟
كنت بتقولي لينا كنا حانعيش كويسين اوي وانت كنت حاترتاحي من الشغل وقولتلنا أن الأب مافيش حاجه في الدنيا بتعوضو أنا يا ماما حسيت بكلامك أنا مبسوط اوي إن بابا حي و برتاح في حضنو وحسيت قد إيه عايز يعمل كل حاجه علشانا ماما هنا القصر كبير تعالي عيشي معانا
ماتخليش فرحتي أنا وأختي ناقصه نلاقي بابا ونسيب ماما
هنا مليكه كانت بتعيط كلام خالد كان قوي جدا جدا
أدهم اخد منو تليفون
**أدهم مش كده يا مليكة أهدي زي ما هو فرحان أنا كمان بس فعلا الفرحة ناقصة من غيرك
وأنا وعدتك مش حاطغط عليكي بس مش عايز ولادي يحسو بي نقص إن أمهم مش معاهم
**مليكه أنا مش عارفة أنام وهما بعيد عني ومش عارفة أعمل إيه
أنا كنت عايشه كويس كل ما بتضهر في حياتي تشقلبها حرام عليك
**أدهم أنت اللي حرام عليكي كفاية عتاب
**مليكه ابقا لو سمحت بليل شوفهم خلود بتحلم كثير
**أدهم حنام معاهم عايزهم في حضني
لو سمحت فكري في حياتنا وحياة ولادنا
زي ما ضحيتي زمان علشان اخواتك
**مليكه أخواتي لسه محتاجين ليا خاصة سها
**أدهم سها أنانية هي بتفكر بس في نفسها أنا سمعتها بتتكلم مع اخوكي كل اللي يهمها مين حايطبخ، وينضف كبرتي وصرفتي وضحيتي دلوقتي فكري في نفسك و ولادك
**مليكه جدك عمل ايه؟ ومراتك ؟ وعمتك
**ادهم عصمت هربت من القصر قال إيه خالها تعبان
سافرت اليونان عندو
كامليا قافله عليها وبتعيط من ساعة ما شافت أولاد، وعرفت أننا نعيش مع بعض
رحيم بقا دا مصدوم وخايف ومش عارف يعمل إيه
أنا مركز ازاي أعيش معكم من غير مشاكل
**مليكه حاطلق كامليا ؟؟
**أدهم انت عايزاني أطلقها ؟؟
**مليكة أنا مش عايزة منك تطلقها دي أم بنتك وانا مش خرابه بيوت
تصبح على خير
أدهم آه منك يا مليكة
رجع عند أولاد
حاروح اخد دوش، وبعد كده نروح جناح تاني، ونام كلنا في حضن بعض
**ملك وانا كمان ؟؟
** أدهم آه طبعا أنت كمان
**ملك بابي هو أنت مش حاتحبني بعد كده علشان عندك اولادك ؟؟
**أدهم قرب منها مين قالك الكلام دا ؟؟
**ملك تيتا عصمت
**ادهم حبيبتي أنا بحبك وبحب اخواتك اوعي تحسي إني مش بحبك
**ملك بس أنت حاتروح تعيش معاهم، وانا تسيبني هنا
**أدهم أنا نفسي تكوني معانا بس ماتخافيش أنا حابقا آجي هنا، واخدك في ويكاند عندنا
**ملك هو أنت حاتسيب مامي؟؟
**أدهم لا حبيبتي
روحي العبي مع اخواتك
راح هو الجناح بتاعو
شاف كامليا زي ما هي بتعيط
**ادهم لا أنت مخبيه عليا حاجه علشان كده بتعيطي وماتقوليش ليا إنك
بتحبيني وغيرانه عليا
*كامليا ليه مش أنا مراتك ليه بتعاملني كده ؟؟
عمرك ما حبتني محسسني إني ولا حاجه
كانت هنا متعصبة وصوتها عالي
ليه فيها أية مختلف عني أنت عارف إحساسي وانت مش عايزني؟ طول السنين وأنا عارفة إنها في قلبك ليه ظلمتني ليه اتجوزتني هو ليه أنا لازم أشحت منكم الحب اشحتو منك ولا من ماما اللي كل اللي يهمها القصر والفلوس هي شايفه إنو حقها حق أمها،
ولا اشحتو من بابا هو انت عارف إن بابا متجوز علي ماما وعندو، ولاد
شوفتو بيعنيا دول بي بوس بنتو وبيحضنها وأنا لا عمرو ما عمل معايا كده أنا بكرهكم كلكم دمرتو حياتي
أدهم كان مصدوم من كلامها
حضنها جامد
**ادهم كامي أهدي لو سمحت
**كامليا هو أنت حاطلقني ؟
**أدهم لا بس اهدي
**كامليا لو هي طلبت تطلقني ؟؟
**أدهم مش و قته الكلام دا
قومي يا كامي خودي دوش فوقي كده،
وياريت تصلي ليكي ركعتين علشان تهدي ونامي وبكره نتكلم في كل حاجه
**كامليا أنت مش حتنام هنا؟؟؟
شافتو وهو ياخد هدومو
**ادهم لا حنام مع أولاد في الجناح الثاني
**كامليا آه جناح اللي عملوا لي ست الهانم
**ادهم كامليا مش كده أنا مقدر زعلك بس مش عايزك تغلطي
دخلها الحمام، وطلع
Nisrine Bellaajili
راح الجناح، فتحوا بي المفتاح
جناح كان كبيراً جدا والفرش كان شيك جدا
**خالد دي صورة مامي ؟؟
**أدهم آه الصورة دي لما كنا مسافرين في شرم الشيخ
**خلود ياه ماما كانت صغيرة اوي
**ملك أنا اول مرة أدخل هنا
**خالد بابا
**أدهم يا أحلى بابا في الدنيا سمعتها
هنا ملك كشرت وخلود حست بيها
**خلود ملك أنت كنت بتقولي بابا بس أنا وأخويا عمرنا ما قولنا كلمة بابا لحد ماتزعليش
**أدهم بصو هو عادي ملك تغير لأني كنت باباها لوحدها بس دلوقتي انتو موجودين أنا بحبكم كلكم زي بعض مش عايزكم تزعلوا من بعض ملك حبيبتي أنت بي الذات عارفة أنا بحبك أية فا ماتتقمصيش كده
**ملك بابا أنا خايفه اوي أنك تسيبني
خالد وخلود عندهم طنط مليكه حنينه اوي اوي عكس ماما كامي اللي على طول متعصبة و مابتحبنيش و عندهم خالو عبد الرحمن وياسين، ويوسف أنا معنديش حد غيرك
ادهم حضن بنتو جامد
**أدهم أنا موجود وأوعى تقولي إن ماما مش بتحبك هي بس تعبانة
**ملك هنا أتعصبت لا ما بتحبنيش شوف طنط مليكه كانت بتعيط ازاي لما خالد وخلود راحو وكلمتهم هنا وهي بتعيط و على طول بتضحك معاهم
ماما معملتش كده ولا كلمتني
**أدهم علشان عارفة إنك معايا
**خالد يا ملوكه كل أمهات بحبو ولادهم وبعدين أنت شوفت مليكه اتعصبت علينا، وقالت لينا روحو عند أبوكم وانسوني بس هي بتحبنا زي ما مامتك بتحبك
**أدهم لا لا كده ماينفعش حانفضل نتكلم علي ماما وأنا معنديش ماما حاعيط
وابتدا يمثل
**خلود اعتبرني أنا ماما
**ملك وانا كمان
وفضلوا يضحكوا
ثاني يوم
أدهم نزل مع أولاد يفطروا
**خالد نزل يجري وراح عند رحيم
صباح الخير يا جدو
**رحيم صباح الخير
**خالد أنا اسمي خالد و أنت جدو رحيم صح؟؟
**رحيم وهو منبهر بي ذكاء الولد الصغير صح مين قالك
**خالد ماما مليكه كانت بتحكيلنا عليك
وش رحيم أتقلب
**رحيم صحيح، وكانت بتقول إيه عليا ؟؟
**خالد كانت بتقول إن أنا فيا شبه شوية منك علشان أنت قوي وعنيد وكلمتك من رأسك بس قالت إنك طيب اوي وأنك سيد القصر كانت بتحكيلنا حواديث، وتقولنا دا سيد القصر زي جدو رحيم،
وقالت إنك لما تعرف إنو عندك أحفاد حاتفرح اوي وسألتها هو إيه انت
ماتعرفش قالت لينا أنك مسافر بره مصر
**أدهم ويا ترى يا جدو رحيم ماكنتش تعرف إنو عندك احفاد ؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *